Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Trakční baterie LiFePO4: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Trakční baterie LiFePO4

Poslední aktualizace před 30 dní
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím všechny. Po 6 letech mi v obytce odchází trakční baterka, chtěl bych ji nahradit novou, líbí se mi technologie LiFePO4. Máte někdo s takovouto baterkou zkušenosti, můžete nějakou doporučit? Můžu ji připojit ke stávajícím nabíječům (vestavěná nabíječka, regulátor soláru, EFOY)?
LAIKA X710R
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Zkušenosti máme. Zástavba je vždy individuální.
Jednoduchá univerzální rada obávám se, neexistuje.
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Zkušenosti máme. Zástavba je vždy individuální.
Jednoduchá univerzální rada obávám se, neexistuje.
Ahoj Karle,mě by stačilo jde-to,nejde-to,umíme,zatím neumíme.Je mi jasné,že nejde do nekonečna dávat návody.Přesto za tvé příspěvky dííííík.Ať se daří pepa
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Pepi napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

Zkušenosti máme. Zástavba je vždy individuální.
Jednoduchá univerzální rada obávám se, neexistuje.
Ahoj Karle,mě by stačilo jde-to,nejde-to,umíme,zatím neumíme.Je mi jasné,že nejde do nekonečna dávat návody.Přesto za tvé příspěvky dííííík.Ať se daří pepa


Nejde to jen tak, musí být minimálně zachovány nabíjecí křivky pro LiFePo ... resp. vše musí být LiFePo "ready".
Předělat to pochopitelně lze.
4.114683,118.628756
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Pepi: Umíme :).
Tomasbok: Jednoduchý to není, ale lze za určitých podmínek využít stávající elektrovýzbroj.
Naprosto nezbytný je přijet s tím autem, prohlídnout jeho elektrovýzbroj, vyzpovídat jaké má požadavky majitel a pak navrhneme sestavu
tomasboktomasbokČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Pepi: Umíme :).
Tomasbok: Jednoduchý to není, ale lze za určitých podmínek využít stávající elektrovýzbroj.
Naprosto nezbytný je přijet s tím autem, prohlídnout jeho elektrovýzbroj, vyzpovídat jaké má požadavky majitel a pak navrhneme sestavu


Díky moc za odpověď, takže vyhodit starou baterku, koupit novou a připojit jen tak nelze, našel jsem např. tyto: https://www.battery.cz/lithium-yttriu...-90ah.html, http://www.bch-battery.cz/battery-cha...rie-1536Wh .
LAIKA X710R
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let
Nevím proč vyhazovat tolik peněz když za tu cenu mám několik jiných a službu mi udělají také , potom je problém s dobíjením .
Žijeme jen jednou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Protože na některý aplikace je Lithium neporazitelný. Např. dobíjení elektrokol z palubní sítě. Jízda v zimě a další. Pro vestavbáře výroba malých a lehkých boxů,....
Olovo dobrý, ale lithium v poslední době ho prostě válcuje.
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Protože na některý aplikace je Lithium neporazitelný. Např. dobíjení elektrokol z palubní sítě. Jízda v zimě a další. Pro vestavbáře výroba malých a lehkých boxů,....
Olovo dobrý, ale lithium v poslední době ho prostě válcuje.
Ahoj Karle a ostatní,pro mě hlavně životnos a nejdůležitější váha,o 30 kg menší,dále si myslí(jsem laik)že trakční -je možné využít cca 50% kapacity a každé +-3roky je po ní..Karle až mi klekne to co tam mám (to je tak ještě rok)dám vědět co jsi vyšpekuloval a ,napíšu a jestli budeš umět -přijedu..Dík :_
ivanoivanoČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Protože na některý aplikace je Lithium neporazitelný. Např. dobíjení elektrokol z palubní sítě. Jízda v zimě a další. Pro vestavbáře výroba malých a lehkých boxů,....
Olovo dobrý, ale lithium v poslední době ho prostě válcuje.


Ak to správne chápem ako laik, jediná a samozrejme veľká výhoda je váha. Ak mi na nej nezáleží, nemá zmysel olovo meniť za lithium, nie?
R
RudyČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Herman napsal:

Nevím proč vyhazovat tolik peněz když za tu cenu mám několik jiných a službu mi udělají také , potom je problém s dobíjením .


Ahoj Hermane, zkusím odpovědět:
protože hmotnost, kapacita, rychlost nabíjení, velikost, vybíjecí křivka, životnost...
Není to univerzální řešení pro všechny ale Ti co to chtějí, vědí proč... a rádi zaplatí. :_
hombredavidhombredavidČlen
Přidáno před 7 let
Není to jenom o baterii, ale také o balancování článků, měl jsem elektroskůtr tak o tom trošku vím. Pro toho kdo chce hodně kapacity a nízkou hmotnost a nezáleží mu na penězích tak není problém. Mě po roce provozu i přes balancování článků 2 odešli. Se skutrem jsem za ten rok najezdil 3000km. Za dva vadné články jsem zaplatil 2500. Baterie byla LiFePo. Olovo za 2 roky vyměním a nestarám se o baterku. Když jí vytluču mám centrálu.
K
Kratas68Člen
Přidáno před 7 let
Jestli tomu dobře rozumím, tak velikou výhodou je taky možnost vybíjení az na 20% kapacity akumulátoru. Oproti 50% u olova. M.
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
LiFePO provozuju už dělší dobu v ostrovní elektrárně a nedám na ně dopustit.
Když si člověk spočítá cenu v trakčním olovu za 1 využitelnou kwh a veme to, že olovo aby vydrželo tolik co lifepo, tak se musí vybíjet na max 20-30%, né na padesát, tak mu vyjde, že stojí skoro stejně. Tj cca 13 tis za 1kwh.
Mám baterky 16ks 200Ah vyjeté z elektrobusu (kdo ví co vše mají za sebou) a na domácí aplikaci se mají stále k světu. Taktéž tu mám články, které sem kupoval fungl nové 50Ah a cucal sem je před zakoupením velkých článků běžně na těch 60-80% skoro každý den a po 3 letech mají stále cca 48Ah. Mám je připravené pro zabudování do bydlíku.

Ano má to oproti olovu několik nevýhod jako nutné dodržování nabíjecích křivek, balancování a nejlépe monitoring každého článku zvlášť.
Ale toto vše se dnes nechá vyřešit. Levné regulátory zvládají už nastavitelné custom křivky nabíjení, balanční obvody nejsou drahé a pro monitoring se nechá využít cellog nebo něco podobného.

Když si tohle všechno pojistíte získáte na dlouhé roky spolehlivou baterii o kterou se vůbec nemusíte starat. Netrpí samovybíjením, můžete z ní bez problému cucat velké proudy, nemusíte se jí bát něchat ve vybitém stavu, nemusí se dolévat atd..

Jen kdo to provozuje. Doporučuju pro zvýšení už tak vysoké životnosti nabíjet v absorbci na 3,45V (max 5 min.) a ve float udržovat na 3,4V článek.
Proto jsem si postavil vlastní balanční obvod na 3,45V.

Takže z těhle důvodů určitě nelze jen tak vyměnit olovo za lifepo. Jemu totiž vadí dlouhodobé držení na 3,6V článek. Stačí se informovat na oficiálním distributorovy i4wifi.

Jo a kdo by o tom uvažoval a nechce se mu platit plnou cenu, tak doporučuju sledovat fórum ostrovních solárníků mypower.cz Občas tam jsou v bazaru panely, regulátory a baterky za velice dobré ceny.
Zrovna tam je na prodej 4ks blok 12V 20Ah lifepo za 2000,- kus.
L
LakyČlen
Přidáno před 7 let
Tak že Booster se použít nedá? pokud to dobře chápu což jsem tušil že ne. Jakoukoli nabíječku na 220v použít také nelze? A co solární panely ?

Nebo ano ale až po úpravě el .instalace , o kolik se zvedne cena ? Vysvětlete to někdo .

Já se o olověnou také moc nestarám , ale mohu na ní zapojit cokoli a bez úprav instalace . Uznávám přednosti litio aku a vše co bylo řečeno. Ale vše vysvětleno nebylo , zda se mohou použít - napojit i jiné věci . Potom si může i laik udělat obraz zda se mu oplatí do toho jít - investovat . Proč to nedělají už ve výrobě ? ani jako paket navíc. Myslím si že je to otázka času , pro mne jsou zatím jen dvě přednosti u litio 1.váha 2. hloubka vybití ; rozměr co do tipu tvaru.:_
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 05.10.2016 15:44, před 7 let
dracekvodracekvoČlen
Přidáno před 7 let
Booster teoreticky ano, pokud má natavitelné napětí a nebo ho prostě kuchnu a upravím mu výstup z 14.4V na 13.6V lifepo má rozdíl nabité kapacity mezi 3,4 a 3,6V rozdíl cca 3% což je zanedbatelná kapacita a nevyužívání kapacity až na samou horní mez jim pomáhá v delší životnosti.
Až to budu montovat, tak mám takovou úpravu boosteru v plánu.
Nabíječky na 230V jsou speciální na lifepo. Ale opět není třeba si s tím lámat hlavu a stačí použít jakýkoli stabilizovaný zdroj s proudovým omezením.
O panelech to není. Ty lze použít jakékoliv, ale je to o regulátoru nabíjení. Ten musí podporovat nastavitelné napětí absorbtion a float. Což třeba umí tento https://www.i4wif...215BN.html

To že se baterie nabíjí přes síť nebo booster jen na 13,6V jim nevadí. Jen je potřeba si pohlídat aby třeba jednou za čas proběhla na solárním regulátoru absorbce při ní se napětí zvíší na nastavenou mez (v mém případě 13.8V na dobu 5 min) a v tomto čase dochází k balancování článků.
A nebo float vůbec nedělat a koupit aktivní balancéry, které balancují vždy. Ale ty jsou dost drahé a přídou mi zbytečné.

Co se ve stávající instalaci musí upravit záleží na tom, co v ní momentálně je :) To je těžký takhle povědět. A podle mě to do karavanů dávají olovo hlavně kvůli ceně. U lifepo stačí neodborný zásah a je rázem v čudu baterie za několik desítek tisíc. To olovo je takové blbuvzdornější a když už se ho náhodou povede oddělat, tak výměna není taková garda.
Upravil dracekvo dne 05.10.2016 15:58, před 7 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Herman napsal:

Tak že Booster se použít nedá? pokud to dobře chápu což jsem tušil že ne. Jakoukoli nabíječku na 220v použít také nelze? A co solární panely ?



Zjednodušeně řečeno nelze použít nic kromě těch panelů .... Sám velký Votronic měl dle slov prodejního oddělení vypustit LiFePo4 ready booster teprve před 14 dny v Dusseldorfu.

Nabíječka a regulátor už nějakou dobu v nabídce jsou.

@ tomasbok:
Jak se začneš ptát "o kolik se zvedne cena", tak tam raději dej olovo ... Rudy to výše napsal pěkně, na experimenty to cenově ještě prostě není :_
4.114683,118.628756
GardaGardaČlen
Přidáno před 7 let
Jen kdo to provozuje. Doporučuju pro zvýšení už tak vysoké životnosti nabíjet v absorbci na 3,45V (max 5 min.) a ve float udržovat na 3,4V článek.
Proto jsem si postavil vlastní balanční obvod na 3,45V.

Takže z těhle důvodů určitě nelze jen tak vyměnit olovo za lifepo. Jemu totiž vadí dlouhodobé držení na 3,6V článek. Stačí se informovat na oficiálním distributorovy i4wifi.

Uvadis tyto parametry. Jenze pokud si na i4wifi prectu parametry pro 12V 90Ah aku tak je tam uvedeno napeti 11 az 14.5 V Chapu ze by se mela dodrzet nejaka nabijeci charakteristika. Ovsem 13.8V na ctyrclanek se mi zda proklate malo kdyz spec nabijecka na LiFePO4 jede do 14.4V
Jo a take je tam toto: https://www.ev-po...mp;KBId=75
Miloš
Upravil Garda dne 05.10.2016 19:12, před 7 let
pnovopnovoČlen
Přidáno před 7 let
podívej se na http://catalogs.d...lang=sk_SK
je tam celé propojení
pedapedaČlen
Přidáno před 7 let
hodne infa,fotek realizaci atd. je na nemeckem wohnmobilforum.de
nemcu se tam najde dost co si to postavili....sice vo elektrice neco vim,ale uprimne bych sam nedelal-verim ze bych od treba clena s nickem Jack to cele zkopiroval,ale tech 100.000,- me odrazuje,tak dam radeji norsko na mesic
uprimne si myslim,ze spousta z nas to s tou elektrikou v aute prehani
180Ah baterku,200w solar,MPPT regulator,v zime centralu-na fen,kavovar,tv,dobijeni apple nesmyslu bohate staci...kolo dobijim plzni a grilem :-)
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,024,902 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25461 sekund | Průměrně za: 0.25461 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.38MB/2MB