Nějaké informace ohledně používání plynu za jízdy jsou například tady (ale je toho na internetu plno)
http://www.carava...ad_id=5664
Jen přidávám z odkazu:
Citace z dokumentace Truma SecuMotion:
Upozornění k provozu plynového zařízení během jízdy:
Podle směrnice 2001/56/ES o systémech vytápění, s doplňky
2004/78/ES a 2006/119/ES, musejí být karavany vyrobené
od ledna roku 2007, které provozují topení na zkapalněný plyn
během jízdy, vybaveny speciálním bezpečnostním uzavíracím
zařízením, které v případě nehody, jež by přerušila vedení,
zabrání nežádoucímu unikání plynu.
Regulátor tlaku plynu Truma SecuMotion, s příslušně dimenzovanou
instalací, splňuje – v kombinaci s vysokotlakými
hadicemi s integrovanou bezpečnostní pojistkou proti prasknutí
hadice (SBS) – všechny relevantní normy, předpisy a
směrnice, takže je možné toto plynové zařízení provozovat
v celé Evropě, a to i za jízdy.
Ty výše citované směrnice zároveň doporučují členům EU přijmout zákaz mobilního provozování zařízení, které požadavky nesplńují. A jednotlivé státy EU taková nařízení v různé formě přijaly. Liší se to stát od státu, někde to kontrolují jinde ne. Každopádně, ve vlastním zájmu, bez SecuMotion (nebo eqivalentu) za jízdy ne
A druhá věc:
Za jízdy vozidle nesmíš mít puštěné tlakové lahve s PB pokud tam není homologovaný bezpečnostní ventil (popsáno výše). Normu neznám. ČSN nevím jestli to řeší.
Ale na školení nám to říkali. Tak to tak beru.
Kontrolují hlavně rakušáci a němci. Rakušáci chtějí až 300 ojro.
Jinak samozřejmě záleží na každém, co si udělá a jestli chce něco porušovat nebo ne.
Co se týká kontroly, tak se s tebou v cizině asi moc dohadovat nebudou jestli to smějí kontrolovat. U nás nevím, jestli to někdo kontroluje, ale to neznamená, že pokud ne, tak s tím nemůže například zítra začít - viz vážení dodávek.
A jen jedno malé upozornění. Pokud dojde k havárii a zjistí se, že byl zapnutý plyn, ale chybělo příslušné vybavení, tak pojišťovna udělá všechno pro to, aby nemusela plnit a jakákoliv záminka bude dobrá pro snížení plnění. Nedej bože, aby ten plyn začal hořet nebo vybouchl a někoho to zranilo nebo zabilo..
Ohledně nástavce na topení - už se tu párkrát řešilo, že za jízdy zhasínalo topení a řešil se nástavec na nasávání vzduchu nebo na komínek. Zkus pohledat.
Vasu:
Nevím co se ti na tom nezdá, když jsem psal, že musí být bezpečnostní ventil na plynu a ty píšeš u sebe to samé.. Nevidím v tom rozpor, tak by příště před kritizováním stálo za to si pořádně přečíst, na co reaguješ..