ivan75Člen Přidáno
před 8 letZdravím vás a prosím o radu.
Pomalu jsem strčil obytné auto do garáže a po týdenním stání ve tmě, kdy samozřejmě nedobíjí solár, tak úplně mrtvá motorová baterka. Provedl jsem úpravy na el. kabiny. Kdy by permanentně při vypnutém klíčku běžel Parott světlo v hodinách na palubce atd. Vše jsem uvedl do původního a správného stavu stavu, dobil motorovou baterku a myslel jsem, že je vyřešeno. Bohužel po cca 3 dnech baterie na kapacitě cca 50% a při laickém měření motorové baterie ( vše vypnuto, odpojeno mínus a mezí mínusovvý kolík a konektror připojena žárovka) má baterie odběr v impulzech. Blikne slabě, potom silně, slabě, sílně.............atd.
Pro zdejší odborníky v el. to popisuji asi dost úsměvně, ale prosím o radu :-)
Jinak auto Peugeot Boxer, vestavba Possl Duo
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 lethlavní škůdci:
rádio, navigace, alarm
vedlejší škůdci:
palubní hodiny, imobík, energoblok a nebo další aplikace
ivan75Člen Přidáno
před 8 letano radio napojeno napřímo (není na spínačkový proud) ale odběr impulsově?
navigace není, alarm není
hodiny jsou vypnuty
imobilizér není
napadá mě jestli to nesouvisí se solárem. Mám samozřejmě napojenou i motorovou baterii na dobíjení. O víkendu zkusím zakrýt solár a odpojit dobíjecí kabely od motorové baterie a pak změřit možný odběr a tím solár eventuálně vyloučit jako vybíječ baterie nebo?
floridan79Člen Přidáno
před 8 letJe to mozne aby se solary nejak rozbily a staly se konzumentem elektriny??? mam take problem s vybijenim baterie ze po celkem slunecnem dni kdy se schova slunce pozdeji odpoledne a v 8 vecer uz mam na baterce jen 12,1V treba.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
VasuČlen Přidáno
před 8 letVelice často se setkávám s tímto problémem ! Solár v žádném případě neodebírá proud, ale jeho regulátor ! Objektivní informace je měření !
Vložím ampérmetr mezi baterii a kostru. Když je do 20mA, je to většinou paměť rádia, alarmu, centrálu atd. Často najdu svítit zapomenutou žárovku, elektroventil, vadná zásuvka, zapnutý měřící panel, svody na kostru a spoustu dalších elektro věcí. Nejprve měř a potom odpojuj a hledej. Přeji hodně úspěchů.
TomTPČlen Přidáno
před 8 letNejlepší asi bude, změřit chování proudu přímo na baterii. To lze každým obyčejným multimetrem. A je jasno. Taky záleží jaká je kondice - skutečná kapacita baterie. Tu lze samozřejmě taky řízeným vybíjením zjistit.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letstává se že odejde solár (diody) a nebo régl. Pak se solár (velmi zjednodušeně řečeno) stane konzumentem elektřiny. Stává se hlavně u neodborně provedených instalací. Odpojování réglu od baterky, blbě natažená instalace a podobný psí kusy.
Otázka na Karla P: U Vás montujete soláry tak, že dobiji i motorovou bat ? Ak NE, tak jak ji dobíjet pri dlhodobem stáni mimo možnosti 220V, napr. v lese a pod. D.
VasuČlen Přidáno
před 8 letMůžu za Karla odpovědět, že ano, je to naprosto běžné. Přidá se tam inteligentní relé, kterých je mnoho typů a při docílení napětí cca 13,8 V na nástavbové baterii, to spojí obě dvě baterky paralelně a nabíjejí se obě dvě. Nové energobloky, to dělají taktéž.
ivan75Člen Přidáno
před 8 letTak jsem dnes zjistil, že proud z motorové baterie mi odebírá radio. Vzhledem k tomu, že jsem neměl k dispozici měřák tak nevím kolik. Vyřešil jsem to vyndáním pojistky, což při dlouhodobém stání v garáži není problém nebo je jiné řešení?
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 letBohužel ne.
Psal jsem to: hlavní škůdci.
Některý rádia umí až 150mA ve stand by režimu. A to i značkový kvalitní kusy.
milan59Člen Přidáno
před 8 letKdyž jsem koupil auto, tak rádio nebylo připojené. Samozřejmě jsem tuto chybu napravil a za tři dny jsem měl prázdnou baterku.
Vyřešil jsem to (jak píše Herman) vypínačem napájení rádia na přístrojovce. Když chci poslouchat tak zapnu, jinak je stále vypnuto.
Ahoj Milan :_
ivan75Člen Přidáno
před 8 letDěkuji za příspěvky, taky to vidím jako možné řešení. Ale vzhledem k tomu, že otevřu kastlík u spolujezdce a vyndám pojistku, tak to zatím přes zimu nechám tak a v sezoně pokud nestojím v garáži tak solár dobíjí bez problému.
Díky Ivan
Viktor KosiceNováček Přidáno
před 8 letA keď chceš mať 100% istotu, že ti baterku nič nevybíja počas toho ako auto niekde "odpočívá" namontuj bateriový vypínač, odpojíš celu baterku a máš ju stále ready ;-)
Vypínač na rádio určite super, a keď už budeš montovat napoj radio na trakčnú baterku, nie na štartovaciu, nenechá ťa v štychu, keď budeš niekde na divoko a zabudneš pred spaním vypnúť rádio :)
vlk-czČlen Přidáno
před 7 letZdravím, nechci zakládat nové vlákno, částečně to navazuje. Mám soláry, MPPT regulátor, 230Ah nástavbovou baterii, 95Ah motorovou a propojené to mám 120A Cyrix relé. Šlo mi o to, aby se přes soláry dobíjela i motorová baterie a naopak za jízdy nástavbová. Booster pokud vím umí jen jedním směrem. Vše funguje, dokud se v autě nezačne topit. Jakmile večer zapnu topení (mám nafťáka), cucá to z nástavby. Problém nastane, když se rozední a na regulátoru vyleze napětí kolem 13,5V. Ačkoliv nástavba ještě není zdaleka nabitá, sepne mi to relé Cyrix a následně se mi vybíjí motorová baterka. Potom mám problém nastartovat - tedy nastartuji, ale tak tak. Pokud večer vypnu soláry, tak mi to sice nedobijí nástavbu, ale ani nevybíjí motorovou. Neřešil někdo něco podobného? Ne 230V se prakticky nepřipojujeme, jezdíme hlavně nadivoko. Dá se to nějak řešit?
Díky