Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vybíjení motorové baterie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vybíjení motorové baterie

Poslední aktualizace před 7 let
ivan75ivan75Člen
Přidáno před 8 let
Zdravím vás a prosím o radu.
Pomalu jsem strčil obytné auto do garáže a po týdenním stání ve tmě, kdy samozřejmě nedobíjí solár, tak úplně mrtvá motorová baterka. Provedl jsem úpravy na el. kabiny. Kdy by permanentně při vypnutém klíčku běžel Parott světlo v hodinách na palubce atd. Vše jsem uvedl do původního a správného stavu stavu, dobil motorovou baterku a myslel jsem, že je vyřešeno. Bohužel po cca 3 dnech baterie na kapacitě cca 50% a při laickém měření motorové baterie ( vše vypnuto, odpojeno mínus a mezí mínusovvý kolík a konektror připojena žárovka) má baterie odběr v impulzech. Blikne slabě, potom silně, slabě, sílně.............atd.
Pro zdejší odborníky v el. to popisuji asi dost úsměvně, ale prosím o radu :-)


Jinak auto Peugeot Boxer, vestavba Possl Duo
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
hlavní škůdci:
rádio, navigace, alarm
vedlejší škůdci:
palubní hodiny, imobík, energoblok a nebo další aplikace
ivan75ivan75Člen
Přidáno před 8 let
ano radio napojeno napřímo (není na spínačkový proud) ale odběr impulsově?
navigace není, alarm není
hodiny jsou vypnuty
imobilizér není

napadá mě jestli to nesouvisí se solárem. Mám samozřejmě napojenou i motorovou baterii na dobíjení. O víkendu zkusím zakrýt solár a odpojit dobíjecí kabely od motorové baterie a pak změřit možný odběr a tím solár eventuálně vyloučit jako vybíječ baterie nebo?
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 8 let
Je to mozne aby se solary nejak rozbily a staly se konzumentem elektriny??? mam take problem s vybijenim baterie ze po celkem slunecnem dni kdy se schova slunce pozdeji odpoledne a v 8 vecer uz mam na baterce jen 12,1V treba.
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
VasuVasuČlen
Přidáno před 8 let
Velice často se setkávám s tímto problémem ! Solár v žádném případě neodebírá proud, ale jeho regulátor ! Objektivní informace je měření !
Vložím ampérmetr mezi baterii a kostru. Když je do 20mA, je to většinou paměť rádia, alarmu, centrálu atd. Často najdu svítit zapomenutou žárovku, elektroventil, vadná zásuvka, zapnutý měřící panel, svody na kostru a spoustu dalších elektro věcí. Nejprve měř a potom odpojuj a hledej. Přeji hodně úspěchů.
TomTPTomTPČlen
Přidáno před 8 let
Nejlepší asi bude, změřit chování proudu přímo na baterii. To lze každým obyčejným multimetrem. A je jasno. Taky záleží jaká je kondice - skutečná kapacita baterie. Tu lze samozřejmě taky řízeným vybíjením zjistit.
Tom & Pavla
Škoda Octavia II 1.9 TDI + Elddis Crown Crest
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
stává se že odejde solár (diody) a nebo régl. Pak se solár (velmi zjednodušeně řečeno) stane konzumentem elektřiny. Stává se hlavně u neodborně provedených instalací. Odpojování réglu od baterky, blbě natažená instalace a podobný psí kusy.
P
PeterSČlen
Přidáno před 8 let
Otázka na Karla P: U Vás montujete soláry tak, že dobiji i motorovou bat ? Ak NE, tak jak ji dobíjet pri dlhodobem stáni mimo možnosti 220V, napr. v lese a pod. D.
VasuVasuČlen
Přidáno před 8 let
Můžu za Karla odpovědět, že ano, je to naprosto běžné. Přidá se tam inteligentní relé, kterých je mnoho typů a při docílení napětí cca 13,8 V na nástavbové baterii, to spojí obě dvě baterky paralelně a nabíjejí se obě dvě. Nové energobloky, to dělají taktéž.
ivan75ivan75Člen
Přidáno před 8 let
Tak jsem dnes zjistil, že proud z motorové baterie mi odebírá radio. Vzhledem k tomu, že jsem neměl k dispozici měřák tak nevím kolik. Vyřešil jsem to vyndáním pojistky, což při dlouhodobém stání v garáži není problém nebo je jiné řešení?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Bohužel ne.
Psal jsem to: hlavní škůdci.
Některý rádia umí až 150mA ve stand by režimu. A to i značkový kvalitní kusy.
L
LakyČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

ivan75 napsal:

Tak jsem dnes zjistil, že proud z motorové baterie mi odebírá radio. Vzhledem k tomu, že jsem neměl k dispozici měřák tak nevím kolik. Vyřešil jsem to vyndáním pojistky, což při dlouhodobém stání v garáži není problém nebo je jiné řešení?


Jednoduché i pro laika , dat to přes vypínač. Měl jsem to rádio přes zapalování ale vadilo mi to že nešlo zapnout při stání ,podobný problém .

Vasu + Karel to tady opakují stále , bohužel jsou i ti co stále vymýšlejí jak nacpat co nejvíce elektroniky do vozů a potom se diví . Čas od času je to nutno nabít .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 03.10.2016 07:30, před 8 let
milan59milan59Člen
Přidáno před 8 let
Když jsem koupil auto, tak rádio nebylo připojené. Samozřejmě jsem tuto chybu napravil a za tři dny jsem měl prázdnou baterku.
Vyřešil jsem to (jak píše Herman) vypínačem napájení rádia na přístrojovce. Když chci poslouchat tak zapnu, jinak je stále vypnuto.

Ahoj Milan :_
ivan75ivan75Člen
Přidáno před 8 let
Děkuji za příspěvky, taky to vidím jako možné řešení. Ale vzhledem k tomu, že otevřu kastlík u spolujezdce a vyndám pojistku, tak to zatím přes zimu nechám tak a v sezoně pokud nestojím v garáži tak solár dobíjí bez problému.
Díky Ivan
Viktor KosiceViktor KosiceNováček
Přidáno před 8 let
A keď chceš mať 100% istotu, že ti baterku nič nevybíja počas toho ako auto niekde "odpočívá" namontuj bateriový vypínač, odpojíš celu baterku a máš ju stále ready ;-)

Vypínač na rádio určite super, a keď už budeš montovat napoj radio na trakčnú baterku, nie na štartovaciu, nenechá ťa v štychu, keď budeš niekde na divoko a zabudneš pred spaním vypnúť rádio :)
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 7 let
Zdravím, nechci zakládat nové vlákno, částečně to navazuje. Mám soláry, MPPT regulátor, 230Ah nástavbovou baterii, 95Ah motorovou a propojené to mám 120A Cyrix relé. Šlo mi o to, aby se přes soláry dobíjela i motorová baterie a naopak za jízdy nástavbová. Booster pokud vím umí jen jedním směrem. Vše funguje, dokud se v autě nezačne topit. Jakmile večer zapnu topení (mám nafťáka), cucá to z nástavby. Problém nastane, když se rozední a na regulátoru vyleze napětí kolem 13,5V. Ačkoliv nástavba ještě není zdaleka nabitá, sepne mi to relé Cyrix a následně se mi vybíjí motorová baterka. Potom mám problém nastartovat - tedy nastartuji, ale tak tak. Pokud večer vypnu soláry, tak mi to sice nedobijí nástavbu, ale ani nevybíjí motorovou. Neřešil někdo něco podobného? Ne 230V se prakticky nepřipojujeme, jezdíme hlavně nadivoko. Dá se to nějak řešit?
Díky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: ivan75, Karel Prokop, floridan79, Vasu, TomTP, PeterS, Laky, milan59, Viktor Kosice, vlk-cz

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,263,907 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22372 sekund | Průměrně za: 0.22372 (0) sekund | Dotazy: 122 | Použitá paměť: 2.14MB/4MB