SapukiČlen Přidáno
před 8 letRád bych se zeptal, jestli někdo má elektrické automatické nohy Linnepe AutoLift, resp.jestli jim tak nějak rozumí:-)
Mám s nimi trochu problém. Díky.
Je nutno napsat o jaký problém jde . Je to jen el. nebo mech. záležitost , jinak jsem se díval na manuál a cenu , pěkný ranec za kus .
SapukiČlen Přidáno
před 8 letOK. Nohy v prvním kroku vyjedou a tak zůstanou, dokud se nerozhodnu, jak pokračovat dál. Buď automatická nivelace nebo manuálně. Jenže mně jedna noha nezůstane v mezipoloze, ale rovnou se postaví a zvedne o kus auto. Pokud chci nohy zatáhnout, této jedné se nechce. Musím přejít na nouzový režim a pak se to nějak povede. Možná bych to mohl zresetovat odpojením proudu. Zkoušel jsem odpojit nástavbové baterie /mám dvě Varty 115Ah/, ale všechno fungovalo dál. Asi je to nějak propojené i s motorovou baterií. Teď mám obavy odpojit i tu motorovou, abych něco
nepohnojil ještě víc. Čím víc techniky, tím větší problémy. :|
Díky za odpověď:-)
PetrDubiČlen Přidáno
před 8 letMůj názor je, že bude nějaký problém se snímačem mezipolohy na té noze. Buď bude nefunkční (nebo třeba špatně nastavený - například hnutý) snímač nebo bude problém někde dál (prodřený kabel, zoxidovaný konektor a tak dále). Když totiž snímač nenahlásí, že noha už dojela na pozici, tak to přejede a dojede někam ke konci, kde zareaguje koncový snímač. Když k tomu dojde, tak samozřejmě skočí do poruchy, protože ten snímaž mezipolohy nereagoval..
Jak popisuje Petr ok , spíše mne mate proč to dělá i při zasunováni noh . Pokud jsi jezdil i v zimním počasí tak bych to tipoval na to zoxidováni kontaktu - spoju na té noze i kostry - pol . Vyčisti to sprejem kontoxem a zkus poslechem porovnat s jinou nohou zda tam něco nedrhne . Potom už jen vyhledat servis ,pokud to není v záruce . Jsou to jen laické rady po meilu , může to být i jinde v el. obvodu . Odpojením aku nic nepohnojíš , pokud to bude v ovládacím panelu tak jen servis .
Po mechanické stránce tam bude šnekový převod , promazat olejem pokud drhne .
Tyto systémy jsou více náchylné než hydraulické ale i ty jsem už viděl u Němce že měl poruchu a to měl jen dvě nohy .
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 01.10.2016 08:41,
před 8 letVasuČlen Přidáno
před 8 letVyjíždění noh je hlídáno odporovým snímačem polohy, některé mají dokonce indukční snímání a vyhodnocováni počítačem ! Nejsou tam žádné kontakty, či koncové spínače. Měl jsem příležitost se s tím seznámit. Jestli nejsi špičkový slaboproudař, nesahej na to, velké nebezpečí zničení. Laiky opravdu neposlouchej a vydej se do servisu.
SapukiČlen Přidáno
před 8 letDíky za všechny rady. V záruce už to není a v zimě nejezdím. Asi poslechnu Vasu, nerad bych něco ještě víc zničil. Problémem je, že servis nějak nemůžu nikde najít. V Kobrasu je sice nabízejí, ale ještě je nikomu neprodali a o servisu nic nevědí. Možná by se to zahojilo, kdybych zkusil odpojit všechny baterie, ale nevím, jestli bych nezničil něco jinýho.
VasuČlen Přidáno
před 8 letSetkal jsem se s tím na obytce Concord, nebo jak se to píše. Němec se s autem postavil do svahu a zapnul automat vyrovnávání. Vyjely čtyři nohy ovládané elektromotorkem a vyrovnaly auto do přesné roviny. Bylo to za příplatek 3000 E Dovolil mi na vše nahlédnout a říkal, že se mu sem tam zanese odporový snímač vysunutí nohy a počítač ohlásí chybu a musí to nastavit ručně. Byl s tím v servisu a tam mu nabídli vyměnit odporový snímač polohy za indukční a ten se prý nekazí.
Jinak odporové a indukční snímače polohy se u nás běžně prodávají, jen jestli bude stejný. Používá se to na NC stroje a podobné.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 8 letCitovat
Herman napsal:
Citovat
Vasu napsal:
Vyjíždění noh je hlídáno odporovým snímačem polohy, některé mají dokonce indukční snímání a vyhodnocováni počítačem ! Nejsou tam žádné kontakty, či koncové spínače. Měl jsem příležitost se s tím seznámit. Jestli nejsi špičkový slaboproudař, nesahej na to, velké nebezpečí zničení. Laiky opravdu neposlouchej a vydej se do servisu.
Vasu : co na to říkáš za ty peníze ta kvalita a to nejezdil v zimě . Já jsem zastánce jednoduchosti , to si raději pořídím aku šroubovák s nádstavcem jako ostatní i Němci to dělají a je po problému .
Prodejci když vycítí že na to někdo má peníze tak jen chválí vymoženosti ale negativa už neřeknou .:(
Ten indukční snímač o tom jsem ještě neslyšel , zase něco nového a pro laika hrůza .
Jo jasne , kup si akusroubovak, to bude nejlepsi.
.
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
SapukiČlen Přidáno
před 8 letAku šroubováky mám dva, ale ty původní nohy už jsem vyhodil:-) Tak to asi budu muset opravit. Protože jsem neměl možnost se seznámit s žádným snímačem, byť odporovým, a mám z nich hrůzu, v pondělí cinknu do servisu. Každopádně díky všem a croatiacz za tip na servis. Jinak nohy jsou fakt super, vyjedou hned a srovnají auto do roviny a to se ani nehne. To je velká výhoda nejen při chůzi v autě, ale i při větším větru. Ale jak jsem psal, čím víc elektroniky, tím víc potíží.
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 8 letCitovat
Sapuki napsal:
Aku šroubováky mám dva, ale ty původní nohy už jsem vyhodil:-) Tak to asi budu muset opravit. Protože jsem neměl možnost se seznámit s žádným snímačem, byť odporovým, a mám z nich hrůzu, v pondělí cinknu do servisu. Každopádně díky všem a croatiacz za tip na servis. Jinak nohy jsou fakt super, vyjedou hned a srovnají auto do roviny a to se ani nehne. To je velká výhoda nejen při chůzi v autě, ale i při větším větru. Ale jak jsem psal, čím víc elektroniky, tím víc potíží.
Taky jsem elektricky podpery moc chtel, nakonec kvuli vaze jsem je nedaval. Super vec bez diskuze.
Tvuj problem vyresi servis. Pokud se nychytnes u nas zkus servis v D .
Jen jsem nevydzel nereagovat na srovnani s akusroubovakem. Asi stejny jako si misto klimy otevrit okno. :_
Jitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
SapukiČlen Přidáno
před 8 letJen jsem nevydzel nereagovat na srovnani s akusroubovakem. Asi stejny jako si misto klimy otevrit okno.
Dobrý, sarkasmus a ironie, to je moje:-)
Nohy nejsou zase až tak těžký, měly by mít cca 40kg.
SapukiČlen Přidáno
před 8 letto Herman:
Pokud jde o mně, já si srandu z aku šroubováku nedělám. Sám jsem o tom kdysi uvažoval. Nohy jsem koupil s autem a byly v ceně. Já sám bych si je asi nekoupil. Ale na druhou stranu kdysi dávno jsem jezdil do Jugoslávie a spal jsem 14 dní v autě na divoko. Každý večer rozložit sedačky, nafouknout na polovic lehátka a spacák. Taky to šlo a neznamená to, že tak budu jezdit dodnes. Pokrok a pohodlí nezastavíš. Nechce se mi procházet fórum a hledat, jestli jsi tady někdy někoho o něco prosil, ale od toho to fórum máme a jsem za to moc rád. Spoustu kolegů se tu ptá ostatních na rady. Třeba na satelit. Taky ho nemusí mít a mohou si pustit tranzistorák, pak by se třeba nemuseli doprošovat o rady.
Taky nic ve zlým, ale jak s tím souvisí 5t, jeden na telefonu a vysavač, to nějak nechápu.
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 8 letHermane, už ani ten akušroubovák není jistota v létě jsme přijeli z výjezdu chci vysunout nožičky a najednou lup
a bylo po šroubováku už nešel. Tak jediná jistota je ruční klika.
Přece je jasný, že v moderních věcech je elektronika atd. tak kvůli tomu to nepřestaneme kupovat,
to bys musel zahodit občanku a vrátit se na stromy.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Pánové - nebudeme to rozebírat a nechci se nikoho dotknout , jen jsem vracel stejnou mincí . Vím že pokrok nejde zastavit ,jen usměrnit a je na každém z nás co zvládne , vždy je něco za něco - "jako spotřeba el.energie +PB +cena a další .."
Já si také pořídil jiné , ale začínal jsem s ojetinou abych věděl co mi bude vyhovovat + cena a kvalita :D
Vysavač- něco si koupíme "prodám /daruji" bez rozvahy a info.o výrobku zda se hodí na daný účel a potom hledáme kupce . Je to prkotina za babku ale na první pohled sběrač drobků madein CHina .
Také jej žena dostala jako reklamu a je už v popelnici.
5t vůz : Info od kolegy elektrikáře ve stručnosti.
Zákazník si koupí auto přes dva mil. kč to že jej stěží umí obsluhovat by bylo pochopitelné z důvodu že je nadměrně vybaveno vším dostupným v elektronice , efony konče . Problém je v tom že co výjezd volá dotyčnému o radu nejde mi to a ono já už to nevím . To chtěl ještě na ele. ovládaní roletky oken když mu vyjela z lišty " olšové ruce a dutý jek bambus". Dobré na tom je že kolega má jistého klienta v balíku . A VO TOM TO JE
pokračováni příště:
PS- už i osobní auta dělají tak že si nevyměníš filtr paliva ,nedej bože když ti dojde palivo a zavzdušníš systém - odtah viz honda civik
Žijeme jen jednou.
Upravil Laky dne 02.10.2016 19:23,
před 8 let