Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Jaké máte napětí při zapnutém čerpadle vody?: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Jaké máte napětí při zapnutém čerpadle vody?

Poslední aktualizace před 7 let
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Při poslední vyjížďce se nám zaseklo čerpadlo na vodu (malé na 12V, které dávám do nádrže) a než jsem stihl zasáhnout (vypnout ho), tak to v karavanu zasmrdělo a přestalo jít úplně (na 5A pojistce se pouze roztavil plast, ale pojistka se nepřepálila). Čerpadlo jsem tedy koupil stejné nové (http://www.svetkaravanu.cz/ponorne-cerpadlo-comet-elegant-12-v-8-lmin-05-baru) a vyměnil usměrňovač v elektronice karavanu, který se spálil. Po zapojení na baterii jede vše normálně, ale když to přepnu na 230V, tak čerpadlo sice čerpá, ale nějak vrčí (je hlučnější než to staré). Při změření napětí jsem zjistil, že při zapnutém čerpadle je na něm 9,5V. Proto se chci zeptat zda jste náhodou někdo neměřil napětí na zapnutém čerpadle na vodu? Nevím totiž zda je to normální a nebo se mohlo spálit i nějaké vinutí na trafu a tím to dává nižší napětí. Fotografie elektroniky je v příloze (použil jsem fotografii z jiného příspěvku, ale mám to stejné).
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Leo000 Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
:x není vyloučený, že jsi na trafu udělal mezizávitovej zkrat.
9,5V při tom odběru (pár ampér) je dost málo. A pokud se trafíčko chová jako měkkej zdroj tak je to asi jasný. Změř ten pokles přímo na sekundárním vinutí (aby se vyloučil vliv přechoďáků a toho tragickýho vedení)
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Měřil jsem to přímo na desce (za usměrňovačem), ale ještě mohu změřit střídavé napětí. Dá se to trafo někde koupit, aby tam pasovalo?
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Ne. Musel bys koupit celej zdroj za X tisíc kč.
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Leo000 napsal:

Měřil jsem to přímo na desce (za usměrňovačem), ale ještě mohu změřit střídavé napětí. Dá se to trafo někde koupit, aby tam pasovalo?


tady si můžeš objednat trafo na zakázku: http://www.pselec...mc2012.pdf
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Tak jsem provedl měření na trafu a zjistil jsem, že jedno vinutí ze dvou nedává žádné napětí (to vysvětluje vše) a navíc se při chodu naprázdno trafo dost hřeje (uvnitř má 50C). Byli jsme s tím teď o víkendu venku a voda tekla dostatečně (manželka nepoznala rozdíl), ale takhle to nechat nemohu. Napadly mne následující možnosti:

1. Pokusím se z trafa odvinout zkratované vedení (pokud by to šlo a bylo nahoře) a zbytek nechám tak. Bylo by to nejlevnější řešení a snad by nižší napětí čerpadlu nevadilo (používáme pouze na mytí rukou).

2. Stejné jako bod 1., akorát bych čerpadlo připojil přes pojistku přímo na baterii. To spálené vinutí bylo stejně jen pro čerpadlo a samotné čerpadlo by mi snad 105AH baterii moc nevybilo.

3. Vyhodím trafo a nahradím ho samostatným zdrojem 12V (třeba tímto: http://www.bighobby.cz/www-bighobby-c...25A-300W-B).

4. Vyhodím trafo, vše co je na 12V napojím na baterii a doinstaluji automatické dobíjení baterie. Akorát nevím jaký vliv by to mělo na životnost baterie. Nyní trakční baterii dobíjím tak 5x za rok (používám ji pouze pro pojezd).

Tento víkend jsme nejspíš s karavanem vyrazili naposledy, takže se mám do jara čím bavit :|. Akorát začínám pochybovat, že se to trafo spálilo tím zaseknutým čerpadlem, protože co si pamatuji, tak se dost hřálo i předtím a na usměrňovači se spálila pouze dioda od funkčního vinutí, ale ta druhá je v pořádku a ani navenek není vidět nějaké poškození na rozdíl od té druhé diody (to by taky vysvětlovalo proč se nepřepálila 5A pojistka - prostě jedno vinutí ten proud nedá).
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj,
já osobně bych variantu jedna nedělal, dvojka by šla použít.
Pokud budeš dělat trojku, tak záleží jestli potřebuješ tak dimenzovaný zdroj (dává 25A). Ta firma prodává i levnější s menším výkonem.
Pokud budeš kupovat ten zdroj, tak jsem koukal, že ty zdroje mají (podle fotek - doporučuji případně ověřit před nákupem) nastavitelné napětí na výstupu, takže by bylo možné zvednout napětí na cca 13,5 V a propojit ho rovnou i s akumulátorem, takže po připojení na 230 V by i dobíjel trvale akumulátor udržovacím napětím a ten by zůstával z větší části nabitý (vlastně taková varianta 4). Potom by bylo vhodné ho například na začátku a konci sezóny dobít na maximum nabíječkou, ale bylo by ho možné použít nejenom na mover ale například i na krátkodobé napájení mimo elektrickou síť. Jenom pokud budeš dávat opravdu nějaký silnější zdroj, tak dobře odjistit!
Karel mě když tak doplní nebo opraví na základě svých zkušeností.
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Ten proud 25A jsem zatím jen nastřelil podle pojistek. V reálu asi tolik nebude potřeba (spočítal bych to podle reálně nainstalovaných spotřebičů). Kdyby to bylo spojeno s baterií, tak by snad mohl být použit i menší výkon než mají všechny spotřebiče, protože v případě maximálního odběru by to pokryla baterie. Jde mi o to najít co nejlevnější a trvalé řešení.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Já ty zdroje vyhazuju a dávám tam nabíječky s funkcí zdroje. Stabilizovaný baterkou, pochopitelně.
PetrDubiPetrDubiČlen
Přidáno před 7 let
Jo, to je Karle nejčistší a funkčně nejlepší řešení, ale pokud mu jde hlavně o cenu, tak ho asi opravdu vyjde nejlépe některý z těch zdrojů co dával jako příklad a nastavit ho na konzervační napětí - nevím jestli s tím nebývá nějaký problém, když to bude takhle a tu baterku potom klasickou nabíječkou třeba 2x za sezonu nabije na 100%.
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Karle, když je vyhazuješ, nezůstalo Ti nějaké trafo? :D:D:D

Předpokládám že máš na mysli nabíječky s charakteristikou IU. Před pár lety jsme už o tom spolu hovořili a něco jsem taky o tom čet. Tady ten zdroj by se tak asi nedal použít: http://www.bighobby.cz/www-bighobby-c...V-15A-180W? U těch s nabíječek s IU charakteristikou co jsou uvedeny zde na fóru (CTek, mobitronik, ...) je cena přes 2500 Kč což mne trochu odrazuje (předpokládám, že by nabíječka měla dávat min. takový proud, aby pokryla max. spotřebu na 12V, takže tato: http://www.conrad.cz/nabijecka-oloven...ent=200081 by nestačila, protože má pouze 0,8A).

A ještě se zeptám proč není vhodné zapojit paralelně k baterce napevno nějakou klasickou levnou nabíječku? Toto řešení na fóru pár lidí zmiňovalo, ale nenašel jsem odpověď proč ne?
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Když píšu, že trafa vyhazuju tak tím myslím že "ta vjec" letí :) hned.
Nabíječku s chakou IUoU. JEDINĚ. IU nestačí.

Ještě něco; pokud chceš řešit věci stylem "pětibába je na mě moc" tak tam nemám co dodat.
zn. nejsem tak bohatej, abych si kupoval laciný vjecy :(.

CTEK, Mobitronic. Nebo nějakej derivát od jinýho výrobce. Vo jinejch věcech nemám čas spekulovat :).

Teoreticky si tam můžeš dát třeba zdroj z PC ale já se tím zabývat nebudu.
Upravil Karel Prokop dne 27.09.2016 09:26, před 7 let
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Pokud má nabíječka charakteristiku IUoU, tak musí mít max. nabíjecí proud takový, aby pokryla max. odběr nebo nemusí (akorát bude déle nabíjet)?

Pokud nemusí, šla by použít třeba nabíječka CTEK MXS 5.0:
http://www.conrad.cz/automaticka-nabi...-v.k630860?

Proudově to není žádná hitparáda, ale mám ji doma, protože jsem si ji kupoval právě kvůli dobíjení baterky v karavanu. Navíc mám na ni nainstalovány přípojky, takže by stačilo přepnout pouze do režimu baterie (což mám uděláno), zapojit nabíječku do připravené přípojky a vesele bych mohl fungovat.

PS: 500Kč mi není líto dát, ale 2500Kč nebo 5000Kč už ano. Za to mohu svým třem dětem koupit plno jiných věcí :z.
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 7 let
Pokud je odolná vůči přetížení tak může bejt i slabá nabíječka.
Aby se neupekla ve vlastní šťávě když pošleš baterku do kolen.
MXS5 bude posílat 5A a ne víc. Když snížíš napětí pod cca 9V CTEK přestane fachčit protože nemá od baterky korektní odpověď. Takže relativně blbuvzdornej.
L
Leo000Člen
Přidáno před 7 let
Po odstavení karavanu po sezóně jsem zvolil následující postup:
1. Zkusím do jara sehnat co nejlevněji originál trafo (už jsem podal inzerát http://www.caravan24.cz/forum/viewthr...d_id=24553, tak třeba se někdo s trafem najde).
2. Pokud neseženu trafo, tak na jaře vyzkouším provoz na baterii s trvale připojenou nabíječkou CTEK MXS 5.0. U té mám akorát obavy, aby se uměla sama přepnout ze stavu nabytého akumulátoru zpět do nabíjení.
3. Pokud se nabíječka neosvědčí, tak koupím nejlevnější 12V spínaný zdroj na 15A.

Automatické sloučení 21.02.2017 15:15:
Přidám sem můj aktuální poznatek ohledně částečně spáleného trafa zaseknutým čerpadlem na vodu. Myslel jsem, že je na trafu spálené slabší ze dvou vinutí a tak jsem to začal rozmotávat, abych se o tom přesvědčil. Když jsem vše rozmotal (vinutí nejevilo žádné známky spálení), tak jsem z konce vinutí sundal bužírku a pod ní objevil k vinutí napájenou přepálenou pojistku na 10A. Myslel jsem, že mne budou křísit, protože jednoduché řešení výměnou pojistky bylo na dosah ruky a já kvůli tomu takovou dobu spekuloval jak to vyřešit a rozmotal jsem celé trafo, které už zpátky nenamotám. Tak to tu rozdýchávám a jdu shánět nový zdroj. :@
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 BlueHDi S&S 110kW EAT6 + Dethleffs C´GO 495 QSK
Upravil Leo000 dne 21.02.2017 15:15, před 7 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Leo000, Karel Prokop, Zdenek a Alena, PetrDubi

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,034,094 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17576 sekund | Průměrně za: 0.17576 (0) sekund | Dotazy: 105 | Použitá paměť: 2.01MB/2MB