Citovat
simcha napsal:
To mě fakt hlava nebere, proč by mělo fungovat nějaké potírání hadrem lahve bez odběru, když je teplota kapalneého plynu stejná jako teplota lahve.
Jinak ale, přesně jak píše Vajglon, táké jsem to měl a z mého pohledu prakticky nefunkční.
Ani mi to hlava nebere. Rozdíl teploty na hladině kapalného plynu může vzniknout jedině při odpařování plynu a aby k němu došlo, musí probíhat odběr plynné složky z lahve. Jak to může fungovat u uzavřené lahve mne ve fyzice nenaučili.
Když už jsem se do tématu vmotal, napíšu moje zkušenosti:
1. Váha - jediný spolehlivý způsob, jak zjistit zbývající množství plynu v lahvi. Láhev zvážit a odečíst od výsledné hodnoty hmotnost prázdné láhve která je vždy na ní vyznačena.
- úskalí: láhev musí ven z auta, výsledek může ovlivnit zbytek cizorodé látky v lahvi.
2. Ultrazvukové měřiče - Funguje jakž takž Dometic a Truma, čínské kopie dosahují přesnosti meto předpovědí v dlouhodobém horizontu.
- úskalí: cena, informativní charakter měření, citlivé na technický stav lahve
3. Termometrické indikátory - informativní odhad za příznivých okolností
- úskalí: Musí být dostatečný odběr z lahve a vhodné povětrnostní podmínky.
Jedná se však jen o moje subjektivní zkušenosti. Magnetický teploměr a čínskou kopii ultrazvukového indikátoru hladiny jsem vyhodil, to už je snad lepší to otření lahve mokrým hadrem. Mohu se však mýlit... :_