Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Obytné auto a tahání laminátového člunu na přívěsu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Obytné auto a tahání laminátového člunu na přívěsu

Poslední aktualizace před 7 let
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, mám dotaz do posud jsem jezdil s osobákem a lodí na vleku, nyní jsem pořídil obytku Ford XGO s motorem 2,2 a mám dotaz zda za tímto autem lze tahat takový člun jedná se o Quicksilver Activ Cabin 470 vlek mám bržděný 1000 kg. Máte někdo s tím nějaké zkušenosti? Délka soupravy, spouštění lodě, manévrovatelnost někde v relativně uzkých uličkách atd. Už jsem si pohrával s myšlenkou pořídit skládací gumák s 10 hp motorem, ale nechce se mi na úkor pohodlí ( i když to není nějaký obr člun) . Nehledě na to že mám sice relativně velkou doložnost, tak s člunem, motorkou a ostatním vybavením v garáži (kterého také není nejmíň) bych se asi nevešel do mximální váhy. Zatím sice nemám tažné zařízení, ale uvažuji nad ním, nerad bych ho nechal udělat a po první jízdě zjistil že se s tím moc nedá jezdit. Předem děkuji za případné rady a postřehy ohledně takového cestování.
Upravil Martasik dne 27.08.2016 21:18, před 8 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
tuna na kouli je dle mě dost. Tahám Zodiac Mark Futura III 4,5m s BF 50 celkem s vozejkem nemám půl tuny ani s benzínem a plnou lodí a je to tak akorát. Na delších a strmějších sjezdech jezdím nahoru na couvačku. S pomocným provazem. Páč normálně si odlehčím předek, hoří spojka a auto jen bezmocně hrabe. A to mám malou alkovnu s 2,8 ducato a jsem relativně lechkej. A 4t krávou a maličkým motorkem nafórovaným a nahoněným kompresí no potěš pánbu. A spojkL se taky pjekně vohřeje. Vito 2,2 150 PS vo tom ani neví ale to má 2 tuny. V Píštǎnech (v maríně) s tím nevyjedeš. V kempu jo ale bude to tak tak. Přemejšlel jsem o navijáku ale po delší úvaze jsem to zavrhl. S navijákováním mám celkem slušný zkušenosti ze čtyřkolek a tak vím co umí. A taky kdy shoří. Takže padla volba na lehkou bezkajutovou gumu ( na to mám na břehu alkovnu) a dobrý. Odzkoušeno: Mazury, Meklenburský jezera, Lužický jezera, Rozkoš, Vltava a Labe. Všude O.K.
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj dekuji za nazor. Auto ma cca 2 800 kg a vykon 140 hp, clun 600 kg a vlek 290 kg. Jsem s nim poprve v Chorvatsku a celkem to jede. Uvazuji pro jistotu o nejakem navijaku na cca 1 200 kg, kterym bych v nouzi lod na vleku vytahnul a potom pripojil a odjel. Je to opravdu hodne naivni myslenka? Dekuji Martin
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
Naivní ne ale je třeba pečlivě nadimenzovat baterií ( nástavbu) a výkon navijáku. Určité výměn lano za plast.
p.s. těch 2,8t je vtip? Nebo si myslíš že jsem ouplná :P bukvice?
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let
Nevazil jsem to, pouze to pisou v technicaku. Nadimenzovat baterku? Pokud pouziju navijak pri nastartovanem motoru primo z baterky auta? Je to preci chvilka nez to natahnu.

Automatické sloučení 28.08.2016 21:11:
2800 pohotovostni a 3500 celkova
Upravil Martasik dne 28.08.2016 21:11, před 8 let
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 8 let
Vždy to nějak vytáhneš
!y !@ !r !d :z
CattaniCattaniČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Martasik napsal:

Ahoj, mám dotaz do posud jsem jezdil s osobákem a lodí na vleku, nyní jsem pořídil obytku Ford XGO s motorem 2,2 a mám dotaz zda za tímto autem lze tahat takový člun jedná se o Quicksilver Activ Cabin 470 vlek mám bržděný 1000 kg. Máte někdo s tím nějaké zkušenosti? Délka soupravy, spouštění lodě, manévrovatelnost někde v relativně uzkých uličkách atd. Už jsem si pohrával s myšlenkou pořídit skládací gumák s 10 hp motorem, ale nechce se mi na úkor pohodlí ( i když to není nějaký obr člun) . Nehledě na to že mám sice relativně velkou doložnost, tak s člunem, motorkou a ostatním vybavením v garáži (kterého také není nejmíň) bych se asi nevešel do mximální váhy. Zatím sice nemám tažné zařízení, ale uvažuji nad ním, nerad bych ho nechal udělat a po první jízdě zjistil že se s tím moc nedá jezdit. Předem děkuji za případné rady a postřehy ohledně takového cestování.


Ahoj,
spíše než naviják to chce trochu více plánování. Taháme podobné lodě - délkou i hmotností a zatím nebyl problém se spuštěním ani vytažením lodi. Dobré je mít na lodním vleku vzadu sklápěcí rolny, nemusíš pak zajíždět daleko do vody. Pak to chce vybírat pozvolné sjezdy, nebo vědět, že majitel maríny, nebo kempu má vhodný prostředek a loď může v případě problému vytáhnout. Jinak jak psal Karel - strmé sjezdy a přední náhon u obytky pouze hrabe a nebo hoří spojka. Kamarád má ale Forda se zadním náhonem a dvojmontáží a ten samozřejmě vyjede i tam, kdy s předním náhonem končíme.
Míra, Dana, Shelia II a Hobby Van Exclusive :_
K
kutil1Člen
Přidáno před 8 let
Ahoj, také jsem tahal člun za osobákem. Na obytce Ford jsem si zařídil závěs a tahám člun za obytkou. Na náplavkám vytahuji člun z vody v pohodě, mám to "jen" 750 kg.
Na přívěsu při spouštění i vytahování sundávám rampu s osvětlením a místo ní na přípojná místa dávám taková balanční kolečka, aby se mi přívěs nepřeklopil na závěsný motor (když přívěs tahám a není na kouli).
Při vytahování člunu natlačím odpojený přívěs do vody. Na přívěsu mám 2 navijáky (ruční). Jedním zajistím přívěs na kouli auta (které může stát na rovině nad náplavkou) a druhým natáhnu člun na přívěs. Pak navijákem vytáhnu přívěs z vody. Když má klika navijáku 200 mm a hřídelka, kam se navíjí lanko 20 mm, tak je to při zahájení navíjení převod 10:1 a celkem to jde. Pak mám ještě v rezervě kladku, kterou dávám na kouli, provléknu lanko a uchytím je zpět na přívěs a je to další převod 2:1.
Když to nejde klikou, tak potáhnu autem. Aby se nezvedla oj a nebouchl motor o dno, tak jsou vzadu ta kolečka (nedoporučuji, aby pomocník tlačil oj dolů).
Pokud zapadne kolo přívěsu mezi šutry, tak mám asi 1 m trubku se 2 čepy, čepy strčím do otvorů v disku kola přívěsu a tou pákou zatočím kolem a vyjedu na šutr.
Pak mám ještě v záloze hupcuk.
Na náplavkách se podaří, aby člun ještě plaval a současně byl uchycen k přívěsu a oj dosáhla po nacouvání auta (zadní pneu cca 10 cm ve vodě) ke kouli. Kolo přívěsu zajistím klínem (ten mám na lanku připevněný k přívěsu, aby nezůstal po vytažení přívěsu ve vodě), odmotám lanko od koule, zapřáhnu a vyjedu. Při rozjezdu netahám hmotnost člunu (plave), jen přívěsu. Rozjede se mi to bez trápení spojky.
Vypadá to složitě, ale zatím z každé náplavky jsem vyjel s člunem bez případné pomoci.
Jinak moje (asi tvoje auto) má v TP napsaný nebrzděný vlek 750 kg, tak proto volím nebrzděný vlek, který má o cca 140 kg nižší hmotnost. Ta úspora hmotnosti se projeví při vytahování člunu z vody.
Při jízdě na silnici vůbec necítím, že něco táhnu, občas zapnu kameru a kontroluji, zda je stále dobře upevněn.
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let
Dekuji za rady a poznatky, to co popusuje kutil1, tak nad tim se musim trochu zamyslet.Vlek musim mit 1 tunu do 750 kg bych se nevesel. Je pravda ze letos jsem byl v Zuljane a sjezd byl betonovy a dole kamenity mel jsem z toho obavy, ale byl jsem tam 4 kolkou Hondou a bylo to v pohode, s obytkou bych to asi musel popotahnout na nejakem lane. Je tam asi trochu riziko aby se vlek s lodi nezvratil na motor i kdyz na rovine je vyvazenej na kouli cca 60 kg. A ten predni nahon jak popisoval Karel Prokop by se dal vyresit vycouvanim. Mohu mit dotaz jakou couvaci kameru bych mel pouzit. Jsem naprosty novacek obytku jsem koupil pred mesicem a krom 1 noci pod Snezkou jsem s tim porve na tyden v Chorvatsku, uz pri parkovani v kempu me bylo jasne ze az se vratim tak musim doplnit kameru. Takze pokud jsou me dotazy banalni tak se za to predem omlouvam.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 8 let
S kamerou se ptej na www.ahcl.cz Karlos VW. Tonda (kutil) to má vymyšlený moc pjekně ale na mě je tam dost pracnost. Jsem linej jako prase. Tak se to snažím max. zjednodušit. Baterií mám 180Ah nástavbu a neřeším výkon. Naviják bych dal aspoň 1000kg. Počítej, že točí dlouho a bude se hřát. Když nastartuješ, máš propojený obě baterky.
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let
Je pouzitelne neco takoveho
https://www.hobyn...bs-1134kg/
F
ferdasanČlen
Přidáno před 8 let
Zdravím -tahám za traficem taky pouze 75O kg,ale abych nemusel moc do vody,tak jsem si udělal ještě jedno oje,které vozím stabilně uchycený na přívěsu a pokud je" problém",tak si přepřáhnu na delší a nemusím do vody s autem,a nekloužu.Je asi o 1,7m delší proti normálu a zatím mi to stačilo všude.
S
SeamanČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, tahám vlek s lodí 1300 kg za F 2,8JTD a bez problémů. Délku soupravy mám těsně pod 14m. V HR vybírám kempy buď kde je dostupný jeřáb a nebo použitelný skluz. Mohli bychom si tady zavést na taková místa vlákno.
Q
AnonymČlen
Přidáno před 8 let
Také tahám za Fiatem 2,5 Quicksilvera,mám navíc 3m dlouhou oj,kterou jsem ještě nepoužil a bez problémů.Jen ten sjezd v Píšťanech je nejhorší co jsem viděl
kotasankotasanNováček
Přidáno před 8 let
Nebyla by prosím nějaká fotka ?
Děkuji !
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Naivní ne ale je třeba pečlivě nadimenzovat baterií ( nástavbu) a výkon navijáku. Určité výměn lano za plast.
p.s. těch 2,8t je vtip? Nebo si myslíš že jsem ouplná :P bukvice?


To si určitě nemyslím, dnes jsem jel na váhu. Plna nádrž nafty, 3/4 nádrže vody, v garazi drzak Moto + nájezdové rampa, stul a 4 skládací křesla a ja cca 100 kg. Celkem 3 020 kg. Tak si myslím ze celkem ten údaj v TP
souhlasí !)
F
ferdasanČlen
Přidáno před 8 let
Byla tu diskuze prodoužení oje-malá inspirace https://www.youtu...Lo5uDtDgYc
Baumgartner JosefBaumgartner JosefČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, jde to i s takovouhle soupravou (obytka Fiat Ducato 1,9 TD r.98., 60kw, 2810kg + bržděný přívěs s laminátovou kajutovou lodí: 1300kg = souprava 3m výška, 2,45 šířka, 12,5m délka, cca přes 4t.), ale občas to je tak tak, musíš pečlivě vybírat kde spustíš a kde už to fakt asi nedáš. Jen si vždycky při svý velikosti obytky, soupravy, nejdřív předem dobře prohlídni kam pojedeš, už se mi stalo že jsem musel odpřáhnout, otočit vlek a pak auto a zase připřáhnout abych se vešel a vytočil to. A zásadně teda kvuli vytahování z vody jezdím celoročně na zimákách. Ale dá se to (i s polovičním výkonem než máš), zvykneš si, takže se zbytečně neboj.
Upravil Baumgartner Josef dne 19.09.2016 09:40, před 8 let
MartasikMartasikČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, tak mě dnes namontoval p. Hulicka tažné zarizeni - naprostá spokojenost ( cena,kvalita prace a velmi vstřícné jednání). Nemáte někdo zkušenost s nějakým el. navijakem, kterým bych mohl vytáhnout vlek s člunem cca 1t. Moje představa je ze popojedu obytkou kousek výš a navijakem si vytáhnul vlek s lodi. Mam přední nahon tak se trochu obavám ze bych to bez navijaku nedal. Dekuji Martasik

Automatické sloučení 03.10.2016 20:02:
Ahoj nemáte někdo zkušenost se zápasník tažného zarizeni, ve velkém TP mam brzdeny 1800 kg a nebrzdeny nemam nic. Dnes pri zapsání do malého TP me zdelili ze s nebrzdenym nesmím jezdit. Prý ze to tak bývá u obytnych aut. Predem dekuji za info
Martasik
Upravil Martasik dne 03.10.2016 20:02, před 8 let
K
kutil1Člen
Přidáno před 8 let
Ahoj, já mám v TP obytky uveden brzděný i nebrzděný.

K tomu navijáku - až budeš kupovat, tak si ověř tu sílu na laně. Já jsem jeden koupil a naštěstí se mi podařil vrátit. Totiž ta uvedená v prospektu nebyla uvedena v N tahu, ale hmotnost břemene. Bylo myšleno, že to utáhne například přívěs 1 t. Ale to se povedlo jen na rovině, v mírném kopci to naviják neutáhl. Tedy, pokud je uvedeno 1 t, tak jestli naviják zvedne břemeno o hmotnosti 1 t a to odpovídá síle 10 000 N.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,720,156 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.19948 sekund | Průměrně za: 0.19948 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.27MB/2MB