LenkaCNováček Přidáno
před 8 letAhojte, prosím zkušené o radu: Máme Roomstera 1.2 TSI (63 kW), točivý moment 160 Nm. Limit na přívěs v papírech je 1000 kg. Plánujeme jezdit s max. 900 kg. Máte někdo zkušenost s tažením podobně těžkého karavanu s podobným motorem? Nechceme jezdit závody, ale na druhou stranu, nechceme Roomstera úplně oddělat a zůstat viset třeba někde v kopci. Je nám jasné, že spotřeba bude určo o dost vyšší než s nafťákem, ale jde nám o to, jestli to utáhne, když nepojedeme třeba zrovna do Alp. Díky za jakoukoli zkušenost!
Ford C-Max a Bürstner Premio 435 TS
Pavel (36), Lenka (36), Eliška (5), Ondra (3), Jitka (1)
Optimální to samozřejmě není,ale když mu při jízdě "vyhovíte",tak zvládne i ty Alpy. Tahali jsme s Berlingem 1.8D - sice nafťák,ale bez turba - 43 kw a šlo to. A bůhví,kolik tam těch kw po nájezdu 300 tis.km zbylo...
Radovan,Zuzana,Peugeot Partner,Coachman Pastiche
Roman ST1Člen Přidáno
před 8 letVW Golf Alltrack + Hobby 460Ufe
Posádka : Roman, Terezka, Nikolka 4 a Dany 1
Vyzkoušej předem, zajdi do půjčovny a připoj karavan podobné váhy a vyjeď. Až zjistíš co a jak, tak konkrétní dotazy z pocitu tvé jízdy budou generovat konkrétní odpovědi.
Jinak na internetu najdeš aplikaci pro karavany (zde již někde ve vláknu je odkaz), kde zadaš auto, parametry karavanu a dostaneš přesné výsledky, zda je auto vhodné nebo ne, případně s jakým profilem tratě bude mít potíže.
Měl jsem Roomster 1.4 benzín. Karavánek měl naložený 800 kg. Žádná velká sláva, spojka dostávala dost na frak, v kopcích mě předjížděly kamiony, chyběla cestovní pohoda a navíc nic nezbývalo pod plynem. Několikrát jsem s ním byl na jihu, ale doporučuji výměnu tahouna, nejlépe nafťák.
Aleš+Jarka+yeti+sprite 390
Se vším co je napsáno výše lze souhlasit.Avšak stejně koupíš časem silnější tahoun.To je zkušenost.Tato slabá auta jsou vhodná tak na městský a příměstský provoz,ať si každý říká co chce,je to tak.žere to a nejede to, s přívěsem už vůbec ne.Ideální kombinace je diesel kolem 2,0l obsah a výkon tak od 85 Kw výš.Mluvím z vlastní zkušenosti.Taky jsem měl benzín 1,8 l potom slabší diesel 1,9 A teď 2,0 A je to znát, je lepší pohoda při jízdě,menší spotřeba a lze i něco předjet :) Na dálnici konstantně 105 km na tempomat,s přívěsem 1350 kg.Při výměně benzínu za diesel byl znát velký skok k lepšímu :g
S tym sa da len suhlasit, treba si uvedomit aj to ze karavan je krabica s nie zrovna idealnym koeficientom odporu vzduchu... Raz davnejsie som viezol s Renaultom Kangoo 1,2 16v zaplachtovany vozik ktory mohol mat max 500kg. Pohoda, kym nezacal fukat vietor, to sme zrazu isli na trojke 40kmh.... Na vyskusanie karavanu na maly vylet do okolia by sa to dalo ale kazde stupanie bude trapenim a z dlhodobeho hladiska by to samotnemu autu neprospievalo vobec. Tieto motory su problematicke same o sebe, zavisi podla roku vyroby ale hrkotajuce a preskakujuce rozvody su jedna z beznych zavad, takze aj pripadne nacipovanie je podla mna otazne. Ak uvazujete o karavane, budete asi musiet zvazit ine auto...
LenkaCNováček Přidáno
před 8 letAhojte,děkuji všem za reakce. My právě na něm ještě nemáme tažné, tak zvažujeme, jestli to má vůbec cenu. Na druhou stranu je mu terpve 5 let, tak se s ním nechceme ještě rozloučit, ale jak vidím, tak bychom to stejně za rok až dva asi udělali, protože na směr a rychlost větru se spoléhat nemůžeme :-)
Ford C-Max a Bürstner Premio 435 TS
Pavel (36), Lenka (36), Eliška (5), Ondra (3), Jitka (1)
HorniciČlen Přidáno
před 8 letAhoj, nejlepší rozhodnutí prodat a koupit jiného tahouna, do kterého investovat za tažné. Je to má vlastní zkušenost. Nebo vyměnit za diesel, pokud vám pasuje typ vozu. Michal
Jezdil jsem kdysi s Mazdou 323 1,6 kilowatowě zhruba stejně jako Ty. Tahal jsem 1200Kg, tedy úplně na limitu. Musel jsem si kvůli tomu udělat Ečko, protože byl bydlík těžší než autíčko a dodělal jsem si kouli taky, nic jiného jsem v té době neměl a koupě bydlíku mě vyšťavila. Žralo to 15l a nedalo se moc couvat, to bylo o spojku. Moc rádo se to houpalo, takže 90km byl krajní limit. Nebylo to na dlouhé trasy, ale byli jsme šťastni i za to.
Pak jsem šel do dieselů, ale to autko s malinko očesanou spojkou studující dceři dodnes slouží.
mirkaČlen Přidáno
před 8 letAhoj. Ťahal som pár krát za atmosferickou 1,4 Chevrolet Aveo obytku cca 1000 kg. Keď som mal požičaný meší Hobík, tak to išlo v pohode na 4, občas aj na 5, ale 80 - 90 km/h v pohode išiel. Ale potom som dal za to náš TEC - vážil rovnako, ale bol o 20cm širší a aj vyšší a tam už to nebolo OK. Väčšina cesty BA Sarvar bola vo vetre na 3 a boli sme radi keď to dalo 80 km/h. Viac ako váha mu vadil odpor vzduchu. Rodičia ťahajú za Citr. 1,6 benzín asi 900 kg dvojmiestny príves a ide to pekne Spotrebu majú do 10l.
Treba to vyskúšať. Je zase škoda hneď meniť auto, ak mi inak vyhovuje.
Mirka, Johny, Klárka (6) a Oliver (4)
ravykČlen Přidáno
před 8 letAhoj. V tomto vlákně je spousta pravdy. Já bych k tomu dodal asi toto: O změně auta nebo jeho úpravě bych uvažoval až po tom, co budu vědět, jaký přesně karavan (váha, výška, šířka) budu tahat. I se slabším autem se dá jedna sezóna (možná i dvě) přežít a investice do tažného je vedle pořízení a dovybavení karavanu malichrná. A když budete jezdit s rozumem, tak během té doby k nějaké zásadní újmě na autě taky nedojde.
Pokud už víte, že chcete jezdit, je podle mě důležitější vybrat karavan a pak auto. Pokud chcete karavaning vyzkoušet, tak si jej párkrát půjčte v půjčovně, nebo (jak jsme to udělali my) kupte malý, lehký a levný (třeba i málo vybavený a starší) a za rok budete vědět, co je potřeba vyměnit - za jak silné auto, či těžký přívěs, v jakém uspořádání a výbavě. My jsme první karavan kupovali s tím, že jej po jedné sezóně prodáme buď z toho důvodu, že nás to nechytne, nebo jej budeme chtít vyměnit za lepší.
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
LenkaCNováček Přidáno
před 8 letKaravan je už je víceméně vybrán - s největší pravděpodobností to bude Sterckeman 390 CP, provozní hm. 760 kg, doložnost do 1000 kg. Délka (vč. oje) 5,66 m, šířka 2,1 m. Má velkou postel a boční sezení, ze kt. se udělá další spaní. Počítáme s tím, že těžké věci by byly v autě. Mimochodem je teď vhodná doba na koupi karavanu nebo máme ještě vydržet, že se jich po sezoně objeví víc? Ležím v tom už dva měsíce a v našem limitu (okolo 750 kg hm. a doložnost do 1000 kg) se jich moc novějších (myslím tím max. 7 let starý) neobjevilo.
Obavy, že nás to nechytne nemám, moc se na to těšíme!), protože ještě bez dětí jsme hodně cestovali (i se stanem), s dětmi teď taky, ale holt už člověk potřebuje nějaký "komfort", aby nestavěl stan v dešti, nevařil pořád "Dobrý hrnec" a podobné instatní ňamky :-)
Ford C-Max a Bürstner Premio 435 TS
Pavel (36), Lenka (36), Eliška (5), Ondra (3), Jitka (1)
ZdendaZemdaČlen Přidáno
před 8 letJe to všecko relativní - jak vhodnost vozu, tak pocity jednotlivců s taháním. Někdo je spokojený když jede 50, jiný když letí nad kilo. Čili odpověď na tvojí otázku - jestli 1.2TSI asi nebude nikdy jednoznačná. Holt si udělat nějaký průměr ze všech těch názorů asi :-).
Taky tedy přispěju se svou troškou do mlýna. Minulý týden první větší jízda s naším malým tahounkem 1.9TD, 66kW, 220nm - starý komůrkový diesel. Váha auta 1400kg, váha karavanu 850kg. Plně naložený auto 2 + 2, kolo, v kufru ještě nějaké nářadí atd. Najeto 900km rychlostí 70 - 90km/h, rychlostní stupeň 3,4, občas 5. Krajina spíše hornatá. S čímž jsem byl spokojený, ovšem zažili jsme dvě krizovky na které bych Tě rád upozornil a s čím si myslím, že se budeš potýkat taky. Jedna kdy nás navigace zahnala do 12st. stoupání plného serpentým - vraceček, přičemž v jedný už mi vadla i jednička! A druhá - stání v kopci na semaforech při opravě silnice. Rozjezd s takohouhle soupravou znamenal dlouhé trápení spojky a smrad spáleného obložení. Jak byl prudkej ten kopec to nevím, ale auto mělo fakt co dělat. Čili za mě - nešel bych do toho právě z těchto důvodů. Pokud se změní krouticí moment po načipování, což bych považoval za klíčový, tak možná jo, ale stejně - jaká bude asi životnost motoru? To už ale hádám.
HollandČlen Přidáno
před 8 letCitovat
LenkaC napsal:
Ahojte,děkuji všem za reakce. My právě na něm ještě nemáme tažné, tak zvažujeme, jestli to má vůbec cenu. Na druhou stranu je mu terpve 5 let, tak se s ním nechceme ještě rozloučit, ale jak vidím, tak bychom to stejně za rok až dva asi udělali, protože na směr a rychlost větru se spoléhat nemůžeme :-)
Taky jsme měli 5ti leté auto se stejným výkonem a po koupi karavanu nastala výměna za tři měsíce.
Regina+Tomáš+kocourek Luky+Knaus Südwind 500TUF+Hyundai Tucson
tuaregČlen Přidáno
před 8 letJestli se nepletu, místní člen Vofi tahá karavan fábií a byl i na silvestra v Mošoni. A karavan nemá zrovna nejmenší, asi záleží hodně na řidiči.
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2