Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 kola do přívěsu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

kola do přívěsu

Poslední aktualizace před 7 let
MatiMatiČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, několik sezon pokouším převést jízdní kola vevnitř přívěsu.
Prozatím jsem je vozil vzádi přívěsu s tím, že jsem přendal zadní stůl
na postel vpředu a kola kotvil v jeho místě.
Kola jsem vázal k sobě, aby necestovala, ale někdy se stalo, že se svezla
a poškodila skříňku v zádi přívěsu...navíc se o sebe navzájem tloukla.......

Letos jsem prostě a jednoduše na zadní spaní umístil kompletní střešní nosič,
a kupodivu vše fungovalo jak má. Instalace proběhla v pár minutách, sundat
kompletní nosič ze střechy, přendat na zadní spaní.....nandat tam kola, která drží
a netlučou se o sebe, kompletní nosič jsem přichytil ke složenému stolku dvěma
gumycukama a vše vydrželo v poklidu cestu HR a zpět, přitom jednoduché řešení...
Možná někomu pomůže...
Ulička k lůžku k oji zůstala průchozí, takže přespání po cestě zůstalo nedotčné...
Maty

imageshack.cz/images/2016/08/13/Lenovo_A1000_IMG_20160813_195913.md.jpg

imageshack.cz/images/2016/08/13/Lenovo_A1000_IMG_20160813_203023.md.jpg

imageshack.cz/images/2016/08/13/Lenovo_A1000_IMG_20160813_203045.md.jpg

imageshack.cz/images/2016/08/13/Lenovo_A1000_IMG_20160813_203052.md.jpg

imageshack.cz/images/2016/08/13/Lenovo_A1000_IMG_20160813_203102.md.jpg
1jgs - Milan1jgs - MilanČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj. Vypadá to dobře. Nemůžu se ale zbavit otázky proč vlastně vozit kola uvnitř karavanu? Proč je nevozit na střeše auta? Karavan se tak zatíží. Když pominu horší jízdní vlastnosti i při nalezení vhodného těžiště, nepřekročíš těma kolama povolenou doložnost. Když jsou kola na střeše auta, je karavan připraven k okamžitému použití. Třeba i při přespání někde po cestě. Jasně, kola zvýší spotřebu a možná zhorší vlastnosti při větrném počasí. Ty jsou ale se zapojenou bednou nic moc. Moje kolo je občas jako prase, do karavanu dost nevhodné.

Neber si, prosím, moje dotazy osobně. Jen přemýšlím. Třeba je důvod, který mě nenapadá. Budu za něj rád.
Milan :_
__________________________________
Všude dobře, :x tak co doma :^ ???!!!
MatiMatiČlen
Přidáno před 8 let
k přespání na cestě mi zbývá lůžko ve předu, který má 2,1x2m, takže se tam vlezem všichni nahromadu :o))
A proč vevnitř..prostě kola na střeše nemám rád, když někde přijde bouřka lomcuje to s nima na střeše, nemám
prostě z toho dobrej pocit......
Kdybych měl nosiče hodně bytelný, asi bych neřešil a nechal je na střeše......
Taky se rád projedu po blátě, ale prostě před odjezdem navštívim benzínku a přejedu kolo vapkou, takže
do karavanu jde jakž takž...čistý..

Maty
P
PeterLČlen
Přidáno před 8 let
Toto mam aj ja stale ako nevyrieseny problem, moje riesenie bude zrejme ale smerovane na auto- teda nosic na strechu + na zadne dvere... Auto to zvladne, s karavanom som to skusal ale - na oji je zatazeny skoro na max - 90 kg, auto zvlada 100... Ked aom ho skusal odlahcit spredu a nalozit celkom na zadok aby som simuloval zadny nosic na karavane tak mi dost tancoval na ceste a to sa mi nepaci, lebo som zvyknuty ze ide ako vlak po kolajniciach a s autom mi nekyve... No a dovnutra ich nedam, jednak by sa nezmestili kvoli usporiadaniu karavanu a jednak by som sa bal ze poskodim interier.... Tak este uvidime, zatial vozim na streche, nie je to ideal ale da sa kedze bicykle vzdy neberieme....
Peter, Zuzka a deti
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 8 let
My mame nosic na karavanu na zadni stene. Zkousel jsem tam vozit pouze dve detska kola. Ale karavan se stal tak nestabilni. Ze jsem jej demontoval a vozim vsechny na strede auta.
Na zadku karavanu je to desny kyvadlo stacila vetsi dodavk a arozkyvala me tak ze jsem musel jez jen 80 a i tak to bylo neprijemne.

Co je vozim na strese je klid. Nicemu to nevadi as karavanem jezdim v pohode 100-110 km/h.

Kdo vozi kola na zadnim nosici vic se mu zasiraj. Kamaradovi po jedny destivy ceste na zadnim nosici pronikl pisecek domstredove slozeni a musel to menit cely.
Me tedy vyhovuje strecha. Dovnitr by se stejne nevesly. Videl jsem lidi ze kola vozi uvnitr auta a veci rozkladaj kolem. Nemaji nosice na strese radi co pry kyby to v zatacne upalo. To nevim me kola drzej na nosici Thule dobre navic je zamykam jeste lankem k hagusumnproti kradezi neb se pry z uzamykatelneho nosice daji vyndat za 10 vterin i pri zamceni.
Vv
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
ravykravykČlen
Přidáno před 8 let
Osobně se stavím za to, vozit kola na střeše.
Na předchozím karavanu jsem měl nosič na zadní stěně. Musel jsem víc přemýšlet nad tím, jak jej naložit, ale jinak bylo vše bez problémů a pohodlné. Nicméně jsem i tak pořád vozil nosič na střeše auta, protože ne všechny cyklovýlety jsou začít z kempu nebo místa, kde zrovna s karavanem stojím a je potřeba se přiblížit motorizovaně...
Na střeše mám nosiče Thule. Jsou pevné a rychle se do nich kolo uchytí.
Jediná věc, která mi vadí je, že na vyšší auto člověk potřebuje žebřík. Se Scénikem je to pro mě na hraně. Vyšší auto bych už ze země nedal. Pak možná nosič na zadní dveře, ale to mi přijde jako týrání karoserie auta a nepraktické, když potřebuju vlézt do kufru.
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
krakenkrakenČlen
Přidáno před 8 let
Na tomto videu je krásně vidět jak se bude chovat karavan s koly na zadním nosiči
https://www.youtu...yagKzvJwYw
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 8 let
Přesně přeložený nebo zatížený na zadak je hrozný kyvadlo, radši kola na střechu nebo mírně přeložený na předek.
Ve velkým TP mám 80 na statiku a nakládám 80-100, osobně se osvědčilo 90-95 na oji. Jak to zjistím, před každou jízdou vážím.

No asi jsme odbočili od tématu. Pardon.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
MatiMatiČlen
Přidáno před 8 let
Ale jo, má to pro i proti, já jen, že by mohlo někomu pomoci.
Já mám vyváženo ttak, že je počítáno s 50 kg vzadu, ve předu mám
předstan, plyn, nábytek a hlavně těžké lůžko 2x2,1m..........
Které nám poslouží jako přespání na cestě......
Takže chápu, že toto řešení nevyhovuje každým

maty
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 8 let
na karavanu vozím dvě elektro kola jedno vzadu druhé na oji, karavan je vyvážený OK. a má cca 90kg na kouli.
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
MatiMatiČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

kraken napsal:

Na tomto videu je krásně vidět jak se bude chovat karavan s koly na zadním nosiči
https://www.youtu...yagKzvJwYw


Ano, každý si musí sám vyzkoušet, jak vyvážit soupravu tak, aby byla bezpečná. Záleží na tažném vozidle, jeho výšce, hmotnosti, ale toto video je pro mne naprosto nerelevantní a diletantska hovadina. Není tam počítáno s tlakem na přední stranu karavanu, která odebírá přítlak na kouli a hlavně, když se vám rozkývá karavan, asi nebudete držet kola rovně a budete korigovat rychlost, že .. nebo ???
Pro mne jsou relevantní několikaleté zkušenosti a ladění vyváženosti.
Aerodynamické vlivy jsou hodně ovlivňující a tenhle model je pro mne ničím, čím bych se kdy řídil..........
Nic proti, ale toť můj názor.....
Maty
Upravil Mati dne 28.08.2016 21:29, před 8 let
V
VeseliciČlen
Přidáno před 8 let
Řeším toto také. Střecha na Zafiře pro mě není řešení - je to vysoko.
Na autě to řeším držákem na TZ, což samozřejmě nejde s karavanem. Na oje to nechci - nedostanu se pak do úložného prostoru karavanu a zvyšuje to zatížení na kouli. Zatím využívám zadní garáž místo spodní palandy a to tak, že dám kolo a druhé opřu o něj (mezi kola molitan) a vše stáhnu gumycukem. Je to pakárna a nebaví mě to. Vymýšlím jak to zjednodušit. Střešní nosič na kola na střechu mě taky už napadl dát na pevno na podlahu, ale zase jsem narazil, že můžu dát dovnitř kola bez předních kol - omezená výška pod horní palandou. Na každou cestu je pak snazší vyndat přední kolo než snižovat sedlo a řídítka.
Vymýšlím nějaký systém jak kolo uchytit na nějaký držák za přední vidlici. Tím by kolo stálo, nehrkalo o sousední a nakládka by byla řádově do 5min/na každé kolo.
Nemáte někdo s tímto zkušenost a řešení?

Dík Jirka V.
Jirka+Ivča+Anetka+Vojtík

Toyota Hilux 2.4 110kW + Caravelair Antares 486
SadySadyČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Veselik napsal:

Řeším toto také. Střecha na Zafiře pro mě není řešení - je to vysoko.
Na autě to řeším držákem na TZ, což samozřejmě nejde s karavanem. Na oje to nechci - nedostanu se pak do úložného prostoru karavanu a zvyšuje to zatížení na kouli. Zatím využívám zadní garáž místo spodní palandy a to tak, že dám kolo a druhé opřu o něj (mezi kola molitan) a vše stáhnu gumycukem. Je to pakárna a nebaví mě to. Vymýšlím jak to zjednodušit. Střešní nosič na kola na střechu mě taky už napadl dát na pevno na podlahu, ale zase jsem narazil, že můžu dát dovnitř kola bez předních kol - omezená výška pod horní palandou. Na každou cestu je pak snazší vyndat přední kolo než snižovat sedlo a řídítka.
Vymýšlím nějaký systém jak kolo uchytit na nějaký držák za přední vidlici. Tím by kolo stálo, nehrkalo o sousední a nakládka by byla řádově do 5min/na každé kolo.
Nemáte někdo s tímto zkušenost a řešení?

Dík Jirka V.


Tak já to řešil a vyřešil minulý týden. Mám nosič na TZ ještě z dob VW Sharana, ten byl ještě vyšší než Zafa, ale co mám karavan, tak slouží jako lapač prachu, takže jej budu prodávat. Minulý týden jsem pročítal toto téma, díval se na video a pak jsem se rozhodl pro držáky na střechu. Už jsem párkrát vezl asi 3 kola v karavanu a jen se modlil, aby nepoškrábaly nábytek a nestojí ten stres.Výsledek nosičů na střeše mě překvapil. Spotřebu jsem nějak nepoznal, protože mi to s karavanem bere asi 10-11 litrů šlamu na 100. 4 kola pro dospělé na střeše držely jako přibité (dvě dětské jsem ještě vezl v karavanu) a celkem se tam i dobře dávaly, na ty víc k prostředku se postavím na práh auta (měřím 178). Stabilita auta dobrá a já měl klidnější jízdu. Neboj se držáků na střeše. Já koupil Hakr Speed ALU a jsem mile překvapen.
Nissan Pathfinder + Abbey Aventura 318
Gdysi Bohouš (Wartburg 353W) + Wenzel
Upravil Sady dne 29.08.2016 17:42, před 8 let
V
VeseliciČlen
Přidáno před 8 let
Tak a nápad je na světě...

Jen doplním že mám Zafiru Tourer a na střeše vozím i střešní box, v kterém máme cyklovozík na prcka. Proto kola na střechu nehrozí a dvoje nosiče (střecha a TZ) nechci. A současně neřeším jen transport kol v kombinaci s karavanem ale i bez něj. Kola na střeše zvyšují výšku auta a tak zvyšují pravděpodobnost, že je nechám pod nějakým nižším mostkem. S sebou bereme vždy i držák na TZ na výlety jen s autem a možnost převozu kol.
Do karavanu si udělám takovýto systém. Nebude to stát svět a lišta může být napevno na podlaze a nebude vadit pod postelí vůbec ničemu.

https://www.mmbik...l-do-auta/

Automatické sloučení 29.08.2016 19:53:

Citovat

kraken napsal:

Na tomto videu je krásně vidět jak se bude chovat karavan s koly na zadním nosiči
https://www.youtu...yagKzvJwYw


Video je super. Názorné. Dík...

Každopádně je to případ kdy je celá souprava nerovnoměrně zatížená. Já osobně se snažím zatížit kufr auta, aby karavan s autem "necvičil". Další věc je stabilizátor na karavanu na žehličce v kombinaci s hlídáním stabilizace na TZ.
Spoléhat se ne to ale nedá, takže vždy musí zvítězit zdravý rozum a fyzika.
Jirka+Ivča+Anetka+Vojtík

Toyota Hilux 2.4 110kW + Caravelair Antares 486
Upravil Veselici dne 29.08.2016 18:53, před 8 let
K
KrysatorČlen
Přidáno před 8 let
Přátelé, díky za podněty k zamyšlení a autorovi vlákna obzvláště. Nicméně, toto je diskuse silně specifická pro danou kombinaci faktorů jako jsou: počet potřebných kol/výška auta/volno na střeše/typ čundrboudy/výška osádky/kolik do toho vrazit/sluneční aktivita/kurzový výkyv bhútánského ngultrumu/...

Jedno však platí obecně: Naložit tak, aby bedna netancovala - dělej jak umíš! To, že není všechno OK, pozná každý i rel. mírně vyježděný řidič. Osobně vozím 4 kola, 2 na oji a 2 (snažím se vybrat ta lehčí) na nosiči na zadním čele. Váhu na kouli se mi daří udržet pod 90 kg vcelku bez problémů. Jo, abych se dostal do kaslíku, musím vyndat jedno kolo z oje, ale to jsou 2 řemínky a 1 gumicuk, tedy 1 minuta práce.

Z kol na střeše bych strach rozhodně neměl (ačkoli už jsem taky jedno ztratil...), je potřeba použít trochu hlavu a nějaké slušnější nosiče - nešetřit na nepravém místě. Jen bych si dovolil zapochybovat o stejné spotřebě "s" a "bez". Loni jsem jel Rujanu a Dánsko a letos Mazury a pobaltské státy. Stejná posádka, vždy 4 kola na uváděných místech, stejné auto, stejná bedna. Přibližně stejný poměr dálnice/okresky. Loni jsem měl na střeše zahrádku se 3 nosiči Thule (bez kol - jen pro případ potřeby), letos jsem je nebral neboť loni potřeba nenastala. Loni spotřeba 10,1, letos 8,9 = 12% rozdíl a to jsem měl na střeše jen nosiče bez kol. Navíc jsem měl letos více naložené auto oproti loňsku. Kola na střeše prostě musí mít nezanedbatelný vliv, pokud někdo nečundruje se ZILem.

Kola uvnitř jsou zajímavá alternativa, ale pro menší bydlíky (jako mám já) nepoužitelná a hlavně to musí být tedy dost pracné. Už tak těch kulových blesků řešíme dost každý den.
Pěkný den všem.
Opel Zafira Tourer + Chateau Delta 3900
HatitiHatitiČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Krysator napsal:
Přátelé, díky za podněty k zamyšlení a autorovi vlákna obzvláště. Nicméně, toto je diskuse silně specifická pro danou kombinaci faktorů jako jsou: počet potřebných kol/výška auta/volno na střeše/typ čundrboudy/výška osádky/kolik do toho vrazit/sluneční aktivita/kurzový výkyv bhútánského ngultrumu/...

Nádherný, vyčerpávajíci a perfektně zdůvodněný rozbor!
Gratuluji! :^ :g :_
... univerzální rady není ...
!y+!u+!i+:i+:i
"Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká aby byl a je, tak má bejt to co je a nemá bejt to co není, jak tomu v mnoha případech je!" :^
(Pan Jan Werich)
V
VeseliciČlen
Přidáno před 7 let
Jak jsem slíbil, přikládám fotky realizovaného držáku kol v karavanu. Koupil jsem již vymyšlené (nemám čas a možnosti sám vyrobit) z https://www.mmbik...l-do-auta/

Přikládám fotky...
Jirka+Ivča+Anetka+Vojtík

Toyota Hilux 2.4 110kW + Caravelair Antares 486
Veselici Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
KotaKotaČlen
Přidáno před 7 let
Docela mě zarazilo, jak se tu "haní" držáky na zadní stěně karavanu. To je to fakt tak nepoužitelný? Nevím, dávám kola na střechu, ale vídám ty zadní držáky na spoustě karavanů. Proto můj dotaz. Z hlediska fyziky to chápu. Bude asi rozdíl jestli je to na 6m karavanu, na 7,5m, nebo je to fakt nepoužitelné?
YettiYettiČlen
Přidáno před 7 let
Když jsem měl karavan a tahal ho Fordem Galaxy, měl jsem držák Thule na kouli na 4 kola. Ten jsem měl na jízdu uprostřed karavanu na protiskluzové podložce a na něm jsem vozil kola uvnitř. Po zaparkování a odpřažení karavanu jsem ho dal na kouli a byl jsem mobilní i s autem a kolama.
Nikdy žádný problém, karavan vyvážený, kola čistá a uzamčená, mobilita zajištěna .... chtěl jsem si přidělat do podlahy oka na přikurtování, ale nějak jsem to nestihl a už to neudělal.

tak třeba to někomu pomůže :)
Yetti
nozkanozkaČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Kota napsal:

Docela mě zarazilo, jak se tu "haní" držáky na zadní stěně karavanu. To je to fakt tak nepoužitelný? Nevím, dávám kola na střechu, ale vídám ty zadní držáky na spoustě karavanů. Proto můj dotaz. Z hlediska fyziky to chápu. Bude asi rozdíl jestli je to na 6m karavanu, na 7,5m, nebo je to fakt nepoužitelné?


Koukni na tahle videa:
https://www.youtu...yagKzvJwYw
https://www.youtu...2fkOVHAC8Q
Petr 51!y + Jana 51
Dethleffs Eighty 515 DB + MB E-Klasse 350
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Mati, 1jgs - Milan, PeterL, Valteracci, ravyk, kraken, Zdenek a Alena, Veselici, Sady, Krysator, Hatiti, Kota, Yetti, nozka, mstr, allroad

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,030,930 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.28711 sekund | Průměrně za: 0.28711 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.31MB/4MB