já bych dal jinou redukci a uvidíš
Karel ProkopČlen Přidáno
před 8 lettzv. holandský zapojení: dřív přes mlhovku krmili lednici na 12V.
Je třeba přepojit v elektroinstalaci karavanu, bo nikdo neví jak to tam je vedený.
Pak bude obyčejná redukce spolehlivě fungovat. Redukce samotná s problémem nijak nesouvisí.
LiKaLeoNováček Přidáno
před 8 letAle proč mi při zapojení přívěsu za osobák s menší 7-pólovou zásuvkou vše funguje normálně?
Nepátrej po příčině 13 pin je jediná správná volba jak psáno výše.
tabbiČlen Přidáno
před 8 letChybu hledej v Roomsteru. Zkus za něj připojit třeba nákladní vlek a uvidíš, mlhovka by taky měla svítit.
Jana a Petr VČlen Přidáno
před 8 letmyslím že je zbytečné zkoušet jiný přívěs. Karel má pravdu. Vyřešil bych třináctipinem na karavan.
Já si myslím že to nepíšeš v souvislostech. Tedy pokud zapneš světla na autě, tak se na karavanu rozsvítí obrysové a současně mlhovka. Pokud nesvítí obrysové světla tak mlhovka nesvítí. Pokud nejsi napojen na 230 V v karavanu nic nejde.
Je možné že v Holandsku to někdo upravil a přívěs funguje na 12 V po zapnutí mlhovky, tedy využil kolík v 7 pin zásuvce na trvalé napájení. Aby šla mlhovka tak dal někde do karavanu vypinač a tím propojil mlhové světlo s obrysovým.
Prostě se vykašli na to, jak to kdo upravil a kup 13 pin zástrčku a kabel a předělej to . Někde v přední části je nějaká rozvodka tam zapojíš trvalých 12 V na osvětlení vodu a záchod. Na lednici tahat 12 V je asi zbytečné já to nepoužívám. Pokud se ti zdá 13 žil kabel drahý tak přidej vedle ještě jeden kabel aspoň průřez 2.5 na + a 2.5 na - . Pozor origo 13 pin kabel ná různé průřezy vodičů na světla cca 1 na trvalé napájení cca 2.5 .Proto je tak drahý.
Mnoho zdaru Gut
LiKaLeoNováček Přidáno
před 8 letAsi vyřešeno.....mlhovka svítí samostatně
Našel jsem pod postelí krabičku a propojil drát od zásuvky přívěsu (modrý) s drátem mlhovky (hnědý).
děkuji všem :g
mirdavČlen Přidáno
před 8 letNazdar pánové.
Protože jsem řešil podobný případ a hodně jsem googlil a hledal a radu nenašel, dávám k dobrému a snad ku pomoci svou zkušenost (z minulého týdne):
- tažné auto Škoda Octavia I, 7-polová zásuvka na běžných vozících běžně funkční
- tažený Knaus Azur, 13-polová zástrčka, vlek u nás běžně provozovaný, jsem třetím majitelem v ČR, problém se nečeká
- propojení klasická redukce 7/13
Po propojení jsem zjistil trvale svitící mlhovku na autě. Následně jsem zjistil, že po zapojení do karavanu a ještě nepřipojeném autě svítí mlhovka karavanu, připojím to na auto a svítí mlhovka karavanu i auta. V autě je klíček, světla, vše vypnuto a přece svítí. Prošel jsem rady a diskuse a přemýšlel jsem (někdy se to i podaří...) a logicky: napětí jde z karavanu z vestavěné baterky do zástrčky karavanu. Po připojení redukce se rozsvítí mlhovka, tedy musí být v zásuvce zapojena také. Nebudu to natahovat. Rozkuchal jsem redukci a načel jsem zdvojené: kolík na straně sedmipólové je na druhé straně připojen jak na mlhovku, tak na stálý proud (je tam zdvojený vodič). Stejně tak je pak zapojena kostra ze sedmipólové strany na kostry světel i kolík kostry stálého proudu.
Vyzkoušel jsem několik redukcí, dělaly totéž. Odstranil jsem paralelní propojku od mlhovky a vše je OK. A proto - DEJTE SI NA REDUKCE POZOR. Moje zkušenost opět potvrzuje, důvěřuj ale prověřuj. Jinak tedy, logiku to zapojení má, ale ne vždy.
jarous350Člen Přidáno
před 7 letMám karavan nově, dneska jsem poprvé vyrazil na víkend do kempu. Připojím karavan za auto a na autě se rozsvítila mlhovka, přitom auto jsem ještě ani neodemknul, natož abych dal klíček do zapalování nebo pustil světla :D
Je to tak, ja už je psáno výše - z rozvodu karavanu je to napojený na pin mlhovky, takže budu hledat, kde to je napojený.
Vzhledem k tomu, že karavan neměl při koupi ani hotovou přípravu na připojení baterie (teď už jsem to dodělal), tak to bude opravdu asi z důvodu napájení lednice během jízdy - taky výrobce Chateau, r.v.88
Takže až se vrátím domů, tak začnu hledat propojku a začnu pod postelema, kde ji našel LiKaLeo se stejně starým karavanem stejného výrobce :D
13 pin zásuvka by byla samozřejmě lepší řešení s tím, že bych zachoval tu lednici během jízdy, ale protože mám 7-pin na autě i karavanu, tak do toho zatím hrabat nebudu. Až vyměním auto, tak to možná začnu řešit.
Automatické sloučení 26.03.2017 22:41:
Jsem si teď vzpomněl, že jsem nenapsal výsledek pátrání. Jo, bylo to pod postelí v krabici 12V. Přepojil jsem si to na mlhovku, dodělal mlhovku v zadním světle a teď by to i prošlo STK, což teda vlastně prošlo i předtím :-)
Ale možná si tam rovnou udělám přepínač STK/LEDNICE, protože ten nápad má něco do sebe. Každopádně lednice bere asi 100W, takže musím zjistit, jestli vůbec taková rezerva alternátoru je - zatím jsem jeho výkon nenašel.
CHATEAU LA CAR 380
r.v. 1988 :^
Upravil jarous350 dne 26.03.2017 22:41,
před 7 let