Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Přehřátý akumulátor: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Přehřátý akumulátor

Poslední aktualizace před 8 let
ravykravykČlen
Přidáno před 8 let
Přátelé, obracím se na vás s dotazem. Je mi zcela jasné, že mě, resp. mé počínání, někteří z vás sepsují... Nicméně zkušenosti člověk sbírá celý život a toto je jedna z mých a třeba pomůže jinému stejně nezkušenému karavanistovi.

Před odjezdem na dovolenou jsem věděl, že trakční baterie (klasická - negelová), kterou mám v karavanu není úplně v pořádku. Jeden článek baterie je v háji. Nicméně baterka i tak dávala kolem 10 V a během jarních víkendů kromě nižšího napětí nevykazoval žádné závady. Protože nebyly peníze na pořízení nového akumulátoru, rozhodl jsem se, že těch pár nocí, které jsme měli naplánované na divoko, zvládneme i s těmi 10 V. Vždyť se jedná jen o pohon vodních čerpadel a splachování a svítit budeme LEDkama a v kempech se připojíme na 230 V a nemocnou baterku dobijeme... Znovu opakuji, že celé jaro jsem to tak dělal a nebyl problém.

Stalo se to druhý večer dovolené. Po noci mimo kemp jsme se vetřeli na jeden stellplaz a napojili na elektřinu. Už v podvečer jsem si všimnul, že box, ve kterém je umístěný akumulátor, je teplý. Přičítal jsem to ale procesu dobíjení. Asi po 6 hodinách připojení na 230 V, kdy jsme si za tmy vychutnávali před karavanem vínečko, se ozvala rána jako z děla a já viděl, jak se 3 metry od nás válí dvířka od boxu na baterie. Rychle jsem akumulátor odpojil a odnesl na bezpečné místo, kdyby se s ním ještě něco dělo. Byl horký. V karavanu byl vyražený hlavní jistič a z měniče sálalo horko. Předpokládám, že má tepelnou pojistku, protože chvilku trvalo, než elektřina v karavanu znovu začla fungovat.

Ráno jsem zkusmo zapojil ten ubohý akumulátor - dával 10 V jako by se nic nestalo. Dvířka jsem provizorně opravil a při připojení na 230 V jsem baterii odpojoval. Po následujících 22 dnech dovolené (3 noci mimo kemp a spousta zastávek pro sociální potřeby) dává cca 9 V. Kromě jiskry na plynovém bojleru utáhne vše, co potřebuji.

Je mi jasné, že musím vyměnit akumulátor.
Napadá vás, co bylo vlastní příčinou přehřátí a následné vzduchové "exploze", když se v minulosti nic takoého nevyskytlo?
Co bych měl zkontrolovat na dobíjecím zařízení a jak? Poradíte mi vy, zkušení elektrikáři?
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
ravyk Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
VasuVasuČlen
Přidáno před 8 let
Příčina je naprosto jasná !!!!!!!!!!!!! Jelikož baterka má o jeden článek míň, tekl do něj maximální proud, co dokáže energoblok. Většinou cca 15 A Články se plně nabily a začaly plynovat, vytvářel se nebezpečně výbušný vodík ! Pak už stačí jiskřička. Máš štěstí, že to byly jen dvířka. Viděl jsem i vyražené okna v nástavbě.
Přebíjející, plynující akumulátor je časovaná bomba ! Často se roztrhne celý akumulátor a to je pak paseka ! Jestliže baterka má jeden zkratovaný článek, tak okamžitě pryč, neboť každá nabíječka do ní pustí maximální proud a začne plynování. Na vodík skončily i vzducholodě.
ravykravykČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Vasu napsal:

Příčina je naprosto jasná !!!!!!!!!!!!! Jelikož baterka má o jeden článek míň, tekl do něj maximální proud, co dokáže energoblok. Většinou cca 15 A Články se plně nabily a začaly plynovat, vytvářel se nebezpečně výbušný vodík ! Pak už stačí jiskřička. Máš štěstí, že to byly jen dvířka. Viděl jsem i vyražené okna v nástavbě.
Přebíjející, plynující akumulátor je časovaná bomba ! Často se roztrhne celý akumulátor a to je pak paseka ! Jestliže baterka má jeden zkratovaný článek, tak okamžitě pryč, neboť každá nabíječka do ní pustí maximální proud a začne plynování. Na vodík skončily i vzducholodě.


Díky za odpověď. Vůbec by mě nenapadlo, že je to tak nebezpečné... Zvlášť po tom, co jsem s ní odjezdil celé jaro. Tak to jsem měl teda kliku.

Automatické sloučení 07.08.2016 18:57:
Můžu ještě dotaz, k mé "veselé příhodě z natáčení"?
Je možné, aby mi vadný akumulátor (jeden článek nefunkční) způsobil smrt nabíječky?
Ford Rimor Bluecamp Sky 50
(47+43+11+7)
Upravil ravyk dne 07.08.2016 18:57, před 8 let
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj. Zkratováním jednoho článku se z jmenovitého dvanáctivoltového akumulátoru stal akumulátor desetivoltový. Píšu "jmenovitého" proto, že se říká AKU 12 V a ve skutečnosti jsou tam napětí zcela jiná podle toho, v jakém režimu se (dobrý) akumulátor nachází. Ale "ubráním", jestli se to dá tak říci, jednoho článku vznikne hluboký nesoulad mezi dvěma paralelními zdroji, akumulátorem a nabíječkou, (paralelní zdroje jsou i alternátor spolu s akumulátorem), akumulátor se stává vždy okamžitě spotřebičem, i když je všechno vpořádku. Každý by si velice dobře rozmyslil, jestli by - přeneseně - zapojil jakýkoliv spotřebič na 230 V do sítě třeba kde je 310 V. A o tom to je, tyto relace platí v elektrice neustále a vždy, ať je to 12 V, 3x 380 (400) V, nebo (3x) 6300 V. Asi všichni nebudou chápat, nemusí mít každý eletrotechnické vzdělání. Čáo, Pepa
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: ravyk, Vasu, Doskocil

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,269,342 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18235 sekund | Průměrně za: 0.18235 (0) sekund | Dotazy: 68 | Použitá paměť: 1.78MB/4MB