SadyČlen Přidáno
před 8 letAhoj všem, jsem tu nový a postupně pročítám ty roky a mraky moudrostí.
Mám anglický karavan a vněm instalovaný battery changer ESM4.
Na základě moudrostí zde na fóru jsem si koupil C-TEK M200 a nyní se chystám jej zapojit, tak že když se připojí karavan na 230V obživne automaticky větev na 230 a C-TEK by se automaticky spustil a začal inteligentně a správně dobíjet trakční baterii + by živil i 12V větev. Co se však stane, když bude zapnutý i interní originální ESM4? Někde jsem četl, že se umí M200 přizpůsobit i jiné nabíječce, ale už to zase nemůžu najít.....
Díky moc za rady
Bolo by asi najrozumnejsie original odstavit a ctek pouzit namiesto neho...
SadyČlen Přidáno
před 8 letTaxi představte, že to funguje obé najednou.....
Když jedu pouze na baterku s C-TEKEM a zapnu všechny spotřebiče najednou, tak je vidět drobný pokles napětí (na žárovkách nebo se zpomalí omnistore)
Když k tomu zapnu vnitřní nabíječku, tak napětí se jakoby zvedne.
Já to moc nerozumím, tak jestli mi to vysvětlí nějaký elektroman, zda to může běžet současně nebo je lepší bez vnitřní nabíječky a pouze s c-tekem...
Díky
C-tek nabija baterku v krokoch kvoli efektifite nabijania a dosiahnutiu a udrzaniu kapacity baterky. Myslim si ze ked mu zapnes paralelne energoblok sice dosiahnes vyssiu momentalnu kapacitu k odberu ale krokove nabijanie c-teku je tym padom prec.... Ale oslov Karla Prokopa, da ti jednoznacne info...