Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Nabijení baterie elektrokola z 12V: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Nabijení baterie elektrokola z 12V

Poslední aktualizace před 3 roky
T
TraficNováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda_1 napsal:

Citovat

Karel Prokop napsal:

Nabíječky jsou hotový a tento týden budu mít hotový návody.

a jak je to s konektorama? Půjdou přehazovat?
např pro Yamahu : http://www.akumo.cz/yamaha-akumulator...ator-400wh


Ahoj Karle,
kde se dají nabíječky objednat. Také mám Yamahu.
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 7 let
Zase to tady zamrzlo a smazané fotky.
!y !@ !r !d :z
PepiPepiČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jiri Majki napsal:

Zase to tady zamrzlo a smazané fotky.
Ahoj ,to tě překvapuje,vždyt nabíječky jsou prý hotové jenom rok.To hlásiče plynu jsou otestovány cca 3 roky , a taky to zamrzlo..asi to bude jenom reklama,pokud je to jinak,čekal bych alespon omluvu...tož -tak:_
J
Jouza 111Nováček
Přidáno před 7 let

Citovat

Jiri Majki napsal:

Zase to tady zamrzlo a smazané fotky.

Myslíš ty fotky, kde vyvíjená nabiječka tišťákem připomínala tišťák nabíječe z ČÍNY. Pardon, ta z ČÍNY má ventilátor. Cena byla 30$, už si přesně nepamatuju.:D
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 7 let
ANO ta z te číny. Asi to byla reklama pro číňaný.
!y !@ !r !d :z
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let
V nemecku je na prodej v obchodech na elektrokola nabijecka - Bosch TRAVEL-CHARGER 12/36V/4A (50W), ktera nabiji s Autobaterie aku na
el.kolo, ma i omezeni ze kdyz se u autobaterie pri vypnutem motoru snizi kapacita na urcitou hranici,tak nabijecka automaticky vypne spojeni
k aku kola. Nabijecka je myslena vyrobcem hlavne pro obytne vozy, ktere maji k dispozici solarni energii.
cena je -149€,-
a Internet link je na pr. www.elektrofahrra... 12 V, prodava se v obchodech na elektricka kola hned od hranic.

Honza/Discoverfun
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Discoverfun napsal:

V nemecku je na prodej v obchodech na elektrokola nabijecka - Bosch TRAVEL-CHARGER 12/36V/4A (50W), ktera nabiji s Autobaterie aku na
el.kolo, ma i omezeni ze kdyz se u autobaterie pri vypnutem motoru snizi kapacita na urcitou hranici,tak nabijecka automaticky vypne spojeni
k aku kola. Nabijecka je myslena vyrobcem hlavne pro obytne vozy, ktere maji k dispozici solarni energii.
cena je -149€,-
a Internet link je na pr. www.elektrofahrra... 12 V, prodava se v obchodech na elektricka kola hned od hranic.

Honza/Discoverfun


ta se prodává i u nás, je ale určena pro kola s baterií Bosch
http://www.akumo.cz/nabijecka-lifepo4...o4-36v2a-2
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda_1 napsal:

Citovat

Discoverfun napsal:

V nemecku je na prodej v obchodech na elektrokola nabijecka - Bosch TRAVEL-CHARGER 12/36V/4A (50W), ktera nabiji s Autobaterie aku na
el.kolo, ma i omezeni ze kdyz se u autobaterie pri vypnutem motoru snizi kapacita na urcitou hranici,tak nabijecka automaticky vypne spojeni
k aku kola. Nabijecka je myslena vyrobcem hlavne pro obytne vozy, ktere maji k dispozici solarni energii.
cena je -149€,-
a Internet link je na pr. www.elektrofahrra... 12 V, prodava se v obchodech na elektricka kola hned od hranic.

Honza/Discoverfun


ta se prodává i u nás, je ale určena pro kola s baterií Bosch
http://www.akumo.cz/nabijecka-lifepo4...o4-36v2a-2



Ta ale urcite nema ochranu pred vybitim aku
vlastni zkušenost = volana asistence v Pyrenejich.
Coralek
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let
Ta nabijecka, co ja jsem popsal se jmenuje Bosch Traveler-Charger vypada trochu jinak a ma t.zv. Lastabschaltung bei Batterie Leistungsabfall
(vypnuti nabijeciho proudu pri klesnuti vykonu baterie,stejne asi jako solarni Regulator), je na vsechny Li Batterie, od Bosch batterii tam
neni zminka , a ma na vyvodu bosch konektor, ale prodavaji se adaptery na vsechny druhy baterii, ja mam na svem el.kole napr.
Motor - systemu Senglar (s dobijenim baterie pri volnobehu motoru) a baterii 1500 mA jsem koupil jinde a k baterii jsem koupil bez
problemu Adapter na muj motorsystem !
Honza/Discoverfun
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Discoverfun napsal:

Ta nabijecka, co ja jsem popsal se jmenuje Bosch Traveler-Charger vypada trochu jinak a ma t.zv. Lastabschaltung bei Batterie Leistungsabfall
(vypnuti nabijeciho proudu pri klesnuti vykonu baterie,stejne asi jako solarni Regulator), je na vsechny Li Batterie, od Bosch batterii tam
neni zminka , a ma na vyvodu bosch konektor, ale prodavaji se adaptery na vsechny druhy baterii, ja mam na svem el.kole napr.
Motor - systemu Senglar (s dobijenim baterie pri volnobehu motoru) a baterii 1500 mA jsem koupil jinde a k baterii jsem koupil bez
problemu Adapter na muj motorsystem !
Honza/Discoverfun


Tak prosím o odkaz na tu nabiječku, protože všechny odkazy "Bosch Traveler-Charger" najdou pouze nabiječku Bosch určenou pouze pro baterie Bosch
a hlavně i na ty redukce, konkrétně třeba na baterie YAMAHA
děkuji
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let
Jdi na nemeckou Google -www.google.de a zadej tam Bosch-traveler -charger.
Honza/Discoverfun

Navrh pro kutily : na internetu se prodavaji hotove moduly s ciny bez vnejsi krabicky t. zv. Spannungswandlery DC/DC, ktere maji vstupni napeti
regulovatelne od 2 - 60V a vystupni napeti od 4 - 80 V, maji 3 potenciometry- jeden na nastelovani vstupniho napeti a na vystupu maji
potom 2 potenciometry- jeden na nastelovani vystupniho napeti a jeden na omezeni proudu, vyrabeji se ve vykonech- 200/400/600W
(od 400W s chladicim ventilatorem) a stoji 7,50 /13 a 17€,-, ja mam tento 400 watovy modul uz 3.rok zabudovany v mem osobnim voze
ze 12V na 24V/20A se kterim ridim clanek na elektrolyzu, kterym vyrabim z vody kyslik a vodik a vpoustim jej do motoru s üsporou
30% LPG a benzinu, a ten modul chodi spolehlive (400W). Myslim ze tento modul by se dobre hodil na nabijeni el. kola ze 12 na 36 voltove
baterie, moduly jsou elektronicky jisteny proti zkratu a maji jeste zabudovanou nozovou pojistku.
Honza/Discoverfun
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let


ten google.de ti najde tu stejnou nabiječku jako google.cz a to nabiječku Bosch pro aku Bosch !!!

pokud máš univerzální super nabiječku s univerzálními konektory na všechny kola tak jsem chtěl pouze konkrétnní odkaz na konkrétní nabiječku, možná jsem blbej a neumím hledat, ale takovou nabiječku jak popisuješ jsem nenašel
CoralekCoralekČlen
Přidáno před 7 let
Ahoj.
Je tu někdo kdo by mi řekl jak velkou nastavbovou baterii
potrebuji na dobiti dvou 500w baterek do kola.
Dik.
Coralek
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Coralek napsal:

Ahoj.
Je tu někdo kdo by mi řekl jak velkou nastavbovou baterii
potrebuji na dobiti dvou 500w baterek do kola.
Dik.
Coralek


Při nabijení baterek 1x 400Wh + 1x 500Wh přes měnič a originál nabiječky, mi zůstane z plně nabité bateie 180Ah cca 55%
(baterie VARTA 180Ah je 2roky stará a po posledním měření má kapacitu 140Ah)
DiscoverfunDiscoverfunČlen
Přidáno před 7 let

Citovat

Jarda_1 napsal:



ten google.de ti najde tu stejnou nabiječku jako google.cz a to nabiječku Bosch pro aku Bosch !!!

pokud máš univerzální super nabiječku s univerzálními konektory na všechny kola tak jsem chtěl pouze konkrétnní odkaz na konkrétní nabiječku, možná jsem blbej a neumím hledat, ale takovou nabiječku jak popisuješ jsem nenašel

www.akku-ebike 24.de /bosch akkulader dc/dc-travel-charger = 4A

Automatické sloučení 04.08.2017 09:50:
Baterie elektrokol maji kapacitu mezi 10 a 16 AH, kdyz mas nabijecku s vykonem 4A, teoreticky potrebujes 4 hodiny na nabiti 16 AH baterie,
prakticky je to tak ze vetsinou mas v baterii zbytek kapacity, ale pri nabiti baterky na 80% jde nabijeci proud dolu na ca 2A, takze
na plne nabiti baterie potrebujes 15AH (Baterie 16AH) a kdyz nabijis 2 baterie za sebou, potrebujes s autobaterie 30AH, kdyz je ta autobaterie
trochu starsi,tak ubyde celkova kapacita coz presne odpovida tomu co pises (180/140AH)

Honza/Discoverfun
Upravil Discoverfun dne 04.08.2017 09:50, před 7 let
Jarda_1Jarda_1Člen
Přidáno před 7 let

Citovat

Discoverfun napsal:

Citovat

Jarda_1 napsal:



ten google.de ti najde tu stejnou nabiječku jako google.cz a to nabiječku Bosch pro aku Bosch !!!

pokud máš univerzální super nabiječku s univerzálními konektory na všechny kola tak jsem chtěl pouze konkrétnní odkaz na konkrétní nabiječku, možná jsem blbej a neumím hledat, ale takovou nabiječku jak popisuješ jsem nenašel

www.akku-ebike 24.de /bosch akkulader dc/dc-travel-charger = 4A

Automatické sloučení 04.08.2017 09:50:
Baterie elektrokol maji kapacitu mezi 10 a 16 AH, kdyz mas nabijecku s vykonem 4A, teoreticky potrebujes 4 hodiny na nabiti 16 AH baterie,
prakticky je to tak ze vetsinou mas v baterii zbytek kapacity, ale pri nabiti baterky na 80% jde nabijeci proud dolu na ca 2A, takze
na plne nabiti baterie potrebujes 15AH (Baterie 16AH) a kdyz nabijis 2 baterie za sebou, potrebujes s autobaterie 30AH, kdyz je ta autobaterie
trochu starsi,tak ubyde celkova kapacita coz presne odpovida tomu co pises (180/140AH)

Honza/Discoverfun


Díky za odkaz, i když si myslím že je to pořád stejná nabiječka na kterou jsem uváděl odkaz i já. Ale netvrdím že se nabiječkou Bosch pro baterie Bosch nedají nabijet i jiné baterie.

Hezký výpočet, ale je úplně mimo, vůbec nebereš v úvahu napětí. Pokud nabijím jednu cyklo baterii proudem 4A po dobu 4hodin tak ano je to 16Ah na napětí 36V, ale to napětí bereš z 12V baterie a tam je to už cca 12A po dobu 4 hodin = 48Ah odebraných z baterie 12V. A jsou to teoretické výpočty které nepočítají žádné ztráty které tam jsou.
KlikosKlikosČlen
Přidáno před 6 let
Ahoj, musím souhlasit s Jardou, že výpočty se od skutečnosti mohou hodně vzdálit. Po letošní sezoně se 2mi ebiky a nabíjením v obytce mám následující zkušenosti - nejprve jsem nechal v autě osadit měnič + další baterii = měnič je 1500w sinusový a baterie jsou 2x95Ah Banner (úplně nové, auto je r.v. 2016). Kola máme Spešly a baterie jsou 460Wh (mají v sobě počítač, jsou celkem citlivé a bylo mě doporučeno dobíjet je dodanou nabíječkou od výrobce - výstup 42V/4A). Celou montáž nám provedli u KaravanyPro, kde jsme udělali i základní výpočet, že by neměl být problém ze 2 palubních baterií přes měnič nabíjet současně 2 baterie e-biku. Při víkendových vyjížďkách, kdy jsem baterie nabíjel jen jedno odpoledne (cca 2,5 - 3 hod.) tak problém nebyl. V bateriích e-biku zbylo cca 30%. Problém nastal při první delší dovolené. Jelikož nejezdíme do kempů a jsme dost v pohybu, tak jsem si myslel, že přejezdy palubní baterii bez problému nabijeme a stále jsem věřil výpočtu, že 2 baterie bez problému nabijí kola 2 - 3x. Jenže skutečnost jsem se dozvěděl hned druhý den, kdy po cca 1 hodině začal měnič "řvát" na celé auto a následně se vypnul = napětí v palubních bateriích kleslo a bylo to. Vyřešilo se to jen přejezdem, kdy se opět měnič rozjel. Zbytek dovolené bylo střídání kempů a přejezdů. Jelikož jsem vůbec neměl ponětí, proč se tak stalo, začal jsem studovat a zjistil, že ze 2 baterií o kapacitě cca 190Ah dostanu reálně tak 40 - 50% = tzn. 80 - 80Ah. Nabití palubních baterií zpět do 100% s nabíječkou standardní 18A co je v autě = minimálně 5-6 hodin jízdy a to při našich přejezdech do cca 100 km je nesmysl +máme sice solární panel 100W trumu, ale ta posílá do baterek fakt málo a kdo z nás chce v létě stát na slunci, raději volíme stín. Takže jediným řešením byl booster. Ten jsme po konzultacích v karavanypro zakoupili a namontovali MT LB45 + v autě nebyl pořádný kontrolní panel pro zjištění stavu baterií - tak jsme tam koupili monitor stavu baterií BMV 700, díky kterému je o všem přehled - kolik teče proudu z boosteru do baterií, kolik je odběr měniče, atd. Vše se vcelku stabilizovalo, ale i tak při nutnosti nabít baterie e-biku z 10% to při 100% stavu baterií v autě nevyjde, abychom nemuseli někam přejet. Nabíjení e-biků v obytce je prostě složitější záležitost, pokud chcete jezdit "na divoko".
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Klikos:
zásadní nedostatek je 100W solár. Potřebovali byste tak trojnásobek.
Pokud jezdíte intenzívněji - tak paralelní dvě devadesátky jsou hraniční zásoba, ale ani 230Ah to o moc nevylepší. Tady je už možný jenom Lithium. prostě nabíjet lithium z olova je jen pro občasný aplikace. Ne denně.
K těm výpočtům: 460Wh:36V=11,66Ah/36V pokud tam mám články 4S/10P (jako že jo) to znamená že 11,66AH při 36V je 3x11,66/12V = 35Ah při 12V. Takže ste z baterek tahali okolo 70Ah+10Ah měnič (cca).
Pokud bychom ty vaše rádoby nový baterky dali na zátěžovej test, tak se nejspíš dozvíme, že mají tak 60-80% reálný kapacity, někdy i míň. Proto šly tak radostně do kolen. Krom toho je určitě nebalancujete, což k jejich degradaci dál přispívá.

All:
Náš vývoj 12V nabíječky jsem taky utlumil, protože to pořád nedělalo to, co potřebuju. Navíc např BOSCH má v baterce obvod kterej nebude komunikovat s ničím jiným než s origo nabíječkou. Jakýkoli pokusy připojit tam něco jinýho vedou ke komplikacím, nebo smrti ochranných obvodů (mají to tak záměrně). Yamaha, Brose a Shimano směřovali stejným směrem. Začali jen jinejma konektorama. My děláme BBS, Maxdrive a Comp Drive a tam dáváme baterky svoje, takže naše nabíječky budou taky jen na tyto pohony. Bohužel. Nedošlo ke sjednocení jednotlivých výrobců a kdo má pohon Bosch musí si koupit Bosch baterku za dvojnásobek.

Takže zatím je nejlepší řešení sínusový měnič a originál nabíječka.
Zkusím to sepsat v akademii.
Upravil Karel Prokop dne 29.11.2017 08:53, před 6 let
P
paveldČlen
Přidáno před 6 let

Citovat

Klikos napsal:

Ahoj, musím souhlasit s Jardou, že výpočty se od skutečnosti mohou hodně vzdálit. Po letošní sezoně se 2mi ebiky a nabíjením v obytce mám následující zkušenosti - nejprve jsem nechal v autě osadit měnič + další baterii = měnič je 1500w sinusový a baterie jsou 2x95Ah Banner (úplně nové, auto je r.v. 2016). Kola máme Spešly a baterie jsou 460Wh (mají v sobě počítač, jsou celkem citlivé a bylo mě doporučeno dobíjet je dodanou nabíječkou od výrobce - výstup 42V/4A). Celou montáž nám provedli u KaravanyPro, kde jsme udělali i základní výpočet, že by neměl být problém ze 2 palubních baterií přes měnič nabíjet současně 2 baterie e-biku. Při víkendových vyjížďkách, kdy jsem baterie nabíjel jen jedno odpoledne (cca 2,5 - 3 hod.) tak problém nebyl. V bateriích e-biku zbylo cca 30%. Problém nastal při první delší dovolené. Jelikož nejezdíme do kempů a jsme dost v pohybu, tak jsem si myslel, že přejezdy palubní baterii bez problému nabijeme a stále jsem věřil výpočtu, že 2 baterie bez problému nabijí kola 2 - 3x. Jenže skutečnost jsem se dozvěděl hned druhý den, kdy po cca 1 hodině začal měnič "řvát" na celé auto a následně se vypnul = napětí v palubních bateriích kleslo a bylo to. Vyřešilo se to jen přejezdem, kdy se opět měnič rozjel. Zbytek dovolené bylo střídání kempů a přejezdů. Jelikož jsem vůbec neměl ponětí, proč se tak stalo, začal jsem studovat a zjistil, že ze 2 baterií o kapacitě cca 190Ah dostanu reálně tak 40 - 50% = tzn. 80 - 80Ah. Nabití palubních baterií zpět do 100% s nabíječkou standardní 18A co je v autě = minimálně 5-6 hodin jízdy a to při našich přejezdech do cca 100 km je nesmysl +máme sice solární panel 100W trumu, ale ta posílá do baterek fakt málo a kdo z nás chce v létě stát na slunci, raději volíme stín. Takže jediným řešením byl booster. Ten jsme po konzultacích v karavanypro zakoupili a namontovali MT LB45 + v autě nebyl pořádný kontrolní panel pro zjištění stavu baterií - tak jsme tam koupili monitor stavu baterií BMV 700, díky kterému je o všem přehled - kolik teče proudu z boosteru do baterií, kolik je odběr měniče, atd. Vše se vcelku stabilizovalo, ale i tak při nutnosti nabít baterie e-biku z 10% to při 100% stavu baterií v autě nevyjde, abychom nemuseli někam přejet. Nabíjení e-biků v obytce je prostě složitější záležitost, pokud chcete jezdit "na divoko".





Ahoj, moc děkuji. Je to přesně to, o čem jsem v teoretické rovině premýšlel každý kopec a zároveń je to důvod , proč nemáme kola na baterky. Další věc je, že přijedeš večer a ráno chceš vyjet a celý den bylo pod mrakem. Další věc -na střeše málo místa a flexi panely jsou potíž... Doufám, že nikdo nevymyslí E-lyže. Tak máme celou zimu čas na sobě makat , aby to do kopce tak nebolelo..
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Pavle, kolo na baterky pučíme táťkovi; sveze se, a vy změníte názor :D :_
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,110,244 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.31048 sekund | Průměrně za: 0.31048 (0) sekund | Dotazy: 153 | Použitá paměť: 2.43MB/4MB