Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Kontrola pneu na karavanu.: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Kontrola pneu na karavanu.

Poslední aktualizace před 8 let
starletstarletČlen
Přidáno před 8 let
Zdravím vás všechny, chlapi, zajímalo by mě, jak mám kontrolovat tlak v pneu na karavanu. Nerad bych jednou vystoupil z auta a zjistil bych, že prasklá pneu zdemolovala celý podběh.
Na stránkách jsem našel něco takového:
http://www.auto-doplnky.com/system-pr...pms-p38799.
Máte někdo s něčím podobným zkušenost? Nerad bych to kupoval a pak bych zjistil, že tam signál nedoběhne a měřák neukazuje.
děkuji za vaše postřehy.
LT
L
Lukas a PetraČlen
Přidáno před 8 let
Osobní zkušenost nemám, ale článek na téma měření tlaku v pneumatikách včetně doporučených řešení pro karavan je v aktuálním čísle časopisu Camping Cars Caravans.
http://www.mise.cz/ccc/?p=3472
Martin_BrnoMartin_BrnoČlen
Přidáno před 8 let
Osbně i myslím, že pasklá pneu zdemolje podběh ještě než stačíš zastavit. A druhá věc je, že prasklou pneu u karavanu čitě poznáš.Asi to potvrdí, někdo, kdo to tu zažil.. Toto je na hlídání tlaku v pneumatikách.
Martin
Jana a Petr VJana a Petr VČlen
Přidáno před 8 let
praská pneumatika nemusí vždy skončit zdemolováním podběhu.
Loni mi praskla 5 let stará pneu ve Slovinsku na dálnici asi v 80 km rychlosti. Po okamžitém zastavení u krajnice na karavanu nebylo sebemenší poškození.
Za hustého provozu jsem ale neměl odvahu to opravovat na silnici, tak sem krokem jsem dojel asi 300 na čerpačku a tam kolo v klidu vyměnil. cestou k čerpačce došlo k odření plastového podběhu.
Pneu byla 5 let stará, minimálně jetá, vizuálně bez poškození, huštěná dle předpisu výrobce.
Jana a Petr V Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
kapajapakapajapaČlen
Přidáno před 8 let
Dobrý den, už léta plním pneu na osobáku plynem, který drží stejný tlak i když se pneu zahřejou a díky svým vlastnostem ani neuchází.
Za plnění jednoho kola platím v pneuservisu asi 10Kč. Kola na obytným budou stát možná o trochu víc.
L
lubinČlen
Přidáno před 8 let
Také loni Slovinsko u Mariboru pneu 6 let stará
lubin Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
VendysVendysČlen
Přidáno před 8 let
Taky máme již první zkušenost s ucházející pneumatikou. Před výjezdem jsem pneu kontroloval a byla v pohodě. Cca po 700km jízdy odešla do věčných lovišť. Pneu byla z roku 2008. Tudíž stáří 8 let bez žádných známek poškození . Naštěstí začala pouze unikat ve chvíli když jsem zajížděl na parkoviště a chtěl jsem ulehnout ke spánku. Na karavanu jsem žádnou změnu v chování necítil. Po zastavení jsem zjitil ,že je pneu popraskaná v drážce dezenu. Nic se ničemu ani nikomu nestalo a taky si myslím, že měření tlaku v pneu je užitečná věc.
ludovitludovitČlen
Přidáno před 8 let
Mne sa v Chorvacku natrhol gumenny ventyl ale pneu sa neroztrhla.Zmenu spravania som zaregistroval asi po 1km.Vymienat koleso cez obed a na priamom slnku neprajem ani nepriatelovi.
Kontrola tlaku je dobra vec len skoda ze tie merace su len do 3,5 atm a ja hustim na 4,5 atm
RomanKRomanKČlen
Přidáno před 8 let
Poté co se mi na dálnici rozervala 8 let stará pneumatika původní na karavanu z druhé ruky, už neriskuju a pneu měním při stáří cca 4-5 let. Př ceně cca 2000 Kč za kus je to pořád jedna z nejlevnějších součástek na karavanu. Na autě se taky pneu mění po této době, guma časem křehne.
Mimochodem, pneumatiku jsem prorazil za 5 let ježdění s karavanem už 2x, takže se to tak nějak přirozeně obměňuje.

Mnoho km bez defektu přeje Roman
Roman 38, Martina 39, Šimon 11, Tomáš 8, Mikuláš 5
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

lubin napsal:

Také loni Slovinsko u Mariboru pneu 6 let stará

Ahoj. Přímo ukázkový příklad poruchy po dlouhodobém soustavném ježdění s pneumatikami v podhuštěném stavu. Říkejte si,co chcete. Přehuštěná pneumatika nebouchne nikdy, podhuštěná v krátké době zcela spolehlivě. Mám zkušenost 22 roků (slovy dvacet dva) pneu na karavanu, neustále tak přehuštěné, až strach, (4" x 8" na Kaprovi, 3,6 bar), a sundával jsem je, už se mi zdálo dvaadvacet let dost. Teď jsem dal nové na Weltbummlera TEC, původní tam byly od r. 2002. Čáo, Pepa
RobertoRobertoČlen
Přidáno před 8 let
Ahojte
Loni 7 let stará Dunlopka , před jízdou kontrolovaná na trhlinky , tlak , vše jak má být , přesto mi u Klagenfurtu v 90- ti bez varování natvrdo prdla . Po okamžitém zastavení na krajnici byla už na hadry ... Ale měl jsem štěstí , nic nepoškodila . Dal jsem rezervu / stejně starou Dunlopku / a pokračoval asi 50 Km k benzině dofoukat . K mému překvapení a pohledu i na zatím zdravou stranu se začala trhat i ona ...
Sjel jsem tedy hoodně opatrně z dálnice a nechal obě kola přezout na nové , k mému překvapení preferovali Matadorky ! ,v pneuservisu v Rakousku ...
Za mě napíšu jedno , nikdy jsem stáří pneu neřešil , jen vzorek a stav trhlinek v gumě .. Není to ale měřítko a nad 5 let gumy budu vyhazovat ať mají třeba vzorek ještě super .... a bez rezervy taky ani ránu
dukeczdukeczČlen
Přidáno před 8 let
v reakci na Doskocil
těm co pneu bouchla - na kolik foukáte?
Já mám na disku štítek na na něm 4,2 bar!
říkal jsem si, že je to hrozně moc, ale asi to fakt chce foukat na tak vysoký tlak
L
lubinČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

lubin napsal:

Také loni Slovinsko u Mariboru pneu 6 let stará
ta pneumatika byla napumpovana na 4 atm. a při 90km prostě explodovala.
Roman LuskRoman LuskČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Doskocil napsal:

Citovat

lubin napsal:

Také loni Slovinsko u Mariboru pneu 6 let stará

Ahoj. Přímo ukázkový příklad poruchy po dlouhodobém soustavném ježdění s pneumatikami v podhuštěném stavu. Říkejte si,co chcete. Přehuštěná pneumatika nebouchne nikdy, podhuštěná v krátké době zcela spolehlivě. Mám zkušenost 22 roků (slovy dvacet dva) pneu na karavanu, neustále tak přehuštěné, až strach, (4" x 8" na Kaprovi, 3,6 bar), a sundával jsem je, už se mi zdálo dvaadvacet let dost. Teď jsem dal nové na Weltbummlera TEC, původní tam byly od r. 2002. Čáo, Pepa


Souhlasím s Pepou. Na starém OA roční pneu, auto naložené na 2měsíční dovolenou, nahuštěné na 4 a nedojel sem ani do Athén, guma úplně po obvodu upálená a rozervaná.
Ted dávám 5,5 a mám klid i auto tak neplave.
P
petakČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, Romane jakou máš na pneu napsaný max. tlak, já mám 4,5 atm, loni mně dávali nové
pneu a já skoro po roce zjistil, že mně to nafoukli na 7,5 atm, v pneu servise mně řekli, že je to moc, tak jsem to upustil na těch 4,5. A teď teda nevím na kolik to foukat.
W
wenaČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj pánové, nechci být rýpavý, ale původní dotaz zněl na monitorování tlaku ve vzdálené pneu. Téma sklouzlo malinko jinam zdá se . Vím, že toto monitorování se používá na motocyklech kde dost dobře funguje . S vlekem osobní zkušenost nemám a jak to tady čtu asi dělám velkou chybku když celá léta foukám kola dle doporučení výrobce karavanu a to je třeba na mém posledním "Hobbýku" 2,7. .... pneumatiky drží a nebuchají..............
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj.Tlak huštění pneu si mohu jednoduše odvodit od dostupných informací.
1.) zatížení nápravy : 2 = zatížení jednoho kola - jmenovité, ve skutečnosti se v určitém rozmezí mění, např. v zatáčce.
2.) max. nosnost pneu. U Weltbummlera zatížení 600 kg na kolo, pneu 625 max. nosnost, max. tlak 3,9 bar, foukal jsem na 4,1 bar.
Nyní Hankook index 94, tj. 675 kg, max tlak 4,5 bar, nafoukal jsem na 4,2 bar.
Jestliže tytéž pneu zatížím jen 400 kg, tak tlak kvalifikovaným odhadem snížím, jestli ale ne, jen se zhorší 1. st. odpružení, což zajišťuje pneu.
Ale v žádném případě nehustit málo, kdo má strach nafoukat pořádně kola, tomu bouchnou pneumatiky. A řeknu vám, ty 4" x 8" na Kaprovi dostávaly pořádně do těla, když má každá nosnost 200 kg a Kapr měl určitě 500 kg! A jezdily 22 roků. Kapra jsem měl 26 sezón. Vyměnil jsem je, až jsem Kapra předal synovci do Příkaz. Čáo, Pepa
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 8 let
Ahoj, mám dotaz.
Nějak se mi nezdály rozpláclý kola u karavanu.Tak jsem ho dnes byl zvážit.Hmotnost 820kg(byla tam nějaká voda a plný záchod)Tak počítám holý karavan 800.Mám tam nové pneu barum 155-80-R13.Max zatížení píšou 437kg na kolo.S nějakou malou rezervou 74kg(jídlo, peřiny, hadry) jsem na maximálním zatížení gum.Tlak mám 44psi přesto je ta guma dost rozplácnutá,je to normální?
Když to spočítám,že prázdný karavan má 800.Na kouli mám 90kg.Tedy 800-90=710kg jsou na nápravě.To je 355kg na kolo a pořád je to jako bačkora.Mám to nějak řešit,jiný gumy....?
dablikhasicdablikhasicČlen
Přidáno před 8 let
mala tabulka snad to nekomu pomuze http://www.tyresa...on-tables/

a tady jeste ve vychytanejsi podobe :-) http://www.tyresa...alculator/
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 8 let
Dle tý tabulky je to v mém případě přesně co jsem zpočítal.Naložený karavan a jsem na maximálním zatižení pneu.Když koupím zátěžový,tak si pomůžu pouze o 100kg.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,709,822 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23605 sekund | Průměrně za: 0.23605 (0) sekund | Dotazy: 149 | Použitá paměť: 2.38MB/2MB