DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj, základem nápravy (opravy) nápravy je změření geometrie nápravy, tj. postavení kol. Je možné, že změnu geometrie způsobí "vyžvejkané" pryžové bloky uložení klik, tj. příspěvek #53, nebo deformace na klice, nebo také obojí. Obávám se, že to bude možné jen ve ve firmách, které se na to specifikují, protože toto se doma na dvoře zvládnout nedá. Možná změření geometrie by zvládla ta souprava na měření geometrie ještě s těmi světýlky, která se připevňovala na disk kola, protože je potřeba kromě svislého postavení kol hlavně změřit sbíhavost, ta, i když by měla být nulová, tak by měla být kola postavena symetricky k podélné ose, a to nevím, jestliže dnešní digitální měřiče sbíhavosti v autoservisu by měly program na jednonápravová vozidla. Svoji soupravu s těmi světýlky jsem letos v březnu zavezl jednomu poloprofesionálovi do vedlejší dědiny k němu do dílny. Já už mám problém ke svému autu kleknout, to už jakž takž, ale pak se postavit zase do vzpřímené polohy, to když udělám třikrát po sobě, tak si musím jít odpočinout, alespoň sednout. Naposledy jsem si už ani olej v motoru nevyměňoval sám. Čáo, Pepa
JirkaCeNováček Přidáno
před 7 letDíky Pepo.
Kamarád má měření geometrie ještě mechanické a slíbil, že se na to po sezóně podívá, i když geometrii vleku ještě prý nikdy neměřil. Tak uvidíme. Buď to pak půjde seřídit nebo bude muset náprava do Německa na opravu.
Jirka, Markéta, Alice (9), Tonda (7), králík Elsa a WILK 540
Pepo vydrž ty problémy máme i my mladší :
Můj názor . Zjistit stav geo. kola v servisu jak uvedl Pepa zda je to odklon nebo obojí , dle fotek to šasí je zachovalé . Není vidět na něm zda není trochu prohnuté u úchytu nápravy , porovnat z druhou stranou - poměřit rovinu profilu . Nebo vypodložit ten úchyt , až potom to vyměnit za nové , nutno vidět .