Zdravím,
aktuálně řeším postel do Mercedes Sprinter L2/H2.
Lůžko (respektive dvoulůžko) by mělo být umístěno při jízdě nad předními sedadly pod střechou (bude složeno). Při sklopení (či spuštění), by lůžko mělo částečně ležet na otočených předních sedadlech.
Jedná se mi o případný odkaz nebo TIP na provedení tohoto způsobu umístění lůžka, popř. mechanismus (nůžkový, svislé vodicí lišty ..atd) . Ať nevymýšlím vymyšlené... :)
Díky za případné info
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 8 letJitka a Pepa, vestavba MaLiBu 640 Charming
( Ducato L4H2 Maxi, 2.3 180 k, aut.)
jesterkaČlen Přidáno
před 8 letAhoj , podelim se i o sve zkusenosti.
Postupem casu jsem zkusil nekolik variant az jsem zkoncil u ty co mam dnes. Je to asi 18 lamel sirky 130 cm takze dva se vedle sebe vlezou a kdyz se rozlozi , maj delku asi 2 metry. Na obou podelnych stranach auta je lista se zapadky (aby lamela necestovala tam a zpet) kam se zasune. Rozlozeni sice trva 3 minutky ale vse je jednoduche , bez poruchove , v aute nezabira celej system temer zadne misto , nekrade vysku stropu ., Pokud vstoupi host , ani ho nenapadne ze tady by mohla bejt postel pro dva. Nejvice prostoru zabiraj 2 stocene matrace ktere se rozvinou na lamely, i ty nejsou vetsi nez klasicka cestovni taska. V pripade zajmu mohu vyfotit na ukazku :-D
Rada Jesterka
To zní zajímavě.Zkus hodit nějaké fotky ať si člověk udělá představu.Díky
jesterkaČlen Přidáno
před 8 letTak to jsou moje lamely.
Neni to zadna umelecka prace ( nejsem stolar ) pouzivam jen rucni naradi ale sem spokojen a to je dulezity :) 2 lidi bez problemu unesou.Po slozeni nezabiraj nikde zadne misto , pavoukem sou pritazeny k bocni stene nad soupacky a priklopeny preklizkou , co po vyklopeni dolu tvori jednu nosnou listu. Urcite postelovi lamely jdou koupit i nekde v nabytku , ja si je uriz a ohobloval sam.
Upravil jesterka dne 29.03.2016 19:33,
před 8 let
jesterka Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
ahoj, ta roláda bude asi osvědčená, takto nějak se spouští zadní letiště nad garáží v origo autech. Jen bych nespoléhal na tření jako na videu. Chtělo by to odvalovací válečky. Kdysi jsem se zabýval podobnou otázkou, zkoušel jsem lineární pohony, ale bylo to celkem drahé a náročné na přesnost. Pokud by ta roláda byla moc drahá, jde nahradit kusem tlustostěnné roury, v místě, kde máš ( nebo budeš mít) pod spuštěnou postelí místo dát jednoduchý ruční pohon jako je na řetízkovém kladkostroji, kterým budeš trubkou otáčet. A samozřejmě mechanicky zajistit v horní i dolní poloze.
Na těch pár kilo by stačil i obyčejný stěračový motorek, dvě řemeničky, klíňák. Je to za pár korun a prakticky nezničitelné.
Pokud by byl problém s kotvením do střechy, dá se to udělat jako vložená konstrukce, ale zabere to zbytečně moc místa.
Kdyby se Ti podařilo udělat vedení postele na obou delších stranách alespoň 500mm, můžeš použít plynovou vzpěru. Záleží ale na tom, jaký požaduješ zdvih. Předpokládám, že min 600mm, potom si nejsem jist za při této délce nebude síla příliš veliká. Existují sice i regulovatelné, ale nikdy jsem nezkoušel.
Od toho je jen kousek cesty k pneumatice a hydraulice. Obojí by šlo řešit i ručně pumpičkou.