MirekJPČlen Přidáno
před 8 letAhoj, začínám vestavovat do Ducata L3H2 2008 a chtěl bych s Vámi zkušenějšími probral pár věcí ohledně topení.
Pár základních informací:
- rozvržení interieru klasické jako dělá Poesl, Adria či KRS.
- montovat budu naftové topení Eberspacher D4 pod auto do prostoru mezi výfukem a ruční brzdou napříč , sání studeného vzduchu bude zevnitř vozu. Topení bude zakrytováno a vzduchové vedení zaizolováno.
- uvnitř vozu bude vedení pod zvýšenou podlahou pod stolkeml rozvětveno. Pření větev bude mít výduch u nohou pod stolkem a u bočních dveří, zadní větev bude mít výduch do koupelny, do chodbičky u podlahy a u nohou u postele. Zde mám tedy celkem jasno, ale:
1. odkud nasávat studený vzduch pro topení tak, aby teplotní čidlo nebylo příliš ovlivněno otevřenými dveřmi nebo teplým vzduchem z výduchů topení? Zatím mi to nejlépe vychází udělat mřížku pod kuchyňskou linku.
2. průměry vzduchového vedení - Za topením bude k dělení hlavních větví 90mm, dále bude pokračovat 75mm. Má cenu dále ještě snižovat průměry po dalším dělení větví do koupelny/chodby/ložnice?
3. máte nějaký tip z čeho rozvody vyrobit? Cena originál papírovo/alu hadic je nehorázná a z principu se mi za ně moc platit nechce. Hliníkové ALU hadice pro vzduchotechniku nesedí průměry, šly by to ale zredukovat (100mm na 90mm, 80mm na 75mm). Nic jiné s odolností minimálně 100° jsem nenašel.
sipadanČlen Přidáno
před 8 letAhoj Mirku,
co si nakonec vybral ???
D4, D4S, nebo D4plus.
:x
p0l0usČlen Přidáno
před 8 let1) Podle mne nikdy nepujde teplotnim cidlem v topeni udrzovat teplota stabilne po celou noc - venkovni teplota se bude menit, v noci bude mraz coz bude vic chladit samotne topeni a vedeni vzduchu pod autem + sam jsi zminil otevrene dvere atp.
Nevim jak u tveho eberu, ale nektere ovladace na naftaky maji termostat na sobe tak aby to merilo ve vysce ve ktere chces regulovat teplotu (v mem pripade postel).
Mam klasicke rozvrzeni auta: otocne sedacky - stolek - lavice - koupelna, naproti kuchyn v soupackach, v zadu postel napric. Topeni mam taky pod autem (planar). Na topeni jsem udelal ochrany plech aby mi ho nerozflakal nekay bludny kamen. Na venkovni vedeni vydechu a sani jsem pouzil obych 80mm ALU flexi trubky, ktere jsem pomoci pasky stahnul na prumer topeni (na nejaky valec o stejnem prumeru jsem to stahnul stahovacima sroubovacima paskama a ALU trubka se pekne zmackala). Jeste az to znova otevru planuju to cele trochu odizolovat nejakou vatou nebo necim.
Sani mam do boxu pod lavici, kde jsem udelal dvojite dno a vyvrtal do boku lavice mrizku - tzn. naproti kuchynske lince.
2) vydech vede skrz zpodlahu do dreveny take do lavice. V ni jsem udelal jednoduchou drevenou krabici z preklizky s dirama na rozfukove trubky, ktere jsem do nich zalepil teploodolnym tmelem.
3) na rozfuk jsem pouzil husi krky na ukladani kabelu do zeme. Maji je v hornbachu - z vnejsku cervene, vnitrek cerny, prodava se to v metrazi nebo po balikach. Maji prumer 5cm myslim, coz je komplikace, protoze se na to budou blbe shanet mrizky. Nicmene jako jedine mi pri testovani pred par lety nemekli a ve starem aute mi vydrzeli po dobu pet let aniz by se rozpadli. Zkousel sem ruzne hadice, novodur trubky a podobne, ale vsechno meklo, tak sem mel obavy, ze by se to mohl matros i postuplne odparovat.
Prepáčte mne neskúsenému otázku, sanie vzduchu do telesa ohrievača /topení/ bude z vnútra auta? Nie je ten vzduch už opotrebovaný? Nie je lepšie ťahať vzduch čistý z vonka?
floridan79Člen Přidáno
před 8 letCitovat
walibuk napsal:
Prepáčte mne neskúsenému otázku, sanie vzduchu do telesa ohrievača /topení/ bude z vnútra auta? Nie je ten vzduch už opotrebovaný? Nie je lepšie ťahať vzduch čistý z vonka?
kdyz potrebujes topit, byva venkovni vzduch kolem bodu mrazu... o to vic energie spotrebujes na jeho ohrati na stejnou vnitrni telotu nez kdyz pouzijes vzduch jiz "predehraty"... nehlede na rozdil teplot do ohrivace vchazejiciho vzduchu na jedne strane a jiz ohrateho vzduchu na strane druhe.... enormni rozdily techto teplot by asi tomu zarizeni moc neprospivaly.... a opotrebovany (vydejchany) ten vnitrni vzduch asi zas az tak nebude, jakykoliv auto je jak cednik deravy at ho ma clovek odizolovany jak chce, vzdy se najdou mista kudy se dostane cerstvy vzduch dovnitr. samozrejme nesmi byt v obytnaku party deseti tancicich lidi ujizdejicich na LSD !@ :r
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
MirekJPČlen Přidáno
před 8 letAhoj, hadici i cido si od tebe moc rad vezmu. Poslu ti adresu v sz