Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Vestavba Ducato - rozvody vzduchu topení: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Vestavba Ducato - rozvody vzduchu topení

Poslední aktualizace před 8 let
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, začínám vestavovat do Ducata L3H2 2008 a chtěl bych s Vámi zkušenějšími probral pár věcí ohledně topení.
Pár základních informací:
- rozvržení interieru klasické jako dělá Poesl, Adria či KRS.
- montovat budu naftové topení Eberspacher D4 pod auto do prostoru mezi výfukem a ruční brzdou napříč , sání studeného vzduchu bude zevnitř vozu. Topení bude zakrytováno a vzduchové vedení zaizolováno.
- uvnitř vozu bude vedení pod zvýšenou podlahou pod stolkeml rozvětveno. Pření větev bude mít výduch u nohou pod stolkem a u bočních dveří, zadní větev bude mít výduch do koupelny, do chodbičky u podlahy a u nohou u postele. Zde mám tedy celkem jasno, ale:

1. odkud nasávat studený vzduch pro topení tak, aby teplotní čidlo nebylo příliš ovlivněno otevřenými dveřmi nebo teplým vzduchem z výduchů topení? Zatím mi to nejlépe vychází udělat mřížku pod kuchyňskou linku.

2. průměry vzduchového vedení - Za topením bude k dělení hlavních větví 90mm, dále bude pokračovat 75mm. Má cenu dále ještě snižovat průměry po dalším dělení větví do koupelny/chodby/ložnice?

3. máte nějaký tip z čeho rozvody vyrobit? Cena originál papírovo/alu hadic je nehorázná a z principu se mi za ně moc platit nechce. Hliníkové ALU hadice pro vzduchotechniku nesedí průměry, šly by to ale zredukovat (100mm na 90mm, 80mm na 75mm). Nic jiné s odolností minimálně 100° jsem nenašel.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj Mirku,

co si nakonec vybral ???
D4, D4S, nebo D4plus.

:x
4.114683,118.628756
p0l0usp0l0usČlen
Přidáno před 8 let
1) Podle mne nikdy nepujde teplotnim cidlem v topeni udrzovat teplota stabilne po celou noc - venkovni teplota se bude menit, v noci bude mraz coz bude vic chladit samotne topeni a vedeni vzduchu pod autem + sam jsi zminil otevrene dvere atp.

Nevim jak u tveho eberu, ale nektere ovladace na naftaky maji termostat na sobe tak aby to merilo ve vysce ve ktere chces regulovat teplotu (v mem pripade postel).

Mam klasicke rozvrzeni auta: otocne sedacky - stolek - lavice - koupelna, naproti kuchyn v soupackach, v zadu postel napric. Topeni mam taky pod autem (planar). Na topeni jsem udelal ochrany plech aby mi ho nerozflakal nekay bludny kamen. Na venkovni vedeni vydechu a sani jsem pouzil obych 80mm ALU flexi trubky, ktere jsem pomoci pasky stahnul na prumer topeni (na nejaky valec o stejnem prumeru jsem to stahnul stahovacima sroubovacima paskama a ALU trubka se pekne zmackala). Jeste az to znova otevru planuju to cele trochu odizolovat nejakou vatou nebo necim.

Sani mam do boxu pod lavici, kde jsem udelal dvojite dno a vyvrtal do boku lavice mrizku - tzn. naproti kuchynske lince.

2) vydech vede skrz zpodlahu do dreveny take do lavice. V ni jsem udelal jednoduchou drevenou krabici z preklizky s dirama na rozfukove trubky, ktere jsem do nich zalepil teploodolnym tmelem.

3) na rozfuk jsem pouzil husi krky na ukladani kabelu do zeme. Maji je v hornbachu - z vnejsku cervene, vnitrek cerny, prodava se to v metrazi nebo po balikach. Maji prumer 5cm myslim, coz je komplikace, protoze se na to budou blbe shanet mrizky. Nicmene jako jedine mi pri testovani pred par lety nemekli a ve starem aute mi vydrzeli po dobu pet let aniz by se rozpadli. Zkousel sem ruzne hadice, novodur trubky a podobne, ale vsechno meklo, tak sem mel obavy, ze by se to mohl matros i postuplne odparovat.
W
walibukČlen
Přidáno před 8 let
Prepáčte mne neskúsenému otázku, sanie vzduchu do telesa ohrievača /topení/ bude z vnútra auta? Nie je ten vzduch už opotrebovaný? Nie je lepšie ťahať vzduch čistý z vonka?
floridan79floridan79Člen
Přidáno před 8 let

Citovat

walibuk napsal:

Prepáčte mne neskúsenému otázku, sanie vzduchu do telesa ohrievača /topení/ bude z vnútra auta? Nie je ten vzduch už opotrebovaný? Nie je lepšie ťahať vzduch čistý z vonka?


kdyz potrebujes topit, byva venkovni vzduch kolem bodu mrazu... o to vic energie spotrebujes na jeho ohrati na stejnou vnitrni telotu nez kdyz pouzijes vzduch jiz "predehraty"... nehlede na rozdil teplot do ohrivace vchazejiciho vzduchu na jedne strane a jiz ohrateho vzduchu na strane druhe.... enormni rozdily techto teplot by asi tomu zarizeni moc neprospivaly.... a opotrebovany (vydejchany) ten vnitrni vzduch asi zas az tak nebude, jakykoliv auto je jak cednik deravy at ho ma clovek odizolovany jak chce, vzdy se najdou mista kudy se dostane cerstvy vzduch dovnitr. samozrejme nesmi byt v obytnaku party deseti tancicich lidi ujizdejicich na LSD !@ :r
Fiat Ducato 280 Weinsberg Cosmos 1989 2.5TDI 4x4 (Kosmik)
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

sipadan napsal:

Ahoj Mirku,

co si nakonec vybral ???
D4, D4S, nebo D4plus.

:x


Ahoj, nakonec jsem koupil D4 s vývodem 90mm a hodinkama Easy start timer. Spočítal jsem odpory dle instalačního manuálu Eberspacheru a při řešení rozvodů s dvěma rozvody mi to vyšlo jako nejlepší. D3 by taky šlo, ale rozhodl jsem se pro vyšší výkonovou rezervu. Spotřebu elektřiny i nafty má D3 i D4 při minimálním výkonu stejnou.

Při objednání jsem zapoměl na to samostatné teplotní čidlo - to musím ještě dokoupit.
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

walibuk napsal:

Prepáčte mne neskúsenému otázku, sanie vzduchu do telesa ohrievača /topení/ bude z vnútra auta? Nie je ten vzduch už opotrebovaný? Nie je lepšie ťahať vzduch čistý z vonka?

Ahoj. Kdybychom překonali velkou ztrátu tepelného výkonu tím, že bychom ohřívali stále velmi studený venkovní vzduch dostatečným výkonem topení, pak se ale obtížně budeme vyrovnávat s velmi suchým vzduchem v obytném prostoru, protože v tomto případě dochází k vysušování až za mez pohody. Čím větší rozdí teplot mezi venkem a vnitřkem, tím je vysušování intenzivnější. Projeví se to respiračními potížemi - kašel, chrapot. A pokud už trochu nachcípaní budeme z minulých dnů, tak to pak může být i na hospitalizaci. Čáo, Pepa
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 8 let
Já to chci vyřešit tak, že před topení dám rozdělovač vzduch s nastavovací klapkou a vzduch z vozu budu mixovat s venkovním podle potřeby.

Automatické sloučení 17.03.2016 08:22:

Citovat

p0l0us napsal:

1) Podle mne nikdy nepujde teplotnim cidlem v topeni udrzovat teplota stabilne po celou noc - venkovni teplota se bude menit, v noci bude mraz coz bude vic chladit samotne topeni a vedeni vzduchu pod autem + sam jsi zminil otevrene dvere atp.

Nevim jak u tveho eberu, ale nektere ovladace na naftaky maji termostat na sobe tak aby to merilo ve vysce ve ktere chces regulovat teplotu (v mem pripade postel).

Mam klasicke rozvrzeni auta: otocne sedacky - stolek - lavice - koupelna, naproti kuchyn v soupackach, v zadu postel napric. Topeni mam taky pod autem (planar). Na topeni jsem udelal ochrany plech aby mi ho nerozflakal nekay bludny kamen. Na venkovni vedeni vydechu a sani jsem pouzil obych 80mm ALU flexi trubky, ktere jsem pomoci pasky stahnul na prumer topeni (na nejaky valec o stejnem prumeru jsem to stahnul stahovacima sroubovacima paskama a ALU trubka se pekne zmackala). Jeste az to znova otevru planuju to cele trochu odizolovat nejakou vatou nebo necim.

Sani mam do boxu pod lavici, kde jsem udelal dvojite dno a vyvrtal do boku lavice mrizku - tzn. naproti kuchynske lince.

2) vydech vede skrz zpodlahu do dreveny take do lavice. V ni jsem udelal jednoduchou drevenou krabici z preklizky s dirama na rozfukove trubky, ktere jsem do nich zalepil teploodolnym tmelem.

3) na rozfuk jsem pouzil husi krky na ukladani kabelu do zeme. Maji je v hornbachu - z vnejsku cervene, vnitrek cerny, prodava se to v metrazi nebo po balikach. Maji prumer 5cm myslim, coz je komplikace, protoze se na to budou blbe shanet mrizky. Nicmene jako jedine mi pri testovani pred par lety nemekli a ve starem aute mi vydrzeli po dobu pet let aniz by se rozpadli. Zkousel sem ruzne hadice, novodur trubky a podobne, ale vsechno meklo, tak sem mel obavy, ze by se to mohl matros i postuplne odparovat.


Díky za tip. V boxu pod lavicí druhé řady sedadel budu mít nádrž na vodu, takže tam to nedám. Zatím se mi jeví jako nejlepší možnost udělat nasávání mřížkou pod kuchyňskou linkou a to samostatné teplotní čidlo.

Jinak s plastovýma hadicema experimentovat nebudu (pokud nebudou přímo určené pro vzduchotechniku s odolností 100°). Taky jsem to zkoušel zbastlit, když jsem dodělával topení do Multivana a nakonec jsem stejně skončil u originálu, protože se mi začal "rozkékat" interiérové plasty :-). Asi holt půjdu do těch originál Alu/papírovejch. Ono v celkové ceně vestavby to zas takový rozdíl neudělá, ale znáte to - tisícovka tady, tisícovka támhle a nakonec se cena zvýší o částku pěkné dovolené :-(.

Co ten bod 2)? Má cenu snižovat průměry rozvodů za dalším dělením větví? Nejen, že by to zvýšilo tlak v potrubí, ale i cenu komponentů. Výdech s klapkou 60mm = 330 Kč, ten samý v 75 mm = 597 Kč...
Upravil MirekJP dne 17.03.2016 09:22, před 8 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

MirekJP napsal:


Co ten bod 2)? Má cenu snižovat průměry rozvodů za dalším dělením větví? Nejen, že by to zvýšilo tlak v potrubí, ale i cenu komponentů. Výdech s klapkou 60mm = 330 Kč, ten samý v 75 mm = 597 Kč...


Podle mého to cenu nemá, je nutné použít redukci, ta levná také nebude.
Vedl bych to v 75 mm a na tyto "nepodstané" odbočky bych použil "T".

Automatické sloučení 19.03.2016 12:40:

Citovat

MirekJP napsal:

Při objednání jsem zapoměl na to samostatné teplotní čidlo - to musím ještě dokoupit.


Pokud bys měl zájem, tak než to dám do inzerce, mohu Ti dodat následujíci:

1. Originál trubky pro rozvod teplého vzduchu Webasto (kompatibilní s Eberspaecher) 90 mm v délce 3 m - 120 Kc / metr + poštovné
2. Originál teplotní čidlo Eberspaecher art. no. 25 1774 89 01 00 - 50 Kč - poštovné zdarma

:_
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 19.03.2016 13:40, před 8 let
sipadan Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen 25_1774_89_01_00.jpg
MirekJPMirekJPČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, hadici i cido si od tebe moc rad vezmu. Poslu ti adresu v sz
lrmatylrmatyNováček
Přidáno před 8 let
Vydechovaný vzduch z našeho organismu obsahuje stále 16 procent kyslíku. Plus netěstnosti. Mysím že dýchání v poho. :-)

Citovat

floridan79 napsal:

Citovat

walibuk napsal:

Prepáčte mne neskúsenému otázku, sanie vzduchu do telesa ohrievača /topení/ bude z vnútra auta? Nie je ten vzduch už opotrebovaný? Nie je lepšie ťahať vzduch čistý z vonka?


kdyz potrebujes topit, byva venkovni vzduch kolem bodu mrazu... o to vic energie spotrebujes na jeho ohrati na stejnou vnitrni telotu nez kdyz pouzijes vzduch jiz "predehraty"... nehlede na rozdil teplot do ohrivace vchazejiciho vzduchu na jedne strane a jiz ohrateho vzduchu na strane druhe.... enormni rozdily techto teplot by asi tomu zarizeni moc neprospivaly.... a opotrebovany (vydejchany) ten vnitrni vzduch asi zas az tak nebude, jakykoliv auto je jak cednik deravy at ho ma clovek odizolovany jak chce, vzdy se najdou mista kudy se dostane cerstvy vzduch dovnitr. samozrejme nesmi byt v obytnaku party deseti tancicich lidi ujizdejicich na LSD !@ :r
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: MirekJP, sipadan, p0l0us, walibuk, floridan79, Doskocil, lrmaty

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,825,283 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.15451 sekund | Průměrně za: 0.15451 (0) sekund | Dotazy: 105 | Použitá paměť: 2.07MB/4MB