daliborČlen Přidáno
před 15 letJakou máte zkušenost s EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventilem?
Má sloužit k přepuštění části výfukových plynů zpět do sání motoru, které smíchá s čerstvě nasátým vzduchem, což má za následek nižší spalovací teplotu a snížení emisí oxidu dusíku.
Pokud motor spaluje za nižších teplot, tak také podá menší výkon, ale hlavně je doslova zanášen nečistotami z výfuku, což zase přinese nižší výkon, časem problémy a kratší životnost.
Máte dodatečně vyřazený (zaslepený) EGR ventil? Jak se to u Vás projevilo na výkonu, spotřebě...
Děkuji za zakušenosti a poznatky.
Upravil dalibor dne 04.06.2009 10:36,
před 15 letmiroČlen Přidáno
před 15 letAhoj Dalibor, ohladom mojich skusenosti s EGR ventilom na dCi 1,9 Renault motore. Od noveho auta po cca 4roky som nevedel ze nejaky EGR ventil mam. Az na den kedy sa zacala rozsvecovat pri vacsej zatazi v lete kontrolka. Nahle na dialnici pri predbiehani sa zastavila akceleracia a musel som ubrat na cca 30 sekund a zasa islo vsetko v poriadku. Tak to zacalo prve leto cca 5x. Prisla zima a pol roka vsetko v normale a na druhe leto sa problem opakoval. Isiel som do servisu kde som dostal spravu, ze je to normalne a vymenia to za cca 7-8tis Sk. Isiel som kamaratovi do dielne, ten to cele rozobral, ocistil, namazal za 30minut som odchadal prec (oprava 500Sk). Hovoril ze sa to da aj odstavit cele a nechat to napriamo, vykon auta sa este zvysi lebo ho nebude dusit spalinami, ale EGR musi zostat pripojeny inak by hlasila elektronika poruchu. Dohodli sme sa ze EGR este necham a uvidime. Kedze som mal servisny interval 30tis km co aj rocne najazdim tak mi pri vymene oleja vzdy precistil aj EGR. Problem sa odvtedy neopakoval, to auto teraz pouziva manzelka bez problemov dalsie 3roky. Pre doplnenie, je to udajne kvalitou miestnej nafty. Ja pouzivam 99,9% Shell takze asi tak... Ak by si chcel blizsie info napisem Ti detaily o konstrukcii, rozoberani a pod.
Upravil miro dne 04.06.2009 22:44,
před 15 letmr_antikČlen Přidáno
před 15 letMě došlo u EGR ventilu k absolutnímu zanešení nečistotama asi na 140 000km (předchozí majitel jezdil spíše kratší trasy) - následovalo rozsvícení kontroly, auto za jízdy chcíplo, nestartovalo, odtah do servisu, vyčištění a od té doby to zatim funguje. Jen si dávám pozor a občas při zahřátém motoru "protáhnu trubky"....
arnoooČlen Přidáno
před 15 letMoje zkušenost.Ford Transit koupeno leden 2008,po 15000 km měněn EGR ventil.Prý je to normální,nafta hlavně u benziny-- verva.Tak uvidím,zatím je auto v záruce.Ptal jsem se jestli nedělám něco špatně.třeba jinou naftu nebo styl jízdy ale bylo mi řečeno,to neovlivníte ventil odchází. Arnooo
daliborČlen Přidáno
před 15 letMoc děkuji za odpovědi.
Auto mě zaplaťpánBůh zatím slouží dobře, ale tohoto tématu jsem se dobral proto, že po nastartování a vypnutí motoru mého myláčka jsou slyšet houkavé zvuky - dle servisu a vyjádření z pátku je to tím, že se EGR ventil nastavuje... Bohužel před tím jsem téměř nic nepozoroval... a i dle servisu by se měl chovat tišeji! Ovšem dle diagnostiky a kontroly je z pohledu funkčnosti vše OK?...
Upravil dalibor dne 06.06.2009 20:46,
před 15 letpetr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letĆistě teorie- do motoru se vzduch filtruje,proč tam poustet spaliny a saze. dost motoru jsem rozebral a divily by jste se jak je sání od EGRky pěkně zarostle.U TD motoru se vzduch chladi v intercooleru aby se snížila spalovací teplota a zvetsilo se mnozstvi vzduchu do valců,proč ho znova ohřívat horkými spalinami, nejnovejší motory třeba VW 1.9 tdi PD maji vodni chlazeni spalin jdoucim pres egr. proč asi........ja osobne mam odpojene,pač kdyz vidim ten bordel v sání....někdy fakt mazec. ještě že mam v aute klasiku bez elektroniky.:_
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
Souhlasím s Petrem, EGR je vlastně k ničemu, na měření emisí to vliv nemá, to mám zjištěné a člověk ušetří spoustu času a peněz při výměně, nebo čištění, zanáší se hlavně stylem jízdy, podtáčením motoru apod...
Po odpojení EGR se motoru hodně uleví, jediný "negativní" efekt to má, že může být slyšet vís pískat turbo, ale nic víc. Motor jde líp odspoda a prodlouží se životnost, viděl jsem jak vypadá sání a na VW fóru je taky dost fotek a povídání a jen samé kladné ohhlasy po odpojení.
Stačí tam vložit ze slabého plechy, nebo hliníku ucpávku, není na tom nic, já to teď budu dělat taky, jen se k tomu musím dokopat :)
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
Ahojky lidi :_
Před měsícem kolegovi na MAZDĚ- osobák za studena začal škubat,výpadky výkonu,po ohřátí OK.Zajel do Mazdy a řekli
mu ,že ARG VENTIL.Sami mu doporučili zaslepit ARG ventil.Zaslepili a jezdí to OK,výkon o malinko vyšší k jeho spokojenosti.
Můj názor je takový:uměle vytvořená závada-perfektní tahák jak z lidí cucat prachy. !t
petr a jarkaČlen Přidáno
před 14 letnjn.motor potrebuje KYSLIK a ne spaliny:D:D
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
Nevím jak je to u Japonců, ale mělo by to být v pohodě. U VW koncernů to s elektronikou nic neudělá, spíš jeho nefunkčnost elektronika pozná.
Tak to stačí zkusit, na tom opravdu nic není a trochu zručnější člověk to zvládne sám.
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
Upravil jirkamds dne 26.12.2009 11:55,
před 14 letJeště k tomu tempomatu: tam jsou čidla napojená přes potlaky a to může mít za následek, že se auto přepne jako do nějákého nouzového režimu apod...
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
EGR jak je správně uvedeno v původním příspěvku slouží ke snížení emisí NOx. Jeho zaslepením tak vědomě znehodnotíme emisní normu vozidla. Je pravda, že se EGR může zanést sazemi, což způsobí zaseknutí klapky a následné problémy. K největším problémům dochází při volnoběhu, na nových autech se tak EGR po cca 3 minutách sám odpojí, pokud je nastartovaný motor bez jízdy. Regulace je řízena palivovou mapou a systém funguje pouze v určitém rozsah otáček a zatížení. Zaslepením EGR se vystavujete možnému problému, že bude docházet ke spalování směsi za vyšších teplot, než je konstrukčně počítáno (to se projevuje jako nárůst výkonu). Toto se ve finále může projevit horšími následky než vlastní zanesení EGR ventilu. Toto je i důvod proč při problému s EGR je vyvolán nouzový režim, který odpojí tempomat. Jízda na tempomat by ohrožovala motor konstantními otáčkami v režimu spalování za zvýšené teploty.
Me2dČlen Přidáno
před 14 letU novějšího auta bych ho rozhodně neodpojoval ani zaslepoval, Homat to popsal správně.
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
Přítomnost výfukových plynů v sání není dobré ani pro výkon motoru, ani pro spotřebu. Tyto plyny jsou inertní a jejich molekuly se vměšují mezi molekuly kyslíku a rozprášené palivo. Tím se snižuje rychlost a teplota hoření, dochází ke snížení indikovaných tlaků ve válci. Další, a to značnou nevýhodou je skutečnost, že výfukové plyny jsou horké a ohřívají zápalnou směs v sání. Ta se v důsledku ohřívání začíná roztahovat a tak se snižuje účinnost plnění. Nezanedbatelnou nevýhodou je zanášení celého sacího traktu nečistotami z výfuku. Takže pokud Vám zrovna nezáleží na emisích oxidů dusíku, které stejně žádná emisní kontrola nezměří, a máte ho ve svém voze, pryč s ním. A jestli nechcete sahat do motoru a provádět krkolomné kuchání vnitřností, poradím Vám fígl. Vezměte přiměřeně velkou kovovou kuličku, sejměte podtlakovou hadici z EGR ventilu a kuličku do ní nacpěte. Potom můžete hadičku zase znovu připojit. Tím vyřadíte celý systém z provozu a alespoň tak zjistíte, jestli Vám to jede líp nebo hůř. V případě potřeby můžete kuličku zase vyndat a EGR ventil znovu zprovoznit.
tohle jsem zkopíroval.
Jinak ohledně teploty hoření bych si rozhodně hlavu nelámal, EGR při zátěži - vysokých otáčkách stejně nejde a odchází u aut, který jezdí "na spotřebu" podtáčení apod. Když auto má turbo je ho potřeba protočit :) tchánovi to vysvětluju několik let, ale zbytečně :D Známej má bez EGRu najeto přes 200.000km a bez jediného problému a to tahá auta!
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
Upravil jirkamds dne 27.12.2009 03:09,
před 14 letSIMCHA: zkus to s tou kuličkou do podtlakové hadičky,ale hlavně ať je větší než vstup do EGR :)
Pokud ti bude hlásit závadu, tak to tam nedávej, závada bude sporadická a smaže se vypnutím klíčku, nebo odpojením baterie.
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
PecaČlen Přidáno
před 14 letEGR mám odpojené u obytňáku cca 3 měsíce. Mám nový EGR takže nebylo nutné nic zaslepovat, pouze odpojit podtlak a ucpat hadičku ovládání, lze tak kdykoli během cca 30 vteřin znovu EGR připojit. Počítač nic nepozná a žádné závady nehlásí ani sporadické.
Motor jede lépe v nízkých otáčkách a je tišší.
Pravdou zůstává, že spalování probíhá za vyšších teplot něboť směs lépe hoří s větším množstvím okysličeného vzduchu.
Motor, tedy hlavně sání se na druhou stranu nezanáší nasáváním výfukových plynů, dále dochází k lepšímu proudění a vypláchnutí spalovacího prostoru.
Petr Klamt
tel.: 00420 777 907 674
email.: klamt@seznam.cz
DoskocilČlen Přidáno
před 14 letJelikož Dieselův motor nemá škrticí klapku, jde vždy do motoru tolikv zduchu, co se tam vejde. Při nízkém (částečném) zatížení je tedy plný objem vzduchu na nepatrné množství paliva, a přebytečný kyslík při spalovacích teplotách a tlacích se začne slučovat s dusíkem (toho je tam nejvíc), a vznikají jedovaté oxydy dusíku.
Aby se tomu zabránilo, (EURO x) tak v částečném zatížení se přimíchávají výfuk. plyny, kde je ten kyslík už spotřebován na hoření nafty a tudíž ho tam není nadbytek. O to se stará
řídící jednotka a dává pokyny ventilu EGR.
To je sice pravda, ale mi Mondeo začalo kouřit černým kouřem, tzn. buď přebytek paliva, nebo nedostatek vzduchu (kyslíku). Nakonec jsem vytáhl konektor řízení EHR, ten je trvale zavřený, auto nekouří (předesílám, že nějakou dobu před tím -30 tis. km - byly vyměněny trysky, repase vstřik. čerpada), ale možná vznikají NOx. Uvidím, co mi řeknou na měření emisí.
luciferČlen Přidáno
před 14 letNa emisích nic nepoznají, protože NOx se neměří.
Hyundai Santa Fe ll 2.2crdi 4WD + Hobby 560KMFe Excellent