Citovat
idolezal napsal:
Chceme jet Island, Norsko, Švédsko Finsko (tam by okresky měly být v pohodě) a co vím tak je placených akorát pár dálničních úseků v Norsku, které by měly jít objet. V zimě pak Španělsko a Portugalsko s průjezdem přes Francii, na to budu muset kouknout.
Mám vyhlídnutý Knaus SKYi 700. Pohotovostní hmotnost je 3200 kg, takže maximální doložitelnost 300kg. Při tom je to 3,5t. Můj odhad pro dva dospělé a dvě děti je 600 - 700 kg /lidi i věci. Dnes jsem se tam zastavil znovu. V technickém průkazu je zapsáno jako 3,5t ale kromě toho tam má i maximální technickou hmotnost 3,85t. Je to ale v Holandsku, tak nevím jak by se na to dívali při přihlášení v CZ. Prodejce znovu tvrdil, že se jedná o fígl jak obejít přeložení do 10% procent, a prý to funguje ve většině zemí Evropy . Víte o co se jedná? Funguje to?
To co ti říká tvůj prodejce, je "možná" pravda, ale jenom částečně, pokutu a problémy - dohadování s místní policicí budeš mít vždy, rozdíl je jenom v tom, že tě "možná" nechají jet dál a určitě budeš o něco lehčí (o nějaké to euro). Pokud by tam byla přípustná nejvyšší technická hmotnost jenom 3500kg, tak by tě mohli odstavit a dokud by jsi nesnížil hmotnost na těch 3500kg, tak bys prostě neodjel.
U integrovaného auta požadovaných parametrů, je rozumné řešení asi jenom jedno, C řidičák a auto s doložností alespoň 1000kg, nemá cenu kupovat drahé auto s hmotností nad 3500kg a mít doložnost nějakých 600-650kg, to jseš furt na hranici.
Další věcí je, jak je to auto těžké skutečně, i výrobci mají toleranci +-5% oproti uváděné hmotnosti, kterou ti říká tvůj prodejce a že to bude spíše plus než mínus je nasnadě, takže tvůj vyhlídnutý knaus může mít klidně pohotovostní 3350kg a nic s tím neuděláš, před koupí auta (podepsáním smlouvy, složením zálohy, atd.) nechat zvážit skutečnou hmotnost.
Já osobně bych se na to výrobcům a prodejcům pěkně vyprd, někdy dělají ze zákazníků vyloženě nesvéprávné jedince.
Prodávat auto za víc jak 2M s doložností (teoretickou) 300kg je podle mne zhovadilost a ještě větší hloupost je takové auto koupit.
Automatické sloučení 28.02.2016 07:51:
Citovat
Pegaso 2010 napsal:
Jakmile bude auto 3850Kg pak potřebuješ řidičský průkaz C a platíš mýto .
Je rozdíl zda provozní nabo technickou, pokud bude mít provozní 3850kg, tak ano - C+mýto, pokud bude mít technickou 3850 a provozní 3500, tak B, ale co s autem do kterého nemůžež nic naložit.