Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Váha obytného auta: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Váha obytného auta

Poslední aktualizace před 7 let
I
AnonymČlen
Přidáno před 8 let
Prosím o radu zkušené. Kupujeme obytné auto na delší cestu 2 dospělí a dvě malé děti.
U aut které nám vyhovují rozměrem a rozmístěním se ale váha auta bez lidí a věcí pohybuje okolo 3100 kg. Mám řp B. Podle mě, ikdyž většinou netaháme moc věcí budeme stoprocentně přes 3500 kg.

Není mi jasné jak prázdné auto s váhou 3100 kg a maximální váhou 3500 kg je reálně schopné provozu. Podle mě to vždy bude přetížené.

Jak to řešíte vy?
Jakou máte obvyklou hmotnost vybavení, jídla ... prostě věcí které do auta doložíte?

PS: Jeden prodejce (Knaus) mi prozradil "fígl" že v některých zemích Evropy se toleruje přes váha pro řidičák sk B 10% ale zároveň se netoleruje přesváha pro maximální zatížení auta a že se to řeší tím, že šasi auta se za malý příplatek "zesílí" na 3850 kg. Není mi pak ale jasné, jestli stále jde o vozidlo do 3,5t a jestli jej řídit s řp B není nelegální. Máte s tímto zkušenosti?
simchasimchaČlen
Přidáno před 8 let
http://www.carava...rowstart=0

Ahoj, zkus si počíst třeba tady. O váze OA už se tu napsaly stovky příspěvků. Ale pořád je co psát :)
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 8 let
Jakmile bude auto 3850Kg pak potřebuješ řidičský průkaz C a platíš mýto .
I
AnonymČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

Jakmile bude auto 3850Kg pak potřebuješ řidičský průkaz C a platíš mýto .


To co píšeš si myslím taky. Pak ale už není problém koupit auto s maximálkou 4t a není co řešit.

Když si vezmu omezení:
řidičského průkazu C nebo C1 - to jsem ochoten si udělat
mýto na dálnicích - v Německu až od 12t, v ostatních zemích vzhledem k charakteru naší cesty prostě po dálnicích nepojedeme.
Kromě dvou výše zmiňovaných, je ještě nějaké omezení pro vozidla nad 3,5t v porovnání s těmi do 3,5t? Mě už nic nenapadá.
P
poldajČlen
Přidáno před 8 let
Vjezd do 3,5 tuny v některých městech....
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 8 let
Mimo již zmiňované města,tak pozor na to,že v hodně případech se platí nad 3,5T i na okreskách,kde se běžně do 3,5 neplatí a nebo tam vůbec nelze jet.Rakousko,Maďarsko a i u nás,jsou mýtné brány na vedlejších.Nehledě na ceny,to je jiná kapitola.Takže vyhnout se placení,že pojedu mimo dálnici,je třeba v Maďarsku s takovou váhou problém.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
L
LakyČlen
Přidáno před 8 let
Určitě najdeš vozidlo pro 4.osoby ale jinou sestavu kratší kolem 6,5m délky . Je to na úkor pohodlí , také jsem řešil toto dilema . Nejhorší jsou Rakušáci - ZATÍM před výjezdem převážit někde a doladit váhu , nebo nechat milku doma .:D
Žijeme jen jednou.
I
AnonymČlen
Přidáno před 8 let
Chceme jet Island, Norsko, Švédsko Finsko (tam by okresky měly být v pohodě) a co vím tak je placených akorát pár dálničních úseků v Norsku, které by měly jít objet. V zimě pak Španělsko a Portugalsko s průjezdem přes Francii, na to budu muset kouknout.

Mám vyhlídnutý Knaus SKYi 700. Pohotovostní hmotnost je 3200 kg, takže maximální doložitelnost 300kg. Při tom je to 3,5t. Můj odhad pro dva dospělé a dvě děti je 600 - 700 kg /lidi i věci. Dnes jsem se tam zastavil znovu. V technickém průkazu je zapsáno jako 3,5t ale kromě toho tam má i maximální technickou hmotnost 3,85t. Je to ale v Holandsku, tak nevím jak by se na to dívali při přihlášení v CZ. Prodejce znovu tvrdil, že se jedná o fígl jak obejít přeložení do 10% procent, a prý to funguje ve většině zemí Evropy . Víte o co se jedná? Funguje to?
barumacibarumaciČlen
Přidáno před 8 let
Vjezd do měst obytkou nad 3,5t neřeš,ty mají vyjímku a pro ně tato značka neplatí.
A
AlumanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

idolezal napsal:

Chceme jet Island, Norsko, Švédsko Finsko (tam by okresky měly být v pohodě) a co vím tak je placených akorát pár dálničních úseků v Norsku, které by měly jít objet. V zimě pak Španělsko a Portugalsko s průjezdem přes Francii, na to budu muset kouknout.

Mám vyhlídnutý Knaus SKYi 700. Pohotovostní hmotnost je 3200 kg, takže maximální doložitelnost 300kg. Při tom je to 3,5t. Můj odhad pro dva dospělé a dvě děti je 600 - 700 kg /lidi i věci. Dnes jsem se tam zastavil znovu. V technickém průkazu je zapsáno jako 3,5t ale kromě toho tam má i maximální technickou hmotnost 3,85t. Je to ale v Holandsku, tak nevím jak by se na to dívali při přihlášení v CZ. Prodejce znovu tvrdil, že se jedná o fígl jak obejít přeložení do 10% procent, a prý to funguje ve většině zemí Evropy . Víte o co se jedná? Funguje to?


To co ti říká tvůj prodejce, je "možná" pravda, ale jenom částečně, pokutu a problémy - dohadování s místní policicí budeš mít vždy, rozdíl je jenom v tom, že tě "možná" nechají jet dál a určitě budeš o něco lehčí (o nějaké to euro). Pokud by tam byla přípustná nejvyšší technická hmotnost jenom 3500kg, tak by tě mohli odstavit a dokud by jsi nesnížil hmotnost na těch 3500kg, tak bys prostě neodjel.
U integrovaného auta požadovaných parametrů, je rozumné řešení asi jenom jedno, C řidičák a auto s doložností alespoň 1000kg, nemá cenu kupovat drahé auto s hmotností nad 3500kg a mít doložnost nějakých 600-650kg, to jseš furt na hranici.
Další věcí je, jak je to auto těžké skutečně, i výrobci mají toleranci +-5% oproti uváděné hmotnosti, kterou ti říká tvůj prodejce a že to bude spíše plus než mínus je nasnadě, takže tvůj vyhlídnutý knaus může mít klidně pohotovostní 3350kg a nic s tím neuděláš, před koupí auta (podepsáním smlouvy, složením zálohy, atd.) nechat zvážit skutečnou hmotnost.
Já osobně bych se na to výrobcům a prodejcům pěkně vyprd, někdy dělají ze zákazníků vyloženě nesvéprávné jedince.
Prodávat auto za víc jak 2M s doložností (teoretickou) 300kg je podle mne zhovadilost a ještě větší hloupost je takové auto koupit.

Automatické sloučení 28.02.2016 07:51:

Citovat

Pegaso 2010 napsal:

Jakmile bude auto 3850Kg pak potřebuješ řidičský průkaz C a platíš mýto .


Je rozdíl zda provozní nabo technickou, pokud bude mít provozní 3850kg, tak ano - C+mýto, pokud bude mít technickou 3850 a provozní 3500, tak B, ale co s autem do kterého nemůžež nic naložit.
Upravil Aluman dne 28.02.2016 08:56, před 8 let
P
poldajČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

barumaci napsal:

Vjezd do měst obytkou nad 3,5t neřeš,ty mají vyjímku a pro ně tato značka neplatí.


Docela by mě zajímalo ,kde je tahle výjimka napsána či povolena.Podle mne a šéfa autoškoly značka do 3,5 t platí všeobecně.A i v našich pravidlech není nikde psáno výjimka pro obytné.
Napiš to ať to najdeme.
Díky
A
AlumanČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

poldaj napsal:

Citovat

barumaci napsal:

Vjezd do měst obytkou nad 3,5t neřeš,ty mají vyjímku a pro ně tato značka neplatí.


Docela by mě zajímalo ,kde je tahle výjimka napsána či povolena.Podle mne a šéfa autoškoly značka do 3,5 t platí všeobecně.A i v našich pravidlech není nikde psáno výjimka pro obytné.
Napiš to ať to najdeme.
Díky


Myslím si že je to následovně, pokud je to značka pouze 3,5t tak tam vjet nesmíš ani s obytňákem, pokud je tam značka zákaz vjezdu nákladních aut nad 3,5,t, tak bys tam s obytkou vjet (podle toho co máš v techničáku) mohl, stejně jako tam může vjet třeba autobus.
Upravil Aluman dne 28.02.2016 09:20, před 8 let
P
poldajČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Aluman napsal:

Citovat

poldaj napsal:

Citovat

barumaci napsal:

Vjezd do měst obytkou nad 3,5t neřeš,ty mají vyjímku a pro ně tato značka neplatí.


Docela by mě zajímalo ,kde je tahle výjimka napsána či povolena.Podle mne a šéfa autoškoly značka do 3,5 t platí všeobecně.A i v našich pravidlech není nikde psáno výjimka pro obytné.
Napiš to ať to najdeme.
Díky

Myslím si že je to následovně, pokud je to značka pouze 3,5t tak tam vjet nesmíš ani s obytňákem, pokud je tam značka zákaz vjezdu nákladních aut nad 3,5,t, tak bys tam s obytkou vjet (podle toho co máš v techničáku) mohl, stejně jako tam může vjet třeba autobus.



Ano je v tom logika.Souhlas.Ale značka zákaz vjezdu náklaďáků na 3,5 t by mě ani nenapadla.a tu jsem moc ve městech nehledal.Jde o klasiku značka 3,5 číslicí.a ta je třeba v Itálii i v malých městečkách a je to docela hodně.Je to i na parkovištích a jinde.
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 8 let
Dopravní značka B4 - Zákaz vjezdu nákladních automobilů (to je ta se symbolem NA)

"Značka zakazuje vjezd nákladním automobilům, tahačům přívěsu nebo návěsu a speciálním automobilům. Značka neplatí pro obytné automobily.
Je-li na značce pod symbolem nákladního automobilu uvedena jiná hodnota celkové hmotnosti (uvádí se v tunách), platí značka pro vozidla o celkové hmotnosti převyšující tuto hodnotu."


Čili, bude-li na značce 3,5 t, nesmí tam ani obytka, jejíž celková hmotnost přesahuje 3,5 t.
Zdraví
Luboš a Dáša
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 8 let
No vida a já se soupravou můžu i když převyšuji hmotnost 3,5 jako souprava? tedy asi bych tam jel a neřešil to. Je to tak?
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
VendysVendysČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Valteracci napsal:

No vida a já se soupravou můžu i když převyšuji hmotnost 3,5 jako souprava? tedy asi bych tam jel a neřešil to. Je to tak?

Pokud nemáš v TP nákladní vozidlo ,tak tě uvedená značka netrápí , i když celková hmotnost soupravy je přes 3.500 kg .
Roman VacekRoman VacekČlen
Přidáno před 8 let
Osobně to vůbec neřeším, za 10 let nic, ročně najedu cca 20 000 km převážně do Alp. Mám SKY 650 3,0 l s automatem, tak by to mohlo být podobný se sedmistovkou. Hmotnost odpovídá přesně tomu, co je napsáno v manuálu - jednotlivé motorizace + všechny možné doplňky uvedené v tabulce s údajem v kg. Auto mám do 3,5 t a reálně váží při normálním naložení 4t. Takže za sebe ti volbu schvaluju, páč na dlouhejch cestách oceníš prostor a vybavení I 700.
Lubos a DasaLubos a DasaČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Valteracci napsal:

No vida a já se soupravou můžu i když převyšuji hmotnost 3,5 jako souprava? tedy asi bych tam jel a neřešil to. Je to tak?


Na tebe se nevztahuje B4, ale dopravní značka B13 - Zákaz vjezdu. voz., jejichž okamžitá hmot. přesahuje vyznačenou mez (zákazová s číslem uvnitř).

"Značka zakazuje vjezd vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje údaj uvedený na značce. Jde-li o jízdní soupravu, vztahuje se tento údaj na každé vozidlo soupravy zvlášť.
V případě, že je značka o dodatkovou tabulku s nápisem "Jediné vozidlo ... t", smí do takto označeného úseku vjet pouze jediné vozidlo nebo jízdní souprava, jejichž okamžitá hmotnost nepřesahuje tuto hodnotu."
Zdraví
Luboš a Dáša
ValteracciValteracciČlen
Přidáno před 8 let
Tak to je v pohodě, kokal jsem na tu značku, je to klasický červený kruh bílí terč a v něm např 3,5 tuny. Jelikož není dodatková pouze jediné vozidlo, je mě to jedno, nic neporušuji.

Narazil jsem však na značku B17 - Z. v. voz. nebo souprav, jejichž délka přesahuje vyznačenou mez tedy Značka zakazuje vjezd vozidel nebo jízdních souprav, jejichž okamžitá délka včetně nákladu je větší než údaj uvedený na značce.

Jelikož mám přes 12 metrů soupravu, dávám si na to pozor., pak taky výšku, ale to asi každý.

Loni jsme jeli do kempu u trogiru na poloostrově, a tam vedla cesta směr kemp, mezi nízkími zídkami, pouze jeden pruh a to byl problém, občas vytočit nějakiu zatáčku, nebo se vyhnout pouze s auta, byl tam slušnej provoz. Místo neměli, takže otočení u kmepu problém a cesta zpět. Naštěstí jsem nepotkal podobnou sopravu, neb by jsme se tam motali snad ještě dneska.
Ale to sem uplně nepatří.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
M
MegaNováček
Přidáno před 7 let
No a teď tedy dotaz.. je tu někdo kdo už flastr dostal? Jak to probíhá? Mám Arcu (Ducáto s 3l motorem Iveco ta nejsilnějšá verze). Dle dokladů povolená 3500, ale samotné vybavené auto ve skuečnosti váží okolo 3500kg bez posádky (já 100 žena 55 případně kindoši po 30 celkem celkem okolo 220kg ) oblečení, pití a nějakého jídla... A tím vybavené myslím těch xxx drobností jako crachventil, směšovač, trumatic, zálozní baterie, ta krabice k ní, changer na 220V atd.... o měchách si můžu jen nechat zdát....Vyráželi jsme na 14dní takže plná nálož a hned na hranicích si mě vytáhli na váhu. 4200kg udělalo policajtovi radost. zaplatil jsem udajně nějakou kauci 300E a otočili nás z5. (moc jsem mu nerozuměl)
Provozní v TP je 3160kg ale to snad váží nasucho bez náplní, plynových lahví, madrací a poliček a vnitřního vybavení.
Přemýšlím co mohu obětovat, mimo vody 150l , nafty 50l , plynu 2lahve (v ten moment ale netopim a neohříváme vodu), televize 5kg, rezervy, vercajku (mám bednu s hydralickou panenkou, golasadou klíči, kladivem, ryčkem, špalky)tak okolo 50kg... co jste vyházeli Vy?
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,594,232 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.17616 sekund | Průměrně za: 0.17616 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.35MB/2MB