CaptainČlen Přidáno
před 8 letAhoj, pises, ze chces pevne dno. Pri 5HP to nema smysl. Clun je neskladny a tezky.
Martin
mekieČlen Přidáno
před 8 letmirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Radek SladkyČlen Přidáno
před 8 letAsi bych to moc neřešil - přihlas to v klidu u nás - 4 roky nic, pak 1500 technická a pak zase 4 roky nic. A v klidu. Stejně co koupíš teď, to do té doby prodáš. Jestli začneš na 3m/5K, tak tě nic jiného nečeká, 8 roků to mít nebudeš. My měli Matyldu 3,8m + 3k Johnson kolem břehů, pak 3m gumák/5K (skluz ve 2 lidech). Potom jsem udělal papíry, abych mohl koupit 3,8m/25k (lyže kvůli klukovi), vše bylo fajn, výkon, řízení volantem , spotřeba jakžtakž a narval jsem to do kufru a na střechu v osobáku. Pořád Hr. A pak mi prdly nervy, bylo to dost krámů a váha motoru už nebyla na moje záda, dcera, která mi pomáhala, už má partnera a nejezdí. Tak jsem to prodal. Ale nevydržel jsem bez ničeho, upřímně se přiznám, že už jen ta představa, že kdybych chtěl, tak nemůžu, mi hodně vadila. Posčítal jsem rozumy a výstup byl jednoduchý.
Člun ne menší, než 3,8m - min. délka i do těch poklidných odpoledních vlnek na Jadranu, kdy už většinou trošku fouká.
Pro 2 lidi (někdy 3) v pohodě 10ti koník - ať se nedřu. Volant by byl bezva, ale ty konzole a nastrojování - tak na ruku a hotovo..
Podlaha žádné desky a lamely. Ale skořepina taky ne. Takže vysokotlaká nafukovací.
Dvoutakt už ne - je živější, ale víc slyšet.
Výsledek - Zodiac, 3,6m Fastroller - vysokotlaká podlaha, lehký a rychlý k rozbalení a složení, nafukovací sedačka pro pohodlí, motor 9,8HP Tohatsu 4takt - váha akorát, 1,5l/hod., tichoučký, spolehlivý. Nádrž 12 + 20l, rychlost 28KM/h ve dvou na max, testovací výlety - skoro 100 km za den v oblasti Kornat. A hlavně - manželka se v těchto podmínkách v pohodě nechá ukecat na výlet. Jo - ještě jsem udělal příďovou stříšku proti tříšti a aby se nespálila kolena při delším výletu. Dokoupil jsem druhou sedačku pro zpevnění a nechal ušít tašku se sedákem na tu sedačku - ploutve, lana, pití, kotvy, jídlo atd se nemůže potloukat po lodi, to štve.
Doporzčuju co nejvíc benzínu dovézt od nás či z Rakouska - speciálně pro člun, benzín na pobřeží dává motoru dost počoudit, potvrzeno Kolaříkama v Krmelíně (profíci - servisáci).
A tohle už by nám mělo vydržet, snad....
Tedy - udělat papíry, přihlásit v klidu zde (stejně to za unie brzy sjednotí, extrabuřty padnou) a "nic jen na teď, že to zatím stačí...". Takhle to vidíme dnes. Tak ať se daří.
Je to tak.Jestliže tě to "chytí",tak s S5tkou dlouho nevydržíš.Při větším větru a vlnách s 5tkou spíš couváš jak jedeš.Ale každý si musí rozhodnout ,co od toho čeká.Znám málo lidí co jezdí k moři a zůstali u 5ky.Nakonec se dá i vypůjčit souprava,odzkoušet a potom se rozhodnout.Pořád lepší jak za chvilu prodávatPtáš se na C kategorii.Bývalo to plavba na moři do O,75NM od pevninynebo ostrovů,do 4.BFstupnice a výšky vlny1,2m.Tyto udaje se možná trochu změnily ,protože tam prováděli nějaký změny,ale toto by ti řekli přesně na SPS Přerov,nebo Praha.
mekieČlen Přidáno
před 8 letVětší člun by se mi líbíl, ale do mého auta se nevejde, pokud se v něm mám ještě rozumně pohybovat. Motor, to je něco jiného. Na to C jsem se ptal v tom smyslu, jestli to má cenu řešit, jetli má člun C nebo D kategorii.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Teď koukám ,že jsi z Říčan u Brna .Stav se v servise (lodí)u p.Holoubka a ten ti určitě poradí.
RudaKNováček Přidáno
před 8 letS příspěvkem Radka se plně ztotožňuji, jen nedoporučuji dovážet benzín do Chorvatska mimo nádrž ve vetším množství než 20 litrů (všeobecný limit v EU, ale třeba do Itálie platí přísný zákaz dovozu v kanystrech i když prý toleruji 10 litrů v homologovaném kanystru - ale moc bych na jejich benevolenci nespoléhal, také bych trochu viděl problém při klasické cestě přez Rakousko - tam mají povoleno v kanystru jen 1O litrů).
Ahoj Ruda
PS: ta varianta s 10HP motorem je optimální pro 2 dospělé a max. 1 dítě, ale musím přiznat že 15/20HP čtyřtakt motor už je od 50kg a to už je dost znát při manipulaci (pak už jedině pořídit dvoutakt který je sice lehčí - ale víc smrdí :) a žere - např. Selva Naxos 15HP váží 30kg.
Automatické sloučení 15.03.2016 14:54:
S příspěvkem Radka se plně ztotožňuji, jen nedoporučuji dovážet benzín do Chorvatska mimo nádrž ve vetším množství než 20 litrů (všeobecný limit v EU, ale třeba do Itálie platí přísný zákaz dovozu v kanystrech i když prý toleruji 10 litrů v homologovaném kanystru - ale moc bych na jejich benevolenci nespoléhal, také bych trochu viděl problém při klasické cestě přez Rakousko - tam mají povoleno v kanystru jen 1O litrů).
Ahoj Ruda
PS: ta varianta s 10HP motorem je optimální pro 2 dospělé a max. 1 dítě, ale musím přiznat že 15/20HP čtyřtakt motor už je od 50kg a to už je dost znát při manipulaci (pak už jedině pořídit dvoutakt který je sice lehčí - ale víc smrdí :) a žere - např. Selva Naxos 15HP váží 30kg.
Upravil RudaK dne 15.03.2016 15:54,
před 8 letMěl jsem půjčeny gumák 320cm s motorem Selva 5XS (papírově 5PS skutečnost 8PS) a i ve 200kg zátěži to šlo do skluzu.
Motor 4takt s rozumnou spotřebou a lehký na manipulaci cca 30kg
mekieČlen Přidáno
před 8 letPřívěs a cokoliv většího jde naprosto proti tomu, proč mám malý auto a jak trávíme dovolenou. Buď se vleze pod postel, nebo nebude a budu dál používat Baraku s 2,5 hp motorem.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí