Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Rada koupě člunu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Rada koupě člunu

Poslední aktualizace před 8 let
simchasimchaČlen
Přidáno před 8 let
Výkon motoru není 5 hp, ale 5 kW

Poměrně dost informací je zde:

http://translate....annel%3Dsb

Obecně v HR platí to, co řekne úředník na kapitanátu, zákon je jen taková pomůcka ke které může přihlédnout :) hlavně je v HR důležíte platit, platit a platit.
CaptainCaptainČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, pises, ze chces pevne dno. Pri 5HP to nema smysl. Clun je neskladny a tezky.

Martin
mekiemekieČlen
Přidáno před 8 let
kterému člunu byste dali přednost?
http://azboat.cz/...-clun.html
http://www.sporth...a-1-detail
Nechápu v čem je tak velký rozdíl ve váze, když používají oba materiál 1100g/m2
A jak je to s tou kategorií C? Všude mi odpovídají, že C mají čluny nad 300 cm a u těch pacific marine má C i 250 cm.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Radek SladkyRadek SladkyČlen
Přidáno před 8 let
Asi bych to moc neřešil - přihlas to v klidu u nás - 4 roky nic, pak 1500 technická a pak zase 4 roky nic. A v klidu. Stejně co koupíš teď, to do té doby prodáš. Jestli začneš na 3m/5K, tak tě nic jiného nečeká, 8 roků to mít nebudeš. My měli Matyldu 3,8m + 3k Johnson kolem břehů, pak 3m gumák/5K (skluz ve 2 lidech). Potom jsem udělal papíry, abych mohl koupit 3,8m/25k (lyže kvůli klukovi), vše bylo fajn, výkon, řízení volantem , spotřeba jakžtakž a narval jsem to do kufru a na střechu v osobáku. Pořád Hr. A pak mi prdly nervy, bylo to dost krámů a váha motoru už nebyla na moje záda, dcera, která mi pomáhala, už má partnera a nejezdí. Tak jsem to prodal. Ale nevydržel jsem bez ničeho, upřímně se přiznám, že už jen ta představa, že kdybych chtěl, tak nemůžu, mi hodně vadila. Posčítal jsem rozumy a výstup byl jednoduchý.
Člun ne menší, než 3,8m - min. délka i do těch poklidných odpoledních vlnek na Jadranu, kdy už většinou trošku fouká.
Pro 2 lidi (někdy 3) v pohodě 10ti koník - ať se nedřu. Volant by byl bezva, ale ty konzole a nastrojování - tak na ruku a hotovo..
Podlaha žádné desky a lamely. Ale skořepina taky ne. Takže vysokotlaká nafukovací.
Dvoutakt už ne - je živější, ale víc slyšet.

Výsledek - Zodiac, 3,6m Fastroller - vysokotlaká podlaha, lehký a rychlý k rozbalení a složení, nafukovací sedačka pro pohodlí, motor 9,8HP Tohatsu 4takt - váha akorát, 1,5l/hod., tichoučký, spolehlivý. Nádrž 12 + 20l, rychlost 28KM/h ve dvou na max, testovací výlety - skoro 100 km za den v oblasti Kornat. A hlavně - manželka se v těchto podmínkách v pohodě nechá ukecat na výlet. Jo - ještě jsem udělal příďovou stříšku proti tříšti a aby se nespálila kolena při delším výletu. Dokoupil jsem druhou sedačku pro zpevnění a nechal ušít tašku se sedákem na tu sedačku - ploutve, lana, pití, kotvy, jídlo atd se nemůže potloukat po lodi, to štve.
Doporzčuju co nejvíc benzínu dovézt od nás či z Rakouska - speciálně pro člun, benzín na pobřeží dává motoru dost počoudit, potvrzeno Kolaříkama v Krmelíně (profíci - servisáci).
A tohle už by nám mělo vydržet, snad....
Tedy - udělat papíry, přihlásit v klidu zde (stejně to za unie brzy sjednotí, extrabuřty padnou) a "nic jen na teď, že to zatím stačí...". Takhle to vidíme dnes. Tak ať se daří.
Radek
F
ferdasanČlen
Přidáno před 8 let
Je to tak.Jestliže tě to "chytí",tak s S5tkou dlouho nevydržíš.Při větším větru a vlnách s 5tkou spíš couváš jak jedeš.Ale každý si musí rozhodnout ,co od toho čeká.Znám málo lidí co jezdí k moři a zůstali u 5ky.Nakonec se dá i vypůjčit souprava,odzkoušet a potom se rozhodnout.Pořád lepší jak za chvilu prodávatPtáš se na C kategorii.Bývalo to plavba na moři do O,75NM od pevninynebo ostrovů,do 4.BFstupnice a výšky vlny1,2m.Tyto udaje se možná trochu změnily ,protože tam prováděli nějaký změny,ale toto by ti řekli přesně na SPS Přerov,nebo Praha.
mekiemekieČlen
Přidáno před 8 let
Větší člun by se mi líbíl, ale do mého auta se nevejde, pokud se v něm mám ještě rozumně pohybovat. Motor, to je něco jiného. Na to C jsem se ptal v tom smyslu, jestli to má cenu řešit, jetli má člun C nebo D kategorii.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
F
ferdasanČlen
Přidáno před 8 let
Teď koukám ,že jsi z Říčan u Brna .Stav se v servise (lodí)u p.Holoubka a ten ti určitě poradí.
RudaKRudaKNováček
Přidáno před 8 let
S příspěvkem Radka se plně ztotožňuji, jen nedoporučuji dovážet benzín do Chorvatska mimo nádrž ve vetším množství než 20 litrů (všeobecný limit v EU, ale třeba do Itálie platí přísný zákaz dovozu v kanystrech i když prý toleruji 10 litrů v homologovaném kanystru - ale moc bych na jejich benevolenci nespoléhal, také bych trochu viděl problém při klasické cestě přez Rakousko - tam mají povoleno v kanystru jen 1O litrů).
Ahoj Ruda
PS: ta varianta s 10HP motorem je optimální pro 2 dospělé a max. 1 dítě, ale musím přiznat že 15/20HP čtyřtakt motor už je od 50kg a to už je dost znát při manipulaci (pak už jedině pořídit dvoutakt který je sice lehčí - ale víc smrdí :) a žere - např. Selva Naxos 15HP váží 30kg.

Automatické sloučení 15.03.2016 14:54:
S příspěvkem Radka se plně ztotožňuji, jen nedoporučuji dovážet benzín do Chorvatska mimo nádrž ve vetším množství než 20 litrů (všeobecný limit v EU, ale třeba do Itálie platí přísný zákaz dovozu v kanystrech i když prý toleruji 10 litrů v homologovaném kanystru - ale moc bych na jejich benevolenci nespoléhal, také bych trochu viděl problém při klasické cestě přez Rakousko - tam mají povoleno v kanystru jen 1O litrů).
Ahoj Ruda
PS: ta varianta s 10HP motorem je optimální pro 2 dospělé a max. 1 dítě, ale musím přiznat že 15/20HP čtyřtakt motor už je od 50kg a to už je dost znát při manipulaci (pak už jedině pořídit dvoutakt který je sice lehčí - ale víc smrdí :) a žere - např. Selva Naxos 15HP váží 30kg.
Upravil RudaK dne 15.03.2016 15:54, před 8 let
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 8 let
Tady jsou veškeré informace http://plavebniur...dok-os/vmp

Člun kategorie C použití na příbřežní plavbu do 0,75 námořní míle od břehu.

Člun je kategorie D určen pro klidné chráněné vody do vln 0,3m a síly větru 4 stupně Beauforta.

Kategorie D použití na vnitrozemskou plavbu.
Kategorie C použití na příbřežní plavbu do 0,75 námořní míle od břehu.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
K
kutil1Člen
Přidáno před 8 let

Citovat

Mirek a Jirinka napsal:

Tady jsou veškeré informace http://plavebniur...dok-os/vmp



Ahoj, jsem rád, že jsi dal ten odkaz. Dočetl jsem se, že si musím vyměnit průkazy.

Automatické sloučení 15.03.2016 16:00:

Citovat

mekie napsal:

Větší člun by se mi líbíl, ale do mého auta se nevejde, pokud se v něm mám ještě rozumně pohybovat. Motor, to je něco jiného. Na to C jsem se ptal v tom smyslu, jestli to má cenu řešit, jetli má člun C nebo D kategorii.


A co si koupit starší přívěs, starší laminátový člun s pořádným motorem s trimem (vyjde stejně i levněji než nový gumák a nový 20 kW motor). Využiješ i v ČR ve skluzu - Vltava, Labe. Než koupíš, nech se povozit v alternativách a uvidíš rozdíl.
Upravil kutil1 dne 15.03.2016 17:00, před 8 let
B
BurnsČlen
Přidáno před 8 let
Měl jsem půjčeny gumák 320cm s motorem Selva 5XS (papírově 5PS skutečnost 8PS) a i ve 200kg zátěži to šlo do skluzu.
Motor 4takt s rozumnou spotřebou a lehký na manipulaci cca 30kg
mekiemekieČlen
Přidáno před 8 let
Přívěs a cokoliv většího jde naprosto proti tomu, proč mám malý auto a jak trávíme dovolenou. Buď se vleze pod postel, nebo nebude a budu dál používat Baraku s 2,5 hp motorem.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Petr ZPetr ZČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Reno napsal:

Ahoj, měl jsem malých člunů i motorů již několik, ale nyní mám asi pět let Bush 360 s motorem 15 Hp Tohatsu 2t a naprostá spokojenost. Mám podobnou frekvenci používání jako chceš mít asi Ty. Na 5 Hp nemusíš mít u nás VMP a registraci, ale např. v Chorvatsku bys měl mít. Takový čun a motor co mám, ještě složím do kuftru i se svým tuningem (řízení, sedačka, přepravní kolečka atd.) Radši si udělej VMP pokud to ještě je za kolky. Chtějí to stále dát do soukromí a to dopadne jako na Slovensku, že to bude stát několik tisíc. Zatím platí, že podáš na plavební správu žádost a termín přezkoušení, zaplatíš kolky cca 500Kč (počítám VMP +C příbřežní mořská plavba) a přijdeš v termínu na testy. Co se týče registrace, tak můžeš u SPS, nebo i v NL. U nás musíš na technickou po 4 letech, v Nl to je nafurt. Na SPS musíš doložit doklad o nabytí a certifikát CE o plnění dané vyhlášky. U čtyřtaktů nad rok 2000 by neměl být problém, ale pozor na motory dovezené např. ze Spanělska bez CE. Pro 2t Tohatsu od roku 2000 mohu orig. tiskopis certifikátu poskytnout( dopíšeš konkrétní výrobní číslo). Přihlašoval jsem na to dva motory. V tom Nl je to dnes možná i lepší, jde to přes poštu tuším za 30E. S tím nemám osobní zkušenost, spíše o tom uvažuji, že to udělám jako již jiní, neboť ty technické prohlídky pěkně zdražili (mů gumák 1500Kč na 4 roky). VMP dělat v Chorvatsku bych nedoporučoval, neboť platí jen u nich.
Takže z mých zkušeností bych doporučil udělat VMP a člun minimálně 360 + 15Hp motor. Počítá se cca 35kg na 1Hp aby to ještě jelo.



Ahoj, jen se připojím, ohledně VMP- mám Chorvatské - od 2003 nikde problém- Itálie, Francie, kamarád i v Americe a v Karibiku. POuze pro naše vody musíš VMP mít- chtěl jsem se svézt na Orlíku , tak jsem si ho udělal. . Takže rada - pokud to jde , tak registrace venku - u nás jsou bohužel všichni nejchytřejší námořníci - bez moře :-) za chvíli nás i očipují
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Seberap, _P_H_, Reno, mizar, walibuk, ferdasan, copy, mekie, Mirek a Jirinka, simcha, Captain, Radek Sladky, RudaK, kutil1, Burns, Petr Z

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,824,081 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18733 sekund | Průměrně za: 0.18733 (0) sekund | Dotazy: 110 | Použitá paměť: 2.1MB/4MB