Citovat
copy napsal:
walibuk to sa mi nezdá.. v NL je klzákov veľa. Ja prichádzam pracovne do styku s firmou Beekman, oni robia aj opravy a zimné skladovanie, a teda rýchlych lodí je v NL nepočítane.
Neviem kde by tam kĺzali po tých kanáloch!) Možno pri mori, alebo na velkých riekach. Dovolím si tvrdiť, že večšina lodí na riekach nie je registrovaná a načo aj, že? Ak by sme si my nemuseli platiť technickú a zápis do registra, tiež by sme sa neregistrovali.
Pre Seberap, ako som písal, môj názor je, že ak motor len 5 k, tak ideálny je čln velkosťi 340-360 cm. Aj keď sa to nezdá, tak s jedným človekom jazdí v sklze lepšie večší čln ako malý, pretože večší sa menej zanorí a má menší hydrodynamický odpor. Odskúšané. Keď sa jazdí vo dvoch, tak už je možná len plavba vo výtlaku a to je lepšie keď je viac miesta v loďke ako menej. Len si skús napísať na papier čo si všetko zoberieš zo sebou ak ideš na celodenný výlet na ostrovček oproti tvojmu kempu.
Priemer válcov je o výtlaku, teda viac do toho naložíš, na váhu a samozrejme je aj vyšší bok loďky, to pre tých čo sa boja že ich zaleje vlna.
Šírka je večšinou závislá na dĺže a neviem že by niekto vyrábal pri rovnakej dĺže rôzne šírky lode.
Pri výlete na more treba brať vždy dostatok benzínu, keď sa pokazí počasie, sú vlny a fúka, tak spotreba stúpne dvojnásobne. Ideálne je 10 l nádrž a 10 l bandaska a jazdiť vždy s plnou nádržou.
Aj keď to chceš bez papierovania, tak si vždy zodpovedný ako vodič, teda vodca malého plavidla a je nevyhnutné ovládať predpisy.