Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Rada koupě člunu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Rada koupě člunu

Poslední aktualizace před 8 let
S
SeberapČlen
Přidáno před 8 let
Zdravím potřeboval bych radu co se týče koupě člunu s motorem .Už jsem si nastudoval že člun min. 3m délky a s pevnou podlažkou (ne lamelovou) člun bude za účelem plavby u nás a 2krát za rok moře 2 max 3 dospělé lidi.Člun musí být skládací aby šel složit do kufru auta (s podlážkou se počítá).Dnes jsem se dočetl že evropská unie projednává něco jako emise na benzínové lodní motory a že už teď funguje nějaké pravidlo stáří motoru více než 25 let .Samozřejmě toto je u motoru s výkonem nad 5 hp podléhající registraci.Pak mě zajímá jak je to s registrací motoru u nás i v zahraničí (Polsko,Italie,Chorvatsko atd.)Zajímá mě spíš to co používáte značky, velikosti i velikosti motoru.Člunů je na trhu nepřeberné množství ale ve výsledku se zase tak moc neliší nebo já laicky ten rozdíl nevidím jako třeba u karavanu.Díky za každý názor
_P_H__P_H_Člen
Přidáno před 8 let
Důležitý údaj, který jsi nenapsal je, jestli plánuješ koupit člun s motorem, který podléhá registraci a tím pádem i nutnost mít VMP (vůdce malého plavidla).Info:http://plavebniurad.cz/dok-os/vmp a http://plavebniurad.cz/dok-pl
Co se týče registrací a pod. informací doporučuji si zavolat na SPS (státní plavební správu) třeba do Děčína, kde jsem dostal ochotně vždy potřebné informace.
Já si vybral člun na výstavě, to doporučuji. Porovnání, přístup prodejce či výrobce atd. Dlouho jsem zvažoval motor. Vybíral jsem hlavně co nejsilnější, ale zároveň nejlehčí, abych ho unesl. Dále jestli dvou nebo čtyřtakt. Zvolil jsem dvoutakt, kvůli akceleraci na úkor spotřeby. Toto jsem řešil před 13-ti lety. Už nesleduji parametry nejnovějších motorů.
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
R
RenoČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, měl jsem malých člunů i motorů již několik, ale nyní mám asi pět let Bush 360 s motorem 15 Hp Tohatsu 2t a naprostá spokojenost. Mám podobnou frekvenci používání jako chceš mít asi Ty. Na 5 Hp nemusíš mít u nás VMP a registraci, ale např. v Chorvatsku bys měl mít. Takový čun a motor co mám, ještě složím do kuftru i se svým tuningem (řízení, sedačka, přepravní kolečka atd.) Radši si udělej VMP pokud to ještě je za kolky. Chtějí to stále dát do soukromí a to dopadne jako na Slovensku, že to bude stát několik tisíc. Zatím platí, že podáš na plavební správu žádost a termín přezkoušení, zaplatíš kolky cca 500Kč (počítám VMP +C příbřežní mořská plavba) a přijdeš v termínu na testy. Co se týče registrace, tak můžeš u SPS, nebo i v NL. U nás musíš na technickou po 4 letech, v Nl to je nafurt. Na SPS musíš doložit doklad o nabytí a certifikát CE o plnění dané vyhlášky. U čtyřtaktů nad rok 2000 by neměl být problém, ale pozor na motory dovezené např. ze Spanělska bez CE. Pro 2t Tohatsu od roku 2000 mohu orig. tiskopis certifikátu poskytnout( dopíšeš konkrétní výrobní číslo). Přihlašoval jsem na to dva motory. V tom Nl je to dnes možná i lepší, jde to přes poštu tuším za 30E. S tím nemám osobní zkušenost, spíše o tom uvažuji, že to udělám jako již jiní, neboť ty technické prohlídky pěkně zdražili (mů gumák 1500Kč na 4 roky). VMP dělat v Chorvatsku bych nedoporučoval, neboť platí jen u nich.
Takže z mých zkušeností bych doporučil udělat VMP a člun minimálně 360 + 15Hp motor. Počítá se cca 35kg na 1Hp aby to ještě jelo.
M
mizarNováček
Přidáno před 8 let
V NL člun lze přihlásit,ale musíš osobně podat žádost na RDW a zaplatit poplatek asi 30 E.Žádost je na rdw.nl ,ale jestli neumíš holandsky,tak nepřihlásíš. Přes poštu to nejde.Taky sem nepřihlásil,jel sem tam zbytečně.Ale zkusil sem to v Německu a ono mi to vyšlo (gumák 25 a motor27 let zachovalý) Na SPS mi řekli ať to vyhodím,v Německu mi automaticky jednou za 2 roky přijde Bootschein za 24 E-žádná technická nic není potřeba
W
walibukČlen
Přidáno před 8 let
mizar, kedy si si ten čln registroval v Nemecku, v ktorom roku. Podla mňa je to 2 -3 roky čo to zrušili pre cudzincov.
Holanďania si neregistrujú 10 m lode, zákon im to neukladá a tak východoeuropan čo si k nim ide prihlásiť gumáček musí byť rarita.

V Chorvatsku musíš mať vodičák na všetko s motorom, ale oni vedia, že u nás to nemáme za povinnosť, tak ešte zatial sú tolerantní. V každom prípade si však naštuduj plavebné predpisy a v Chorvátsku predpisy prevádzkovania športovej lode. Hlavne ako ďaleko od pobrežia musíš jazdiť, skrz bezpečnosť plavcov. Pokuty sú obrovské. Preukaz vodcu plavidla sa robí bežne v Chorvatsku, je to tam menej komplikované, resp. bez komplikácií, ale aj v ČR to nie je zložité, akurát rozsah skúšky je 10 x večší, To však nie je na škodu. Otázky ku skúškam sú na web stránke SPS. Pozor, preukaz ČR je AJ NA MORE, len treba požiadať o rozšírenú skúšku. Preukaz len na vnútrozemské vody ti je v Chorvatsku k ničomu.

Ak to chceš bez registrácie, teda vyhnúť sa povinnej technickej, tak si kúp motor 5 koní, ja odporúčam Yamaha a čln rozhodne večší než 3 m, ideálne k tomuto motoru je 360 cm. Dlžka do 3 m bol v Chorvatsku bez poplatkov, ale to už zrušili.

Ak si spravíš vodičák a chceš jazdiť v skze, tak ideálna kombinácia je čln 380-400 cm a motor Honda 20 koní /lebo je najlahšia/.

Motory samozrejme 4 takt, je ovela nižšia spotreba a hlavne nie sú tak hlučné, smrdia 10 x menej a NIKDY nezabudneš dať olej do benzínu, majú lepší priebeh krútiaceho momentu, lepšie ťahajú aj pri nižších otáčkach.
S
SeberapČlen
Přidáno před 8 let
Díky všem za odpovědi hned mám jednodušší rozhodování minimálně v tom jaký motor určitě do 5HP nechci další starosti s nějakými průkazy, STK ,povolení atd.takže motor je vyřešen jsem si vědom že menší motor menší sranda ale v tom mám docela jasno.Pak by mě ještě zajímalo jak moc je rozhodující délka a hlavně ŠÍŘKA člunu když omezím výkon motoru ,tak menší člun bude mít menší odpor a je to lepší nebo se pletu?koukal jsem na čluny kolem 310 a 330cm ale byly tam různé šířky 140,160,170cm a různé průměry válců .Může mi někdo objasnit jaké jsou v tom rozdíly? Jelikož budou ve čluny vždy 2 lidi a vyjímečně někdo třetí tak stačí užší člun se dvěma lavičkama .Ještě by mě zajímalo jak to se spotřebou paliva u 5HP ? Jak řešíte když chcete jet někam dál zda máte externí nádrž nebo kanystr z benzínem.Možná se ptám jako pako ale opravdu o tom mnoho nevím.
_P_H__P_H_Člen
Přidáno před 8 let
Menší sranda u slabého motoru je znatelná. Já měl před 18HP jeden rok pětku yamahu, ale na čtyřmetrovém člunu. Rychle jsem se toho motoru zbavil a šel do většího. Teď není problém dát Slapskou přehradu- Kamík a Orlík. Ale zase pokud budete většinou jen dva, tak to nebude zase tak strašný.
Co se týče průkazů atd. tak si myslím, že pokud se budeš pohybovat na vodě, měl bys nějaká pravidla stejně znát. A technická kontrola pokud máš vše v pořádku není problém.
O člunu Ti třeba napíše někdo, kdo má podobné parametry co chceš.
Co se týče spotřeby tak u 5HP je to sranda oproti větším motorům. Už si přesně nepamatuji kolik to bylo za hoďku. Buď mají nádrž v sobě, nebo externí. Já mám externí 25L a ještě beru sebou 12L. Na moře vždy s plnýma nádržema. U nás se dá dotankovat někde i cestou u přilehlé benzínky. Ještě doporučuji si pořídit mapy, kde budete plout. Jsou v nich potřebné info., tel.čísla na zdymadla, kilometry atd. Jsou na trhu Vltava, Labe, Baťův kanál atd. Něco jsem narychlo našel zde:http://www.pujcovnalode.cz/produkt/pl...apa-vltava
Jeep Commander, Hobby De Luxe 540,
F
ferdasanČlen
Přidáno před 8 let
http://www.jachti... podívej se na tyto stránky,najdeš tam nejvíc informací co se gumídků týká(čluny i motory) a i legislativy.
R
RenoČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, to Walibuk, nevidím na přihlášení žádnou raritu.

Citace ze stránek RDW.nl
Registrace u RDW je povinná pro všechna malá plavidla (délka menší než 20 metrů), která při použití motoru můžou jet rychleji než 20 kilometrů za hodinu. To zahrnuje i vodní skútry.
W
walibukČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Reno napsal:

Ahoj, to Walibuk, nevidím na přihlášení žádnou raritu.

Citace ze stránek RDW.nl
Registrace u RDW je povinná pro všechna malá plavidla (délka menší než 20 metrů), která při použití motoru můžou jet rychleji než 20 kilometrů za hodinu. To zahrnuje i vodní skútry.


A vo tem to je:) Prešiel som Holandsko loďou krížom zo severu na juh , dá sa povedať že všetky lode mali do 20 metrov a rýchlosť do 20 km a teda máloktorá bola registrovaná, počítam že asi len tie, s ktorými jazdili do zahraničia. Nevidel som ani jeden klzák. Pri mori som nebol. tam to je možno inak.

MIZAR, môžeš mi prosím ťa odpovedať?
copycopyČlen
Přidáno před 8 let
walibuk to sa mi nezdá.. v NL je klzákov veľa. Ja prichádzam pracovne do styku s firmou Beekman, oni robia aj opravy a zimné skladovanie, a teda rýchlych lodí je v NL nepočítane.
W
walibukČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

copy napsal:

walibuk to sa mi nezdá.. v NL je klzákov veľa. Ja prichádzam pracovne do styku s firmou Beekman, oni robia aj opravy a zimné skladovanie, a teda rýchlych lodí je v NL nepočítane.


Neviem kde by tam kĺzali po tých kanáloch!) Možno pri mori, alebo na velkých riekach. Dovolím si tvrdiť, že večšina lodí na riekach nie je registrovaná a načo aj, že? Ak by sme si my nemuseli platiť technickú a zápis do registra, tiež by sme sa neregistrovali.

Pre Seberap, ako som písal, môj názor je, že ak motor len 5 k, tak ideálny je čln velkosťi 340-360 cm. Aj keď sa to nezdá, tak s jedným človekom jazdí v sklze lepšie večší čln ako malý, pretože večší sa menej zanorí a má menší hydrodynamický odpor. Odskúšané. Keď sa jazdí vo dvoch, tak už je možná len plavba vo výtlaku a to je lepšie keď je viac miesta v loďke ako menej. Len si skús napísať na papier čo si všetko zoberieš zo sebou ak ideš na celodenný výlet na ostrovček oproti tvojmu kempu.

Priemer válcov je o výtlaku, teda viac do toho naložíš, na váhu a samozrejme je aj vyšší bok loďky, to pre tých čo sa boja že ich zaleje vlna.

Šírka je večšinou závislá na dĺže a neviem že by niekto vyrábal pri rovnakej dĺže rôzne šírky lode.

Pri výlete na more treba brať vždy dostatok benzínu, keď sa pokazí počasie, sú vlny a fúka, tak spotreba stúpne dvojnásobne. Ideálne je 10 l nádrž a 10 l bandaska a jazdiť vždy s plnou nádržou.

Aj keď to chceš bez papierovania, tak si vždy zodpovedný ako vodič, teda vodca malého plavidla a je nevyhnutné ovládať predpisy.
copycopyČlen
Přidáno před 8 let
ale majú sa kde oni kĺzať. k týmto som už viackrát išiel pre loď
https://goo.gl/ma...AmoBGhp522 a tá ich hala vyzerá takto
www.caravan24.cz/forum/attachments/boatland.jpg



Aby som sa vrátil k téme: posledný gumák čo som mal, tak na ňom si pochutili potkany.. hneď po prvej sezóne. 360tka z Yachteru ..

Toto mi padlo do oka na výstave:




http://www.origob...
Upravil copy dne 13.02.2016 20:26, před 8 let
copy Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
F
ferdasanČlen
Přidáno před 8 let
"Pri výlete na more treba brať vždy dostatok benzínu, keď sa pokazí počasie, sú vlny a fúka, tak spotreba stúpne dvojnásobne. Ideálne je 10 l nádrž a 10 l bandaska a jazdiť vždy s plnou nádržou."

No,na moři si raděj hlídej počasí,aby ses do takové situace nedostal,protože ten 5koňák ti ve větru a vlnách moc platný nebude.Ono se to pěkně povídá,pokud je pěkné počasí.
W
walibukČlen
Přidáno před 8 let
Vidím Copy že si sa v Holandsku plavil vo vnútrozemí po kanáloch, samozrejme že každí tam jazdí v sklze jak blázeň:D a týmto si dovolím skončiť túto veselú debatu, :_

Ferdasan, samozrejme že máš pravdu, treba sledovať predpoveď počasia a neísť na vodu keď ohlásia varovanie. Ver mi že mám dostatočné skúsenosti a viem čo hovorím, malí 5k motor má problém, aj keď je počasie pre jachtárov úplne štandartné a vlnky sčerené vetrom sú pre nich neškodné. Ale z žabej perspektívy gumáku sú tie vlny velké a vietor 15 -20 uzlov už je silný. Teda na mori aj za pekného počasia vždy plnú nádrž a niečo navyše v bandaske.
S
SeberapČlen
Přidáno před 8 let
Takže dneska jsme byli na For fishing se podívat člunů tam bylo několik a utvrdil jsem se v tom že značky Kolibri,Storm,Adventure,Bark se vyrábí v jedné fabrice kdesi na Ukrajině .Čluny jsou totožné jen se mírně liší cena kvalita zpracování je dobrá,čluny jsou svařované né lepené, cena taky příznivá takže jeden z nich vyberu délka 310 nebo 330.Díky všem za info
W
walibukČlen
Přidáno před 8 let
skvelá volba:D, ešte pred kúpou prelustruj inzeráty , dosť ludí sa tejto optimálnej velkosti zbavuje.
copycopyČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

walibuk napsal:

Vidím Copy že si sa v Holandsku plavil vo vnútrozemí po kanáloch, samozrejme že každí tam jazdí v sklze jak blázeň:D a týmto si dovolím skončiť túto veselú debatu, :_


no veru veselú. neviem kde si sa plavil ty, ale holanďania tomu nakladajú hocikde, kde sa neboja policajtov. Kanál nekanál, malá alebo veľká loď.
Máme takých rodinných známych v Oudenboschi, 20 rokov alebo aj dlhšie, oni k nám, my zas k nim. Ich záhrada za domom končí priamo pri kanáli. Samozrejme že aj oni majú motorák, nejaký Mercruiser V6.. ako aj všetci susedia na ich ulici.


mekiemekieČlen
Přidáno před 8 let
Připojím se do tohoto vlákna, protože je to doufám, taky k věci. Požadavek mám stejný - člun 3m, motor 5hp. Jak moc je nutné řešit, jestli má člun kategorii C (příbřežní plavba) nebo D. Ptám se proto, že vím o člunech stejné velikosti a průměru válců a některé jsou C, některé D - v čem je ten rozdíl a zajímá to vůbec někoho?
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 8 let
Doplním pro Chorvatsko-motor do 5 hp a člun do 2.5m nepodléhá poplatkům.Vše co je nad je zpoplatněno a je třeba přihlášení na jejich kapinátu.Průkaz je potřeba na vše.V Černé Hoře,Albánii zatím není potřeba nic a také se nic neplatí.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Seberap, _P_H_, Reno, mizar, walibuk, ferdasan, copy, mekie, Mirek a Jirinka, simcha, Captain, Radek Sladky, RudaK, kutil1, Burns, Petr Z

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,700,346 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24099 sekund | Průměrně za: 0.24099 (0) sekund | Dotazy: 139 | Použitá paměť: 2.29MB/4MB