Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Přepojování baterií (kvůli dobíjení): TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Přepojování baterií (kvůli dobíjení)

Poslední aktualizace před 8 let
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let
Sice není správné období na kutilství, ale už mě začíná štvát domací dobíjení druhé baterie (klasická startovačka). Na víkendy to stačí, ale na prázdniny potřebuju trvale vyřešit dobíjení. Původní myšlenka a uvažování bylo následující:

- Motorová a přídavná baterie budou propojeny paralelně
- Jsou však různých kapacit a staří, tak by to napevno nedělalo dobrotu
- Udělám dvě oddělené sítě (jednu pro motor a auto), druhou pro kempování a baterie tak oddělím
- Jenže chci dobíjet jednoho zdroje - motoru za jízdy, nejprve jednu, pak druhou
- Proto musím vyrobit nějaký přepínač, který jednu baterii odpojí a druhou připojí (jedna baterie bude online, přepínačem na okamžik přípojím druhou, tu první odpojím - aby se mi nerestartovala řidící jednotka)
- Jenže když bude před baterkama přepínač (resp. soustava vypínačů) - bude muset přes ně i celkem silnej proud při startování i dobíjení

Vzhledem k tomu, že nejsem uplně elektrikářsky zdatnej - je moje úvaha ručně odpojitelných baterek schůdná? A lze někde koupit takové odolné vypínače/přepínače za rozumnou cenu? Na co ještě si dát pozor?

Předem upozorňuji, že nejsem příznivec nějakých krabieček za X tisíc, když mě záložní 100Ah baterie stála 3000 a proč na dobíjení nevyužít to, co už tam v autě je, že :)
;y
Upravil mr_antik dne 01.06.2009 22:55, před 15 let
dlesekdlesekČlen
Přidáno před 15 let
Také jsem to řešil , měl jsem dva odpojovače baterek.Sice to fungovalo, ale jelikož jedna je startovací a druhá trakční,musel jsem nejdříve nastartovat a potom teprve přepnouta a dobíjet trakční. Musel jsem si ale pamatovat na to , abych někde nezastavil a nezhasl motor , protože bych v tu chvíli nenastartoval. Odpojovače mám u baterek ,takže když jsem chtěl přepnout musel jsem ven z kabiny.Když si to budeš moci dát někde po ruce, tak by to šlo. Chtělo by to ale nějak překrýt ,aby to náhodou někdo ,třeba děti nepřepnuli. Teď tam mám automat který po nastartování a dosažení 13,7 V automaticky připne druhou bateri. Při vypnutí motoru nebo snížení napětí pod 13,5 V zase odpojí.Proud v nástavbě si můžu přepínačem ( 3O A)brát buď z trakční nebo startovací.Jinak mě ještě tu trakční dobíjí solár. Zítra se ti podívám jak se to přesně jmenuje ,odkaď to mám a kolik to stálo . Zatím čau.
Slávek + Jára
T
TomČlen
Přidáno před 15 let
Podívej se sem, http://www.lit.cz...
Ahoj Tom
S
stepanČlen
Přidáno před 15 let
odpojit "motorovou" baterii za běhu motoru mě nepřijde jako dobrý nápad ... (byť jen na chvíli..)
Upravil stepan dne 02.06.2009 08:24, před 15 let
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

stepan napsal:
odpojit "motorovou" baterii za běhu motoru mě nepřijde jako dobrý nápad ... (byť jen na chvíli..)


To právě nechci - ale mám instalované dvě motorové a potřebuju mezi nimi přepínat
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

dlesek napsal:
Také jsem to řešil , měl jsem dva odpojovače baterek.Sice to fungovalo, ale jelikož jedna je startovací a druhá trakční,musel jsem nejdříve nastartovat a potom teprve přepnouta a dobíjet trakční. Musel jsem si ale pamatovat na to , abych někde nezastavil a nezhasl motor , protože bych v tu chvíli nenastartoval. Odpojovače mám u baterek ,takže když jsem chtěl přepnout musel jsem ven z kabiny.Když si to budeš moci dát někde po ruce, tak by to šlo. Chtělo by to ale nějak překrýt ,aby to náhodou někdo ,třeba děti nepřepnuli. Teď tam mám automat který po nastartování a dosažení 13,7 V automaticky připne druhou bateri. Při vypnutí motoru nebo snížení napětí pod 13,5 V zase odpojí.Proud v nástavbě si můžu přepínačem ( 3O A)brát buď z trakční nebo startovací.Jinak mě ještě tu trakční dobíjí solár. Zítra se ti podívám jak se to přesně jmenuje ,odkaď to mám a kolik to stálo . Zatím čau.


Mám obě baterky pod sedačkou, takže s umístěním není problém. Používal si nějaké speciální spínače - aspoň na té startovací musí být hodně velké proudy? Já bych mám obě baterky startovací, takže by byly i zaměnitelné a použitélné pro startování.
dlesekdlesekČlen
Přidáno před 15 let
Jestli máš obě startovací tak by to neměl být problém.Dal bych tam dva odpojovače baterek. Vyrábí se různé typy dle ampér.Jinak, jak jsem psal včera je to na www.lit.cz/electr... 2 cenu jsem už nenašel ,ale myslím že to bylo do 5OO,-.S panem Horodským se dá domluvit a určitě poradí. Ahoj.;y
Slávek + Jára
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 15 let
Použij typ SB2 od Horodyského. Montuju je a dobrý. Je tam bipolární relé řízené procesorkem. Cena do 3000? teď si to nepamatuju. ;)
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

dlesek napsal:
Jestli máš obě startovací tak by to neměl být problém.Dal bych tam dva odpojovače baterek. Vyrábí se různé typy dle ampér.Jinak, jak jsem psal včera je to na www.lit.cz/electr... 2 cenu jsem už nenašel ,ale myslím že to bylo do 5OO,-.S panem Horodským se dá domluvit a určitě poradí. Ahoj.;y


Škoda že jsem o fyzice nedával moc pozor, ale selským rozumem to chápu tak, že by mi (dle popisu) stačil jeden ODAK, na co by mi byl ten druhý?
OldaROldaRNováček
Přidáno před 15 let
Zdravím, pro dobíjení záložní baterie by pomohl tzv. připojovač záložní baterie za slušnou cenu 640,- Kč v prodejnách HADEX, několik jsem jich už montoval. Ahoj http://www.hadex....y--ostatni
dlesekdlesekČlen
Přidáno před 15 let
Škoda že jsem o fyzice nedával moc pozor, ale selským rozumem to chápu tak, že by mi (dle popisu) stačil jeden ODAK, na co by mi byl ten druhý?[/quote]

Asi si nerozumíme,ten ODAK 2 je elektronické zařízení ,to Ti stačí opravdu jenom jedno(asi 10 x8x5 cm).Ale kdyby jsi použil odpojovače baterie ,potřebujež 2 ks .Pro každou baterku zvlášť aby jsi to mohl přepínat.Při tom přepínání ale vždycky nejdříve připojit i tu druhou a pak jednu odpojit. Jinak by jsi mohl oddělat alternátor.A jestli tam máš nějakou elektroniku a není jinak zálohovaná ,mohli by vypadnout veškerá nastavení motoru,rádia ...
Slávek + Jára
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

dlesek napsal:
Škoda že jsem o fyzice nedával moc pozor, ale selským rozumem to chápu tak, že by mi (dle popisu) stačil jeden ODAK, na co by mi byl ten druhý?


Asi si nerozumíme,ten ODAK 2 je elektronické zařízení ,to Ti stačí opravdu jenom jedno(asi 10 x8x5 cm).Ale kdyby jsi použil odpojovače baterie ,potřebujež 2 ks .Pro každou baterku zvlášť aby jsi to mohl přepínat.Při tom přepínání ale vždycky nejdříve připojit i tu druhou a pak jednu odpojit. Jinak by jsi mohl oddělat alternátor.A jestli tam máš nějakou elektroniku a není jinak zálohovaná ,mohli by vypadnout veškerá nastavení motoru,rádia ...[/quote]

Jasně, tak to už chápu, poptám se na cenu toho ODAKU, ale to bude asi páka.
Odpojovač jsi měl takový? http://www.karava...aterie.htm
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let
Ještě otázka - ty odpojovače se davají jen na " + " dráty? Minusové se mohou nechat oba připojené? Nebo je lepší shánět nějaký vícepólový odpojovač?
dlesekdlesekČlen
Přidáno před 15 let
odpojovač se dává na kostru ( - pol ) vždy.
Slávek + Jára
FaktorFaktorČlen
Přidáno před 15 let
Nechal jsem si namontovat 13 kolík na auto, takže mě nyní fungují mezi karaven všechny vodiče tak jak mají.

V karavanu mám autobaterii ale jiné kapacity než v autě.

1.Mohu za jízdy dobíjet obě baterie najednou aniž bych poškodil alternátor.
2.Co se stane při přerušení jízdy a opětovném nastartování vozidla?
3.Samozřejmě mám na přímém proudu a přes klíček zapalování pojistky.
4.Při kempování nebudu tu v autě používat. Zástržka bude vyjmuta. :(
X
XTRANČlen
Přidáno před 15 let
Já jsem měl u Transportéra přídavnou baterii napojenou na výstup z alternátoru. Spínání zajišťovalo relátko napojené na zapalování. Čili po vypnutí motoru už vše napájela přídavná baterka a nedošlo k vybití startovací baterky.
Vyšlo to na pár Kč a v pohodě to roky fungovalo. Na ducatu to provedu stejně.
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

XTRAN napsal:
Já jsem měl u Transportéra přídavnou baterii napojenou na výstup z alternátoru. Spínání zajišťovalo relátko napojené na zapalování. Čili po vypnutí motoru už vše napájela přídavná baterka a nedošlo k vybití startovací baterky.
Vyšlo to na pár Kč a v pohodě to roky fungovalo. Na ducatu to provedu stejně.


Nojo, kdybych elektriky nebál, tak věřim že to jde jednoduše, ale na tohle bych už musel mít podrobnou kuchařku B)
haneshanesČlen
Přidáno před 15 let
vyprdni se na nějaky přepojovače a odpojovače a nechej si to udělat jak píše "xtran".
dokud se nevymylely krabicky za tisíce tak se to standartně montovalo do novych obyt.aut
před 20lety
mr_antikmr_antikČlen
Přidáno před 15 let

Citovat

hanes napsal:
vyprdni se na nějaky přepojovače a odpojovače a nechej si to udělat jak píše "xtran".
dokud se nevymylely krabicky za tisíce tak se to standartně montovalo do novych obyt.aut
před 20lety


Dík za povzbuzení, poptám se u nějakého karavanáře - u nás asi nejlíp Česká lípa nebo Nymburk, snad pomůžou.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 15 let
to Mr.Antik - Česká Lípa pomůže a Honza Jecha (Nymburk - Zavadilka) určitě taky. Jen je třeba s tím přijet.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,188,439 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.24236 sekund | Průměrně za: 0.24236 (0) sekund | Dotazy: 142 | Použitá paměť: 2.28MB/2MB