Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 palanda-dimenzování a uspořádání kov/dřevo: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

palanda-dimenzování a uspořádání kov/dřevo

Poslední aktualizace před 8 let
F
fifa32Člen
Přidáno před 8 let
V další verzi mé improvizované mobilní pseudovestavby (vlastně původní úplně ruším a začínám znovu :) ) budu dělat podélné palandy. Jelikož jezdím půjčeným autem a moje je jenom vestavba, která se na každý výjezd montuje a potom vyndává, a navíc jsem na manipulaci sám (přítelkyně po první zkušenosti s půjčeným karavanem odmítla dál jezdit a 10letý syn mi moc nepomůže), potřebuji skloubit neslučitelné-snadnou a rychlou manipulaci v jednom člověku a současně bezpečnost a dostatečné dimenzování. Můžete poradit pro verzi kov/dřevo (nebo nějaký jiný kosmický materiál - z kevlaru by to asi byla bomba, ale na to, obávám se, nemám ani finančně ani technologicky) jaké profily případně konstrukci?
Palanda musí v podstatě stát jenom na stojinách, uchycení k boku auta, ale to nemůže být nosné. Uvažuji určitě se třemi stojinami na straně u boku auta, možná i uprostřed (když dám podélně vedle sebe do Ducata H2L4 dně postele standardního rozměru , tak už na chodbičku stejně místo nezbude, takže by prostřední stojina moc nepřekážela).

varianta dřevo - dělal jsem synovi doma zvýšenou postel, stojiny kvh hranoly 60x60, občas na to vyleze i někdo dospělý a v pohodě, ale bočnice jsou z kupované postele, tady trochu tápu, ale při 3 dvojicích stojin by to podle mě i při 2 patrech ty 6x6 měly zvládnout. i podélně, možná bych tam podélně dal spíš 40x60 nebo kvh duo hranol plus standardní vyndávací postelový lamelový rošt. Výhodou dřeva je pro mě asi přece jenom nižší váha proti kovu a snazší provedení, ale při častějším rozebírání asi vydrží výrazně méně než kovová.

varianta kov- dokážu si spočítat jednoduchý nosník, ale tady to nebude jenom na ohyb, ale i na krut, stojiny navíc na vzpěr, než bych to půl roku počítal, radši si nechám poradit. Problémem u kovu bude váha, zatím mi to i při rozebíracích 2 patrech (něco ala vojenská palanda, ale z hranatých jecklů) vychází kolem 15 -20 kilo, a to už je na manipulaci v jednom, třeba posazení pater na sebe docela moc). Navíc jsem od průmyslovky nic nevařil, tak mám trochu obavu z kvality mých svarů :-( , i když lepším invertorem to dneska asi dokáže ledaskdo.

konstrukce - moc se mi líbí skládací , jak jí má udělanou Ficcus, ale jelikož nemůžu kotvit do dvojité podlahy, ty šikmé vzpěry horního patra použít nemůžu, takže zatím jak píšu výše- 3+2, možná 3+3 stojiny, dolní patro pevné, horní pevné nebo sklápěcí na opěradlo při sezení dole. Pro šťouraly :x - dvě palandy pro mě a syna proto, že na té druhé nahoře bude "police" na matroš, případně pokud by si to přítelkyně někdy přece jenom rozmyslela !c , tak třetí postel, a dole nebude postel, ale garáž pro kola.
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 8 let
Co použít duralové profily a nechat to odborně svařit.Ani dřevěný rám nebude na manipulaci lehký.
F
fifa32Člen
Přidáno před 8 let

Citovat

bleriot11 napsal:

Co použít duralové profily a nechat to odborně svařit.Ani dřevěný rám nebude na manipulaci lehký.


Což o to, dural by na váhu byl prima, ale stejně zůstává otázka jaké a jak silné profily.U oceli a dřeva nějakou hrubou představu mám, ale u duralu nebo něčeho podobného jsem úplně mimo...
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 8 let
dost lidí to staví z tohoto, pevné, lehké, nosné
http://www.ehlini...00101.html
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
M
mariaČlen
Přidáno před 8 let
ahoj, sice moc jsem nepochopil jak tu konstrukci myslíš, nicméně dřevěná stojka ( hranol ) 60 x 60mm unese střechu stodoly. Jak nám říkali ve škole, dřevo nastojato a ženská naležato snese jakékoli zatížení :-).
Ale vážně. Mám v Jumperu spaní napříč uložené cca 1800mm od sebe. Mám to ze tří částí kvůli rozebírání. Jeden díl šířka cca 800mm. Dva podélné nosníky jsou ocelový jakl 40 x 20 x2, samozřejmě nastojato. K nim je přivařen z boku plech tl 2mm tak, že přesahuje o cca 10mm nad jakl a dělá zarážku pro vložená prkna i Ikea, která se dávají do postelí. Další dva díly mám řešeny jako náhradu původního sklopného víka. Je to plechový profil tvaru G, co nám zbyl z nějakých prototypů. Tl 1,5mm, svařený jako rámeček. Do toho mám přišroubovanou překližku 5mm. Tyto dva díly jsou spojeny na pant. Naklapnuto to mám do trubek 30x5, které jsou posuvně kotveny do futer v boku auta. Na tom cca 50mm matrace ze staré postele a kde nezbylo, mám molitan. Uprostřed žádná podpěra. Celé to mám samozřejmě částečně přišroubované cca 10-ti šrouby k autu a zbytek chycený kurtnami, abych to při brždění neměl na čelním skle. V případě potřeby to rozeberu během 5-ti minut, nahážu pod přední sedadla a mám volný kufr. Spíme na tom " letišti" 2 dospělí a 2 děti. Svařoval jsem to sám, CO-čkem to určitě zvládneš. Koketoval jsem se skládací postelí ( opět Ikea ). Je to hliníkový rám cca 40x20 a lamelový rošt. Je to ale trošku dražší a prozatím obcházím svářečku na hliník s respektem. Zatím jsem si netroufl to zkusit. Navíc jsme již 5let ve fázi dočesného řešení, takže až do finálního auta. Ty stavebnicové profily z hliníku jsou prima. Používáme je pro stavbu konstrukcí prototypů strojů ( a na stánky ). Je to ale docela drahé a obávám se, že se to otřesy při jízdě rozsype....
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 8 let
Jak píše Me2d. Konstrukční průmyslove AL profily
http://signboss.rajce.idnes.cz/Obytna...011209.jpg
http://signboss.rajce.idnes.cz/Obytna...ele_4_.jpg

I ve dvoumetrové délce se vynese ( mám 100 kg ). Spojuje se šroubama maticovými vložkami, dají se použít panty.
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
F
fifa32Člen
Přidáno před 8 let
To Me2d:
To vypadá zajímavě, ale při prvním ohledání jsme tam nenašel únosnost, a nejsem si jist, jak moc je to po sešroubování ve spojích stabilní, ale určitě povedu v patrnosti.

To maria:
díky za podrobný popis, i když ani já Tvojí konstrukci z popisu úplně nechápu, jestli rozumím správně, máš trubky chycené do futer na stěně (v žebrech karoserie? Přivařené nebo přišroubované?), za to chytáš na nějaké háky nebo zarážky vršek postelí, ty podélné nosníky (které jsou asi v autě napříč ?) drží za ty trubky, takže vlastně žádné stojiny asi nemáš...? Původně jsem zvažoval také chytit postele za trubky natažené podél stěny, jenomže, jak píši nahoře auto je půjčované, takže do něj nemůžu nijak vrtat. Uvažoval jsem použít půlkruhové závěsy na kurtny na stěnách auta (trubky by se jenom provlékly), ale nevěřím, že by to uneslo alespoň váhu 2 dospělých, to je s rezervou nějakých 200 kilo, k tomu konstrukce, matrace atd, řekněme minimálně 50 kilo, navíc vzhledem k rozmístění by asi připadaly v úvahu jenom dva úchyty- vzadu a uprostřed auta. COčko bohužel nemám, musel bych to vařit standardním invertorem "na sucho".
Pokud jde o 60x60 dřevo, stojiny asi v pohodě, ale podélníky moc ne, proto uvažuji o té prostřední dvojici stojin "navíc", když jsem ten hranol na koncích podložil a stoupl si doprostřed, přece jenom to šlo o pár centimetrů dolů, ne moc, tak 3-4, ale nechci se zřítit synátorovi na hlavu :x
Přikládám náčrt, sice to vypadá jak od dítěte, ale snad to bude jasnější !). Ta varianta B - pokud bych to dělal ze dřeva, tak zvažuji udělat prostě dvě postele s čely, případně prostřední stojinovou částí z obdélníku z trámku, třeba těch 60x60, a palandy sestavit prostě tak, že dám dvě na sebe a v těch čelech to chytím nějakou giga "U" svorkou přes trámy, případně je provrtám a chytím k sobě nějakým velkým šroubem s podložkami.

To SignBoss:
díky za fotky, jakou má ten ten podélný profil (tedy u tebe v autě napříč) únosnost, jaký máš průřez? Určitě bych to na podélníky zvážil, ale pořád zbývá ten zbytek, jak píšu nahoře, nemůžu do auta vrtat, takže ani nechytím tu konstrukci k boku, jako to máš Ty, musel bych maximálně vystačit se stávajícími otvory v žebrech kastle, ale nejsem si moc jistý, jestli by to udržela....Spojením těmi spojkami by to asi "samonosnou" konstrukci nedalo, pokud se to opře o stěny auta, tak to asi moc nevadí, ale já si to zatím představoval tak, že to nebudu pokaždé montovat v autě tyč po tyči, ale smontuju to z rozloženého stavu dopředu, potom do auta jenom "najedu" přes nájezdy nebo to tam "nahodím", přikurtuji ke stěně a jedu.

Automatické sloučení 15.11.2015 21:35:
Tak ještě jednou, snad se ten obrázek vloží.
Upravil fifa32 dne 15.11.2015 22:59, před 8 let
fifa32 Připojili následující obrazek:
nacrt.jpg
M
mariaČlen
Přidáno před 8 let
ahoj, mám to uvnitř oplastované, takže jsem vše šrouboval přes plasty. V podstatě mám cca 400mm dlouhou trubku 35x2 chycenou naležato šrouby do kastle v kufru místě, kde byly šroubované plasty. V ní mám navlečenou trubku 30x2, která má cca 1800mm délku a je svařená do L. Jeden konec je strčen do tr 35 a zajištěn šroubem proti vysunutí, na druhém konci je stojka postavená na zemi mezi druhou řadou sedadel a bokem auta. To stejné na druhé straně. Na to nasadím "příčníky" z jaklů, které mají přivařené ze spodu sedlo z půltrubky 32x2. Trčí z toho ještě šroub M8, který projde nosnou trubkou a dole se dá matice. Mezi ty příčníky vyskládám prknový rošt z Ikea. To mám nad sklopenou třetí řadou sedadel. Nad kufrem jsem udělal rámečky z profilů a překližky. Udělal jsem na tom čep, který je na originálním plastovém poklopu a používám původní podpory. Mám letiště cca 1850 x 1600mm. Pokud potřebujeme další spaní, prodloužím nástavcem nosné trubky těsně nad sedáky druhé řady a nasadím další dva " příčníky" a opět rošt. V něm mám mezery pro zapnutí pásu. Dětská sedačka se dá připnou i když leží na roštu. Při zastavení hodíme pouze 3 sedačky dopředu na sedadlo řidiče a spolujezdce a máme k letišti ještě jedno spaní cca 850 x 1800.
CO není podmínkou, jen s tím může dělat každý...skoro
F
fifa32Člen
Přidáno před 8 let
Ahoj, děkuji za doplnění, teď už mám přesnější představu, ty rošty z IKEY dáváte asi napříč auta, nebo podél? Možná by to šlo udělat tak, že svařím jenom čela, případně jedno "čelo" navíc doprostřed délky kvůli nosnosti, a podélníky vyřeším podobně jako Ty z trubek zasunutých do futra z trubky větší světlosti přivařené k čelu. Pokud to futro bude delší, tak by to mohlo být i relativně stabilní a po přikurtování k úchytům nákladu snad i necestovat za jízdy (auto má N1, takže s přepážkou, aspoň v tomhle "pojistka" :) ), a řešilo by i váhu pro manipulaci, protože by se to skládalo z více dílů. Tuším, že píšeš, že ty podélníky máš tloušťky 2 mm, uvažoval jsem spíš o 2,5, abych tu dvojku neprovařil skrz, potom bych asi zkusil vzít "o číslo" menší, ale obdélníkový profil na výšku bych určitě zachoval. Trochu off topic, ale proč spíte v autě, když podle fotky taháš za Jumperem přivěšený autobus :D ?
Franta REZACFranta REZACČlen
Přidáno před 8 let
Fifa32 - ty AL profily jsou 40 x 40 mm. Únosnost netuším - papírově. Jinak se stoho staví výrobní automaty, konstrukce na roboty apod.
Když se to spojí, tak to drží !!! To je fakt.
A bez problémů by se to dalo použít do auta bez vrtání. Smontovat "kozy", na to postele. Dát do auta na místo a spojit v rozích - origo spojovacíma rohama. Na jednu stranu rozporku ( pro jistotu).
A fertig. :^
Franta a Daniela - CITROEN JUMPER
" Život je takovej a jinej nebude....".
M
mariaČlen
Přidáno před 8 let
podél boku auta mám trubky, napříč na nich jaklové nosníky. Mezi dvěma nosníky mám vyskládaná prkna - rošt z IKEA. A k dotazu ohledně busu za námi: zatím pořád vybíráme. Jednou si půjčíme přívěs, jindy auto a v létě nám stačí naše dodávka. Přespáváme tam při dlouhých přejezdech, nebo když jedu na nějakou dvoudenní akci sám s dětmi.
F
fifa32Člen
Přidáno před 8 let
Dík za doplnění, pokud "vyhraje" ocel s velkou pravděpodobností tvojí konstrukci částečně využiju. A držím palce při výběru finální soupravy :-). Mimochodem, nevzpomene si někdo z duralistů, kde a za kolik jste ty profily kupovali? Na ehliniku my přijdou ceny rozumné,ale stojiny jsem tam našel max 30x30, to mi na palandu přijde málo, v jiných eshopech mají až 45x45, ale za 10 cm chtějí kolem 100 Kč .
Me2dMe2dČlen
Přidáno před 8 let
Nosnost je úplně v pohodě, zkus kontaktovat kolegu vlk-cz staví teď zrovna z toho hliníku sprintera
...jak říkám člověk něčím nemocen býti musí, neb by snad i zcvoknul, no ne?Me2d
Me2d+Me2dice+2 Medvíďata(12+9)+ český terier PARD + vw t4 california exclusive 5m 2.4d rychlík :-) Nezávislá pomoc při výběru osobního, dodávkového vozu. Richard Junger 777864931
looserlooserČlen
Přidáno před 8 let
ja stavel postel do MB vito z http://www.alutec... ,byli ochotni,poradili,narezali,za hubicku to nebylo :(
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 8 let
Z profilů mám celou vestavbu malá ukázka ze stavby
vlk-cz Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: fifa32, bleriot11, Me2d, maria, Franta REZAC, looser, vlk-cz

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,994,682 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21674 sekund | Průměrně za: 0.21674 (0) sekund | Dotazy: 117 | Použitá paměť: 2.13MB/4MB