Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 15 letPotřebuji někoho kdo má nějaké schéma a nebo mi pošle způsob zapojení lednice na 12V v autě. Představa je taková,že po nastartování se automaticky připojí 12V pro lednici a po vypnutí motoru zase odpojí. 12V mi na lednici nepřichází a potřebuji se něčeho chytit kde se to ztrácí,nebo kde je to odpojeno.Nástavba Frankia Ducato 1994 .
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...Nevím kolik má lednice odběr, maš nějáké tech. info? Jinak je to docela jednoduché, pokud nebude mít velký odběr, pak stačí zapojit + na spínací skříňku tzv. 15 proud, kde se po zapnutí klíčku objeví napětí. Pokud bude mít větší odběr, bude lepší udělat spínání přes relé.
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
Mě také nejde do lednice proud 12V a vůbec nevím co s tím. Kde může být chyba.
Jsme mladí manželé s prckem a rádi poznáváme super lidi a super místa.:_:i
já si myslim, že to bude určitě spínaný relátkem a tam může být chyba, napálený spínací kontakty, nebo spálená cívka relé...
Jirka, Jana, Zuzka 18, Luky15
VOLVO XC90 + HOBBY Kmf 545 Silver Line Jablonec nad Nisou
www.servis-elektro.cz
www.motokary-liberec.cz
furgonČlen Přidáno
před 15 letMě jde 12v do lednice až po nastartování,zapnutý klíček nestačí.A když odkryješ lednici ze zhora(úžasná práce vařič musel dolu),tak jdi po drátech od toho malého červeného vypínače ke svorkovnici a pak dál.Já mám elektrické zapalování plynu a přestalo mi tam jít 12v,ale ty jdou jinudy.Já to měl za kuchyní spojené konektorem a ten uhnil.
Jarda
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
To si neumím představit jak budu oddělávat vařič. Ach jo.
Jsme mladí manželé s prckem a rádi poznáváme super lidi a super místa.:_:i
furgonČlen Přidáno
před 15 letDyť je to jenom pár šroubečků;),nejdřív sundat knoflíky z lednice ,ty se jenom tahají,pok dva šroubečky a opatrně sundat krycí plech.Vařič je na čtyřech šroubech jemně nadzvednout odpojit plyn a vařič je venku;M
Jarda a Zuzka
Fiat 2.3 Carado 448
ok, no snad to zvládnu bez komplikací.
Jsme mladí manželé s prckem a rádi poznáváme super lidi a super místa.:_:i
SonaRČlen Přidáno
před 15 letod lednice ti půjdou dva dráty,jeden 220 a druhý 12.povedou do rozvodných krabiček,které by mohly být někde pod vařičem.pak stačí přivést plus (12V)na svorkovnici kde je drát od lednice a může být hotovo. mám to tak v karavanu.pavel
Pavel, Soňa, Anička (7),Adam (4),Scenic 1,9 + Detleffs (19)
milan59Člen Přidáno
před 15 letAhoj,
všechny Vás zdravím, jsem tady úplně nový, tak jsem z toho trochu nesvůj. Chtěl bych (možná) trochu poradit se zapojením lednice. Mám Frankii 570 z roku 1991 na Dukatu. V papírech se zachovalo původní zapojení: V panelu nabíječky z venkovního zdroje jsou dvě relé, které sepnou po nastartování motoru (když se objeví napětí od alternátoru) - jedno propojí motorovou a nástavbovou baterii takže se dobíjí obě a druhé připojí 12V na lednici. Tato relé by měla být pod panelem dobíjení. Tipuji, že problém bude někde tam a ne v prostoru lednice. Pokud to pomůže k vyřešení problému, bude rád.
Aho Milan
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 15 letMilane,nebylo by možné nějak oskenovat to zapojení,mám Frankii 610 což nebude až tak velký rozdíl a moc by mi to pomohlo.Jinak lednice má tělesa na 220 a 12V/120W.Což určitě bude přes relé.Lednici i sporák jsem měl venku a dával jsem nové těleso 220V.Nebyl až tak velký problém,nejhorší bylo povolit šroubení plynu !!.Jinak sporák 4 šroubky a lednice také.Nějaký panel je pod sedačkou spolujezdce a ta druhá baterie.Jinak další je v motorovém prostoru. Kabely na 220 i 12V jsou až do lednice přivedeny.220 je funkční,pouze 12 /silný červený a bílý vodič/ je někde přerušeno,asi někde je relé,ale zatím nevím kde ???
Panel ovládání nástavby
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...Upravil Mirek a Jirinka dne 14.05.2009 22:43,
před 15 let
Mirek a Jirinka Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
milan59Člen Přidáno
před 15 letAhoj, schéma už jsem oskenoval do .jpg, akorát nevím, jak ho poslat nebo připojit nebo tak nějak. Podle fotky je ten můj panel poněkud jednodušší, ale princip snad bude stejný. Poraďte mi jak to poslat, nebo mi zavolejta na 605161262. Ahoj Milan
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 15 letPoslat je možné přímo na e-mail tvsat@volny.cz . Jinak předem díky za pomoc. Jinak vložit jde i tady ke zprávě,ale jen určitá velikost souboru, vidím že 224.61Kb Když se píše příspěvek tak dole je "Příloha" a vedle políčko a "Procházet" tak tam se najde cesta kde ten soubor je,třeba na disku a pak se dá jen uložit.Důležité je dodržet tu velikost !!!
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...Upravil Mirek a Jirinka dne 15.05.2009 11:09,
před 15 letsotolaciČlen Přidáno
před 15 letCitovat
Vorel napsal:
Ahoj,
všechny Vás zdravím, jsem tady úplně nový, tak jsem z toho trochu nesvůj. Chtěl bych (možná) trochu poradit se zapojením lednice. Mám Frankii 570 z roku 1991 na Dukatu. V papírech se zachovalo původní zapojení: V panelu nabíječky z venkovního zdroje jsou dvě relé, které sepnou po nastartování motoru (když se objeví napětí od alternátoru) - jedno propojí motorovou a nástavbovou baterii takže se dobíjí obě a druhé připojí 12V na lednici. Tato relé by měla být pod panelem dobíjení. Tipuji, že problém bude někde tam a ne v prostoru lednice. Pokud to pomůže k vyřešení problému, bude rád.
Aho Milan
Lednice v autě je na 12V zapojena přes relátko,a je funkční až po nastartování .My máme relátko v motorovém prostoru.Tady asi záleží na výrobci nástavby.Ale vždy bude fungovat až po nastartování.
Jarda+Radka+Lucka(9)+Jana(5)
sotolaciČlen Přidáno
před 15 letCitovat
Mirek a Jirinka napsal:
Milane,nebylo by možné nějak oskenovat to zapojení,mám Frankii 610 což nebude až tak velký rozdíl a moc by mi to pomohlo.Jinak lednice má tělesa na 220 a 12V/120W.Což určitě bude přes relé.Lednici i sporák jsem měl venku a dával jsem nové těleso 220V.Nebyl až tak velký problém,nejhorší bylo povolit šroubení plynu !!.Jinak sporák 4 šroubky a lednice také.Nějaký panel je pod sedačkou spolujezdce a ta druhá baterie.Jinak další je v motorovém prostoru. Kabely na 220 i 12V jsou až do lednice přivedeny.220 je funkční,pouze 12 /silný červený a bílý vodič/ je někde přerušeno,asi někde je relé,ale zatím nevím kde ???
Panel ovládání nástavby
Koukal jsi na pojistky ? I v motorovém prostoru?
Jarda+Radka+Lucka(9)+Jana(5)
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 15 letJeště to nemám celé probádané,ale přesto to vypadá asi následovně.12V od lednice vede až k panelu ovládání nástavby,tam je pouze pojistka a dál to vede někde dozadu nástavby,ale zatím nevím kam ??? a proč.Jinak další vodič vede pod sedačku spolujezdce,kde je centrální skříňka zdroje a dobíjení,je tam i ta druhá baterie.Tedy odtud asi jde napětí pro tu lednici.Co vše je v této skříni budu vědět až po demontáži sedadla,poněvadž tam není takový přístup,aby se to dalo demontovat.V motorovém prostoru prakticky jsou nějaké pojistky,ale ty jsou všechny OK. Tak podle všeho je vše propojeno svazky drátu přes ovládací panel,kde se dají zapínat a vypínat spotřebiče nástavby,tedy komplet ovládání a s této to vede vše pod sedačku,pravděpodobný "mozek" celého auta. Uvidím co tam je až to vše rozdělám. Pak se zase podělím s ostatními,informací není nikdy dostatek.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...Upravil Mirek a Jirinka dne 18.05.2009 11:04,
před 15 letMirek a JirinkaČlen Přidáno
před 15 letTak včera demontáž sedačky a demontáž skříňky pod ní. Uvnitř je zdroj se sítě 230V a obvody k řízení dobíjení ze sítě a s alternátoru.Ovládají to celkem 3 relé. Čtvrté relé slouží pro tu ledničku,po ručním sepnutí se rozsvítí 12V vypínač na ledničce.Šel jsem po drátě od relé a dostal jsem se přes pojistku v motoru až na svorku kde je tento drát připojen k vodiči který podle všeho vede asi k alternátoru v bužírce s které vychází ještě jeden stejný drát.V místě napojení je možnost rozdělání,tedy rozpojení svorky.Od alternátoru vedou ještě dva silné dráty,pravděpodobně dobíjení?? Ten drát na který je připojen ten vodič od relátka je poměrně tenký /max.2mm/ se nic při nastartování motoru neděje.Neznáte někdo co vše vychází s alternátoru.Mám pocit,že s mého vedou 4 vodiče,2 silné a 2 tenké.To je zatím vše co jsem zjistil.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 15 letPřipadá mi to jako nějaká detektivka na pokračování,ale dnes tato nadobro skončila.Děkuji všem tady za rady a Milanovi za schéma.Pomohlo to a dnes již vše funkční jak má.Lednice běží na všechny tři zdroje.Tedy i po nastartování motoru na 12V.Závada byla v bodu spojení těch dvou vodičů v motorovém prostoru.Tedy ten vodič od zdrojové skříňky měl přechodový odpor /oxidace svorky/ s tím vodičem od alternátoru.Svorku jsem tam nedal,spojil jsem raději spájením a zaizolováním páskou a vše šlape jak hodinky.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...RIVAČlen Přidáno
před 15 letAhoj, měl jsem podobný problém, který mi vyřešil pan Sembol-Karavan Slezko Dolní Datyně.Byl pouze špatný kontakt v objímce pojistky v motorovém prostoru-Fiat Ducato 2002, nádstavba Ahorn 540. Podotýkám, že pojistka není v mém případě nožová, ale skleněný váleček-televizní 2A, v bakelitové objímce. Přes tuto pojistku jde i nabíjecí proud do vnitřní baterie při nastartovaném motoru.Po očistění kontaktů vše zase funguje, lednice jede na 12V po nastartování, a proto mám v zásobě nové pouzdro i patřičnou pojistku. Závada se mi projevila po zimním stání a garážování auta pod střechou ve stodole. Zdraví Milan;t