GardaČlen Přidáno
před 8 letShodou okolností se mi ted stalo, že se mi trochu přilepilo těsnění dveří ke lednici. Něco vyteklo a nevšimli jsme si toho. No a lednice tála protože nebyly dovřené dveře, protože těsnění bylo povytáhnuté a netěsnilo. Po namačkání zpět do drážky je vše OK.
Zkus jestli při otvírání dveří je cítit než se těsnění "odlepí" od lednice takový jemný odpor, který vznikne podtlakem při vzdalování dveří. Ta dírka opravdu nemůže mít vliv.
DoskocilČlen Přidáno
před 8 letAhoj. Jestli těsní dveře u chladničky lze zjistit velice jednoduchým způsobem. Myslil jsem, že to všichni znáte, tak jsem se o tom nikdy nezmínil. Potřebujeme k tomu jedny přečtené noviny, nepřečtených by byla škoda. Z těch novin ustřihneme pásek šířky 50 mm. A nyní vezmeme ten papír, přivřeme jej do dveří, tedy mezi těsnění a plochu, na kterou těsnění doléhá tak, aby dvě třetiny papírového pásku byly uvnitř a třetina venku a vytahujeme pásek ven. Musí jít trošičku ztuha, jestliže jde lehce a je možné s ním pohnout nahoru a dolů, tedy ve směru kolmo na pás těsnění, tak v tom místě je díra. Takto "objedeme" celý obvod dveří. Pokud těsnění netěsní, tak většinou nebývá špatné těsnění, ale křivé dveře, zkroucené do vrtule, v 99,9%. Je to od soustavného přetěžování dveří těžkými předměty, plnými láhvemi s nápoji atd. Dveře se dají vyrovnat jen tak, že se dveře vymontují, odmontuje se (odšroubuje se) vnitřní výplň. Dveře se připnou podložené špalíčky v rozích k zaručeně rovné podložce (rovný a masivní stůl) stolářskými svěrkami, tím se vyrovnají, srovnání se zkontroluje třeba pohledem z několika směrů, to odhalí, jestli je to stále vrtule, když, tak se špalíček podloží složeným papírem, a znovu se přišroubuje výplň, ale do jiných svrtaných děr společně vnitřní výplňí s rámem dveří. Nějaké rovnání překrucováním "na druhou stranu", proti té vrtuli vede v konečném výsledku k vyhození dveří do sběrného dvora, protože výplň praskne. Čáo, Pepa
Automatické sloučení 14.07.2016 07:51:
Ahoj. jen chci vytáhnout příspěvek #43 znovu "na světlo", určitě tato informace mnohým pomůže alespoň v nejistotě. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 14.07.2016 07:51,
před 8 letBobrosmČlen Přidáno
před 8 letDnes jsme se vrátili z dovolené a mám pár poznatků. Lednička mi chladí víc na 12 V , než na plyn. Při rychlosti okolo 90 km vše funguje jak má, aparatura má teplotu stabilně zhruba o 3 stupně víc než okolní teplota. Při rychlosti 100-110 km se teplota v lednici pomalu zvedá, aparatura je stále zhruba 3+. Minule, když jsem testoval, tak byla venkovní teplota okolo 20. a po hodině jízdy bylo vše v pořádku. Ted jsem jel necelých 700 km v kuse, venku bylo stále okolo 30. a teplota se začala pomalu zvyšovat. Z +1 v lednici a -19 v mrazáku, jsem se za 8 hodin jízdy dostal na +15 lednice a -5 mrazák, což se v mém případě dá přežít. Okna byla zavřená, ale mám dvě střešní na nucené větrání, takže tam nějaký malý průvan přeci jen byl. Zpátky jsem jel výletnicky +- 90 km a po 10. hodinách se to ani nehlo, teplota venku zhruba stejná.
Pepa: Test těsnění u dveří pomocí novin proběhl v pořádku.
Albert: Dírku jsem ucpal a naopak se mi zdálo, že teplota stoupala rychleji.
Majli: Nad mrazákem mám troubu a není tam místo ani na sirku.
Automatické sloučení 19.10.2017 16:14:
Tak jsem na to konečně přišel... Lednice za jízdy opravdu nechladila, ale až po nějaké době, kdy se začala rosit elektronika.... Je to krásně vidět na fotografii, tedy jestli se mi podaří vložit, myslel jsem, že to mají nějak ošetřené, ale nemají. Elektroniku jsem koupil novou, dal úplně jinam a vše funguje jak má. Je to akorát k nasr.... , když si představím, kolik ten šmejd stojí.
Upravil Bobrosm dne 19.10.2017 16:14,
před 7 let
Bobrosm Připojili následující obrazek:
DoskocilČlen Přidáno
před 7 letAhoj. Jestliže chladí absorb. chladnička víc na 12 V než na plyn, tak je přiucpaná tryska hořáčku asfaltovými deriváty, které jsou v PB ve velmi malé míře rozpuštěny a pak jsou rozpuštěny i v plynné frakci. Tyto nečistoty bez problému shoří jako PB, jen z toho mála se přece jen něco usazuje na ostrých hranách ve vedení. Tryska je přímo ukázkový příklad usazování tužších podílů z PB. Nepomůže nic, než povolit převlečnou matici, někde bývá na trubce převlečný šroub, tj. závit na povrchu, v hořáčku vnitřní závit. A v tomto připojení trubky je sevřena tryska jako malý plechový kalíšek s nepatrnou dírkou.Tryska se nesmí čistit mechanicky, hrozí porušení kalibrace otvoru, tzn. jeho zvětšení, které se pak může projevit přehříváním aparutury při provozu na plyn. Tryska se čistí technickým benzínem, který se naleje do štamprlky, tryska se do benzínu vloží, nečistoty se rozpustí samy, případně se celým obsahem zašplouchá po zakrytí vrchní části štamprle dlaní. Při zpětné montáži závity nepatrně namažeme nějakým minerálním olejem. Čáo, Pepa