MajliČlen Přidáno
před 8 letAz precteni tohoto vlakna me primelo ke zmereni teploty v lednici. Potvrzuji zvyseni teploty za jizdy az o 10 stupnu. Rezim na plyn nebo 12 V nema zadny vliv. Zajima me k cemu dojdes. :x Osobne si myslim, ze to tak je u vsech absorbcek. Musi byt ve vodovaze aby fungovaly.
GardaČlen Přidáno
před 8 letDnes jsem resil podobny problem. Totalne vypalene konektory za lednici. No je to marne, je to marne, je to marne. Co na rict!!!
PROSIM napis jake tam je napeti???
Miloš
Upravil Garda dne 12.06.2016 23:54,
před 8 letMajliČlen Přidáno
před 8 letJe tam 12,85 V a kontakty jsou v pořádku, nezoxiované. Asi to napětím nebude, když to samé dělá i na plyn !)
PetrMČlen Přidáno
před 8 letJen můj osobní poznatek k probírané problematice, loni jsme se vraceli z Holandska, dlouhá cesta po rovných dálnicích, venku vedro 30C a lednice jako kdyby ani nebyla zapnutá(12V). Asi na tom proudění vzduch něco bude.
GardaČlen Přidáno
před 8 letTyto lednice prestavaji makat pokud se aparatura dostane do prostredi, kde je teplota vyssi nez 36st. To je fakt.
Jinak to napeti 12,85V pokud bezi alternator je malo. Pokud je to s vypnutym motorem, tak je to OK.
Vozime v techto lednicich zmrzliny, zmrazene potraviny pres pul Evropy a maka to. Proto si myslim, ze chyba neni v konstrukci auta a umisteni lednice.
GardaČlen Přidáno
před 8 letJde o případný úbytek napětí pokud je motor vypnutý, nebo v chodu. Majli tam uvedl napětí ale nebylo napsáno, zda při běžícím motoru, nebo vypnutém.
MajliČlen Přidáno
před 8 letMěřeno pár minut po dojetí z výjezdu, s vypnutým motorem. Tady závada nebude, viděl bych to na špatné proudění vzduchu kolem mřížek jak tu už bylo psáno.
GardaČlen Přidáno
před 8 let:x ale s vypnutým motorem se lednice přepne na plyn, respektive čeká bezpečnostních 15min, než plyn zapne. Takže to neměří napětí při zapnutém tělísku. Ještě by to chtělo změřit proud, jestli tam skutečně teče to co má, čili 14-15A. Stále se mi tomu nechce věřit, že jedno auto z x vyrobených má tento problém.
Hodně 12V tělísek je v háji, takže i když na něm je 12V tak nevrtí
Zdravím ve spolek :),
jezdíme s karavanem Dethleffs Camper z roku 2002 a máme lednici Elektrolux.
Včera jsme se vraceli z výjezdu a problém:
při stání funguje lednička perfektně na el. i na plyn, pro zlepšení výkonu jsem dodal ventilátory a je to opravdu paráda.
V kempu jsem před naším odjezdem domů vypnul ventilátory i ledničku, která v kempu běžela na 240V a nechal ji vypnutou. Jeli jsme z Chlumce nad Cidlinou!f do Teplic většinu cesty po dálnici ca 170 km rychlostí většinou 100km/h a myslím, že nám trvala i s přestávkou:k ca 2,5 hodiny.
Ihned po příjezdu šla manželka "vykrámovat" lednici a v mrazáku některé věci na půl rozmrzlé ale nanuk úplně rozteklý.
Je mi jasné, že se tam neudrží -10 st. ale předpokládal jsem, že to nebude tak hrozné.
Žádná čidla nemám, nevím jaká teplota tam byla ale předpokládám že dost vysoká když to tak rychle povolilo.
Samozřejmě, že jsem to mohl přepnout na 12V ale myslel jsem, že to takhle krátkou trasu přežije bez problémů a lednička si tak nějak svou "nachlazenost" udrží !).
Máte s tím zkušenosti, je to normální?
Předem díky moc za případné poznatky !o.
PavelČlen Přidáno
před 8 letAhoj.
Jezdím s karavanem Adria s ledničkou Elekrolux 110 l s mrazáčkem. Lednice má sání vzduchu podlahou a výstup na zadní stěně. Při stání v kempu 230V, na cestu používám plyn. Cca po 2 hodinách jízdy provádím kontrolu zda lednice jede. Někdy se stane, že plyn zhasne a musím ho znovu zapalovat. Nikdy se ale nestane, že by zmražené potraviny povolily. Ani při 5 hodinové cestě. Lednice má dostatečnou akumulaci chladu.
I když chlazení vůbec nepojede neměla by teplota za hodinu stoupnout o 10 stupňů .!?
No a právě s tím jsem počítal, že má dostatečnou akumulaci chladu a nepovolí to.
Pravda je ta, že když jsme odjížděli z Chlumce tak byla strana karavanu, kde je lednička na slunci a teploměr v autě na slunci mi ukazoval venkovních 26 stupňů.
Když jsme jeli do a z Itálie tak bylo také teplo ale nechával jsem lednici puštěnou na plyn i za jízdy:|, pak nebyl žádný problém.
Jde mi tedy především o to, jestli je to normální situace, nebo jestli nemohu mít problém obdobný jako kolega s autem čistě při jízdě, to se myslím ale vylučuje tím, že pokud nechám puštěnou ledničku na plyn tak i za jízdy nemá problém.
S puštěným plynem se mi právě moc jezdit nechce aby sme někde nevyletěly !k.
Automatické sloučení 20.06.2016 19:22:
Zdravím ještě jednou,
myslíte tedy kolegové !y, že je nebo není normální zvýšení teploty v lednici za uvedených podmínek :|?
Chystáme se k moři !^ tak bych případným problémům raději předcházel.
Díky moc za názory !o.
Upravil Petr Macek dne 20.06.2016 19:22,
před 8 letBobrosmČlen Přidáno
před 8 letTak jsem se tento týden dostal k testování spojleru. Čidla jsem tentokrát umístil na horní i spodní výdech ledničky a jedno jsem nechal v mrazáku. Jezdil jsem po dálnici Praha - Hradec Králové,venkovní teplota byla okolo 20 stupňů. Při odjezdu měl ledničku na plyn, horní výdech 40 ,spodní 20 a v mrazáku -18. Po 5.minutach v ryhlosti 110 měl horní 22, spodni 28 a v mrazáku -17,5. Po dobu jízdy se tyto teploty skoro nezměnili. Cestou zpět jsem spojler sundal a žádná změna. Druhy den jsem jel bez spojleru,ale na 12 V a jedina změna byla v teplotě mrazáku, který se dostal az na - 19,6. Celou cestu jsem mel vše v autě zavřené ,posledních 20 km jsem stáhl okénko u řidiče a během těch necelých 20.minut mi mrazák ukazoval - 17, čidla venku byla na zhruba stejných teplotách. Jelikož jsme ted zakotvili v Chlumci nad Cidlinou a v neděli pojedeme domů a mrazák bude prázdný, tak se trochu po cestě provětrám se stáhnutým oknem, ostatně skoro jako vždy, když někam jedeme. Má být pěkné počasí, tak si myslím, že se stáhnutým oknem budu mit v mrazáku v Praze okolo nuly. Tak co teď s tim, je to normální?
GardaČlen Přidáno
před 8 letVelmi zajimave mereni. Lednice musi byt utesnena z vnejsku aby spaliny a i pripadny napor vetru z venku netahl do auta. Cili otevrene okno by nemelo mit vliv na lednici. Je videt ze aparatura je v pohodove teplote za jizdy. No jsem zvedavy co to nakonec bude.
BobrosmČlen Přidáno
před 8 letTak je to tím otevřeným oknem. Pokud je zavřené, tak se teplota drží, jakmile ho otevřu, tak jde teplota nahoru. Nevím, jestli to mám nějak řešit dál, nebo jezdit a mít vše zavřené. V létě budeme asi trochu zapařený, ale zase bude pivo krásně studený....
GardaČlen Přidáno
před 8 letŘekl bych, že lednice není dobře utěsněná směrem do auta a pak tam vzniká průvan a aparatura je moc intezivně chlazená. To by měli vědět nějaký odborníci. Nebo je v lednici "díra". Třeba špatně utěsněný průchod kolem výparníku. Jak jsou tam ty žebra uvnitř. Nějak skusit těsnost zavřené lednice :c
Zrovna jsem se vrátil z Řecka. tam mi teplota klesala zpátky ne.taky mě napadlo že by ten chlad mohl odsavat otvor který odvádí vodu z výparníku do zadu do nadobky.když je nádobka plna vody tak ucpe hadicku a zastaví se proudění vzduchu.Jeto jen ma úvaha.ale za pokus to stoji.za jízdy ucpat a uvidime...