Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Lednice za jízdy - teplota: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Lednice za jízdy - teplota

Poslední aktualizace před 6 let
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,mám v obytném voze 3,5 let starou 190l absorpční lednici Dometic RMD 8551, oddělený mrazák má 35l. Lednice nemá automatické přepínání plyn/12 V/220 V, za jízdy je nutno ručně přepnout plyn, nebo 12 V. Pokud stojím, tak mi při plném výkonu na plyn při teplotě +- 33 stupňů s ventilátory udělá mrazák -15, nahoře v lednici mám 6 a dole 9 stupňů. Při jízdě se okamžitě začne teplota zvedat a po hodině mám v mrazáku 0, nahoře 17 a dole 12, po třech hodinách jízdy je v mrazáku +16, nahoře 21 a dole 17 stupňů. Je úplně jedno, jestli mám na jízdu puštěný plyn, nebo jedu na 12V s ventilátory, nebo bez. Plyn i 12 V bez problémů funguje. Máte někdo podobnou zkušenost, či radu co s tím dělat? Nějak se mi nechce věřit, že budu měnit těsnění u dveří lednice a ani jsem o tom nikdy neslyšel....Děkuji za rady:_
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, těsněním dveří to určitě nebude. Vypadá to na "zástavu" oběhu čpavkové vody, z tohoto důvodu přestane téměř probíhat absorbce čpavku do vody v absorberu a výsledek je ten, že ustane i vypařování kapalného čpavku ve výparníku, zůstane jen nepatrné vypařování a výparník je pak takto teplý.
Vůbec jsem nevěděl, že tato situace u absorbční aparatury může nastat, protože při jízdě, dalo by se říct, jakýmsi hrkáním přece dojde k přelévání čpavkové vody do absorberu (to je ten obrovský plochý holý had vzadu), i když vlastně není aparatura v rovině nikdy, a to stačí na odvádění par NH3 z výparníku. Tak tady to tak tedy není, nebo je vozidlo při jízdě značně nakloněno dozadu, nebo dopředu. Nevím, jestli by nepomohla třeba klidnější jízda, protože čpavková voda se musí přelévat z varníku do absorberu a ne obráceně nadměrným hrkáním, (pardon, brzda, plyn, brzda, plyn atd., ale je to jen úvaha).
Vlastní zkušenost nemám, používáme na jízdu eutektický led (viz můj článek), tato úvaha vychází ze skutečnosti, že musím znát do detailu činnost různých chladicích systémů, musím do detailu vědět proč to chladí, aby mi bylo jasné, proč to nechladí. Čáo. Pepa
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, nějak z toho nejsem moudrý. Pokud pojedu na 12 V, tak je situace stejná jako na plyn? Okruh na plyn je totožný s tím elektrickým?
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 9 let
Mne to sice po nastartovani samo prepne na 12V ale za jizdy se vykon chlazeni proudenim vzduchu naopak zvysi oproti stojicimu vozu.
Upravil JiPe Highlanders dne 03.08.2015 11:27, před 9 let
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 9 let
Já to přepnu ručně, ale ve finále je to jedno, jestli plyn, nebo 12v. Je to jako by v lednici byla díra a za jízdy odsávala studený vzduch.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
To je dost přesná definice, pokud to dělalo od začátku tak bych si tipnul na turbulenci od kabinovýho spoileru. Na mřížkách vzniká přetlak vzduchu a brání výdechu tepla ven z auta. Platí ve vedru
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 9 let
Začal jsem to sledovat až tento měsíc, ale nemohu vyloučit, že se to takto nechovalo od začátku. Pokaždé jsem jel jen pár hodin a neřešil jsem to, vždy se to rychle nachladilo a ničeho jsem si nevšiml. Teď mám v lednici 3 čidla a nestačím se divit....
nugiseknugisekČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

To je dost přesná definice, pokud to dělalo od začátku tak bych si tipnul na turbulenci od kabinovýho spoileru. Na mřížkách vzniká přetlak vzduchu a brání výdechu tepla ven z auta. Platí ve vedru


No tak Karle já nevím jestli se v této zemi po všech těch rozbitých a opravovaných cestách, objížďkách a objíždkách objížděk dá jet 3 hodiny rychlostí, která by vytvořila takový přetlak. !). To se mi fakt nezdá.

Pokud to chladí na plyn a na 12V ne tak asi je problém v těch 12V ne? To , že je to za jízdy manuálně přepnuté na 12V ještě nemusí znamenat, že tam těch 12V opravdu jde. Ale to znáš Ty. Já jen opakuju to co vím od Tebe. :).
Zdraví Zdeněk
Poutník nikdy nedorazí domů, aniž by měl o předsudek méně a o nápad více.
Sir THOMAS MORUS (1478-1535)
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Bobrosm napsal:

Ahoj, nějak z toho nejsem moudrý. Pokud pojedu na 12 V, tak je situace stejná jako na plyn? Okruh na plyn je totožný s tím elektrickým?

Ahoj. Otázka je, co tím totožným okruhem tazatel myslel. Chladicí aparatura je jen jedna u každé jedné chladničky. Protože je to tzv. absorbční aparatura s inertním plynem, tak nemá žádný kompresor a ani žádné čerpadlo (jsou i jiné absorbční okruhy, s čerpadlem bohaté čpavkové vody) a do činnosti se uvede vytápěním tzv. varníku, to je součást aparatury. A je jedno, jestli se varník vytápí plamínkem plynu, nebo elektrickým topným tělesem na 230 V, nebo dalším elektrickým tělesem, které tam taky je (obyčejně bývají dvě v jednom) a je na 12 V. V provozu může být jen jeden druh vytápění, pokud použiju současně dva druhy, nebo dokonce tři druhy vytápění, tak chladnička nebude chladit lépe, ale aparatura s přehřeje a přestane úplně chladit, navíc se může poškodit jak aparatura, tak topná tělíska. Čáo, Pepa

Automatické sloučení 09.04.2016 07:59:
Ahoj, napsal jsem kravinu, tělíska 12 V a 230 V bývají zvlášť hlavně pro zajištění elektrické bezpečnosti. Omlouvám se za mystifikaci. Čáo, Pepa
Upravil Doskocil dne 09.04.2016 06:59, před 8 let
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 8 let
Díky Pepo za info. Lednice za jízdy funguje na plyn i na 12v. Připadá mi to spíš, jako by mela za jízdy otevrene dveře. ...
Mirek a JirinkaMirek a JirinkaČlen
Přidáno před 8 let
Asi bude také záležet jaký úbytek napětí při těch 12V bude,přesněji jaké napětí je přímo na tělísku.Většinou tam není 12V a tím pádem těleso hřeje méně.Příkon tělesa je asi 10A a záleží tedy na průměru vodičů od alternátoru.Jistota je plyn,osobně na 12V mi skoro nechladí.Není nad kompresor,skoro třetinový příkon a -15°C celou cestu.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na http://tvsat.rajc...
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 8 let
Na 12 V to dávám i vic,než by mělo. Prostě to funguje jak má, ale chyba bude někde jinde,bohužel nevím kde....

Automatické sloučení 01.06.2016 12:45:
O víkendu jsem nechal v mrazáku jedno pivo a samozřejmě mi prasklo. Trochu mě udivilo, že mi to nateklo i dolu do lednice, i když je to oddělené a má to svoje samostatná dvířka. Jakou má lednice vlastně konstrukci?Myslel jsem, že to je úplně oddělené kvůli rozdílným teplotám.
Upravil Bobrosm dne 01.06.2016 11:45, před 8 let
JimbooJimbooČlen
Přidáno před 8 let
Měl jsem stejný problém. Všechny media chladili,ale jak jsem se rozjel,bylo pochlazení. Karel mi poradil vyrovnat lednici a ono to začlo fungovat. Problém nastává,když jedu do(z) kopce. Přestane chladit ,ale jakmile jedu po rovině,zase chladíme. nejlépe ovšem chladí pokud je v klidu.
G
gutČlen
Přidáno před 8 let
Zaujaly mně ty turbulence vzduchu, nikdo jste se tomu nevěnoval, pokud to není fór, tak vem kus něčeho třeba plast lino kus odpadní trubky a udělej takovou kapsu a přilep ji páskou z boku na horní výdech tak aby do něho nefučelo. Pásku předpokládám nějakou lepší třeba tu stříbrnou s textilní výztuží. Zavčasu to sundej ať to někoho nemajzne po čele až se to odlepí.
Něco takového co měly škodovky 120 na kapotě ale dej to obráceně ať to odsává.

Mnoho zdaru.
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Jimboo napsal:

Měl jsem stejný problém. Všechny media chladili,ale jak jsem se rozjel,bylo pochlazení. Karel mi poradil vyrovnat lednici a ono to začlo fungovat. Problém nastává,když jedu do(z) kopce. Přestane chladit ,ale jakmile jedu po rovině,zase chladíme. nejlépe ovšem chladí pokud je v klidu.


O víkendu jsem jel z Hradce do Prahy po dálnici a za hodinu mi teplota v lednici stoupla o 10 stupnů. Cesta je to celkem po rovině,takže je chybka někde jinde. Myslím, že pokud bych ji vypnul a stál na místě, tak mi o těch 10 stupnů ta teplota ani nestoupne. Doma stojím celkem dost nakloněný na jednu stranu a před výjezdem večer lednici zapnu a ráno je krásně nachlazená, někdy na plyn a někdy na elektriku.

Automatické sloučení 02.06.2016 10:12:

Citovat

gut napsal:

Zaujaly mně ty turbulence vzduchu, nikdo jste se tomu nevěnoval, pokud to není fór, tak vem kus něčeho třeba plast lino kus odpadní trubky a udělej takovou kapsu a přilep ji páskou z boku na horní výdech tak aby do něho nefučelo. Pásku předpokládám nějakou lepší třeba tu stříbrnou s textilní výztuží. Zavčasu to sundej ať to někoho nemajzne po čele až se to odlepí.
Něco takového co měly škodovky 120 na kapotě ale dej to obráceně ať to odsává.

Mnoho zdaru.


Tomu bych rozuměl, pokud bych chladil pouze plynem, ale pokud jedu na 12 V, tak si myslím,že je to jedno. Připadá mi to jakoby vzadu v lednici byla díra, která pokud se rozjedu, tak nasává vzduch z venku. Největší ztráta teploty je při otevřeném okně v kabině, to je potom mazec.....
Upravil Bobrosm dne 02.06.2016 09:12, před 8 let
BombiciBombiciČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Bobrosm napsal:

Citovat

Jimboo napsal:

Měl jsem stejný problém. Všechny media chladili,ale jak jsem se rozjel,bylo pochlazení. Karel mi poradil vyrovnat lednici a ono to začlo fungovat. Problém nastává,když jedu do(z) kopce. Přestane chladit ,ale jakmile jedu po rovině,zase chladíme. nejlépe ovšem chladí pokud je v klidu.


O víkendu jsem jel z Hradce do Prahy po dálnici a za hodinu mi teplota v lednici stoupla o 10 stupnů. Cesta je to celkem po rovině,takže je chybka někde jinde. Myslím, že pokud bych ji vypnul a stál na místě, tak mi o těch 10 stupnů ta teplota ani nestoupne. Doma stojím celkem dost nakloněný na jednu stranu a před výjezdem večer lednici zapnu a ráno je krásně nachlazená, někdy na plyn a někdy na elektriku.

Automatické sloučení 02.06.2016 10:12:

Citovat

gut napsal:

Zaujaly mně ty turbulence vzduchu, nikdo jste se tomu nevěnoval, pokud to není fór, tak vem kus něčeho třeba plast lino kus odpadní trubky a udělej takovou kapsu a přilep ji páskou z boku na horní výdech tak aby do něho nefučelo. Pásku předpokládám nějakou lepší třeba tu stříbrnou s textilní výztuží. Zavčasu to sundej ať to někoho nemajzne po čele až se to odlepí.
Něco takového co měly škodovky 120 na kapotě ale dej to obráceně ať to odsává.

Mnoho zdaru.


Tomu bych rozuměl, pokud bych chladil pouze plynem, ale pokud jedu na 12 V, tak si myslím,že je to jedno. Připadá mi to jakoby vzadu v lednici byla díra, která pokud se rozjedu, tak nasává vzduch z venku. Největší ztráta teploty je při otevřeném okně v kabině, to je potom mazec.....


Ale ty si meleš stále tu svou. Je jedno, jestli je to na plyn či na 12VDC. Prostě plyn topí a když to přepneš na 12 VDC, pak to také topí. Princip je stejný. Nerozlišuj to. Obě to jsou topná tělesa. Není tam na 12VDC kompresor, jako máš doma v lednici. Na 230 je také topné těleso. Mistr Doskočil to dobře popsal. Vždy nahoře u mřížky cítíš odcházet teplo. Pak klidně má smysl ta zkouška s tím prouděním. Nebo nechť se někdo za jízdy postaví k lednici a třeba ji otevře, nebo skříňky kolem a pokud tam je někde průvan, jdu hledat kde. Já to tak měl u staršího auta. Ale je pravda, že lednice přesto fungovala velice dobře, teplo odcházelo pryč. Možná v létě ne, ale to jsem si již nestihl všimnout, je to auto pryč.
Bombíci
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Zmer napeti primo na privodu k topnemu telisku. Tahle lednice ma vetsi prikon Cca 170W. Tece tam cca 14 az 15A. Vyrobci davaji slabe draty. Take konektory se vyhreji a zacnou topit. Spocitej si co udela ubytek napeti 2V s vykonem teliska. Myslim, ze nejsem daleko od pravdy.
Miloš
P
PeterLČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

To je dost přesná definice, pokud to dělalo od začátku tak bych si tipnul na turbulenci od kabinovýho spoileru. Na mřížkách vzniká přetlak vzduchu a brání výdechu tepla ven z auta. Platí ve vedru

Podla mna to Karel napisal jasne a kedze sa to chova rovnako pri 12v aj pri plyne tak by som problem v kablovh nehladal, treba zmenit prudenie vzduchu okolo mriezok tak ako pisal gut alebo proste akokolvek rozbit uzavrety prud vzduchu pred mriezkou, staci tam nalepit listu a mal by si zbadat zmenu. To prudenie okolo karoserie je dost zaujimave uz pri nizkych rychlostiach takze urcite dokaze zabranit prirodzenej vymene vzduchu za chladnickou aj ked tam mas male ventilatory....

Automatické sloučení 09.06.2016 13:35:
A ta vec s otvorenym oknom tomu vobec neodporuje...
Upravil PeterL dne 09.06.2016 12:35, před 8 let
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Techto aut s podobnym usporadanim jezdi tisice a funguji.
Postupuj proto systematicky:
Zmer co se merit da
Vycisti co se vycistit da
Pak delej vselijake upravy
Nakonec teprve provadej samanske tance

Zmer to napeti a prosim napis kolik tam je voltu.
Miloš
BobrosmBobrosmČlen
Přidáno před 8 let
Děkuji za rady. K p. Prokopovi jezdím na servis a řešili jsme i lednici. Vše je změřeno a vše funguje. S elektrikou si moc nerozumím, tak jsem to svěřil odborníkovi. V týdnu vyrobím na horní výdech lednice spojler a pojedu to vyzkoušet. Potřeboval jsem to vysvětlit trochu pro Blbce a už jsem pochopil, že se lednice za jízdy nejspíš přehřívá a nechladí. Při rychlosti do 90km/h to ještě celkem funguje, ale nad 90, to už nejde.
Upravil Bobrosm dne 12.06.2016 11:01, před 8 let
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,048,545 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.21568 sekund | Průměrně za: 0.21568 (0) sekund | Dotazy: 140 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB