BobrosmČlen Přidáno
před 9 letAhoj,mám v obytném voze 3,5 let starou 190l absorpční lednici Dometic RMD 8551, oddělený mrazák má 35l. Lednice nemá automatické přepínání plyn/12 V/220 V, za jízdy je nutno ručně přepnout plyn, nebo 12 V. Pokud stojím, tak mi při plném výkonu na plyn při teplotě +- 33 stupňů s ventilátory udělá mrazák -15, nahoře v lednici mám 6 a dole 9 stupňů. Při jízdě se okamžitě začne teplota zvedat a po hodině mám v mrazáku 0, nahoře 17 a dole 12, po třech hodinách jízdy je v mrazáku +16, nahoře 21 a dole 17 stupňů. Je úplně jedno, jestli mám na jízdu puštěný plyn, nebo jedu na 12V s ventilátory, nebo bez. Plyn i 12 V bez problémů funguje. Máte někdo podobnou zkušenost, či radu co s tím dělat? Nějak se mi nechce věřit, že budu měnit těsnění u dveří lednice a ani jsem o tom nikdy neslyšel....Děkuji za rady:_
DoskocilČlen Přidáno
před 9 letAhoj, těsněním dveří to určitě nebude. Vypadá to na "zástavu" oběhu čpavkové vody, z tohoto důvodu přestane téměř probíhat absorbce čpavku do vody v absorberu a výsledek je ten, že ustane i vypařování kapalného čpavku ve výparníku, zůstane jen nepatrné vypařování a výparník je pak takto teplý.
Vůbec jsem nevěděl, že tato situace u absorbční aparatury může nastat, protože při jízdě, dalo by se říct, jakýmsi hrkáním přece dojde k přelévání čpavkové vody do absorberu (to je ten obrovský plochý holý had vzadu), i když vlastně není aparatura v rovině nikdy, a to stačí na odvádění par NH3 z výparníku. Tak tady to tak tedy není, nebo je vozidlo při jízdě značně nakloněno dozadu, nebo dopředu. Nevím, jestli by nepomohla třeba klidnější jízda, protože čpavková voda se musí přelévat z varníku do absorberu a ne obráceně nadměrným hrkáním, (pardon, brzda, plyn, brzda, plyn atd., ale je to jen úvaha).
Vlastní zkušenost nemám, používáme na jízdu eutektický led (viz můj článek), tato úvaha vychází ze skutečnosti, že musím znát do detailu činnost různých chladicích systémů, musím do detailu vědět proč to chladí, aby mi bylo jasné, proč to nechladí. Čáo. Pepa
BobrosmČlen Přidáno
před 9 letAhoj, nějak z toho nejsem moudrý. Pokud pojedu na 12 V, tak je situace stejná jako na plyn? Okruh na plyn je totožný s tím elektrickým?
JiPe HighlandersČlen Přidáno
před 9 letMne to sice po nastartovani samo prepne na 12V ale za jizdy se vykon chlazeni proudenim vzduchu naopak zvysi oproti stojicimu vozu.
Upravil JiPe Highlanders dne 03.08.2015 11:27,
před 9 letBobrosmČlen Přidáno
před 9 letJá to přepnu ručně, ale ve finále je to jedno, jestli plyn, nebo 12v. Je to jako by v lednici byla díra a za jízdy odsávala studený vzduch.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 9 letTo je dost přesná definice, pokud to dělalo od začátku tak bych si tipnul na turbulenci od kabinovýho spoileru. Na mřížkách vzniká přetlak vzduchu a brání výdechu tepla ven z auta. Platí ve vedru
BobrosmČlen Přidáno
před 9 letZačal jsem to sledovat až tento měsíc, ale nemohu vyloučit, že se to takto nechovalo od začátku. Pokaždé jsem jel jen pár hodin a neřešil jsem to, vždy se to rychle nachladilo a ničeho jsem si nevšiml. Teď mám v lednici 3 čidla a nestačím se divit....
nugisekČlen Přidáno
před 9 letCitovat
Karel Prokop napsal:
To je dost přesná definice, pokud to dělalo od začátku tak bych si tipnul na turbulenci od kabinovýho spoileru. Na mřížkách vzniká přetlak vzduchu a brání výdechu tepla ven z auta. Platí ve vedru
No tak Karle já nevím jestli se v této zemi po všech těch rozbitých a opravovaných cestách, objížďkách a objíždkách objížděk dá jet 3 hodiny rychlostí, která by vytvořila takový přetlak. !). To se mi fakt nezdá.
Pokud to chladí na plyn a na 12V ne tak asi je problém v těch 12V ne? To , že je to za jízdy manuálně přepnuté na 12V ještě nemusí znamenat, že tam těch 12V opravdu jde. Ale to znáš Ty. Já jen opakuju to co vím od Tebe. :).
Zdraví Zdeněk
Poutník nikdy nedorazí domů, aniž by měl o předsudek méně a o nápad více.
Sir THOMAS MORUS (1478-1535)
BobrosmČlen Přidáno
před 8 letDíky Pepo za info. Lednice za jízdy funguje na plyn i na 12v. Připadá mi to spíš, jako by mela za jízdy otevrene dveře. ...
Mirek a JirinkaČlen Přidáno
před 8 letAsi bude také záležet jaký úbytek napětí při těch 12V bude,přesněji jaké napětí je přímo na tělísku.Většinou tam není 12V a tím pádem těleso hřeje méně.Příkon tělesa je asi 10A a záleží tedy na průměru vodičů od alternátoru.Jistota je plyn,osobně na 12V mi skoro nechladí.Není nad kompresor,skoro třetinový příkon a -15°C celou cestu.
1-den + 1-dna * 50+, Fiat Ducato 2,5D-Frankia (1994),člun ADVENTURE Fotky s našich cest jsou na
http://tvsat.rajc...BobrosmČlen Přidáno
před 8 letNa 12 V to dávám i vic,než by mělo. Prostě to funguje jak má, ale chyba bude někde jinde,bohužel nevím kde....
Automatické sloučení 01.06.2016 12:45:
O víkendu jsem nechal v mrazáku jedno pivo a samozřejmě mi prasklo. Trochu mě udivilo, že mi to nateklo i dolu do lednice, i když je to oddělené a má to svoje samostatná dvířka. Jakou má lednice vlastně konstrukci?Myslel jsem, že to je úplně oddělené kvůli rozdílným teplotám.
Upravil Bobrosm dne 01.06.2016 11:45,
před 8 letJimbooČlen Přidáno
před 8 letMěl jsem stejný problém. Všechny media chladili,ale jak jsem se rozjel,bylo pochlazení. Karel mi poradil vyrovnat lednici a ono to začlo fungovat. Problém nastává,když jedu do(z) kopce. Přestane chladit ,ale jakmile jedu po rovině,zase chladíme. nejlépe ovšem chladí pokud je v klidu.
Zaujaly mně ty turbulence vzduchu, nikdo jste se tomu nevěnoval, pokud to není fór, tak vem kus něčeho třeba plast lino kus odpadní trubky a udělej takovou kapsu a přilep ji páskou z boku na horní výdech tak aby do něho nefučelo. Pásku předpokládám nějakou lepší třeba tu stříbrnou s textilní výztuží. Zavčasu to sundej ať to někoho nemajzne po čele až se to odlepí.
Něco takového co měly škodovky 120 na kapotě ale dej to obráceně ať to odsává.
Mnoho zdaru.
GardaČlen Přidáno
před 8 letZmer napeti primo na privodu k topnemu telisku. Tahle lednice ma vetsi prikon Cca 170W. Tece tam cca 14 az 15A. Vyrobci davaji slabe draty. Take konektory se vyhreji a zacnou topit. Spocitej si co udela ubytek napeti 2V s vykonem teliska. Myslim, ze nejsem daleko od pravdy.
GardaČlen Přidáno
před 8 letTechto aut s podobnym usporadanim jezdi tisice a funguji.
Postupuj proto systematicky:
Zmer co se merit da
Vycisti co se vycistit da
Pak delej vselijake upravy
Nakonec teprve provadej samanske tance
Zmer to napeti a prosim napis kolik tam je voltu.
BobrosmČlen Přidáno
před 8 letDěkuji za rady. K p. Prokopovi jezdím na servis a řešili jsme i lednici. Vše je změřeno a vše funguje. S elektrikou si moc nerozumím, tak jsem to svěřil odborníkovi. V týdnu vyrobím na horní výdech lednice spojler a pojedu to vyzkoušet. Potřeboval jsem to vysvětlit trochu pro Blbce a už jsem pochopil, že se lednice za jízdy nejspíš přehřívá a nechladí. Při rychlosti do 90km/h to ještě celkem funguje, ale nad 90, to už nejde.
Upravil Bobrosm dne 12.06.2016 11:01,
před 8 let