Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 19

· Členové on-line: 4
dobesovi, ferdasan, kapajapa, kanapacek

· Registrovaní členové: 9,875
· Nejnovější člen: honzasobek
EuroTrail

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Cattani
27.03.2017 22:17
Petře ke kulatinám přejeme hodně zdraví, štěstí a spokojenosti. stesti Pořádně to oslav Pivo tanec

Petr a Mirka
26.03.2017 16:15
Šrobkovi vše nejlepší

Hornici
19.03.2017 11:43
Zdravíme všechny Pepíky na tomto fóru. Vše dobré....Horníci

Hornici
19.03.2017 11:42
Michale (Hasiči), dodatečně přejeme vše dobré ať se tě drží. Horníci

Jarda a Maru
19.03.2017 08:52
Pepovib přejeme všechno nejlepší k dnešnímu svátku. Pěkně si ho oslav stesti Pivo mavam

Matylda3
19.03.2017 08:49
Míchale, přejeme vše nejlepší k narozkám. Brzy již na viděnou u ohně.

www.karavanypro.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Vestavby
 Vytisknout diskuzi
zapis vestavby do TP
je potřeba to vše napsat asi na firmu, nesmíte se dát odbýt, na fotce to auto vidíte
 
Upravit
Můžeš napsat, přes jakého konkrétního dovozce jsi to řešil?
 
Upravit
dovozce je jen jeden byl v praze ale měli se stěhovat částečne před rokem do polska
najdeš tona netu, už jsem to našel v emailu, nevím jestli to ještě platí.Bylo to jednoduché a dokonce zdarma , ele je nutná ta dokumentace, bez ní se s tebou asi nikdo bavit nebudemavam

Fiat ČR, spol. s.r.o.
Karolínská 650/1
186 00 Praha 8
Tel: +420 224 806 395
Mobil: +420 734 640 206
 
Upravit
Tak to jsem tedy jelen, SignBoss posílal jsi s tou žádostí nějakou dokumentaci-předpokládám náčrtek se základními kótami, něco pokecu o použitých materiálech, vše s důrazem na případné nové otvory do kastle a hlavně úchyty k podlaze a karosérii, asi v nějakém internacionálním jazyku-čili pro italy italsky :-) , možná i anglicky?Představuji si to nějak jako když se na stavební úřad dělá oznámení.
 
Upravit
Se zájmem tohle téma sleduji, Jelikož jsem si schvalovacím procesem prošel. Je ale pravda, že na jiném autě - Mercedes. Zase až tak jednoduché mi to nepřipadlo. Obzvláště se tedy divím u toho lehkého přetypování ze 3 na 4 místa k sezení. Neříkám, že to nejde, mám to, ale rozhodně to nebylo jen o dopise.


aloha napsal:

je tu hodně názorů, nedá se to číst ,ale z praxe vím jak je to jednoduché, stačí zaslat dokumentaci přes dovozce výrobci a počkat si tak 3 měsíce na odpověď, asi bude vždy kladná, pak zajít na inspektorát, tam vám povolení dají protože máte souhlas výrobce, pak vše postavit a ject přetypovat a klidně i z dodávka na obytný automobil, je to vše velmi jednoduché, mám to přetypované i z 3 osob na 4 osoby. Takže žadné výmysli a čekat až vám přijde povolení výrobce. Dokumentaci vám mohu prodat trochu s tím bylo práce. Takto vše jsem dělal u Fiatu přesneji Fiat 250,m ale povolení jsem dostal na všechny velikosti


A ještě jedna poznámka - záleží koho na inspektorátu chytneš. Já měl od výrobce povolení a stejně jsem skončil na zkušebně.
 
Upravit
když dostaneš povolení výrobce, pak již inspektorátu to bylo jedno co ti povolí výrobce , musíš mít samozřejmě jejich souhlas jedná se o individuelní přestavbu tu zákon řeší, pak na technické již jim také bylo jedno co tam máš protože ti inspektorát tu přestavbu před stavbou povolil, termín na přestavbu mi dali 1/2 roku s tím že se to dá prodloužit.Musíš mit samozřejmě revize elektro a plynu. Plány byly dost detailní, dokonce mi fiat před tím dal přístup na jejich vnitřní stránky na technické podmínky vestaveb. Maximálně jsem na uřadech strávil 1 hodinu vč technické a čekal na povolení fiatu cca 3 měsíce takže brnkačka.
 
Upravit
Ahoj.
Tak to ja sem se svim transitem neprosel. Na urade me odkazali na dovozce ford. Fordu v Praze sem predlozil dokumentaci a odpovedeli ze by i povolili kdyz povoli statni zkusebna Tuv ci Dekra, ze vsecky namotovane zarizeni sou v souladu s nejakymi smernicemi. Zkusebny mi odpovedeli ze mi auto prohlidnou az po te co predlozim od dopravniho uradu povoleni k prestavbe a byl jsem zase na zacatku kolecka.
Pani na urade sem predlozil stanovisko dekry ze ona je ta prvni ktera musi neco povolit , priznala ze se nevyzna a sem prvni kdo to po ni chce (a tyhle lidi si platime). Povoleni mi tedy uz vidala ale dopsala podminku ze nez dojde ke zmene v TP budu tam mit razitko nejen toho forda ale i zkusebny ze je vse OK.
Takze sem na tom byl paradoxne hur nez na zacatku.
Podle planku, fotek a seznamu namotovaneho zarizeni mi dekra predbezne sdelila ze by nemela s prestavbou problem. Jediny co vadilo je absence prepazky a k trvalemu odstraneni souhlas fordu. Ten odstraneni u nakladniho vozu N1 definitivne zamitl a prevest vozidlo do kategorie M1 kde prepazky neni treba,taky nepovolil. Tady muj boj s birokracii definitivne zkoncil.
Nastesti mam v TP 6 mist k sezeni tak aspon tohle jsem resit nemusel. Za 4 roky sem projel radu statu , absolvoval tucet hranicnich i policejnich kontrol a vzdy vse bez problemu.
Kazdopadne doporucuji nove vestavujicim kupovat dodavku vzdy M1.
Jesterka
 
Upravit
To Aloha: A právě proto jsem napsal, že záleží na konkrétním úřadu-inspektorátu. Já vím, že v mém okolí stačí pouze vyjádření výrobce, že schvaluje a je hotovo. Holt u nás máme specialistu, který si to vykládá po svém a je tímto znám široko daleko a ten mi to zpříjemnil tak, že na úřadě jsem strávil tak týden čistého času.

To ještěrka: myslím si, že kdybys měl chuť tak bys dokázal i bez fordu to dotáhnout do konce. Ale on je to opravdu boj s větrnými mlýny. Já na začátku vědět, do čeho jsem se pustil tak jsem se na to mít to oficiálně vy........

Obecně na tyto věci platí nařízení, zejména vyhláška 341/2014 a nějaké další. Dále je tu příručka pro dané auto ohledně nástaveb a vestaveb a pokud se podle toho řídíš, mělo by to být schválitelné.

Já šel do Mercedesu mimo jiné právě proto, že jako jeden z mála je komunikativní ohledně těchto věcí. Dá se s nimi na ledasčem domluvit.
 
Upravit
Dál jsem přestavbu neřešil.
Stejně by to neřešilo, krom emisí v Rakousku nic.
CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Jak je to s koupí nového vozu, dá se koupit Ducato, Jumper, Boxer, Transit, Sprinter, ... aby měl 4 místa, tzn 2 vepředu a 2 vzadu? 2 vepředu asi problém není, ale dozadu 2 nevím, 3 asi v pohodě.

Taky záleží co je zapsáno v TP 2+3 nebo 2-5?? Pokud by bylo 2-5 tak asi taky bez problemu.

Kupoval jsem staršího Transita hlavně proto, že měl 6míst, udělal jsem z toho reálně 2+2, ale v TP mám 3+3, zatím při kontrole ani STK nebyl problém, ale záleží na koho narazím do budoucna...
Aktivní dovolená podle Vašich představ...
www.campervans.cz | facebook
 
Upravit
Saty napsal:

Jak je to s koupí nového vozu, dá se koupit Ducato, Jumper, Boxer, Transit, Sprinter, ... aby měl 4 místa, tzn 2 vepředu a 2 vzadu? 2 vepředu asi problém není, ale dozadu 2 nevím, 3 asi v pohodě.



Nový velký Transit je kategorie M1, ve předu 3, vzadu 4 - žádná přepážka.
Poměrně sympatické, ale velkou výhodu pokud to má jít na přestavbu v tom nevidím, jelikož jak Vlk již někde psal, uspořádání sedadel je pro obytku nevhodné

Automatické sloučení 08.09.2015 20:55:
aloha napsal:

když dostaneš povolení výrobce, pak již inspektorátu to bylo jedno co ti povolí výrobce , musíš mít samozřejmě jejich souhlas jedná se o individuelní přestavbu tu zákon řeší


Nemohu souhlasit, dopravní inspektorát je nadřazen výrobci (dovozci) vozidla, takže nikdy nevíš.
Je naprosto běžnou praxí, že dopravní inspektorát žádá od výrobce doplnění skutečností, případně opravu nějaké formulace.
Na mých dokumentech od dovozce-výrobce to bylo i výslovně uvedeno ve smyslu "finální schválení má v pravomoci dopravní inspektorát" - přesné znění si nepamatuji, ale zarazilo mě to.

Buď rád, že Ti to takto lehce vyšlo.

Automatické sloučení 08.09.2015 20:58:
aloha napsal:

je potřeba to vše napsat asi na firmu


Tak to promiň, ale to snad ne ... Zákon o pohybu vozidel na pozemních komunikacích a další platí stejně pro fyzické i právnické osoby ...

To Aloha:
Ještě dovol otázku, dal si druhou řadu sedadel schvalenou TUV, nebo vlastní konstrukce ???
mavam

Automatické sloučení 08.09.2015 21:43:
sipadan napsal:

[quote]Saty napsal:

Jak je to s koupí nového vozu, dá se koupit Ducato, Jumper, Boxer, Transit, Sprinter, ... aby měl 4 místa, tzn 2 vepředu a 2 vzadu? 2 vepředu asi problém není, ale dozadu 2 nevím, 3 asi v pohodě.


vzadu 4 (2+2) - promiň, zapoměnl jsem to zadní sedadlo výše rozdělit
Upravil/a sipadan dne 08.09.2015 21:43
4.114683,118.628756
 
Upravit
Tak jsem mrknul na Transita a opravdu jde sehnat v usporadani 2 sedadla vepredu a 2+2 vzadu, to uz si myslim je na vestavbu OK.
Aktivní dovolená podle Vašich představ...
www.campervans.cz | facebook
 
Upravit
druhou řadu sedaček jsem starší z vrakoviště
 
Upravit
aloha napsal:

druhou řadu sedaček jsem starší z vrakoviště


Tak to smekám !!!!
Jsi velmi úspěšný.

Na tuto operaci se vyžaduje doklad o koupi nové, jelikož z vrakoviště Ti ji tam výrobce-dovozce nikdy oficiálně nepovolí, jelikož její bezpečnost nelze garantovat.
4.114683,118.628756
 
Upravit
ahoj, přidám zase jeden hloupý dvojdotaz. Čistě teoreticky. Skříňový vůz N1 s 5-ti sedadly ( 2 + 3). Tu zadní trojsicnu vytáhnu a místo toho koupím dvojsedák a jednosedák ( homologované ). Nechám dodělat odborně topení a vodu, sám si udělám spaní a nějaký úložný prostory. Auto je pořád 5-ti místné N1. Co se bude dít na technické, případně co se může dít při kontrole?
 
Upravit
Trochu mimo téma ,od nového roku se auta na technické budou fotit. U nás to už trénují, mají na to speciální program fotí , číslo karoserie ,předek, zadek ,asi i boky nevím co ještě. Asi to bude fungovat tak že policie vloží do noťasu registrační značku a najede jim technická nebo techničák.Součástí toho budou fotky z technické. Tak už nebudem moct tvrdit že vzadu namontovaný držák na kola prošel technickou a ty lité kola jsou taky po technické. Také je otázka jestli si všimnou že je jiná výška střechy jiná barva . Bude to veselé ale třeba se přestanou krást auta.

Ales Gute
 
Upravit
maria napsal:
Tu zadní trojsicnu vytáhnu a místo toho koupím dvojsedák a jednosedák ( homologované ).


Ahoj Maria, tím dvojsedákem a jednosedákem myslíš sedadlo od stejného výrobce, nebo z venčí ?
4.114683,118.628756
 
Upravit
gut napsal:

... .Součástí toho budou fotky z technické. Tak už nebudem moct tvrdit že vzadu namontovaný držák na kola prošel technickou a ty lité kola jsou taky po technické. Také je otázka jestli si všimnou že je jiná výška střechy jiná barva . Bude to veselé ale třeba se přestanou krást auta.

Ales Gute


No to bude hodně zajímavé, zvlášť u kol, které se mění na zimu a na léto, zadní držáky mohou být jiné v létě a v zimě a navíc, pokud jsou demontovatelné, tak tam na STK ani být nemusí, musí být jen označeny atestem.
 
Upravit
To Sipadan: Abych to upřesnil. Mercedes v provedení skříňovém, N1, se sedadly 2 + 3. Zadní demontované, místo nich proti sobě buďto dva dvojsedáky nebo dvojsedák a jednosedák, ne od Mercedesa ale homologované pro obytný vůz, rozložitelné, mezi nimi stoleček. 5x bezpečnostní pás. Ty sedadla samozřejmě nejsou na místě původních, rozdíl pozná i průměrný policista, ale namontuje je někdo s oprávněním. Krom toho plynové topení, voda do kuchyně. Bez toalety, sprcháče a postelí. Postele chci samodomo, abych auto mohl využívat i jako " nákaldní" Tím pádem prý nesplňuji požadavky na to, aby se dalo přetypovat na obytné.

Co se stane / může stát na STK a při kontrole policií? Neřeším teď otázku, jak by se chovala pojišťovna v případě havárie. To je mi jasné, bude krátit a krátit.

Děkuji
 
Upravit
maria napsal:

To Sipadan: Abych to upřesnil. Mercedes v provedení skříňovém, N1, se sedadly 2 + 3. Zadní demontované, místo nich proti sobě buďto dva dvojsedáky nebo dvojsedák a jednosedák, ne od Mercedesa ale homologované pro obytný vůz, rozložitelné, mezi nimi stoleček. 5x bezpečnostní pás. Ty sedadla samozřejmě nejsou na místě původních, rozdíl pozná i průměrný policista, ale namontuje je někdo s oprávněním. Krom toho plynové topení, voda do kuchyně. Bez toalety, sprcháče a postelí. Postele chci samodomo, abych auto mohl využívat i jako " nákaldní" Tím pádem prý nesplňuji požadavky na to, aby se dalo přetypovat na obytné.

Co se stane / může stát na STK a při kontrole policií? Neřeším teď otázku, jak by se chovala pojišťovna v případě havárie. To je mi jasné, bude krátit a krátit.

Děkuji


Ok, díky za upřesnění

Popořadě - (můj názor na věc) ...

1. legálně tam takto zaměnit pochopitelně nejdou, chce to souhlas Mercedesu.
2. Nerozumím tomu "někdo s oprávněním" - ten Ti je tam buď má namontovat se vším všudy a pak se pod to podepsat (což bez MB stejně neudělá jelikož je to jistá "individuální úprava"), nebo si je tam jinak defacto můžeš šupnout rovnou sám. Jestli Tě dobře chápu, tak bys to rád technicky dokonale - správně, ale při tom to stačí ilegálně - jedině tak mi to dává smysl Smile

To se mi zdá ale zbytečné, jelikož Mercedes patří mezi nejvstřícnější výrobce, takže se úspěch dá relativně očekávat (pokud je vše homologované v Německu a montovat to bude "někdo s oprávněním" tak problém nevidím). Pak bys nemusel řešit to, co je Ti jasné, tedy případné problémy při havárii, nedej Bože závažnějším zranění.

Nevím jak se bude vyvíjet situace v budoucnu, ale problémů ani s policií (vůbec ne) a s STK bych se zatím nebál.

Nicméně stejně doporučuji postupovat obzvlášť u sedadel v souladu se zákonem.
V jaké kategorii vozidlo zůstane považuji za nedůležité.
4.114683,118.628756
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.32 sekund
136,503,843 návštěv