Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 32

· Členové on-line: 7
kanapacek, HEKNA, nalim, libri, Cattani, pavel529, fido

· Registrovaní členové: 9,735
· Nejnovější člen: Hady
EuroTrail

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Milan Hampl
24.02.2017 22:31
My asi nestihnem spravit ávku, takže přijedem jako běžní smrtelníci bohužel

jirkaj
22.02.2017 21:35
Taky jedeme, bude v pátek mejdan? Pivo

Milan Hampl
22.02.2017 20:42
My jedeme...

hasic
17.02.2017 18:08
Irčo i od hasicu vše nej...

Zdenek a Irena Lbc
17.02.2017 17:20
Moc děkuji za přání a brzy někde někdy ahojjjjjjj inlove

Feromont
17.02.2017 13:11
Ireně do Liberce vše nejlepší k narozeninám přejí Jana a Luboš mavam kiki

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

Karavan » TECHNIKA » Vestavby
 Vytisknout diskuzi
zapis vestavby do TP
Dobry den,

prosel jsem historii na foru, ale informace na toto tema jsou bud nejednoznacne nebo zrejme zastarale vzhledem k soucasnemu stavu, a tak bych chtel vznest cerstvy dotaz.
Najde se tu nekdo, kdo v posledni dobe (rok?) absolvoval uspesne (nebo i neuspesne) pokus o prepis dodavky N1 (nebo i M1) s vlastni (samodomo) obytnou vestavbou na M1 vozidlo zvlastniho urceni obytne (jak by to melo byt podle posledni verze vyhlasky 341 a vyjadreni ministerstva dopravy).
Moc by me zajimal detailni postup a potrebne podklady od nekoho, kdo to vi a ne si to pouze mysli ;-)

Za me to zatim vypada na optimalni postup, kdy je treba si nechat u firmy s odpovidajicim glejtem nechat zmenit konfiguraci sedadel v N1 dodavce dle pozadavku (pokud tedy neco menit chci).
Pak realizovat vestavbu. Zajistit si revizi plynu a elektroinstalace. Ziskat vyjadreni vyrobce vozidla, ze vozidlo lze prestavet na obytne v souladu s jeho manualem pro prestavby. S temito podklady absolvovat prestavbovou STK u technika s osvedcenim "K" a na zaklade ni pak lze docilit vyse uvedeneho statutu vozidla.

Samozrejme lze udelat "piratskou" vestavbu ve forme "tvrde ukotveneho nakladu" do N1 a s tim vesele jezdit - po dnesni diskusi s technikem na STK je to ale nejspis jiz dnes nepruchozi a urcite se na to neda do budoucna spolehat, ze se s tim da projit.

Jeste se slusi poznamenat, ze je zde nekolik firem, ktere realizuji vestavby na zaklade nejakeho osvedceni ziskaneho od ministerstva (mozna zkusebny - detaily nevim) a ti mohou zapsat vestavbu na zaklade toho bez vyse uvedeneho - po pruzkumu musim konstatovat, ze vule toto udelat z jejich strany i za castku vetsi nez velkou je mala az zadna - bude tomu tak zrejme z obchodnich duvodu a hraje asi roli i nechut prevzit zodpovednost za provedeni vestavby, kterou osobne nerealizovali.

Tolik teorie a rad bych potvrzeni z praxe.

Predem diky
Upravil/a jk1000 dne 16.07.2015 14:18
 
Upravit
Asi takto, na STK chodím poctivě sice jen potřetí s udělanou vestavbou ( plynový sporák, sprcha postele napevno, solár apod. ). Bylo to u dvou STK kontrol. A vždy bez problémů. I dvě místa místo tří neřešily. Bez známých, bez všimného.

A k přestavbě z N1 na jinou variantu. U Fiatu Ducato není možno konkrétně z N1 přestavba na M1 - obytný. Pro běžného uživatele vozu. Někde jsem tu dával přímou odpověď z dealerství Fiatu.
U jiných značek jsem tento problém neřešil.
CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Ahoj,

SignBoss má pravdu v tom, že pokud chceš jít snadnou cestou tak potřebuješ souhlas výrobce vozidla.
Když ti ho dá, tak je tento proces značně snažší.

Ovšem, pokud Ti ho nedá, tak to neznamená, že to nepostaviš.
Postavit si můžeš teoreticky co chceš, musí to samozřejmě splňovat "obecná pravidla pro pohyb na veřejných komunikacích".

Když výrobce vozidla stagnuje, musíš získat potřebná razítka jinde a zajistit si, že to co chceš stavět, resp. si postavil je v pořádku.
To Ti zajistí státní zkušebna v rámci tzv. individuální přestavby vozidla.

Je to ovšem jak časově, tak finančně náročnější, takže je na zvážení, zda se to vyplatí.

Doporučuji pokud výrobce vyjádří negativní názor kontaktovat Dekru, tam Ti poradí.
4.114683,118.628756
 
Upravit
SignBoss napsal:

Asi takto, na STK chodím poctivě sice jen potřetí s udělanou vestavbou ( plynový sporák, sprcha postele napevno, solár apod. ). Bylo to u dvou STK kontrol. A vždy bez problémů. I dvě místa místo tří neřešily. Bez známých, bez všimného.


dobre vedet - na druhou stranu co udelas az priste narazis na horliveho technika?
treba ten pocet sedacek se skoro nechce verit, ze nikdo nepitva


A k přestavbě z N1 na jinou variantu. U Fiatu Ducato není možno konkrétně z N1 přestavba na M1 - obytný. Pro běžného uživatele vozu. Někde jsem tu dával přímou odpověď z dealerství Fiatu.
U jiných značek jsem tento problém neřešil.


ano, mam stejnou informaci - Ducato nelze
naopak Sprinter, Boxer, Jumper bez problemu
Iveco, Master nemam tuseni
 
Upravit
No bez problémů změna kategorie nebude ani u jiných, tomu věř.
Ale zase nehledám problémy. Až STK neprojdu, tak nasadím dvojsic a nějak to půjde..
Jen jsem se o změnu kategorie zajímal z důvodu emisí do Rakouska.
CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
SignBoss napsal:

No bez problémů změna kategorie nebude ani u jiných, tomu věř.


"bez problemu" mirilo k tomu, ze vyrobce vyda potvrzeni, ze to lze provest - jestli se to da provest v dalsich fazich zatim nevim ;-)

mam treba prirucku pro prestavbu boxera/jumpera a nekterym vecem u obytne vestavby proste z principu vyhovet nejde, takze je treba to spravne schovat, aby technik pri prestavbove STK nemel sanci neco takoveho posoudit...


Ale zase nehledám problémy. Až STK neprojdu, tak nasadím dvojsic a nějak to půjde..
Jen jsem se o změnu kategorie zajímal z důvodu emisí do Rakouska.


o tu sedacku jde jen okrajove, protoze legalizace sedacek v potrebne konfiguraci je relativne snadny problem - horsi jsou pevne vestavene obytne prvky do nakladu - vcera mi technik na STK, kde jsem byl s normalnim autem rikal, ze to oficialne urcite nesmi nechat projit, pokud neni v TP M1 obytne nebo N1 obytne

nechci tady sirit paniku ;-), jen se snazim k tomu pristoupit bezpecnou cestou a jsem smutnej z tak zbytecnych prekazek
 
Upravit
ahoj
máš tři možnosti
1. nechat si přestavět auto na zvýšení obsaditelnosti u firmy která má povolení na to konkrétní auto, a pak požádat příslušný úřad evidence vozidel o povolení přestavby a ten ti dá za jakých podmínek to lze provést .
2. požádat výrobce o povolení k zvýšení obsaditelnosti a přestavby na obytný a pak absolvovat zkoušky na výzkumáku , které stojí cca od15-30ti Kč., ale většinou výrobci moc nechtějí dávat povolení a když ho tají tak za 5-10tiKč.
3. nechat si udělat přestavbu u firmy , koupit razítko do TP je problém protože se na každý typ dělá homologační zkouška a ta něco stojí a nikdo o ni nechce přijít .
 
Upravit
Podle mne, chceš-li to "čisté" Ti z výše uvedených stejně zbývá jen vlastní varianta zvýšení obsaditelnosti. Pokud využiješ nějakou firmu, tak Ti sedadla namontuje podle jejich schválení a tedy i s rozmístěním. Ve vestavbě se ale sedadla dávají trochu jinak, takže použít původní úchyty již nedokážeš. Asi bych šel cestou individuální přestavby a to přes zkušebnu, třeba DEKRA to má i na stránkách. Ale než se do toho pustíš, zjisti si nejdříve co kdo bude chtít abys potom nebyl překvapen. A pamatuj, že vše co namontuješ by mělo mít homologaci.
 
Upravit
Ahoj, kamarád asi před osmi lety koupil vw caravelle, poté ho přestavěl na multivan a chvíli na to následovala přestavba na westfalii(originální vestavba z bouraného vozu). Takže dnešní podoba jeho vw se rozhodně neshoduje s TP. Nehledě na počet míst, autu narostla střecha do výšky přes půl metru. Přes všechny tyto změny, TP neřešil, s autem projel téměř celou Evropu, kde byl nesčetněkrát kontrolován a pokutován, rychlost, parking, ale na TP si nikdo nestěžoval. Má pouze STK o tisícovku dražší a povinné ručení xxxx,- na caravellu.
Sám mám v plánu pustit se do vestavby, ale když to tady čtu, tak legislativu nejspíš vynechám, nebo zvolím českou metodu. Pokud Vám totiž technik na STK tvrdí, že to nejde, říká si v podstatě o peníze(myšleno s nadsázkou).
 
Upravit
Dobrý den. Jaký rozdíl mezi nákladním auto 6 míst skříň a nákladním auto 6 míst minibus?
 
Upravit
Musí říci někdo, kdo to má,podle mě bude minibus M1, zatímco skříň N1.

Mimochodem, platí všechno v předcházejících odpovědích, tzn. faktická nemožnost změny otypování, případně nutnost zaplatit zkušebně nebo firmě s razítkem, pokud nepotřebuji měnit počet sedaček, nechci je měnit za otočné, ani nechci vyndavat přepážku? Případně se obejdu i bez rozvodů plynu využitím přenosného vařiče? Předpokládám, že potom rozhoduje "pevné spojení" vestavby s vozidlem, má někdo zkušenost, jak se pevné spojení posuzuje?(v čechách asi na každé STK a u každého technika jinak :-( ). Například, pokud k ukotvení vestavby, tedy fakticky nábytku, použiji standardní úchyty pro náklad, případně existující otvory v žebrování nákladového prostoru, zjednoduší to situaci (asi ne, ale pro jistotu se ptám).
Samozřejmě potom nejde o plnohodnotnou obytku,ale spíš nouzovou vestavbu do dodávky, a samozřejmě jí potom můžu jednou za jeden nebo dva roky před STK komplet vyndat, dokud mě to nepřestane bavit a nekoupím radši o 10 let starší obytku s příslušným otypováním :-).
 
Upravit
Děkuju za odpověď.
 
Upravit
A ještě dotaz, ne odpověď, podle čeho vlastně probíhá otypování při dovozu ze zahraničí? U plnohodnotné obytky je to jasné, ale třeba v Německu se vyskytuje na prodej řada pseudovestaveb, pravděpodobně nikoliv továrního původu, třeba tady http://suchen.mob...mp;noec=1#, nebo http://suchen.mob...amp;noec=1 , jako co mi otypují podobné auto při dovozu? Jako N1, N1 obytné nebo M1? nebo nejdřív budu muset tu "vestavbu" vyhodit a spálit .-), a potom mi to otypují jako klasickou dodávku? Má s tím někdo zkušenost?
Upravil/a fifa32 dne 12.08.2015 21:18
 
Upravit
fifa32 napsal:

A ještě dotaz, ne odpověď, podle čeho vlastně probíhá otypování při dovozu ze zahraničí?


žádné otypování neprobíhá při dovozu. Co máš za kategorii v zemi původu, to budeš mít i u nás. U nového vozu platí to, co je v COC listu, u ojetiny to co v původním TP.
Chcešli kategorii změnit, musíš "přestavět".
Přihlášením vozu v jiné zemi ji změnit nelze.
Upravil/a sipadan dne 12.08.2015 21:38
4.114683,118.628756
 
Upravit
Díky za upřesnění, nějak mě nenapadlo, že kategorie jsou mezinárodně standardizované, ještě jsem nedovážel :-).
 
Upravit
U toho prvního inzerátu je jasně napsáno LKW Zulassung - takže dodávka. Většinou to nikdo v Německu na wohnmobil přepsáno nemá (přesto, že je to tam výrazně jednodušší) a pokud ano, tak je to v inzerátu patřičně zdůrazněno.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
 
http://mekie@centrum.cz Upravit
Mekie, prosím, jak se tov Německu dá přepsat na wohnmobil? Sice se do toho jistě nikomu nebude chtít, ale třeba by se některý prodávající nechal za přiměřený bakšiš zlomit, přepsalo by se v Německu před dovozem a tady by snad byl potom klid :-).
 
Upravit
je tu hodně názorů, nedá se to číst ,ale z praxe vím jak je to jednoduché, stačí zaslat dokumentaci přes dovozce výrobci a počkat si tak 3 měsíce na odpověď, asi bude vždy kladná, pak zajít na inspektorát, tam vám povolení dají protože máte souhlas výrobce, pak vše postavit a ject přetypovat a klidně i z dodávka na obytný automobil, je to vše velmi jednoduché, mám to přetypované i z 3 osob na 4 osoby. Takže žadné výmysli a čekat až vám přijde povolení výrobce. Dokumentaci vám mohu prodat trochu s tím bylo práce. Takto vše jsem dělal u Fiatu přesneji Fiat 250,m ale povolení jsem dostal na všechny velikosti
 
Upravit
Hmm, třeba u Ducata asi ne, viz příspěvek SignBosse výše?
 
Upravit
Přesně tak, však jsem to konzultoval s dovozcem. A bohužel. A ani na novějším typu to nedělají. Takže ?!?!
CITROEN JUMPER

SAMOLEPÍCÍ NÁPISY A GRAFIKA
www.frmolshop.com
 
http://www.frmol.cz Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.26 sekund
134,474,768 návštěv