ropČlen Přidáno
před 9 letSnad jsem to dal do správné rubriky. Po delší době jsme jeli do Chorvatska dálnicí ze Zagrebu směrem na Split. Dovolenkovou náladu mi pokazila před nejdelším tunelem žlutá kontrolka avizující nezávažnou poruchu motoru. Tak jsem ještě ujel několik dalších desítek km a nakonec jsem zastavil na nejbližší pumpě. Otevřel jsem kapotu, no vizuálně jsem nenašel nic kromně stop mého bezúspěšného boje s kunou. Ještě pro jistotu jsem zkontroloval olej. Náhle ke mně přilétli dva chorvatší andělé s odtahovkou. Tak takovou rychlost a ochotu jsem nečekal. Ruční srbochorvatštinoruštinou jsem vysvětlil, o co se jedná. Mrknul na kontrolku a prohlásil, že musím na diagnostiku, že mě naloží a odtáhne. Řekl jsem, OK, mám ADAC pojištění - bude to z toho? Ne, to ne, ale nemůžu s tím jet, nedaleko je servis s diagnostikou. To už bylo podezřelé. Odmítl jsem odvoz, ale dal mi nakonec viziku a nasměroval pomocí navigace na ten servis. Pro jistotu jsem tam zajel. Servisman se tam tvářil velmi důležitě (samozřejmě jsem tam viděl odtahová auta stejné značky), napojil počítatč, vynuloval, překontroloval motor a poslechl turbo. Při zkušební jízdě mi vysvětlil, že při absolvovaném převýšení cca 700m zaznamená počítač vlivem změny atmosférického tlaku podtlak vzduchu a vyhodí poruchu. Děje se to nejen u Fiatu, ale i u ostatních aut. Zvedl jsem palec v zaťaté pěsti:^ a pogratuloval k dobrému místu pro jejich servis. Jen se usmál a souhlasně pokyval hlavou. Jako každý jiný dovolenkář-řidič jsem za uklidnění zaplatil 60Eček a sklidnou duší jsem pokračoval dál. Nakonec diagnostika by u nás nevyšla levněji.
Takže rada pro všechny, kterým se na daném úseku stane něco obdobného, klidně pokračujte dál. A pro ty, pro které co není na 100% není jisté, zastavte na nejbližší pumpě, někdo si Vás najde a za 60Ěček budete zase klidní.B)
mengic333Člen Přidáno
před 9 letTak to počujem prvýkrát. Cez Alpy to je 1067m a nic, ziadna kontrolka. Ani ford ani citroen. !y
karlosVWČlen Přidáno
před 9 letono...žlutá kontrolka motoru u Fiatu toho oznamuje více. Bylo by dobré napsat jaký rok výroby a kolik kW/PS motor má. Na žlutou kontrolku lze někdy zdarma vyzrát 3x zapnutím a vypnutím zapalování nebo odpojením baterie (pod nohama řidiče) na 10 minut.
Ale jak jsem psal.....r.v. a PS jsou důležité.
_P_H_Člen Přidáno
před 9 letJeep Commander, Hobby De Luxe 540,
kucmaisČlen Přidáno
před 9 letBohatě stačí ELM 327 AUTODIAGNOSTIKA Bluetooth 1.5 OBD2 ANDROID a mobilní telefon s androidem.
Kucmaisi + Abbey Aventura 315
Martin MrakČlen Přidáno
před 9 letZlatej atmosférickej diesel,jede pomalu,ale pořád.
Martin
Facebook- Martin Havelka
Kapitank1400Člen Přidáno
před 9 letJá jezdím na žlutou kontrolku ( či oranžovou ) nejméně 25 let. Používám LPG a lamda sonda to vyhodnocuje že není palivo, tedy příliš nízké emise ve výfukových plynech. To samé má manželka občas u Toyoty , protože používá jako pohon E85 ku. Také si zařízení myslí že nemá pohonné hmoty.
A konečně u kamionu, mě svítí také žlutá kontrolka neustále.
Tedy rozhodně bych se kvůli nepodstatné žluté kontrolce nenehal ,,zlákat" do nějakého servisu. !y
Slávek 59
a Evik 59 :k od Tábora
ropČlen Přidáno
před 8 letNa podzim při výjezdu na Chopok, opět při převýšení a na nízkých otáčkách začala svítit žlutá na motoru. A to jsem najel od poslední signalizace chyby cca 5000km, bez problému.
Bohužel, dnes už při této signalizaci neprojdete přes TK. Opět v chybách zaznamenán nízký tlak. Přesvědčil jsem technika, aby to vymazal a následně jsem musel najet 50km, aby hlášení kompletně zmizelo. Takže nakonec jsem prošel, ale půl dne v prdeli.
Komu to svítí, pozot na TK.
pedaČlen Přidáno
před 8 letMne se ta kontrolka nerozsvítila nikdy, ale v úseku z Rakouska do Itálie - Brennerský průsmyk - mě vždy padl výkon motoru pocitově o polovinu a bylo to dost nepříjemné, takže s tou změnou okolního tlaku to mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, ale nevím jestli je to běžné a nebo jsem měl "nějaký" komponent (váha vzduchu apd.) částečně defekt....Brenner je cca 1300m.n.m. Zajímavé je, že třeba na Grossglockner (cca. 2500 m.n.m.) se mi to nikdy nestalo.
Ducato, r.v. 2008, 100PS
Moje ted cerstva zkušenost před týdnem technicka emise neprosel jsem nic nesvitilo obytne auto fiat 3l z roku 2011 servis udelal emise prosel jsem technickou a zpet do servisu vymena servisni klapky cena 14000kc vyjezd Buk a zpet800km 30km před domem se rosvitila kontrolka motoru servis reklamace po tydnu me predali auto s tim ze je v poradku prekontrolovali kabely a vymenili nejakou sondu projeli se 50km no v sobotu jsem auto prevzal tak ted cekam az vyjedu na velikonocni sraz kdy zacnu svitit Hlubucek Ivan Laika
ropČlen Přidáno
před 7 letUž tu toto téma bylo i v jiném vlákně, nyní snad mám i já problém vyřešený. Hlášku chybu tlaku způsoboval vadný ventil na turbu, který postupně díky korozi a vody odcházel. Muselo se to projevit naplno - nyní odešel úplně. Jak mě informoval servisák, Fiat a nejen on to nedodává samostatně, je nutno vyměnit celé turbo. Nakonec se mu ventil s elektronikou podařil sehnat přímo od výrobce turba. Preventivně vyměnil i palivový filtr.
Odešlo to po cca 200km před Brnem na cestě do Chorvatska. Sehnat někoho v Brně v sobotu - nemožné. Ve Fiatu mi řekli, že to můžu u nich odstavit, ale že se mi na to podívají nejdříve za 14dní. Nakonec v Břeclavi v jediné funčním service po diagnostice jsme to otočili a plížili se zpět domů, auto jelo v omezeném režimu. Snad už od té žluté kontrolky budu mít klid. Takže v mém případě to nebyl palivový filtr, i když ho ted´budu preventivně měnit po každých 30.000km.
Automatické sloučení 18.06.2017 17:19:
Pokračování svíticí žluté kontrolky
Po zimě jsme se těšili na první jarní výjezdy - velikonoce, 2 prodloužené víkendy....Bohužel, ujeli jsme 500m a opět potvora začla svítit, motor v nouzovém režimu. To už jsem se na známého mechanika naštval, ještě ke všemu si šnorkoval v Egyptě, když jsem ho potřeboval. Rozhodl jsem se proto auto dát do nejmenovaného Fiat servisu v Ostravě. Za 500Kč mi oznámili, že to vynulovali, ale že mi odešlo turbo - servisman prý sundal hadici a na hřídeli že je vůle. Prý jsem tam lil nekvalitní olej?? Já né, jiný značkový servis, ale jak to dokázat? Turbo 39tkč, práce, nový olej + filtr aby byla záruka, no někde k 60tkč.
Tak jsem to strávil a objednal výměnu, těch nepodařených výjezdů už bylo dost. Ale nedalo mi to a zavolal jsem servisákovi. Přesvědčil mě, že mi udělá repas za 6tkč. Dělá jich hodně, neměl ještě reklamaci. Na poslední chvíli jsem tedy výměnu zrušil. Při cestě z Ostravy opět - blik a nouzový režim. Auto jsem předal servisákovi i přes nepříjemný dojem přeplněného parkoviště aut čekajících na opravy po jeho dovolené. Rozloučil se slovy, nevěřím, že je to turbem.
Po 14 dnech se k tomu konečně dostal a zavolal mi, že je to hotové. Tož abych měl dost peněz, zeptal jsem se - kolik? Odpověď - přijed´, zasměješ se. No já jsem se spíše naštval. Strávil na tom skoro celý den, než mu to na diagnostice cvaklo - vadný ventil vstřikovacího tlaku. Cena 1500Kč, s práci 3200Kč, dal jsem 3500Kč. A rozloučil se se slovy: vůle na hřídeli turba je vždy. Garantuji ti, že nikdo se turba nebo hadice nedotkl. Co mě naštvalo nejvíce, že jsem mohl mít nové turbo vyměněné ve značkovém servisu, u specializovaných odborníků na Fiata. Ted´mám prakticky zaplacen letošní výjezd do Skotska a nemusíme se moc omezovat. Klepu na dřevo, ale najeto pro jistotu cca 700km po kraji slovenském a auto šlape. Znovu klepu na dřevo. Takže v tom servisu Fiata v Ostravě, mě už nikdo neuvidí.
Přeji všem, at´Vám ty Vaše skříně na kolečkách slouží a nemusíte trávit dovolenou v apartmánech, uvázaní na jednom místě. Ted´si toho luxusu ještě více vážím.
Upravil rop dne 18.06.2017 17:19,
před 7 let