petroctaviaNováček Přidáno
před 9 letChci se zeptat při jizdě s Karavanem mužu mit zapnutou ledničku jede na plyn nema něgdo skušenosti :x
Hledáme kamarady co radi cestuji a poznavaji památky z Moravskosleskeho krake okoli Karviná, Haviřov, Ostrava, Orlová, Rychvald, Petřvald, Český Těšín.
petroctaviaNováček Přidáno
před 9 letJa jsem si to myslel chtěl sem chladit potraviny než dojedu k moři dika za potvrzeni .
Hledáme kamarady co radi cestuji a poznavaji památky z Moravskosleskeho krake okoli Karviná, Haviřov, Ostrava, Orlová, Rychvald, Petřvald, Český Těšín.
misanovČlen Přidáno
před 9 letPřesně tak, ale můžeš ji dát na 12V, jestli máš. Mi to napojili i do auta ;-)
tuaregČlen Přidáno
před 9 letJá jedu po cestě na 12V a po dojezdu na Makarskou je maso v mrazáku zmrzlý na kámen!e
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
jasná věc, při jízdě na 12V, v kempu na 220V a na divoko plyn, tak to jedu já.......
ValteracciČlen Přidáno
před 9 letjá lednic roztopím půl dne předem na plyn, před cestou dodám jídlo a přepínám na 12V...pak klasika, bud plyn nebo 220V dle toho kam dojedu
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
traktorista2Člen Přidáno
před 9 letMůžu se prosím zeptat ? Když to jede na 12 V předpokládám že asi z autobaterie musí tam být nějaká úprava a nebo stačí jen přepnout lednici na 12 V a ona automaticky bere z autobaterie ?
Předem díky za osvětu, traktorista2
tuaregČlen Přidáno
před 9 letJá mám zapojenou"plnou" zásuvku na autě. Prostě přepnu lednici na 12v a už si to žije vlastním životem.
!yZdeněk 53,!o Milada 52,:i Buddy 3,5, Oskar 1, Hyundai ix35, 2,0 CRDi, 4x4, 135 kw, automat - Superb I, 2.5 Tdi V6,120 kw - Superb II, 2.0 TDi, 125 kw, DSG - Swift Corniche 15/2
ValteracciČlen Přidáno
před 9 letCitovat
tuareg napsal:
Já mám zapojenou"plnou" zásuvku na autě. Prostě přepnu lednici na 12v a už si to žije vlastním životem.
Mám to taky tak, ale pouze pokud běží motor-alternátor, jinak tam štáva neteče.
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
Zdenek a AlenaČlen Přidáno
před 9 letjá jezdím s lednicí zapnutou na plyn a zatím žádný problém.
:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
ipyČlen Přidáno
před 9 letaj ja jazdím s ladničkou zapnutou na plyn hlavne za jazdy v kempe prepínam na 220.
Na 12v to strašne žerie baterku mám spravené aj na alternátor-ked dobíja no pri dlkších prestávkach sa ohreje a učinnost chladničky je slabá. Za jazdynajúčinejšie chladí na plyn.
Bezna instalace pousti 12V do lednice jen za jizdy, takze to baterku nijak nezere :-)
Tedy 12V jsem mel zapnuto stale a nachlazovalo lednici pouze pri nastartovanem motoru. K tomu se da paralelne zapnout i plyn (jestli to skutecn paralelne ohriva elektrikou i plynem nevim).
Domnivam se, ze by ty lednice mohly mit vykonnejsi chlazeni na 12V, treba 30A/12V - vzdyt bezny alternator, i ten co mam ve stare Fabii, dava snad 120 nebo 150 amper...
Takze asi zalezi na lednici. Kolik umi mrazit na 12V.
____
...Rozhoduji se do ceho jit... Zatim 1:0 pro vestavbu, neco 2499,- s nejlepsim pomerem cena/vykon... Pokud neco takoveho mate, upozornete me pls na SZ, dik.
Elektrika v obytnaku:
pracovni seznam soucastek.
Kritizujte komentujte
ValteracciČlen Přidáno
před 9 letMyslím, že aby to správně fungovalo jak říkáš na více amper, bylo by potřeba silnějších kabelů. Je to moc daleko od ALtíku. Navíc poud mě poběží kklima a něco táhnu je to jen tak tak a je to znát na výkonu motoru.
Navíc lednic na plyn a 12V nezprovozníš, alespon u mě to nejde, vždy jen jedna varianta 12V, nebo plyn nebo 220V
Mondeo combi 2,0 154Kw + aktuální Swift Chalenger Sport 586 - předtím Bailey Ranger 550/6 a ještě předtím Bailey Peagant Provence + posádka 2 + 2 + 1
VasuČlen Přidáno
před 9 letJiž mnoho let to dělám tak, že doma lednici namrazím na plyn a při výjezdu rozhoduje teplota okolí. Do 20°C přepnu na 12 V a lednička se nezchladí. Při venkovní teplotě nad 20 °C jedu zásadně na plyn, je tam větší výkon. POZOR lednice nesmí nikdy jet na dva druhy ohřevu ! Okamžitě se z toho stane trouba a zničí vám všechny potraviny ! To vám může potvrdit chlaďař Pepa.
firemanČlen Přidáno
před 9 letTakze asi zalezi na lednici. Kolik umi mrazit na 12V.[/quote]
Na chladnicke je to prepinanim zabezpecene tak aby to neslo naraz...
Altik z obycajnej fabir bude davat myslim 70 alebo 90 amper max, a dostat 30 A 7m dozadu az ku chladnicke navyse cez konektor na TZ nieje take lahke, presne ako pise kolega.... To by chcelo fakt kvalitne spoje a kable jak prst...[/quote]
Neviem kolega odkial beres 30 A , mam chladnicku na 12V kde je 100 W spirala- tj. cca.10 A je to robene koli tomu aby auta bezne stihali do 15 A (co nestihaju,lebo od vyroby davaju tenke vodice-straty.) takze priamo od baterky cez 15A poisku mam kabel 4mm a druhu zasuvku pri taznom,takze pri zapnutej chladnicke a nastartovanom motore mam 12,8 V a vsetko OK-tak tak,ale nie kazdemu sa to da a ma na to schopnosti a moznosti.pozdravujem Vas
Lukas99Člen Přidáno
před 9 letJa mam lednici thetford a prepnul jsem to na automaticky zdroj pri odjezdu, napajet se tedy (alespon doufam) mela z auta... Bohuzel pri jizde z Budapesti na Krk to totalne vysalo baterii v karavanu, takze mi v kempu nesel mover a musel jsem dve hodiny dobijet, abych to vubec zaparkoval... Tak nevim kde nastala u soudruhu z NDR chyba, ale muj dojem je, ze to bere daleko vice stavy, neze je tomu schopny auto dat... Pravda, ted si uvedomuji, ze jsem mel chlazeni na max :v ... No byla to legrace na me prvni dovolene s karavanem !h ... Tvrda skola na zacatku, pak uz to pujde hladce...
Lukas 39 + Pavla 38 + Matej 6 a Viki 2
-------------
Madarska Insignia 4x4 a cesky Bürstner Averso Top 520 TK
Ako pise Vasu, takto to pouzivame odjakziva a ziaden problem. Ziadne auto nemalo problem napajat chladnicku pocas jazdy elektrinou a stihalo to uplne bez problemov. Teraz s novou chladnickou kde je rezim "Automatika" sa tato cinnost vykonava bez zasahu presne tak ako to bolo predtym cize, ked je jazda ide na 12V, ked sa stoji prepina sa na plyn a ked je dostupna elektrina 230V tak ide na striedavy.