Zdravím všechny.
Kolega mne upozornil, že některé automaty nejsou vhodné na tahání karavanu. Mám ve své 308 6AT, má s tim někdo nějaké zkušenosti? Na co si dát pozor, možné následky apod.
Díky,
Ahoj, vo svojom aute mám tiež automat ale 4-stupňový s motorom 2,9... Jednoducho povedané kolega má určite pravdu, radenie automatu je závislé samozrejme od otáčok a rýchlosti ale aj od vypočítaného zaťaženia motora, s ťažkým prívesom sa ti auto bude správať akoby si stále išiel do kopca, čiže RJ motora nedovolí zaradiť vyšší stupeň. S malolitrážnym motorom a automatom skúsenosť nemám ale pár rokov dozadu som mal Audi A6 2,5TDI s 5st tiptronikom a tá mala s prívesom tiež dosť roboty. Určite by to chcelo vyskúšať, karavan má nielen svoju váhu ale treba myslieť aj na odpor vzduchu - keďže je podstatne väčší než auto....
Pokud by RJ držela motor v otáčkách, mám možnost si přehodit rychlost pádly popřípadě bych musel jít do manuálního režimu. Jde mi však taky o to aby převodovka nedostala natolik zabrat, že odjedu 2000km cestu a převodovka skončí v servisu.
ivan613Člen Přidáno
před 9 letAhoj ja mám mondeo 2,5 V6 v automate.Keď som ho kupoval tak som sa pýtal na životnosť převodovky ohľadne ťahania prívesu mám tam ťažné na 1800 kg.Pokiaľ sa nebude extrémne převodovka namáhať tak by to malo byť v pohode.Videl som len jeden zničený automat kvoli ťahaniu ťažkého prívesu.Majiteľ za nim pravidelne ťahal príves s dvoma ťažnými koňamy.Takže záleží ako a čo budeš ťahať.
kdysi jsem chtěl tahat za omegou 2,5td s automatem karavan 1200kg, omega měla tažné na 1650kg,
zkusil jsem zavolat do servisu, kde repasujou automaty ( bylo to někde v Praze ), pán byl velice ochotný a vysvětlil mi, že automaty v osobákách na velký přívěs nejsou stavěné, utáhnout to, ale dřív nebo později mu pak stejně skončí na stole, tahat s automatem, tak jedině jeepa ( Patrol, Land rover, ML mercedes ) z osobáků prý jedině mercedes W124
mohl mi to doporučit a pak "měl kšeft", ale vysloveně mě od toho odradil, no mluvili jsme spolu asi 20-30minut
misusČlen Přidáno
před 9 letJá myslím,že to je robot a ne automat a ten zas až tolik netrpí.
Jarek DominikaČlen Přidáno
před 9 letNěkteré odpovědi opravdu udivují. Robotická převodovka neboli DSG,Getrag,PDK,S-tronic je suchá jedno nebo dvojspojková převodovka dodávaná většinou do vozidel s nižším výkonem, protože větší porci kroutícího momentu nevydrží. Má reakční dobu přeřazování kdy na několik ms odpojí kroutící moment motoru. Tedy její neustále řazení s karavanem ji pošle rychleji do náručí servisu. A proto není moc vhodná k tahání. Možná tak pokud budu tahat 50% možného zatížení koule.Převodovka CVT (variator) už vůbec ne.
misusČlen Přidáno
před 9 letRobot se dává do dodávek (Sprinter,Ducato atd)
Je to manuál razenej robotem,DSG je něco trochu jiného.
Každopádně na tahání nejlíp manuál a velký objem motoru.
chodacČlen Přidáno
před 9 letNa tahani je nejlepsi silne auto s menicovou automatickou prevodovkou. Ale znicit se da cokoli.
na všechny otázky světa najdeš odpovědi v textech Tří sester
Aleš 776751458, Hanka 777079243
Suhlas - ak tahat s automatom tak velky objem a klasicky mokry automat. Netvrdim ze je to na tahanie stavane ale netrpi... DSG&Co a roboty podla mna vobec. Hoci nedavno sme mali na dielni novu obytku Ducato s robotom, problem bol vsak podla mna v komunikacii s dodavatelom, nakolko zakaznik chcel automat a pytal sa ci mu to tak vedia dodat.... Povedali ze jasne a dodali mu robota. Ked sme mu vysvetlili co vlastne ma, nebol velmi nadseny... Na tom je hned poznat ze je to tazke a elektronika velmi rozmysla, cely komfort sa potom straca v tom ze clovek by to s tou saltrpakou zaradil uz davmo a jazda by bola plynulejsia. Takisto spojka ovladana servom dostane zabrat...
ipyČlen Přidáno
před 9 letAutomatické prevodovky sú stavané a nadstavené - rýchlostné stupne a zábery spojky na konkrétne vozidlo tj.výkon,krútiaci moment,hmotnost čiže ak auto váži 1500 kg a zan zapneš 1000kg tak to nadstavenie nebude optimálne na tú hmotnost a výrazne sa znižuje životnost prevodovky.Samozrejme občasné tahanie jej nejak neublíži.Jak tu bolo spomínané Patrol,Čeroke,ML, Patrol s automatom skolaboval asi po roku tahania prívesu 3.5t
na ML výrobca neodporúča tahanie dokonca v Mercedese mali námietky na montáž tažného na nové auto s tým že omedzia záruku na prevodovku.Čiroke nevydržalo s vlekom tiž všade skolabovali aut.prevodovky.Kia Sorento s manuálom má najazdené 390 000 s vlekom a jazdí stále.
Takže nech vraví každý čo chce ale jediné automaty čo sú na tahanie začínajú v traktoroch a končia v kamionoch.To sú stavané prevodovky na extrémnu zátaž ostatné sú sračky stavané len na luxusné vozenie.
Na tahanie jednoznačne MANUAL