Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Peugeot 308 1,6HDi automat (2008)+ karavan: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Peugeot 308 1,6HDi automat (2008)+ karavan

Poslední aktualizace před 9 let
R
rkempnyNováček
Přidáno před 9 let
Zdravím všechny.
Kolega mne upozornil, že některé automaty nejsou vhodné na tahání karavanu. Mám ve své 308 6AT, má s tim někdo nějaké zkušenosti? Na co si dát pozor, možné následky apod.

Díky,
P
PeterLČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, vo svojom aute mám tiež automat ale 4-stupňový s motorom 2,9... Jednoducho povedané kolega má určite pravdu, radenie automatu je závislé samozrejme od otáčok a rýchlosti ale aj od vypočítaného zaťaženia motora, s ťažkým prívesom sa ti auto bude správať akoby si stále išiel do kopca, čiže RJ motora nedovolí zaradiť vyšší stupeň. S malolitrážnym motorom a automatom skúsenosť nemám ale pár rokov dozadu som mal Audi A6 2,5TDI s 5st tiptronikom a tá mala s prívesom tiež dosť roboty. Určite by to chcelo vyskúšať, karavan má nielen svoju váhu ale treba myslieť aj na odpor vzduchu - keďže je podstatne väčší než auto....
Peter, Zuzka a deti
R
rkempnyNováček
Přidáno před 9 let
Pokud by RJ držela motor v otáčkách, mám možnost si přehodit rychlost pádly popřípadě bych musel jít do manuálního režimu. Jde mi však taky o to aby převodovka nedostala natolik zabrat, že odjedu 2000km cestu a převodovka skončí v servisu.
P
PeterLČlen
Přidáno před 9 let
Ono pokiaľ sa to nebude "trápiť", myslím že nemá prečo skončiť v servise. Jednoznačne to treba vyskúšať, ako si s tým prevodovka a elektronika poradí. Pokiaľ bude normálne radiť, samozrejme s "prodlevou" je to ok... Pokiaľ bude mať problém sa rozhodovať (Fiat a jeho Selespeed napr.) tak jej to prospievať nebude. Aký karavan chceš ťahať?

Automatické sloučení 28.06.2015 14:12:
Skús si pozrieť stránku zugwagen.info a zadaj si parametre auta a karavanu. Keď som tam zadal tvoje auto s 6st manuálom a 1000kg karavanom tak mi vyšlo že na 6-ke to v podstate ani veľmi nepôjde....
Peter, Zuzka a deti
Upravil PeterL dne 28.06.2015 14:12, před 9 let
ivan613ivan613Člen
Přidáno před 9 let
Ahoj ja mám mondeo 2,5 V6 v automate.Keď som ho kupoval tak som sa pýtal na životnosť převodovky ohľadne ťahania prívesu mám tam ťažné na 1800 kg.Pokiaľ sa nebude extrémne převodovka namáhať tak by to malo byť v pohode.Videl som len jeden zničený automat kvoli ťahaniu ťažkého prívesu.Majiteľ za nim pravidelne ťahal príves s dvoma ťažnými koňamy.Takže záleží ako a čo budeš ťahať.
copycopyČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

rkempny napsal:

Zdravím všechny.
Mám ve své 308 6AT, má s tim někdo nějaké zkušenosti? Na co si dát pozor, možné následky apod.

Díky,
A nemáš tam náhodou robotizovanú prevodovku? Klasický automat, pokial viem, montuje PSA až na dvojliter.
T
tom74Člen
Přidáno před 9 let
kdysi jsem chtěl tahat za omegou 2,5td s automatem karavan 1200kg, omega měla tažné na 1650kg,
zkusil jsem zavolat do servisu, kde repasujou automaty ( bylo to někde v Praze ), pán byl velice ochotný a vysvětlil mi, že automaty v osobákách na velký přívěs nejsou stavěné, utáhnout to, ale dřív nebo později mu pak stejně skončí na stole, tahat s automatem, tak jedině jeepa ( Patrol, Land rover, ML mercedes ) z osobáků prý jedině mercedes W124
mohl mi to doporučit a pak "měl kšeft", ale vysloveně mě od toho odradil, no mluvili jsme spolu asi 20-30minut
misusmisusČlen
Přidáno před 9 let
Já myslím,že to je robot a ne automat a ten zas až tolik netrpí.
Jarek DominikaJarek DominikaČlen
Přidáno před 9 let
Některé odpovědi opravdu udivují. Robotická převodovka neboli DSG,Getrag,PDK,S-tronic je suchá jedno nebo dvojspojková převodovka dodávaná většinou do vozidel s nižším výkonem, protože větší porci kroutícího momentu nevydrží. Má reakční dobu přeřazování kdy na několik ms odpojí kroutící moment motoru. Tedy její neustále řazení s karavanem ji pošle rychleji do náručí servisu. A proto není moc vhodná k tahání. Možná tak pokud budu tahat 50% možného zatížení koule.Převodovka CVT (variator) už vůbec ne.
Telefon:608703865
K
kyklopČlen
Přidáno před 9 let
1,6 hdi je kombinovana s najvacsiou pravdepodonostou s robotizovanou prevodovkou, co je manualna prevodovka, kde nemusis mackat spojku a tahat paku, takze servisna narocnost je obdobna ako u manualnej

Automatické sloučení 29.06.2015 22:02:

Citovat

Jarek Dominika napsal:

Některé odpovědi opravdu udivují. Robotická převodovka neboli DSG,Getrag,PDK,S-tronic je suchá jedno nebo dvojspojková převodovka dodávaná většinou do vozidel s nižším výkonem, protože větší porci kroutícího momentu nevydrží. Má reakční dobu přeřazování kdy na několik ms odpojí kroutící moment motoru. Tedy její neustále řazení s karavanem ji pošle rychleji do náručí servisu. A proto není moc vhodná k tahání. Možná tak pokud budu tahat 50% možného zatížení koule.Převodovka CVT (variator) už vůbec ne.


Psa dodava robotizovanu prevodovku k 1,6 a cpali ju aj k 2 litrom. Je to jednospojkovy robotizovany manual kde pohyb spojky a " paky" obstarava pridavna "krabicka". S tymi momentmi s mimo, dnesne dvojspojky ( mokre) sa spajaju s 3 l 6 valcovimi naftakmi, takze asi tolko
Upravil kyklop dne 29.06.2015 22:02, před 9 let
misusmisusČlen
Přidáno před 9 let
Robot se dává do dodávek (Sprinter,Ducato atd)
Je to manuál razenej robotem,DSG je něco trochu jiného.
Každopádně na tahání nejlíp manuál a velký objem motoru.
chodacchodacČlen
Přidáno před 9 let
Na tahani je nejlepsi silne auto s menicovou automatickou prevodovkou. Ale znicit se da cokoli.
na všechny otázky světa najdeš odpovědi v textech Tří sester
Aleš 776751458, Hanka 777079243
K
kyklopČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

misus napsal:

Robot se dává do dodávek (Sprinter,Ducato atd)
Je to manuál razenej robotem,DSG je něco trochu jiného.
Každopádně na tahání nejlíp manuál a velký objem motoru.


Robot sa cpe kde kade, paradoxne do dodavok az tak moc nie, len kazdy pouziva iny nazov, aby to krajsie vyzeralo :)
copycopyČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

chodac napsal:

Na tahani je nejlepsi silne auto s menicovou automatickou prevodovkou. Ale znicit se da cokoli.


v čom je prínos toho klasického automatu na ťahanie? Na pohodlie áno, ale klasickému automatu ťahanie prívesu vôbec nerobí dobre.
P
PeterLČlen
Přidáno před 9 let
Suhlas - ak tahat s automatom tak velky objem a klasicky mokry automat. Netvrdim ze je to na tahanie stavane ale netrpi... DSG&Co a roboty podla mna vobec. Hoci nedavno sme mali na dielni novu obytku Ducato s robotom, problem bol vsak podla mna v komunikacii s dodavatelom, nakolko zakaznik chcel automat a pytal sa ci mu to tak vedia dodat.... Povedali ze jasne a dodali mu robota. Ked sme mu vysvetlili co vlastne ma, nebol velmi nadseny... Na tom je hned poznat ze je to tazke a elektronika velmi rozmysla, cely komfort sa potom straca v tom ze clovek by to s tou saltrpakou zaradil uz davmo a jazda by bola plynulejsia. Takisto spojka ovladana servom dostane zabrat...
Peter, Zuzka a deti
ipyipyČlen
Přidáno před 9 let
Automatické prevodovky sú stavané a nadstavené - rýchlostné stupne a zábery spojky na konkrétne vozidlo tj.výkon,krútiaci moment,hmotnost čiže ak auto váži 1500 kg a zan zapneš 1000kg tak to nadstavenie nebude optimálne na tú hmotnost a výrazne sa znižuje životnost prevodovky.Samozrejme občasné tahanie jej nejak neublíži.Jak tu bolo spomínané Patrol,Čeroke,ML, Patrol s automatom skolaboval asi po roku tahania prívesu 3.5t
na ML výrobca neodporúča tahanie dokonca v Mercedese mali námietky na montáž tažného na nové auto s tým že omedzia záruku na prevodovku.Čiroke nevydržalo s vlekom tiž všade skolabovali aut.prevodovky.Kia Sorento s manuálom má najazdené 390 000 s vlekom a jazdí stále.
Takže nech vraví každý čo chce ale jediné automaty čo sú na tahanie začínajú v traktoroch a končia v kamionoch.To sú stavané prevodovky na extrémnu zátaž ostatné sú sračky stavané len na luxusné vozenie.
Na tahanie jednoznačne MANUAL
copycopyČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

PeterL napsal:

Suhlas - ak tahat s automatom tak velky objem a klasicky mokry automat. Netvrdim ze je to na tahanie stavane ale netrpi... DSG&Co a roboty podla mna vobec. Hoci nedavno sme mali na dielni novu obytku Ducato s robotom, problem bol vsak podla mna v komunikacii s dodavatelom, nakolko zakaznik chcel automat a pytal sa ci mu to tak vedia dodat.... Povedali ze jasne a dodali mu robota. Ked sme mu vysvetlili co vlastne ma, nebol velmi nadseny... Na tom je hned poznat ze je to tazke a elektronika velmi rozmysla, cely komfort sa potom straca v tom ze clovek by to s tou saltrpakou zaradil uz davmo a jazda by bola plynulejsia. Takisto spojka ovladana servom dostane zabrat...


Klasický mokrý automat (t.j. hydromenič) práveže trpí najviac. Ani nie prevodovka samotná, ale jej náplň. Preto sa na offroady a SUV s automatom, ak má s nimi majiteľ v pláne ťahať príves, montuje dodatočný chladič prevodového oleja. A k tomu častejšie výmeny náplne prevodovky - niekde predpisujú aj po 30 tkm.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: rkempny, PeterL, ivan613, copy, tom74, misus, Jarek Dominika, kyklop, chodac, ipy

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,250,688 unikátních návštěv | Vygenerované za: 1.52377 sekund | Průměrně za: 1.52377 (0) sekund | Dotazy: 130 | Použitá paměť: 2.21MB/2MB