Po cca roční odmlce karavanismu, kdy nám byl zcizen karavan ,jsem několikráte přispěl do diskuze ,neb jsem měl čas a nikam jsem nejezdil. Věděl jsem ,že je zle .Plánování někam vyrazit bylo tak najednou nějak jiné ,nebylo to tak ,že ve čtvrtek se řeklo ,,mámo pojedeme někam zítra má být hezky,, ,,táto asi by jsme mohli a kam pojedeme,, to je jedno mámo, zítra někam dáme prst do mapy a vyrazíme jak přijdou děti ze školy,, Bylo to najednou ,,mámo volala jsi jestli mají volnu chatku,, ,,volala vše je plný máme příště rezervovat tak měsíc dopředu a to stejný by jsme měli udělat i na letní dovolenou a měli bychom si už rezervovat i zimní , a tam kde se nám líbí jak ta jezdíváme ,by jsme si to měli rezervovat rok do předu. Jo a měli by jsme si vše pojistit proti stornu ,víš jak minule onemocněl mladej, pak malá a nakonec jsme to rušili ,že jsi musel do práce,, Prostě je to tak, jak jednou zažijete volnost a možnost si jet kdykoliv kamkoliv atd. chybí to, když o tuto možnost najednou nečekaně přijdete. Pominu to ,že za dobu co jsme jezdili s karavanem ,jsme poznali plno fajn lidí a zajímavých míst.
Co chci ale napsat je poznatek ,jak jsem já vybíral obytné auto, jelikož se s tím tady trápí více lidí.U mne to bylo hodně od extrému do extrému. Začal jsem na polointegrálu do 3,5t pak jsem pokukoval i po alkovně byť děti jsou už větší, byl jsem i u rozměru 6,5m.Začal jsem u ceny lehce nad 1mil.Značek jsem prošel ani nepočítám a o tom mít tam to co bych chtěl ani nemluvím. Hodně mne pomohlo pročítat diskuse, hledat mezi řádky, jelikož tu plno diskusí bylo tak 50 na 50 u daného tématu čili babo raď.
No kritéria byla jasná. Chtěl jsem nové auto ,ale od toho jsem upustil , jelikož cena základu auta super ,prodejci dělali co mohli ,no jak jsem tam začal skládat výbavu, vzpomněl jsem si jak jsem si kupoval Octavii s cenovkou od a reklamou Octavia od 300 a odcházel jsem s kalkulací po vybavení 700 - prostě klasika a tak jsem cenu nového s výbavou prostě neskousnul.
Udělal jsem i to, že jsem si půjčil obytné auto, abych si to s rodinkou vyzkoušel jak tu někdo radil-toto i já doporučuji pro ty, co začínají s obytným autem.
Co mohu říct je ,že v nějakém tématu se psalo co se vyplatí - půjčit nebo koupit ?A vím, že nevyplatí se ani jedno. Ale karavanisti ví ,že o tom to není a to stejné platí pro motorky co jezdí jen část dnů v roce, kabriolety, lodě a jiný radosti co koho baví a kdo si co pořídí.
Vycházel jsem při koupi z toho, že jsem chtěl motor třílitr a musím říct ,že jsem rád po těch pár km co jsem ujel a z tohoto požadavku jsem neustoupil. Dále jsem bojoval s doložností a s akční rodinkou jako je naše, velkým psem, potápěním, kolama, surfama jsem odpískal něco do 3,5t Přeložit se o 200kg by mne nevadilo , možná 300kg bych taky zmáknul ,ale počítal jsem to tak na 400až500kg přeložení u auta s třílitrem, sat, solar, tažné atd. atd. okolo délky 7,5 prostě blbost .Nešel jsem do toho i když napsáno o tom bylo moc a i já jsem auto do 3,5 moc moc chtěl. Doba se mění a jak jsem psal vážit si myslím že se bude více a více. Projel jsem se včera novým obytným po D1 a došel jsem k tomu co jsem si myslel ( NA TUTO DÁLNICI SE S OBYTNÝM AUTEM NEDÁ JET ANI KDYBY BYLA ZADARMO - SRDCE MNE TO RVALO) Rakousko? Uvidím jak to budu řešit, jestli objíždět, nebo krabička, nebo se na Rakušáky vyprdnou stejně jak na Chorvaty ,kde už mne neuvidí a prostě tam jezdit nebudu. Napíši později pravdivé vlákno, jestli mne to zatěžuje, nebo jestli jsem našel cestu jak se dálnicím v Rakousku vyhnout, aby mne to nevadilo. Najdu si možná nějaký lyžařský středisko, které je blíž ,než kam jsem byl naučený jezdit, prostě uvidím. Láká mne v létě sever, klidně Polsko, Norsko, Skotsko, Holandsko a co jsem mluvil s lidmi co tam začali jezdit nemůžou si to vynachválit ,prostě uvidím. Je mne to jedno ,teď budu rád jezdit i po krajích Českých i u nás je plno nádherných míst kam jet na víkend, nebo prodloužený víkend.
Abych pokročil, začal jsem objíždět starší auta, sjezdil jsem kde co. Nechtěl jsem se smířit s tím, že koupím auto a budu ho muset dávat do pořádku a dodělávat milion věcí. Viděl jsem auta pět let stará co vypadaly jak vraky staré dvacet let ,viděl jsem auta pět let stará co vypadaly jak kdyby sjely z výrobního závodu (takové jsem hledal) a co značka? Pomohla hezká odpověď jednoho karavanisty na parkovišti, když jsem se ho zeptal a viděl jsem ,že pár aut má asi již za sebou jak je spokojen se značkou kterou nyní má .Nádherná odpověď byla ,,JE TO STEJNJ SRÁČ JAKO VŠECHNY OSTATNÍ,, Prosím nerozveďme tu nyní diskusi ,že někdo má něco top bezchybné a super hyper, odpovědi jsou tu na plno vláken padesát na padesát no na kvalitu, zpracování, plasty a plno maličkostí co si člověk dodělá a po čase přestanou fungovat a stále se opravují a opravují je tu jasný jednotný názor - katasrofa. Další názor co se mne líbil a i proto jsem koupil co jsem koupil byl - ,,pane jestli koupíte auto na 3,5 tak pak už hoďte za hlavu jestli délku 7,5 nebo 8m jestli 4 nebo 5t,,
A tak je to tu ,přijel jsem se podívat k pánovi co měl Bavária Nord Edition na Mercedesu automat ,třílitr délka 8m 5tun najeto 20 000km stáří 3roky s výbavou včetně vestavěné centrály ,el stabilizačních noh, alde, truma, sat, solar, gps vyhledávání atd.atd.atd. prostě dodělávat budu jen tažné.Co navíc, tak to bylo to auto co vypadalo ,jak kdyby sjelo z výrobního pásu a to auto ,co vás chytne za srdce a bohužel si i připlatíte, aniž by jste původně chtěli . K automatu rozhodl jeden ze zdejších příspěvků pána, že se má čas při jízdě více kochat krajinou. Proč zadní náhon a dvojmontáž ? Tříosu jsem nechtěl ,neb tam je to s dálničními poplatky ještě horší a nad osum metrů jsem jít nechtěl s ohledem na manévrovatelnost na horách ale i jinde. Zadní náhon si tu pár lidí lidí hodně pochvalovalo v zimě na sněhu (uvidím jsem zvědavej ). Za druhé tu byl dobrý názor ,,je potřeba se smířit u koupě staršího auta a udělat hodně kompromisů ,z něčeho ustoupit, něco nového co by si člověk normálně nekoupil vyzkoušet,,. Moc lidí tu auto na Mercedesu s automatem nemá ,tak prostě to vyzkouším a uvidím a časem napíši, jestli je to zcestné a měli by se všichni držet jen Alka a Fiatu v manuálu. Zatím první poznatky jsou v pohodě. Vnitřní prostor mne nadchnul, zadní postel jsem původně uprostřed manželskou nechtěl, no zdá se mne ,že díky ní se zvětší prostor a v obytném autě se se dá víc projít, protáhnout , vyhnout se a u Bavárie se zachovala kupodivu i velká garáž (ano vím jsou větší) tak aby se tam i něco vešlo. Líbilo se mne zpracování i kvalita nábytku.
A jestli jsem mohl mít menší auto ,ano mohl a pevně věřím ,jak s námi děti přestanou jezdit ,tato obluda půjde z domu a koupí se něco menšího. Nyní si zkusím užít prostoru ve čtyřech a pes a díky tomu, že se chystám vůz užívat hodně v zimě a při stání na divoko se prostor bude hodit. Měl jsem to štěstí ,že se mne dařilo a mohl jsem si dopřát toto auto a pro někoho kdo tu založil vlákno ,,jsem asi socka,, mohu za sebe říct, že mám z tohoto stejnou radost, jako když jsem si koupil karavan za 200 000- před osmi lety - není o nic větší, je to prostě stejná, stejně velká radost.Toto se neměří penězi, je to jen splněný sen ,kteří si tu splnili naprosto podobní s auty za 100 000.- nebo za 3mil.´
Nevýhody po těch prvních km ? Myslím ,že bych bral větší nádrž. Dále je to velký auto ,fakt si na to musím zvyknout, hlavně na šířku. Nezaparkuji to do garáže:)
Tak snad se tu s někým někde uvidím na výjezdu, nebo se i časem na nějakém výjezdu domluvíme. Příští víkend už razíme , asi do Letovic na přehradu.
Držím palce těm co vybírají, fakt to není jednoduché, strávil jsem na tom spousta času, bylo to o hodně kompromisech.
Chtěl bych poděkovat lidem co se mě věnovali v Adrii, byť jsem od nich nový vůz nakonec nekoupil a chtěl bych vyzvednout obrovskou ochotu a profesionalitu ve Frankii v Holešově.
Mějte se pěkně a hodně šťastných pohodových km v letošní sezóně přeje Tom z Brna
Automatické sloučení 23.05.2015 18:54:
Tak ještě fotka pokud se mne to podaří vložt