cipisekČlen Přidáno
před 9 letDobrý den
Mám možnost koupit karavan astra za 15000 kč . Prodávající tvrdí že do něj nezatéká má nový okna atd. Už jsem zjišťoval co vše zkontrolovat, latě, brzda, kola podvozek. V podstatě mě nezajímá vybavenost vnitřní . Stejně všechny krámy co zabíraj místo poletí ven , dovnitř malý kamínka na dřevo tak jak to maj všichni hipíci... No poslední tři zimy jsme strávili ve španělsku a portugalsku s dodávkou ford transit 2,5d a letos jsme se rozhodli expandovat do co nejlevnějšího karavanu. Otázka zní dá se s astrou dojet do portugalska? Neupadnou kola? Rychlostí max 90kmh z kopce s transitem 2,5d 54kw. Jsou jízdní vlastnosti jiných karavanů výrazně lepší? Rozpočet je těch max 15 000 , prosím nepsat přidej 10t a kup lepší. 10 t na to nemám. Za 10 t dojedu do španělska Díky za odpově
Ps : Kemp je panelák postavenej vzhúru nohama a nemám rád bouchání dveří a centrály :_..........
rimidavlČlen Přidáno
před 9 letMěl jsem před léty několik obytných přívěsů ASTRA 380 v cestovce v Chorvatsku, můžu-li tě varovat, nekupuj. Většinou zatéká v rozích a jsou shnilé dřevěné nosníky v rozích a podlaha. Tato místa zevnitř a zespodu pečlivě prohlédni, při jakémkoli podezření jdi od toho pryč.
cipisekČlen Přidáno
před 9 letDíky za radu
Prodávající píše toto:
neteče do něj, konstrukce je dobrá, okna jsou nová i s těsněními 2 roky, stejně jako elektrika, nové bodovky, atd. Technická by neměl být problém, brzdí a svítí, VIN souhlasí s TP, nic jiného tam asi nezkontrolují
Dají se nějak ty schnilý trámy diagnostikovat? Odkrýt podlahu Práci se dřevem tak nějak zvládnu, ale na to abych měnil měsíc trámy a latě nemám chuť. .Zítra se na něj jedu podívat, ale peníze sebou neberu. Je tedy v podobné ceně nějakej kvalitnější? Přemýšlel jsme o Ponorce ale ten je asi už moc malej. Možná by bylo lepší koupit když vrak tak za 5000 a celej ho opravit. Ješte tedy porposím o radu. Co je na tomto karavanu nejhorší? Dá se stím vůbec jet? Nelítá to ze strany na stranu jak koza na ledě?
Lubos a DasaČlen Přidáno
před 9 letAhoj. Před lety jsem ho měl a tahal za Felicií combi. Nelítal a seděl na silnici celkem dobře. Po koupi jsem zjistil, že je shnilá konstrukce v přední části v úrovni od okna dolů a stejně tak i vzadu. Poznáš to, když se tam opřeš - bude to měkké. Měl jsem na to zimu, tak jsem to odkryl a opravil. Konstrukce je jednoduchá, tvoří ji rámečky z latí, tuším asi 5x4 cm.
bleriot11Člen Přidáno
před 9 letSkočil bych po tom na bazoši.I kdyby to chtělo(asi bude)nejakou udržbu,tak to přesně splní tu službu,co od toho očekáváš.Pročítám inzeráty se starými karavany a co kolikrát chtěj za takový šroty...je tento za hubičku a nevypadá zle.Za 13 tis koupíš okorát dnes tak stan.
Taky zvaž za čím ho budeš tahat.Já začínal s dělaným bržděným karavanem za formanem.Pújčil jsem si ho na Festival a nebylo to nic moc.Forman utáhl 750 Kg bržděný vlek a bylo to na hraně.Pokud to potáhneš naloženou dodávkou tak nic neřešíš.Pokud to potáhneš menším osobákem tak ti to bude cvičit ze zadkem,Pro mně bylo seznámení se stabilizátorem a tlumiči na nápravě objevem ameriky.Chtělo by to projet se, než ho koupíš.
Karel ProkopČlen Přidáno
před 9 letcipisek: kup ho, zkontroluj ložiska, pryže a jeď.
ladajČlen Přidáno
před 9 letMěl jsem ho a na opravách jsem strávil dost času a i peněz. Komplet shnilý předek a zadek - výměna dřeva, koženky, gumového těsnění kolem oken. Přetěsnil jsem všechny lišty, měnil šrouby za nerezový (těma podle mě musí za čas, pokud nejsou nerezový týct vždycky). Tahal se za autem dobře, akorát jsem měnil tlumič nájezdovky(ručně upravený, řezání, sváření) - byl tam kapalinový tuším ze Š100 a ten vleže špatně tlumil už z principu.
Takže za mně pokud na karavanu neudělal někdo generálku jako já - nekupuj.L
Vycházeje z vlastní zkušenosti, zkusil bych se kouknout po nějakém polákovi. Toho svého (bývalého) jsem koupil za 10 000. Časem jsem z něj očesal vše nepotřebné, případně dosadil to, co jsem potřeboval. Největší investicí bylo, že jsem si nechal nařezat nové molitany na matrace podle těch starých a ty dal do starých potahů, které jsem jen vypral. Nikdy do něj neteklo, případné praskliny lze rel. jednoduše zalaminovat. Plus nové pneu a tradá. I na ty staré se dají sehnat díly. Po pár letech jsem preventivně nechal vyměnit ložiska. Sjezdil jsem s ním kus světa a přesto, že to byl historický kus na dvanáctkách. Do teplých krajin bych vybíral kus s otvíracími okny. Jak píše Karel, a to platí obecně, zkontrolovat pryže, ložiska, žehličku a u poláka také šrouby, které drží boudu na rámu a případně je rovnou vyměnit. U starých kusů stojících venku bych také koukl, zda profily podvozku nejsou shnilé, ale to opět platí obecné pro všechny veterány. Je sice trochu uskákaný, ale dá se to a navíc se s ním dá jednomužně manipulovat.
Opel Zafira Tourer + Chateau Delta 3900
PetropČlen Přidáno
před 9 letJak už psal gut, hodně záleží na hmotnosti auta, kterým to budeš tahat. Jezdil jsem s Cromou (1100kg) a nebržděnou ponorkou a bylo to naprosto v pohodě, v podstatě jsem o ní nevěděl. Pak jsem ji vyměnil za Astru, na které ze začátku nefungovaly brzdy. Má psaných 650kg, a to už bylo za autem bez těch brzd trochu poznat. Pokud budeš tenhle přívěs tahat za dodávkou a správně ho naložíš, tak bych se toho nebál.
Petr
cipisekČlen Přidáno
před 9 letBudu ho tahat za tranzitem dost naloženým protože sebou vozíme zboží. Ale stejně bych brzdu radší měl, přece jen ty nejhezčí místa jsou často nejhůř dostupný ,prudký sjezdy bláto atd....
Automatické sloučení 21.05.2015 14:09:
Je ale pravda že tyto starší tranzity maj náhon na zadek a když se v zádu zatíží metrem mokrýho dřeva tak jede jak traktor jinak příšerně klouže. Tak když bych zatížil přívěs u oje tak by to mohlo být ok.
Upravil cipisek dne 21.05.2015 14:09,
před 9 letMalý nebržděný za těžkým autem je v pohodě. Myslím pro jízdu samotnou. Vyzkoušej si to a uvidíš - třeba jen na nákladním vozejku s naloženým dřevem... Pokud s tím chceš ale někde krosit cestou necestou, tak bacha abys boudu nerozsekal ještě před tím, než půjdeš spát:)
Opel Zafira Tourer + Chateau Delta 3900
cipisekČlen Přidáno
před 9 letMáš pravdu . Potřebuju s ním jezdit terén. A když vzpomenu na ten pruťák v Pyrenejích no tak zdarec.....Jo možný že z něj udělám kúlničku na dříví
sejbaČlen Přidáno
před 9 letAhoj. Měl jsem nebrzděný karavan o skutečné váze přes 600kg. Tahal jsem jej Fiatem Tipo 1.9 TD. Při normální jízdě OK. Ten diesel stačil motorem ubrzdit i většinu kopců. Horší je to, když se dostaneš do nějaké krizové situace a potřebuješ rychle zastavit. Jednou se mi to stalo a ten nebrzděný karavan byl sakra znát. Dobře to dopadlo, ale brzdil jsem i očima. Teď mám karavan brzděný, tahám jej Mareou se stejným motorem a jsem spokojený. Do nebrzděného bych já osobně již nešel.
Ložiska jsou základ.A ještě žehlička.Já mám žehličku sportjacht na 2 t žádnej baumax..Záleží na typu oje.Ložiska sem nechal udělat stáli celkem 550kč 4ks.A nové pneu + pro jistotu štefty na kolech.Na takovou dálku je potřeba překontrolovat i celkově podvozek.Mám typ ponorka venzl zvedlej o jeden m.Papírově mám váhu do 500kg ale vše je ve vnitřku nové z dřevotřísky tim pádem i váha je jiná.Cca 650kg.Tahám to za Daciou logan mcv 1.6 benzin.V kopci má co dělat ale po dálnici a rovince pohoda.Karavan je nebrzděnej a dacia to zvládá v pohodě ubrzdit.Ale to je jen moje přirovnání co bych překontroloval já.Jinak prodejce chce prodat za každou cenu tak vybírejte dobře.Každopádně at vyberete cokoliv určitě tam bude za potřeba udělat základní údržbu.
Tak už je doma můj první karavan značka samo domo kutil.
cipisekČlen Přidáno
před 9 letNo víš jak to je. Když jedeš na půl roku tak máš vždy problém s přetížením. Tzn lehce si dokážu představit že se reálná váha bude blížit k 1000kg. To máš..... nádobí, bomby, nářadí, rezerva, oblečení, žrádlo, baterky, soláry, tři děti, pomeranče, kytara, hever,zboží....... no nevím jestli není lepší zůstat doma u kamen
Automatické sloučení 26.05.2015 10:03:
Jsem přesně ten typ člověka kterej nic nekontroluje, připřáhnu a jedu, to máš... Slovensko, Polsko, Německo prodeje festivaly, do podzimu 5000 km , poruchy řeším při provozu, potom se třikrát pomodlím a za 10 dní se koupu v teplých pramenech u Granady, kurňa jestli tu Astru koupím tak se flákat nebude....
Upravil cipisek dne 26.05.2015 10:03,
před 9 letcopyČlen Přidáno
před 9 letcipisku, neuraz sa, ale ja by som Astru 380 kúpil maximálne tak ako búdku na záhradu.