Přihlášení

Jméno

Heslo



Nejste členem?
Klikněte sem

Zapomněli jste heslo?
Klikněte sem.
www.karavanypro.cz

Kdo je on-line

· Hosté on-line: 24

· Členové on-line: 1
Mamut62

· Registrovaní členové: 10,407
· Nejnovější člen: vaverka

Nástěnka

Abyste mohli napsat zprávu, musíte se nejprve přihlásit.

Zdenek a Alena
13.08.2017 18:36
Všem Alenám a Alenkám přejeme vše nejlepší k svátku

poppici
08.08.2017 18:51
Ahoj, nejste nekdo nahodou v Lipotu. Dik mavam

hasom
23.07.2017 17:25
Hlavne aby nebol zatečný a zhnitý. Poznáš podľa krivých stien, zápachu, malej pevnosti stien okolo okien, plávajúcej podlahe...

Josef Stich
21.07.2017 06:18
Dobrý den potřeboval bych poradíme co jsi dát pozor při koupě karvanu.Dekuji

brumlik
20.07.2017 16:03
Dobrý den,potřebuji zjistit,kde má vyraženo VIN integrovaný automobil KNAUS V - Liner.Nemůžeme to nikde najít.A bohužel STK jen na měsíc

David Stieber
20.07.2017 14:08
Já 3 dny.

hvcaravans.cz

Číst diskuzi

 Vytisknout diskuzi
ODVOD TEPLA Z KLIMATIZACE
Ahoj. Hned ze začátku připomenu, jak už po několikáté, že každé chladicí zařízení, jakékoliv, je tepelné čerpadlo. Tzn., že jestliže toto klimatizační tzv. mobilní zařízení bude vzduch ochlazovat, tak jiný vzduch zase musí být tímto získaným tepelným výkonem ohříván, aby toto teplo odnášel pryč, a to ještě větší měrou, neboť celý přiváděný elektrický výkon se v kompresoru mění na teplo, takže se musí ochlazovat samotný kompresor (je zabezpečeno konstrukcí, tím se zabývat nemusíte) a zbytek poháněcí el. energie - 80% se odvádí srážníkem - kondezátorem - zkapalňovačem, nejprve se ochlazuje přehřátý plyn, to je z té elektriky, a pak nastává zkapalňování, kde se odnáší to čerpané teplo z vychlazovaného prostoru. Popsal všechny tři názvy k lepšímu pochopení. Teď je otázka, kde se ten vzduch, který má odvádět tyto oboje tepla, kde se bere. A to je obrovský hadicap těchto mobilních "klimatizací", protože tento vzduch k ochlazování se bere již z toho ochlazeného vnitřního vzduchu z obytného prostoru. Jenomže v obytném prostoru žádný vzduch nevzniká, na místo odčerpávaného již ochlazeného vzduchu k odebírání tepla z "klimošky" z obytného prostoru musíme zvenku přivádět jiný vzduch do karavanu, jak jinak, než venkovní teplý vzduch. Pokud by si někdo myslel, že vychlazovaný prostor uzavře proti vnikání toho teplého vzduchu zvenčí, tak okamžitě přestane proudit okolo kompresoru a přes srážník ten vzduch, který má toto teplo brát do sebe a vynášet ven. A po malé chvíli vypnou ochrany. Ochrana, která sleduje teplotu kompresoru, ta je tam vždycky, a ochrana, která sleduje zkapalňování chladiva, které dostatečně nezkapalňuje, když zkapalňovač - srážník nemá dostatek ochlazujícího vzduchu, ta vypíná jako první. Takže tyto přenosné "klimošky" jsou jen jakýmsi šidítkem, protože ty opravdové klimatizační zařízení mají srážník s kompresorem venku a jsou ochlazovány venkovním vzduchem a vychlazovaný prostor pak může být třeba i hermeticky uzavřen od venkovního teplého vzduchu. Takže si to přečtěte nejméně pětkrát po sobě, aby vám bylo všechno jasné, o co tady jde, a abyste od přenosné klimatizace neočekávali nemožné a tím, abyste nebyli zklamaní. Ale neříkám, že se to nemůže použít. Čáo, Pepa
 
Upravit
Ďakujem za odpoveď.Takže keď som to správne pochopil Musím aj tak karavan trocha vetrat aby ta klimoška pracovala ako má ale tým pádom je to nekonečný príbeh však ? No tak či tak chcelo by to vyskúšať či stacionárne alebo za jazdy.Možno sa nájde niekto na tomto fóre kto už má nejaké skúsenosti.Aj tak vrela vďaka čav.
 
Upravit
Přejít na fórum:
Vygenerované za: 0.23 sekund
145,544,078 návštěv