Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Skůtr na nosiči - upevnění: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Skůtr na nosiči - upevnění

Poslední aktualizace před 8 let
S
SeamanČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, když si vozíte skůtra na nosiči, jak ho kurtujete? Úplně na doraz zatažené vidle i zadní tlumič? Nebo jen lehce?
MildaProMildaProČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, ted s tim prave laboruju, tlumice na doraz urcite ne, predni kolo zaklinene a pak jen jednou kurtou zajistuju proti pohybu dozadu a od auta, utahuju pevne, ale ne na krev. Skutr nema sanci se kamkoliv hnout. Jediny co me trochu vadi jsou vibrace skutru i s nosicem pri prejezdu nerovnosti (sleduju na zpetne kamere). To ale nejde vyřešit kurtama, to se proste trepe ten nosic.
vsazavskyvsazavskyČlen
Přidáno před 9 let
Motorky se vozí tak, že se předek i zadek pořádně utáhne. Tím se stáhne pérování. Právě proto aby při se jízdě přes nerovnosti nekmital.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
Vlasta1Vlasta1Člen
Přidáno před 9 let
Tlumiče né na doraz. Pokud chceš přeci jenom řidítka pevně stáhnout směrem k nosiči, ke kroskám existují plastové "mezikusy", které se vloží mezi pneumatiku a blatník - po dotažení nejsou namáhány tlumiče. Jde to aplikovat i u skůtru, např. kusem dřeva. To znamená 2 kurty,za řidítka stáhnout předek + řidítka ukotvit k rampě nosiče a zaklínovat kola . Zadek přichytit za kolo k nosiči a už není potřeba stahovat přez sedlo a namáhat tlumič.
Jen pro zajímavost, na vozíku nebo v dodávce převážíme motky : přední kolo v oblouku + kola v učku, 2 kurty za řidítka a stáhnout o cca 1/3 zdvihu předních tlumičů bez zhora uvedeného mezikusu. Na páčku přední brzdy gumičku, aby bylo zabržděno. Zadek neřeším.
Je pravda že toto je upnutí ve směru jízdy auta. Převáženy krosky od 100kg až po Varadero 260kg, mnoho a mnoho km.
LANALANAČlen
Přidáno před 9 let
Podle moji zkušenosti je nejlepší uchycení předního kola skůtru kurtnou do oblouku.
Zadní kolo zajistit plastovým klínem a k němu taky zajistit kurtnou.
Řídítka skůtru jsou připevněna spojovací tyčí k hrazdě nosiče.
Takto upevněný skůtr na nosiči nemá možnost žádného pohybu.
LANA Připojili následující obrazek:
dscf57450_1.jpg Obrázek nebyl nalezen dscf56850_1.jpg
S
SeamanČlen
Přidáno před 9 let
Díky za info všem, zkusím to s tím klínem na přední kolo, aby po stažení vidle tolik netrpěly a bylo to napevno.
MildaProMildaProČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

vsazavsky napsal:

Motorky se vozí tak, že se předek i zadek pořádně utáhne. Tím se stáhne pérování. Právě proto aby při se jízdě přes nerovnosti nekmital.


Pisu ze kmita nosic, ne skutr.. Skutr se ani nehne, neni potreba kurtovat na doraz.
SickmanSickmanČlen
Přidáno před 8 let
S dotahovanim tlumicu opatrne, resp. ne uplne co to jde. Je to zbytecny dlouhodoby tlak na gufera tak proc zbytecne vyrabet tekouci tlumice. Pro MX se kuprikladu i vyrabi fixacni kliny mezi spodni bryle a kolo. Sam jsem velmi casto prevazel motorky na voziku i na zadnim nosici a vzdy je vhodne upevnit popruhy do krize, aby byl protichudny tah. Rovnez zarazeny kvalt - eventuelne klin pokud je to automat - hodne pomuze snizit naroky na silu napnuti kurten. Kazdy vetsinou upina pouze za riditka, ale doporucuji se podivat i pojinych bodech bez ovladacich prvku ci kabelaze, jako kupr stupacky. V pripade voziku se mi rovnez osvedcily dve rovnobezne listy coby kolejnice prisroubovane par vruty k podlaze voziku, aby moto necestovalo do stran. Hodne zdaru :)

Edit - neni nad to si po postnuti precist temer identicky prispevek vyse, omluva za duplikat, potvrzuji Vlastovy zkusenosti ;)
Upravil Sickman dne 31.05.2016 14:55, před 8 let
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

vsazavsky napsal:

Motorky se vozí tak, že se předek i zadek pořádně utáhne. Tím se stáhne pérování. Právě proto aby při se jízdě přes nerovnosti nekmital.


Motorky se také vozí jinak. Jak psal Lana, nejjednodušší je uchycení řidítek táhly se svorkami k rampě. Kola většina karavanistů stahuje řemínky k profilu, na kterém motorka stojí. Já jsem to vyřešil jinak a současně se zabezpečením proti krádeži. Dva třmeny ve tvaru U se závity na koncích a 4 křídlové matky (samodomodělanyko) s velkými křídly ve kterých je otvor na visací zámek. V profilu, na kterém motorka stojí jsou vyvrtané 4 otvory vedle nejnižšího bodu předního i zadního kola. Třmen přitahuje ráfek s pneumatikou k profilu při utahování křídlovými maticemi. Po dotažení je třeba obě křídlové matice nastavit tak, aby se daly spojit visacím zámkem.
Vyzkoušeno několikaletým provozem a i na dlouhých cestách. 2015 - 5 tis. km Albánie. Duben/2016 - 11 tis. km Maroko. Až budu mít skútr nasazen na držáku, mohu udělat fotky v případě zájmu.
Před lety jsem také motocykl kurtoval, ale tento způsob je pohodlnější, jistější a bezpečnější.

Pepa
StandaOpaStandaOpaČlen
Přidáno před 8 let
Ahoj, prosím Pepu o nějaké foto, taky jsem před pár dny poprvé kurtoval skůtra a hledám lepší možnosti. Tvůj nápad s třmeny a zamykáním je zajímavý. Prosím, asi nejen já, o foto. Díky.
Standa
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 8 let
Tak jsem udělal pár fotek třmenů a držáku skútru. Zatím nemohu poslat fotky skútru namontovaného na držáku, neboť skůtr je momentálně jinde, než je obytné auto. Snad to pro představu stačí.

Pepa
Pepa z Plzne Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
StandaOpaStandaOpaČlen
Přidáno před 8 let
Pepo, jednoduché a věřím že účelné řešení.
Super, perfektní inspirace, děkuji.
Standa
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 8 let
Díky,
také vozím Chopper, který má 350 kg, na nákladním přívěsném vozíku. Tam mám automatické fixování předního kola v takové zvláštní kolébce, ale tzv. kurtování celé motorky musím stejně dělat. A kdysi dávno jsem s kurtováním převážel za obytným autem i skútra. Mohu tedy oba způsoby uchycení srovnávat. Je v tom velký rozdíl. U třmenů s rampou je montáž i demontáž rychlejší, uchycení jistější a navíc se zajištěním proti krádeži. Letos v dubnu jsem z Maroka jel bez fyzické kontroly upevnění skútru celou trasu z Gibraltaru do Plzně, t.j. 3 tis. km. Je pravda, že mohu při jízdě pomocí couvací kamery sledovat celého skútra.

Pepa
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Seaman, MildaPro, vsazavsky, Vlasta1, LANA, Sickman, Pepa z Plzne, StandaOpa

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,050,070 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23588 sekund | Průměrně za: 0.23588 (0) sekund | Dotazy: 103 | Použitá paměť: 2MB/2MB