Ahoj, když si vozíte skůtra na nosiči, jak ho kurtujete? Úplně na doraz zatažené vidle i zadní tlumič? Nebo jen lehce?
MildaProČlen Přidáno
před 9 letAhoj, ted s tim prave laboruju, tlumice na doraz urcite ne, predni kolo zaklinene a pak jen jednou kurtou zajistuju proti pohybu dozadu a od auta, utahuju pevne, ale ne na krev. Skutr nema sanci se kamkoliv hnout. Jediny co me trochu vadi jsou vibrace skutru i s nosicem pri prejezdu nerovnosti (sleduju na zpetne kamere). To ale nejde vyřešit kurtama, to se proste trepe ten nosic.
vsazavskyČlen Přidáno
před 9 letMotorky se vozí tak, že se předek i zadek pořádně utáhne. Tím se stáhne pérování. Právě proto aby při se jízdě přes nerovnosti nekmital.
Vladimír + Ivana, Dethleffs + Boom
Vlasta1Člen Přidáno
před 9 letTlumiče né na doraz. Pokud chceš přeci jenom řidítka pevně stáhnout směrem k nosiči, ke kroskám existují plastové "mezikusy", které se vloží mezi pneumatiku a blatník - po dotažení nejsou namáhány tlumiče. Jde to aplikovat i u skůtru, např. kusem dřeva. To znamená 2 kurty,za řidítka stáhnout předek + řidítka ukotvit k rampě nosiče a zaklínovat kola . Zadek přichytit za kolo k nosiči a už není potřeba stahovat přez sedlo a namáhat tlumič.
Jen pro zajímavost, na vozíku nebo v dodávce převážíme motky : přední kolo v oblouku + kola v učku, 2 kurty za řidítka a stáhnout o cca 1/3 zdvihu předních tlumičů bez zhora uvedeného mezikusu. Na páčku přední brzdy gumičku, aby bylo zabržděno. Zadek neřeším.
Je pravda že toto je upnutí ve směru jízdy auta. Převáženy krosky od 100kg až po Varadero 260kg, mnoho a mnoho km.
LANAČlen Přidáno
před 9 letPodle moji zkušenosti je nejlepší uchycení předního kola skůtru kurtnou do oblouku.
Zadní kolo zajistit plastovým klínem a k němu taky zajistit kurtnou.
Řídítka skůtru jsou připevněna spojovací tyčí k hrazdě nosiče.
Takto upevněný skůtr na nosiči nemá možnost žádného pohybu.
LANA Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Díky za info všem, zkusím to s tím klínem na přední kolo, aby po stažení vidle tolik netrpěly a bylo to napevno.
SickmanČlen Přidáno
před 8 letS dotahovanim tlumicu opatrne, resp. ne uplne co to jde. Je to zbytecny dlouhodoby tlak na gufera tak proc zbytecne vyrabet tekouci tlumice. Pro MX se kuprikladu i vyrabi fixacni kliny mezi spodni bryle a kolo. Sam jsem velmi casto prevazel motorky na voziku i na zadnim nosici a vzdy je vhodne upevnit popruhy do krize, aby byl protichudny tah. Rovnez zarazeny kvalt - eventuelne klin pokud je to automat - hodne pomuze snizit naroky na silu napnuti kurten. Kazdy vetsinou upina pouze za riditka, ale doporucuji se podivat i pojinych bodech bez ovladacich prvku ci kabelaze, jako kupr stupacky. V pripade voziku se mi rovnez osvedcily dve rovnobezne listy coby kolejnice prisroubovane par vruty k podlaze voziku, aby moto necestovalo do stran. Hodne zdaru :)
Edit - neni nad to si po postnuti precist temer identicky prispevek vyse, omluva za duplikat, potvrzuji Vlastovy zkusenosti ;)
Upravil Sickman dne 31.05.2016 14:55,
před 8 letStandaOpaČlen Přidáno
před 8 letAhoj, prosím Pepu o nějaké foto, taky jsem před pár dny poprvé kurtoval skůtra a hledám lepší možnosti. Tvůj nápad s třmeny a zamykáním je zajímavý. Prosím, asi nejen já, o foto. Díky.
Pepa z PlzneČlen Přidáno
před 8 letTak jsem udělal pár fotek třmenů a držáku skútru. Zatím nemohu poslat fotky skútru namontovaného na držáku, neboť skůtr je momentálně jinde, než je obytné auto. Snad to pro představu stačí.
Pepa
Pepa z Plzne Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
Obrázek nebyl nalezen
StandaOpaČlen Přidáno
před 8 letPepo, jednoduché a věřím že účelné řešení.
Super, perfektní inspirace, děkuji.
Pepa z PlzneČlen Přidáno
před 8 letDíky,
také vozím Chopper, který má 350 kg, na nákladním přívěsném vozíku. Tam mám automatické fixování předního kola v takové zvláštní kolébce, ale tzv. kurtování celé motorky musím stejně dělat. A kdysi dávno jsem s kurtováním převážel za obytným autem i skútra. Mohu tedy oba způsoby uchycení srovnávat. Je v tom velký rozdíl. U třmenů s rampou je montáž i demontáž rychlejší, uchycení jistější a navíc se zajištěním proti krádeži. Letos v dubnu jsem z Maroka jel bez fyzické kontroly upevnění skútru celou trasu z Gibraltaru do Plzně, t.j. 3 tis. km. Je pravda, že mohu při jízdě pomocí couvací kamery sledovat celého skútra.
Pepa