Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Demontáž filtru pevných částic.: OSTATNÍ - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Demontáž filtru pevných částic.

Poslední aktualizace před 8 let
jmesserjmesserČlen
Přidáno před 9 let
Prosím o radu a názor jen ty, kteří májí OSOBNÍ zkušenost s problematikou DPF u Octavie II 2,0 TDi . Mám toto auto Rv 2010, najeto 160 tis a vím , že mě čeká rozhodnutí co dál. Prosím jen o ověřené rady a ne "JEDNA PANÍ POVÍDALA". Přemýšlím do budoucna o úplném vymontování a úpravě řídící jednotky . Nezajímá mě morální stránka věci ani názor Dědy Lebedy. Spíš jestli autu neublížím a jestli to je pro vůz dobré řešení, případná rizika.
Moc díky.... .
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK
C
codyČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, autu neublizis, prave naopak. Je to tzv. ekologicke kurvitko, ktore motoru skodi najviac. Ak ti to dobre nastavia v RJ tak prejdes v pohode aj cez emisnu, tj. ziadne dymenie a hodnoty v povolenej tolerancii. Takze vyssi vykon, nizsia spotreba (samozrejme nie ked budes naplno vyuzivat vyssi vykon) atd..
S
splichynsonNováček
Přidáno před 9 let
Proč vyndavat znám auta co mají najeto 350 tis(taxi) a filtr mají stále původní.Co se týče přehrání softwaru moc pěkně se na takovýchto autech hledají závady.
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 9 let
Současnost

Co se týká politiky a postavení naší vlády k legislativě ohledně filtru pevných částic, je Česká republika dost odlišná od ostatních zemí Evropy. Bohužel v tom horším slova smyslu. V zahraničí již několik let platí tvrdé zákony ohledně emisních zón, vypouštěných škodlivin a odstraňování filtrů pevných částic z dieselových automobilů.

Ačkoliv ohledně odstraňování DPF i náš zákon hovoří jasně a to ve smyslu, že po odstranění filtru DPF se automobil stává nezpůsobilý k dalšímu provozu. Doposud však není dost kontrolních pracovišť, která by se tímto problémem zabývala a tak bohužel pro majitele takových vozů nehrozí skoro žádný postih, který by je nutil filtry neodstraňovat a to minimálně vysokými pokutami. Emisní kontroly by sice velmi lehko mohly poznat, zda je filtr odstraněn, ale jen málokterá se filtry pevných částic zabývá takto do hloubky. Avšak i tento neuspokojivý stav emisní legislativy v České republice by se měl změnit. Novým impulsem ke změně situace je novela zákona, která umožňuje městům zavést tzv. „nízkoemisní zóny“, kam by právě vozy s odstraněným filtrem DPF mohly mít omezený nebo zakázaný vjezd. Filtry DPF ve vozech zachytávají polétavý prach (ve formě sazí), který je pro lidský organismus velmi nebezpečný a také rakovinotvorný. (Více o polétavém prachu v našem článku „Polétavý prach a filtry pevných částic“ ).

V brzké době…

Tento zákon sice je v platnosti již skoro rok, ale až počátkem února 2013 vláda schválila prováděcí předpis, na základě něhož mohou města již zóny zavádět. Společně s tím budou za poplatek vydávány plakety o třech barvách, které budou značit, jakou emisní normu auto splňuje a zda tedy bude či nebude mít do dané zóny povolen vjezd. Toto je pouze jeden z prvních kroků. Následovat by mělo zpřísnění emisních kontrol, dále pak především proškolení personálu na odhalování odstraněných DPF filtrů a zároveň také proškolení a dostatečné nástroje pro Policii ČR, která bude majitele automobilů za odstraněný filtr DPF pokutovat. Malé srovnání se zbytkem Evropy je určitě nutné. Naši sousedé v Německu jsou o několik kroků před námi a emisní politika je zde velmi důležitá. Filtry DPF tam mají již všechny nové dieselové automobily, dokonce jdou ještě dál a jsou již tendence na zavedení filtru i pro benzínová vozidla. Stanice emisních kontrol jsou vybavena i proškolena a to i na moderní motory a všechny typy měření. Všechny tyto kontroly podporuje legislativa a platné zákony. Pokud by snad majitel vozu či pracovník kontroly chtěl nějaké nařízení obejít, hrozí vysoké pokuty a v případě pracovníka kontroly i doživotní zákaz činnosti. V poslední době se však i u nás stále více zvyšují tlaky na změnu současného stavu a dá se předpokládat, že se brzy i naše emisní legislativa bude srovnávat s tou Evropskou. Jako první krok správným směrem lze považovat zavedení nízkoemisních zón ve městech. Zároveň by bylo také vhodné udělat další kroky k nastartování druhovýroby filtrů DPF a distribuci ke koncovým zákazníkům. Aktuální ceny nových DPF filtrů jsou velmi vysoké, částečně též kvůli obsahu drahých kovů v aktivních vrstvách filtru a tak lidé, kteří se plně neinformují o této problematice, podlehnou lákavé reklamě a sáhnou k odstranění filtru ze svého vozu. Avšak tento nelegální a destruktivní krok není nutný.

Řešení problému

Není proto jednodušší filtr pevných částic jednou za cca 100 000 ujetých km, vyčistit a zrenovovat pomocí Výplachu DPF? Cena renovace filtru v porovnání s konečnou částkou za demontáž nebo koupi nového filtru je několikanásobně nižší. Provozovat auto s odstraněným filtrem DPF je protizákonné, proto je lepši filtr pevných částic vyčistit než ho nelegálně odstranit! Šetříte tak svou peněženku, zdraví nás všech, neriskujete pokuty ani problémy s neodborným zásahem do vozidla a především nesnižujete hodnotu svého vozu!
M
Miroslav6Člen
Přidáno před 9 let
Výplach filtru jsem absolvoval před měsícem, včetně regenerace v řídící jednotce. Auto od té doby jede o poznání lépe. Cena asi 500,- za 1 litr chemie x velikost filtru. To asi nikoho nezabije. Nemusím řešit uplácení techniků na STK
abych prošel emisemi. A ten pocit, že to mám v pořádku je k nezaplacení.

Automatické sloučení 09.04.2015 17:59:
Omlouvám se za svůj příspěvek, teprve nyní jsem si pořádně přečetl zadání vlákna. Ty kecy o tom jak se cítím dobře, že mám auto v pořádku já, nejsou důležité. Důležité je jestli se dá něco ojebat ,aby si někdo nepoškodil autíčko a hlavně aby do toho nevstupoval děda Lebeda.
Upravil Miroslav6 dne 09.04.2015 16:59, před 9 let
DudlaDudlaČlen
Přidáno před 9 let
Vozidla s DPF maji na stitku ve ctverecku hodnoty 0.5 , 0.51 ci 0.52 je to korigovany soucinitel absorpce, neboli kourivost, pokud filtr demontujes, jiz se na tuto hodnotu kourivosti nikdy nedostanes a neprojdes emisema.

Za me spis filtr nechat vycistit
Treba zde http://www.servis-dpf.cz pokud ho vykuchas, tak nasledne navraceni bude hodne drahe, takhle te to neco bude stat, ale ne tolik jako nove DPF

Prikladam foto stitku kde je videt hodnota kourivosti
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
Dudla Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
mbmbČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Dudla napsal:

Vozidla s DPF maji na stitku ve ctverecku hodnoty 0.5 , 0.51 ci 0.52 je to korigovany soucinitel absorpce, neboli kourivost, pokud filtr demontujes, jiz se na tuto hodnotu kourivosti nikdy nedostanes a neprojdes emisema.

Za me spis filtr nechat vycistit
Treba zde http://www.servis-dpf.cz pokud ho vykuchas, tak nasledne navraceni bude hodne drahe, takhle te to neco bude stat, ale ne tolik jako nove DPF

Prikladam foto stitku kde je videt hodnota kourivosti


Přesné, lépe bych to nenapsal !!! Jen bych v tomto případě dal i na názor Dědy Lebedy...:_
Miloš a Zuzka
hlavně v teple...Autorizovaný servis WEBASTO +EBERSPACHER+ BRANO/ATESO
Jaroslav134Jaroslav134Člen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
až pojedeš z např. Rakouska na odtahovce s pěkně tučnou pokutou od policie, tak budeš mít dost času místo dovolené přemýšlet nad výhodou demontáže filtru.
G
gutČlen
Přidáno před 9 let
Setkal jsem se s tím, že na upravené jednotce nešly vyříst závady. Musel se nahrát origo softver. Jak to nakonec dopadlo nevím. Mercedes Sprinter a přmo u Mercedes servisu.
Je to dilema, já se taky bojím to lehce čipnout na spotřebu .Tahám karavan co na to řekne spojka poloosy a.t.d. Mám Octavii I 66 kw.
H
HordysČlen
Přidáno před 9 let
Tímto se omlouvám zakladateli vlákna ale prostě mi to nedalo.Zakladatel píše jasně OSOBNÍ zkušenost.Proč někdo dokáže normálně odpovědět k tématu a proč někdo tady zase mele věci na které se zakladatel neptal-jipe,jaroslav134.Nedivme se tedy že mnoho lidí už tady nemá náladu poradit i s nějakou banalitou aby to od ostatních neschytal.Tímto se znovu omlouvám zakladateli.Hordys
JiPe HighlandersJiPe HighlandersČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Hordys napsal:

Tímto se omlouvám zakladateli vlákna ale prostě mi to nedalo.Zakladatel píše jasně OSOBNÍ zkušenost.Proč někdo dokáže normálně odpovědět k tématu a proč někdo tady zase mele věci na které se zakladatel neptal-jipe,jaroslav134.Nedivme se tedy že mnoho lidí už tady nemá náladu poradit i s nějakou banalitou aby to od ostatních neschytal.Tímto se znovu omlouvám zakladateli.Hordys


No ze Jmesr na moralku sere jsem si precetl. Ptal se na rizika a o tech myslim v mem zkopirovanem prispevku rec byla.:_
O
oldjanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

jmesser napsal:

Prosím o radu a názor jen ty, kteří májí OSOBNÍ zkušenost s problematikou DPF u Octavie II 2,0 TDi . Mám toto auto Rv 2010, najeto 160 tis a vím , že mě čeká rozhodnutí co dál. Prosím jen o ověřené rady a ne "JEDNA PANÍ POVÍDALA". Přemýšlím do budoucna o úplném vymontování a úpravě řídící jednotky . Nezajímá mě morální stránka věci ani názor Dědy Lebedy. Spíš jestli autu neublížím a jestli to je pro vůz dobré řešení, případná rizika.
Moc díky.... .


Proč stojíš před rozhodnutím co dál?
Životnost filtru je cca 250-300tis km pokud vše funguje tak jak má. Potom se naplní popílkem ze sazí, které nelze zlikvidovat a musí se vyměnit. Při regeneraci se spálí saze, ale popílek zůstává. Proto k různým proplachům jsem celkem skeptický, možná to na chvilku pomůže, ale .... .
Pokud dojde k situaci, kdy nelze filtr nijak zprůchodnit, tak demontovat z auta, rozřezat, odstranit vložku, svařit, namontovat a přehrát kvalitním softwarem, vše funguje tak jak má, pouze výfuk je začouzený. Ovšem nesmí se to znovu přehrát origo softwarem, třeba omylem při aktualizaci v servisu, to se potom dějou věci, ale většinou se na to přijde, ještě před startem, protože svítí kontrolky poruch. Cena za operaci není lidová 5-8tis kč.
Bohužel už neděláme emise, takže nedokážu říci, jak hodně se to projeví na emisích. Ale rozhodně to nekouří, jak stará dobrá 1,9TDI
Anebo auto prodat a koupit benzínový TSI, TFSI. Nedělám si srandu, moderní TDI E6, by mohl rodinu taky přivézt k bankrotu.
Upravil oldjan dne 09.04.2015 21:19, před 9 let
MTSMTSČlen
Přidáno před 9 let
Pokud máš na štítku hodnotu 0,5 tak s nefunkčním nebo vyjmutým PDF emisema neprojdeš, naopak motory PD vyrobená bez DPF, která mají hodnotu 0,7, mají od letoška problém se vejít do této hodnoty !!! Do loňska se k hodnotě na štítku přičítalo 0,5 to je např. 0,7+0,5=1,2 tam se PD vešlo, do 0,7 už nééé. To znamená, že kdo vyndal filtr měl 0,5+0,5=1 a pokud byl motor v pořádku tak se vešel, letos už nemá šanci. Navíc součástí kontroly je i kontrola stavu a kompletnosti výfukového systému a funkčnosti PDF pomocí diagnostiky a tzv readnes kódů a pokud je filtr odstraněn, vůz nevyhovuje i kdyby hodnoty splnil !
Je to tvoje auto a je to jen na tobě.

:_
Jirka + Alena + Renault Master - MTS-2
https://www.carav...i_id=41587
Pepa z PlznePepa z PlzneČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

jmesser napsal:

Prosím o radu a názor jen ty, kteří májí OSOBNÍ zkušenost s problematikou DPF u Octavie II 2,0 TDi . Mám toto auto Rv 2010, najeto 160 tis a vím , že mě čeká rozhodnutí co dál. Prosím jen o ověřené rady a ne "JEDNA PANÍ POVÍDALA". Přemýšlím do budoucna o úplném vymontování a úpravě řídící jednotky . Nezajímá mě morální stránka věci ani názor Dědy Lebedy. Spíš jestli autu neublížím a jestli to je pro vůz dobré řešení, případná rizika.
Moc díky.... .


Dovolte mi napsat svůj názor. Tyto stránky považuji za stránky veřejné. Každý sem může dát příspěvek s informací, či s dotazem. Ale na druhé straně na to může kdokoli reagovat. Nevidím důvodu nereagovat na takovýto příspěvek právě z hlediska morálky. Pokud zadavatele nezajímá morální stránka, je to jeho věc, ať moji reakci nečte, ale odpověď si přece přečte spousta jiných, a nedá mi to napsat, slušnějších, lidí. Zadavatel dle mého názoru patří do kategorie občanů pálících v kamnech plasty a zajímajících se jen o to, aby to nezanášelo komín.
Za sebe říkám, že mi rozhodně není jedno, zda kolega karavanista porušováním předpisů a zákonů mě a mé rodině ničí zdraví. Jsem staršího data narození a pamatuji nejen dvoutaktní osobní auta, ale také Tatry 111, Š 706. Pokud by při nárůstu počtu osobních i nákladních vozidel za oněch 50 let zůstaly zplodiny z výfuků na stejné úrovni, nekupovali bychom si asi jen balenou vodu, ale možná i balený vzduch. Můžeme jen kvitovat, že spolu s rozvojem dopravy a možnostech individuálního cestování, šel také dopředu jak technický vývoj, tak ale i zpřísňování předpisů.
Můj závěr je tedy: Mě osobně je jedno, zda se vašemu autu ublíží, či nikoli. Není mi jedno, že tím ubližujete mě a spoustě jiným, slušným lidem.
Pepa

Automatické sloučení 10.04.2015 00:07:

Citovat

Hordys napsal:

Tímto se omlouvám zakladateli vlákna ale prostě mi to nedalo.Zakladatel píše jasně OSOBNÍ zkušenost.Proč někdo dokáže normálně odpovědět k tématu a proč někdo tady zase mele věci na které se zakladatel neptal-jipe,jaroslav134.Nedivme se tedy že mnoho lidí už tady nemá náladu poradit i s nějakou banalitou aby to od ostatních neschytal.Tímto se znovu omlouvám zakladateli.Hordys


Mě to také nedá reagovat. Na těchto stránkách je spousta lidí, kteří již mnohokrát tazatelům poradili s běžnými dotazy. Až sem někdo dá dotaz, kde se nejlépe na černém trhu dá sehnat pistole, protože se potřebuje zbavit tchýně, také na případné negativní reakce odpovíte tím, proč se tazateli neodpovídá na to, na co se ptal.
Není to směšný příklad. Oba dotazy mají totiž jedno společné. Jsou to dotazy na to, jak přestoupit zákon a důsledkem obou konání je újma na zdraví.

Pepa
Upravil Pepa z Plzne dne 09.04.2015 23:09, před 9 let
copycopyČlen
Přidáno před 9 let
Je mnoho takých koumesov. Dokonca na to existujú firmy. A to aj v emisnými zónami posadnutom Rakúsku. Napr. http://www.dpf-de...vieren.at/

Prečo ale neodstraňovať filter, je najlepšie vysvetlené tu http://www.primaf...dpf-filtr/
DudlaDudlaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Pepa z Plzne napsal:

Citovat

jmesser napsal:

Prosím o radu a názor jen ty, kteří májí OSOBNÍ zkušenost s problematikou DPF u Octavie II 2,0 TDi . Mám toto auto Rv 2010, najeto 160 tis a vím , že mě čeká rozhodnutí co dál. Prosím jen o ověřené rady a ne "JEDNA PANÍ POVÍDALA". Přemýšlím do budoucna o úplném vymontování a úpravě řídící jednotky . Nezajímá mě morální stránka věci ani názor Dědy Lebedy. Spíš jestli autu neublížím a jestli to je pro vůz dobré řešení, případná rizika.
Moc díky.... .


Dovolte mi napsat svůj názor. Tyto stránky považuji za stránky veřejné. Každý sem může dát příspěvek s informací, či s dotazem. Ale na druhé straně na to může kdokoli reagovat. Nevidím důvodu nereagovat na takovýto příspěvek právě z hlediska morálky. Pokud zadavatele nezajímá morální stránka, je to jeho věc, ať moji reakci nečte, ale odpověď si přece přečte spousta jiných, a nedá mi to napsat, slušnějších, lidí. Zadavatel dle mého názoru patří do kategorie občanů pálících v kamnech plasty a zajímajících se jen o to, aby to nezanášelo komín.
Za sebe říkám, že mi rozhodně není jedno, zda kolega karavanista porušováním předpisů a zákonů mě a mé rodině ničí zdraví. Jsem staršího data narození a pamatuji nejen dvoutaktní osobní auta, ale také Tatry 111, Š 706. Pokud by při nárůstu počtu osobních i nákladních vozidel za oněch 50 let zůstaly zplodiny z výfuků na stejné úrovni, nekupovali bychom si asi jen balenou vodu, ale možná i balený vzduch. Můžeme jen kvitovat, že spolu s rozvojem dopravy a možnostech individuálního cestování, šel také dopředu jak technický vývoj, tak ale i zpřísňování předpisů.
Můj závěr je tedy: Mě osobně je jedno, zda se vašemu autu ublíží, či nikoli. Není mi jedno, že tím ubližujete mě a spoustě jiným, slušným lidem.
Pepa

Automatické sloučení 10.04.2015 00:07:

Citovat

Hordys napsal:

Tímto se omlouvám zakladateli vlákna ale prostě mi to nedalo.Zakladatel píše jasně OSOBNÍ zkušenost.Proč někdo dokáže normálně odpovědět k tématu a proč někdo tady zase mele věci na které se zakladatel neptal-jipe,jaroslav134.Nedivme se tedy že mnoho lidí už tady nemá náladu poradit i s nějakou banalitou aby to od ostatních neschytal.Tímto se znovu omlouvám zakladateli.Hordys


Mě to také nedá reagovat. Na těchto stránkách je spousta lidí, kteří již mnohokrát tazatelům poradili s běžnými dotazy. Až sem někdo dá dotaz, kde se nejlépe na černém trhu dá sehnat pistole, protože se potřebuje zbavit tchýně, také na případné negativní reakce odpovíte tím, proč se tazateli neodpovídá na to, na co se ptal.
Není to směšný příklad. Oba dotazy mají totiž jedno společné. Jsou to dotazy na to, jak přestoupit zákon a důsledkem obou konání je újma na zdraví.

Pepa


Tu pistoli si vytiskni na 3D tiskarne, nasledna balisticka zkouzka bude pro kriminalistu hodne tezka, jelikoz na kulce nebudou zadne vrypy. Lec to bude pistole na jedno pouziti, nasledny vystrel jiz nevydrzi a rozpadne se, takze musis dobre mirit a tchyni sestrelit na prvni ranu
:x !h
Dusan 76 + Radka 81 = Nikol 05 a Barca 09
Hyundai SantaFe 2,2 CRDi a Burstner Flipper 490 TK
H
HordysČlen
Přidáno před 9 let
Je to prostě marný! Filtr a pistole, ach jo.Je to marný!
jmesserjmesserČlen
Přidáno před 9 let
Všem přispěvatelům upřímě děkuji za odpovědi.

Filtr mi stále normálně funguje - zaplať Bůh.

Je zvláštní kolik lidí já jakýmkoliv příspěvkem rozruším. Moc se omlouvám letitému Pepovi z Plzně a doufám, že saze z mých petek vítr nezavane až k Plzni. V létě se netopí, takže se z té Plzně můžete přijet rekreovat k nám do Severních čech bez obav. Můžete si užívat zdravých výparů z firem typu Ledvice, Prunéřov, Polerady, Setuza SD a mnoho jiných. Nebudete při dýchání rušeni konkrétně mými petkami z kamen. ( Nevím jakou kvalifikaci na toto označení provinilce Pepa má, ale asi je znalec)

Většina příspěvků mi dost pomohla, jak budoucí problém vyřeším ale ještě nevím. Pepovi se ozvu pokud si koupím za své dvě výplaty filtr nový, aby se mu lépe dýchalo.

Těm co mě pochopili děkuji, ať už radili cokoliv , ostatním se upřímě omlouvám za mé hříšné s terorizmem srovnatelné myšlenky..

Hodně sluníčka a pohody všem :-) :-) :-)
Jirka 60 a Stáňa49, Octavia 2,0 TDi-LK kombi a Eifelland 350 HK
A
albertČlen
Přidáno před 9 let
Čau.se ti divim že tady davaš takovy dotaz když viš jaci tady někteři jsou kamoši.Akorad se zbytečně vytočiš.Určitě by ti poradili na nějakym moto foru kde ti nikdo nebude psat takove sračky
Deda LebedaDeda LebedaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

albert napsal:

Čau.se ti divim že tady davaš takovy dotaz když viš jaci tady někteři jsou kamoši.Akorad se zbytečně vytočiš.Určitě by ti poradili na nějakym moto foru kde ti nikdo nebude psat takove sračky


Tak jsem si přečetl všechny příspěvky od začátku až do konce a jedinou, jak ty píšeš, "sračkou" je ten tvůj
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,021,793 unikátních návštěv | Vygenerované za: 5.65257 sekund | Průměrně za: 5.65257 (0) sekund | Dotazy: 145 | Použitá paměť: 2.39MB/2MB