99lojzaČlen Přidáno
před 9 letNa Fiatu 2012 150HP při nastartování nezhasne kontrolka dobíjení,ale po "protůrování" na 3tis.otáček dobíjení funguje,ale kontrolka stejně nezhasne,po vypnutí zapalování a jeho opětném zapnutí kontrolka zhasne .Při odstávce motoru delší jak 10 minut se vše pravidelně opakuje.
děkuji předem za rady.
Myslim ze najistejsie bude navstivit servis....
VasuČlen Přidáno
před 9 letNejpravděpodobnější závada, je vadná dioda v alternátoru. Taktéž může být studený spoj z alternátoru na kontrolku. Ještě zkus změřit při nastartování napětí baterie. Jestli nepřesáhne 13 V , je chyba v alternátoru. Jednoznačně servis, alternátor se moc špatně demontuje a vytahuje.
Ahoj,
stejný rok výroby, stejný motor a po záruce stejná závada. V servisu mně bylo řečeno, že studený spoj od alternátoru.
Já jsem měl naprosto stejný problém a v servise mě zjistili nakousané kabely od kuny v motorovém prostoru a prý je to běžné.
kolik mate naježdeno cca km?
99lojzaČlen Přidáno
před 9 letNajeto cca 55tis.
Jen mě zaráží ,že to dělá přesně stejně se 100% pravidelností,
což si na nějaký špatný"Vachelův"kontakt nedovedu představit,
V dobach davno minulych !) bolo budenie alternatoru riesene cez kontrolku na pristrojovej doske, tato potom signalizovala fungovanie dobijania. Dnes je casto budenie riesene cez riadiacu jednotku motora, takisto ako vykon alternatora a s kontrolkou na pristrojovke to nie je vobec prepojene, kontrolka sa rozsvecuje na zaklade CAN komunikacie medzi motorakom a palubovkou..... a casto to bohuzial nieje relevantna informacia, moze byt normalne zhasnuta aj ked alternator nedobija a rozsvieti sa az pri poklese palubneho napatia pod kriticku hodnotu, casto sofer skor zisti ze nedobija podla blikajucich svetiel alebo sa napr. rozsvieti skor ABS kvoli poklesu napatia.
Preto som napisal ze najrozumnejsie bude ist do servisu a jednak realne odmerat dobijanie a jednak cez diagnostiku zistit co tvrdia jednotlive riadiacky...
TraperČlen Přidáno
před 9 letA nejdřív změřit napětí při běhu motoru. Při volnoběhu a při vyšších otáčkách, jestli elektronika nekecá.