Vlada a ZdenaČlen Přidáno
před 9 letPoradí mi prosím někdo na kolik se husti pneu u obytky ford tranzit 350L přední i zadní dvojmontaz .Diky
u každé obytky je to jinak, mrkni se na štítek, většinou bývá u sloupku v kabině
AHOJKY LIDI :_
Trochu bych nesouhlasil, štítek bývá typový na originální auto bez nástavby. Jednou prázdný, jednou naložený. Obytky jsou většinou stále přeložený, tak se přistupuje k názoru, že se pneu nafukují na max. dle štítku na boku pneumatiky.
V případě sjíždění uprostřed (velký tlak) se ufouknou, když se sjíždí kraje(nízký tlak) tak je problém. Buď jsi přeložený hodně, nebo máš špatné pneu s nízkým indexem tlaku-nosnosti.
Doufám, že nelžu.
já mám na origo vestavbě 5,5 atmosfér na obě náprávy, nemyslím si, že je to klasický tlak pro 15 palcové ráfky na ducatu...
JaTČlen Přidáno
před 9 letMám na Tranzitu (nástavba Hobby), vpředu 3,5 a zadek 4,75 (zadek jednomontáž). Na štítku je uveden jen tlak P a Z,né jako u osobáků dle zatížení. Snad Ti to trošku pomůže.
Také jsem to řešil zde na foru.
Například v manuálu k autu Ford 150 L - prodloužený valník s dvojmontáží (myšleno auto bez obytné nástavby - prostě valník) se píše vpředu tlak 3,6 a vzadu 3,2 baru. Ten valník se zatěžuje dle manuálu do 3 500 kg, tak je dle mého názoru jedno, co rám nese. I když by se měla doporučení výrobce dodržovat, tak se mi to zdálo málo (při kempování mi kolegové říkali při pohledu na předek, že to mám podhuštěno) a při výměně gum jsem si to nechal nafouknout na 4 bary, teda více, než je v manuálu. V pneuservisu mi chtěl nafouknout na 5 barů. Na gumách je napsáno až do 5,5 baru. Mám to tak 1,5 roku, nevím, co je přesně správně, ale problém s gumami zatím nemám.
Ahoj,
já se tedy řídím štítkem na dveřích, tuším, že je to na dveřích řidiče. Přední 5, zadní 5,50. Foukám tak jak originální letní Camper pneu 215/75 R15, tak i zimní Firestone stejného rozměru. Ale je to věc názoru, je fakt, že pokud jedeme prázdní (ale to je relativní pojem - viz diskuse tady o váze OA), tak mi to připadá, že je jízda tak nějak pocitově "tvrdá", že by možná nebylo od věci malinko popustit. Ale nedělám to, jezdíme, jak píšu výše.
Vašek
Vlada a ZdenaČlen Přidáno
před 9 letJedna se o ford tranzit 350 L nastavba rimor a pneu vanco continental 185-75 R 16 C vzadu je dvojmontaz na štítku u dveří není o tlaku v pneu nic
libriČlen Přidáno
před 9 letPřed několika lety jsem řešil podobné dilema. Na internetu jsem dohledal několik názoru. Jedni tvrdili hustit podle doporučení výrobce vozidla, druzí podle doporučení výrobce pneumatik. Po zjištění. že pneumatika stejného rozměru se hustí různě podle konstrukce a výrobce pneumatiky, přiklonil jsem se k huštění podle doporučení výrobce pneumatik. Foukám o 0,2 Atm méně než je doporučeno, abych měl rezervu při zahřátí pneumatik. Nemám problém se špatným sjížděním pneumatik.
Vlada a ZdenaČlen Přidáno
před 9 letDíky všem za rady určitě z toho něco vyberu
ZdendaZemdaČlen Přidáno
před 9 letTotéž jako předchozí kolegové někteří. Kašlu na to, co je napsáno na sloupku. Řídím se jednoznačně dle výrobce pneu. Každá má svoje optimum. Velmi se mi to potvrdilo na supersportu, kde co pneu to jiný tlak. Pokud jsem jezdil ale na hodnoty uvedené na kyvné vidlici na štítku, tak mi motorka plavala a vůbec se chovala divně jakoby podhuštěná. Dlouho jsem tak jezdil s tím, že mám vůli v kyvce asi už. Až přišel kamarád a vynadal mě do všeho možného. Nafoukli jsme pneu na tlak uvedený na boku pneu a od té doby vše OK. Toť zkušenost.
mekieČlen Přidáno
před 9 let
Pokud si ten materiál přečtete, tak najdete, že Michelin vcelku pochopitelně a správně píše, že je nutné dodržovat doporučení výrobce
vozidla, že podhuštění, ale i přehuštění má vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Nevím, kde berete informaci o doporučeném huštění výrobce pneumatiky. Na pneumatice je pouze max. tlak. Z logiky věci vyplývá, že jedna pneumatika může být použitá na různých vozidlech. Doporučení výrobce vozidla vychází z dlouhodobých jízdních zkoušek ( samozřejmě nemluvím o tom, že výrobce obytky postaví něco na holý podvozek, tam doporučení výrobce podvozku asi nemůže být směrodatné) a z předpokládaného zatížení vozu. Vzhledem k tomu, že obytka jezdí spíš na horní hranici zatížení, tak je potřeba zvýšit úměrně k tomu i huštění pneu, ale říkat že jezdím mírně pot tlakem uvedeným na pneumatice je nerozum. Sníží se sice valivý odpor, ale zhorší se trakce a brzdné vlastnosti.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
Právě proto, že obytky jsou specifické svým zatížením a provozem a nelze tedy brát obecně jen doporučení výrobce podvozku na jeho "běžné" provozování, tak bych spíše dal přednost doporučením výrobce pneumatik pro konkrétní použití (pláště s označením CP ) a huštění přizpůsobil radám výrobce plášťů, kteří to testují jak v bněžném provozu tak na bubnových zkušebnách. Tyto pláště jsou na vyšší zatížení a vyšší huštění svou konstrukcí a jízdními vlastnostmi na to uzpůsobeny. Osobně nemám důvod panu Michelinovi nevěřit:-), u nich to funguje a nedovolí si doporučovat neověřené informace. Obecně to platí o evropských výrobcích plášťů. U asijských výrobců bych si tím úplně jist nebyl.... i když se už také zlepšují.
Je to věc každého jedince, jak s různými doporučeními naloží ... Výrobce ví, co dělá a co doporučuje a má to svoje tvrzení podloženo testy, uživatel se obvykle jen domnívá a mudruje:-). Tak včil mudrujme:-)
RobertČlen Přidáno
před 9 letHustit na tlak, který je uveden na gumě jako maximální, asi nemusí být to pravé medové. U mne je třeba na pneu max. 4,5at, v papírech ke karavanu píšou 2,8at. To je pořádný rozdíl.
K prvnímu karavanu jsem neměl žádnou dokumentaci a řešil stejný problém. Znal jsem jen zatížení nápravy. Tak jsem zašel do značkové prodejny Barum a tam mi dle tabulek našli na příslušný rozměr a zatížení na kolik hustit. A když byly gumy po letech ojeté, tak po celé šíři stejnoměrně. :_
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
Stojím před nákupem zimních pneu 215/70 r 15, dle výrobce mám zadní foukat na 5,5 atm, tedy 82 PSI a zde jsem narazil na problém, spousta zimních, nebo M+S pneu má hodnotu nižší.
Které zimní pneu mohu foukat na 5,5 atm? Případně, můžete mrknout co máte na zimních pneu napsáno? Moc by mi to pomohlo, nikde tyto údaje nemohu najít. Zajímají mne hlavně pneumatiky kvalitní, díky