Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Husteni pneu: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Husteni pneu

Poslední aktualizace před 7 let
Vlada a ZdenaVlada a ZdenaČlen
Přidáno před 9 let
Poradí mi prosím někdo na kolik se husti pneu u obytky ford tranzit 350L přední i zadní dvojmontaz .Diky
L
LipicaniČlen
Přidáno před 9 let
u každé obytky je to jinak, mrkni se na štítek, většinou bývá u sloupku v kabině
G
GULIČlen
Přidáno před 9 let
AHOJKY LIDI :_

Trochu bych nesouhlasil, štítek bývá typový na originální auto bez nástavby. Jednou prázdný, jednou naložený. Obytky jsou většinou stále přeložený, tak se přistupuje k názoru, že se pneu nafukují na max. dle štítku na boku pneumatiky.

V případě sjíždění uprostřed (velký tlak) se ufouknou, když se sjíždí kraje(nízký tlak) tak je problém. Buď jsi přeložený hodně, nebo máš špatné pneu s nízkým indexem tlaku-nosnosti.
Doufám, že nelžu.
L
LipicaniČlen
Přidáno před 9 let
já mám na origo vestavbě 5,5 atmosfér na obě náprávy, nemyslím si, že je to klasický tlak pro 15 palcové ráfky na ducatu...
JaTJaTČlen
Přidáno před 9 let
Mám na Tranzitu (nástavba Hobby), vpředu 3,5 a zadek 4,75 (zadek jednomontáž). Na štítku je uveden jen tlak P a Z,né jako u osobáků dle zatížení. Snad Ti to trošku pomůže.
K
kutil1Člen
Přidáno před 9 let
Také jsem to řešil zde na foru.
Například v manuálu k autu Ford 150 L - prodloužený valník s dvojmontáží (myšleno auto bez obytné nástavby - prostě valník) se píše vpředu tlak 3,6 a vzadu 3,2 baru. Ten valník se zatěžuje dle manuálu do 3 500 kg, tak je dle mého názoru jedno, co rám nese. I když by se měla doporučení výrobce dodržovat, tak se mi to zdálo málo (při kempování mi kolegové říkali při pohledu na předek, že to mám podhuštěno) a při výměně gum jsem si to nechal nafouknout na 4 bary, teda více, než je v manuálu. V pneuservisu mi chtěl nafouknout na 5 barů. Na gumách je napsáno až do 5,5 baru. Mám to tak 1,5 roku, nevím, co je přesně správně, ale problém s gumami zatím nemám.
jirkajjirkajČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

kutil1 napsal:

Také jsem to řešil zde na foru.
Například v manuálu k autu Ford 150 L - prodloužený valník s dvojmontáží (myšleno auto bez obytné nástavby - prostě valník) se píše vpředu tlak 3,6 a vzadu 3,2 baru. Ten valník se zatěžuje dle manuálu do 3 500 kg, tak je dle mého názoru jedno, co rám nese. I když by se měla doporučení výrobce dodržovat, tak se mi to zdálo málo (při kempování mi kolegové říkali při pohledu na předek, že to mám podhuštěno) a při výměně gum jsem si to nechal nafouknout na 4 bary, teda více, než je v manuálu. V pneuservisu mi chtěl nafouknout na 5 barů. Na gumách je napsáno až do 5,5 baru. Mám to tak 1,5 roku, nevím, co je přesně správně, ale problém s gumami zatím nemám.



Záleží na rozměru pneu třeba 195/70-R15C 103/101 zatížení přední nápravy: 1 600kg tlak 4.0at
1 750kg tlak 4.5at

zadní tupláky: 2 300kg tlak 3.0at
2 700kg tlak 3.7at

Pokud, ale máš pneu Camper tak 15" na 5at
16" na 5,5at
K
kutil1Člen
Přidáno před 9 let

Citovat

jirkaj napsal:

Záleží na rozměru pneu třeba 195/70-R15C 103/101 zatížení přední nápravy: 1 600kg tlak 4.0at
1 750kg tlak 4.5at

zadní tupláky: 2 300kg tlak 3.0at
2 700kg tlak 3.7at

Pokud, ale máš pneu Camper tak 15" na 5at
16" na 5,5at



Také rád uvítám radu k huštění, mám tam 1,5 roku celoroční:
Hankook Radial RA10 185/80 R15 103/102R

Max. povolenou hmotnost obytky mám 3 300 kg, jak je rozloženo zatížení na předek a zadek, nevím.
V
AnonymČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
já se tedy řídím štítkem na dveřích, tuším, že je to na dveřích řidiče. Přední 5, zadní 5,50. Foukám tak jak originální letní Camper pneu 215/75 R15, tak i zimní Firestone stejného rozměru. Ale je to věc názoru, je fakt, že pokud jedeme prázdní (ale to je relativní pojem - viz diskuse tady o váze OA), tak mi to připadá, že je jízda tak nějak pocitově "tvrdá", že by možná nebylo od věci malinko popustit. Ale nedělám to, jezdíme, jak píšu výše.

Vašek
I
Ivan a HankaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
především je nutné se podívat na max. přípustný tlak dle typu pneu .. je to uvedeno na štítku na bočnici pneumatiky. Ten by neměl být překročen, většinou je uveden v jednotkách PSI (libry na čtverečný palec). Od toho se odvozuje huštění, tedy vždy nižší nebo rovno maximální hodnotě. Dále je doporučeno při huštění zhruba nad 4,5 baru a vyšším používat kovové ventilky (tedy to, co kouká z disku - ráfku).

Osobně mám obytku - transita a pneu MICHELIN AGILIS CAMPING 215/75 R16C 113Q M+S a nahuštěno na 5 vpředu a 5,4 vzadu (jednomontáž). Chvíli jsem to měla na 4,5 P a 4,8 vzadu a měl jsem pocit, že to trochu při jízdě plave, po dohuštění se to pocitově zlepšilo.

Doporučuji k přečtení ... http://www.michel...ide_CZ.pdf
Ivan, Hanka a psice
Vlada a ZdenaVlada a ZdenaČlen
Přidáno před 9 let
Jedna se o ford tranzit 350 L nastavba rimor a pneu vanco continental 185-75 R 16 C vzadu je dvojmontaz na štítku u dveří není o tlaku v pneu nic
librilibriČlen
Přidáno před 9 let
Před několika lety jsem řešil podobné dilema. Na internetu jsem dohledal několik názoru. Jedni tvrdili hustit podle doporučení výrobce vozidla, druzí podle doporučení výrobce pneumatik. Po zjištění. že pneumatika stejného rozměru se hustí různě podle konstrukce a výrobce pneumatiky, přiklonil jsem se k huštění podle doporučení výrobce pneumatik. Foukám o 0,2 Atm méně než je doporučeno, abych měl rezervu při zahřátí pneumatik. Nemám problém se špatným sjížděním pneumatik.
Libor + Šárka + pes
I
Ivan a HankaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Vlada a Zdena napsal:

Jedna se o ford tranzit 350 L nastavba rimor a pneu vanco continental 185-75 R 16 C vzadu je dvojmontaz na štítku u dveří není o tlaku v pneu nic


Ahoj, tak zkus údaje z manuálu pro tvého Forda ... manuál je třeba zde http://www.google...mp;cad=rja

tuším strana 169.... obytka je vždy zatížena maximálně....

Ford jako výrobce auta doporučuje hodnoty huštění za "běžných a limitních" podmínek, RIMOR je svou nástavbou posunuje k těm "limitním", realita naložené obytky může být i nadlimitní, tedy vyšší zatížení nápravy, než je povoleno ... viz diskuze o hmotnostech obytek. Pak bych se dle skutečného reálného zatížení nápravy na obytce řídíl max. povoleným huštěním dle výrobce pneumatiky, aby auto nejezdilo na podhuštěných pláštích ... viz index nosnosti pneu ve vazbě na rychlostní index, ale obytka určitě nebude jezdit více než 150 km/h...tam je jistá rezerva... Index (R=170 km/h). Tedy, pokud využívám maximální zatížení pláště, neměl bych jezdit na jeho horní hranici maximální rychlosti ...

Ivan
Ivan, Hanka a psice
Upravil Ivan a Hanka dne 09.03.2015 10:47, před 9 let
Vlada a ZdenaVlada a ZdenaČlen
Přidáno před 9 let
Díky všem za rady určitě z toho něco vyberu
ZdendaZemdaZdendaZemdaČlen
Přidáno před 9 let
Totéž jako předchozí kolegové někteří. Kašlu na to, co je napsáno na sloupku. Řídím se jednoznačně dle výrobce pneu. Každá má svoje optimum. Velmi se mi to potvrdilo na supersportu, kde co pneu to jiný tlak. Pokud jsem jezdil ale na hodnoty uvedené na kyvné vidlici na štítku, tak mi motorka plavala a vůbec se chovala divně jakoby podhuštěná. Dlouho jsem tak jezdil s tím, že mám vůli v kyvce asi už. Až přišel kamarád a vynadal mě do všeho možného. Nafoukli jsme pneu na tlak uvedený na boku pneu a od té doby vše OK. Toť zkušenost.
mekiemekieČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Ivan a Hanka napsal:


Doporučuji k přečtení ... http://www.michel...ide_CZ.pdf


Pokud si ten materiál přečtete, tak najdete, že Michelin vcelku pochopitelně a správně píše, že je nutné dodržovat doporučení výrobce vozidla, že podhuštění, ale i přehuštění má vliv na jízdní vlastnosti vozidla. Nevím, kde berete informaci o doporučeném huštění výrobce pneumatiky. Na pneumatice je pouze max. tlak. Z logiky věci vyplývá, že jedna pneumatika může být použitá na různých vozidlech. Doporučení výrobce vozidla vychází z dlouhodobých jízdních zkoušek ( samozřejmě nemluvím o tom, že výrobce obytky postaví něco na holý podvozek, tam doporučení výrobce podvozku asi nemůže být směrodatné) a z předpokládaného zatížení vozu. Vzhledem k tomu, že obytka jezdí spíš na horní hranici zatížení, tak je potřeba zvýšit úměrně k tomu i huštění pneu, ale říkat že jezdím mírně pot tlakem uvedeným na pneumatice je nerozum. Sníží se sice valivý odpor, ale zhorší se trakce a brzdné vlastnosti.
mirek a hana, VW t5, samodomo vestavba druhá v pořadí
I
Ivan a HankaČlen
Přidáno před 9 let
Právě proto, že obytky jsou specifické svým zatížením a provozem a nelze tedy brát obecně jen doporučení výrobce podvozku na jeho "běžné" provozování, tak bych spíše dal přednost doporučením výrobce pneumatik pro konkrétní použití (pláště s označením CP ) a huštění přizpůsobil radám výrobce plášťů, kteří to testují jak v bněžném provozu tak na bubnových zkušebnách. Tyto pláště jsou na vyšší zatížení a vyšší huštění svou konstrukcí a jízdními vlastnostmi na to uzpůsobeny. Osobně nemám důvod panu Michelinovi nevěřit:-), u nich to funguje a nedovolí si doporučovat neověřené informace. Obecně to platí o evropských výrobcích plášťů. U asijských výrobců bych si tím úplně jist nebyl.... i když se už také zlepšují.

Je to věc každého jedince, jak s různými doporučeními naloží ... Výrobce ví, co dělá a co doporučuje a má to svoje tvrzení podloženo testy, uživatel se obvykle jen domnívá a mudruje:-). Tak včil mudrujme:-)
Ivan, Hanka a psice
RobertRobertČlen
Přidáno před 9 let
Hustit na tlak, který je uveden na gumě jako maximální, asi nemusí být to pravé medové. U mne je třeba na pneu max. 4,5at, v papírech ke karavanu píšou 2,8at. To je pořádný rozdíl.

K prvnímu karavanu jsem neměl žádnou dokumentaci a řešil stejný problém. Znal jsem jen zatížení nápravy. Tak jsem zašel do značkové prodejny Barum a tam mi dle tabulek našli na příslušný rozměr a zatížení na kolik hustit. A když byly gumy po letech ojeté, tak po celé šíři stejnoměrně. :_
Robert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
K
KoralovciČlen
Přidáno před 7 let
Stojím před nákupem zimních pneu 215/70 r 15, dle výrobce mám zadní foukat na 5,5 atm, tedy 82 PSI a zde jsem narazil na problém, spousta zimních, nebo M+S pneu má hodnotu nižší.
Které zimní pneu mohu foukat na 5,5 atm? Případně, můžete mrknout co máte na zimních pneu napsáno? Moc by mi to pomohlo, nikde tyto údaje nemohu najít. Zajímají mne hlavně pneumatiky kvalitní, díky
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Ivan a Hanka, Robert, mekie, Vlada a Zdena, ZdendaZemda, libri, kutil1, jirkaj, VasekHromadko, Lipicani, GULI, JaT, Koralovci

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,039,686 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20918 sekund | Průměrně za: 0.20918 (0) sekund | Dotazy: 132 | Použitá paměť: 2.23MB/2MB