Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Klíma: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Klíma

Poslední aktualizace před 9 let
M
MichalČlen
Přidáno před 9 let
Prosím o radu niekoho, kto sa vyzná v chladiarine... Mám na karavane klimatizáciu Blizard, alebo tak nejak. Neviem od akého výrobcu je. Nefungovala, tak som ju zmontoval dole a zapojil takto vymontovanú. Svete div sa, ona ide... Len mám problém...po cca 30min. vypne kompresor. Ak ide, jeden chladič je teplý a druhý studený. Ked vypne kompresor, tak je behom chvíle teplý aj druhý chladič. Bola odlomená vrtula ventilátora, ktorý by mal chladiť ten teplý chladič, tak som vyrobil náhradnú z plastu a namontoval. Neviem či má odsávať teplý vzduch von cez otvor (tak to mám teraz), alebo naháňať vzduch na chladič? Nevypína to preto, že je to prehriate? Po vypnutí kompresora neudržím na chladiči ruku...ani na kompresore. Inak som meral teplotu vyfukovaného vzduchu a sa mi aj tá zdá vysoká... okolo 14 stup.C pri okolitej teplote 19 stup. Nie je to moc vysoká teplota? Aká má byť na výstupe? Máte s tým niekto skúsenosť? Nechýba tam chladivo ked to vypína?
Ďakujem za každú radu.
Michal.
MC Louis Tandy 673
Upravil Michal dne 28.02.2015 17:32, před 9 let
Michal Připojili následující obrazek:
wp_20150228_14_58_29_pro.jpg wp_20150228_14_58_18_pro.jpg Obrázek nebyl nalezen wp_20150228_14_57_48_pro.jpg
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 9 let
Odpovídá chladírenský mechanik: Chladicí zařízení nedělá (nevyrábí) zimu z elektriky, ale je to klasické tepelné čerpadlo, vyčerpává se teplo z prostoru, který se nazývá chlazený, a neustálým vyčerpáváním tepla (rozuměj tepelné energie) z tohoto prostoru se sníží teplota, tedy málo tepla je vlastně zima. Pokud se používá tepelné čerpadlo na vytápění, tak se nejedná o žádný "obrácený chod", jak si někteří myslí, obrácený chod neexistuje, pouze se chladí to, na čem nám nezáleží (třeba vzduch na dvoře), a ohřívá se to, na čem nám záleží (dům). V případě užitku chlazení je tomu obráceně, chladíme to, na čem nám záleží. Každé chladicí zařízení chladí jen tolik, kolik jsme schopni vyčerpávaného tepla odvést někam daleko od chlazeného prostoru. Lze si to představit tak, jako např. čerpadlo vody nesaje, pokud má přiškrcený, nebo zastavený výtok. Právě mě dojímají bláboly, kdy se snaží karavanisté u svých chladniček "uměle" omezovat činnost srážníku montováním jakýchkoliv nesmyslných termostatů k zabránění kondenzace chladiva. Na uvedených obrázcích chladicí mašinky se mi zdá, jako chlaďařovi s padesátiletou praxí, že pouze dvoukřídlý ventilátor na odvádění tepla z teplého výměníku je nedostatečný. Výměníky musí být čisté, musí být "přes ně vidět". Proudem vzduchu není možné je vyčistit, jen proudem vody, ale ne Wapkou, ta to všechno roztříská na maděru. Nedokonalé odvádění vyčerpávaného tepla, tedy kondenzačního tepla malou vrtulkou kondenzátoru vede k vysokým kondenzačním tlakům a tím k velkému přetěžování kompresoru, který reaguje vypínáním pojistky proti přetížení. Další důvod vypínání kompresoru může být mechanická závada (zadírání kompresoru), nebo závitový zkrat motoru kompresoru, oboje se zjistí měřením na elmotoru. Nedostatek chladiva se projeví silnou námrazou na velice malé části studeného výměníku (výparníku) a studeným "teplým" výměníkem (kondenzátorem, srážníkem), kde teplé je jen výtlačné potrubí, popř. kousíček srážníku. U zařízení s dostatkem chladiva se výparník u klimatizace pouze potí, není ekonomické snižovat teplotu v obytném prostoru na +20°C mrazem -25°C, tak jako u mražáku, kde to nutné je, kdy v tom mražáku musí být -18°C. Platíme za to (u toho mražáku) nízkou účinností a tím vyšší spotřebou energie.
Upravil Doskocil dne 01.03.2015 01:50, před 9 let
M
MichalČlen
Přidáno před 9 let
Ďakujem za odpoveď skúsenému chlad.mechanikovi. Vyskúšam to dnes vyčistit vodou a skusim zebezpečiť chladenie toho chladiča doplnením ventilátora... Ja som to mal pustené aj odkrytované a vyplo to aj tak po krátkom čase. Nedostatek chladiva se projeví silnou námrazou na velice malé části studeného výměníku (výparníku) a studeným "teplým" výměníkem (kondenzátorem, srážníkem), Ten studený výmenník je studený len cca 5 min po zapnutí... potom pomaly otepluje, až sa vypne kompresor... postupne dáva menej a menej studený vzduch na výstupe. Rozumej: ja ju mám vymontovanú a postavenú na 2 stoloch tak aby mohla nasávať aj vyfukovať. Kde na tom zariadení sa nachádza srážnik? Asi sprostá otázka, ale som absolútny amatér...
Dík moc.
MC Louis Tandy 673
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, je velkou chybou provozovat takové zařízení odkrytované, protože právě ten kryt zajistí, že celý objem vzduchu, který čerpá ventilátor, tak prochází přesně místy, kde má, tedy hlavně přes srážník, neboli zkapalňovač - to je ten teplý - a je využita celá plocha pro odvádění tepla. Bez krytu se ventilátorek jen tak šmrdolí s nepatrným účinkem. To by mohl být třeba důvod, že je kompresor přetěžován.
Na druhé straně - pokud není zcela využit výkon výparníku, z jakéhokoliv důvodu, tak to chladicí mašinu jen odlehčuje, protože není co vypařovat, protože není přísun tepelné energie, které vypařování chladiva způsobuje. Z toho vyplývají lži v návodech např. u domácích chladniček, že jen častým odmrazováním (námraza snižuje výkon výparníku) se zařízení šetří, ale je to přesně obráceně, jenomže tomu by nikdo z laiků neuvěřil. Neodmražováním se chladicí zařízení šetří na úkor uskladněného zboží (platí jen pro chladničky! U velkých chladíren je tomu jinak, je tam úplně jiný způsob řízení, chladničky musí být vždy blbuvzdorné). To jsem ale již zabrousil hodně do obecné roviny. Vždy platí: Přírodní zákony obejít nelze.
Upravil Doskocil dne 01.03.2015 08:18, před 9 let
M
MichalČlen
Přidáno před 9 let
Bola to pravda... ten teplý bol až moc teplý... akonáhle som naň namiesto toho malého ventilátora (ten nemal vrtulku a ja som ju vyrobil tú dvojlistú na obr. len som opačne natočil lopatky a ona odsávala a nie chladila vzduchom zvonku) nasmeroval stolný ventilátor (na obr.), začal chladit ten srážník a išlo mi to bez problému cca 2 hodiny než som to vypol. Teplota vyfukovaného vzduchu išla tesne pod 10 stup.C. A to bez krytu, čiže prisávala vzduch aj z okolia a nie len cez ten výparník...s krytom je táto časť od tej teplej a okolia hermeticky oddelená. Ten výparník bol celý orosený a studený... tak to asi pri zabezpečení dokonalého chladenia toho srážníka bude fungovať? Asi by malo...?
MC Louis Tandy 673
Upravil Michal dne 01.03.2015 11:32, před 9 let
Michal Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
DoskocilDoskocilČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj, jsem rád, že jsem mohl takto na dálku pomoci, už jsem měl cukání do předposledního mého příspěvku vložit - "musel bych to vidět, všechny části si osahat, abych viděl, jaké a kde jsou teploty na jednotlivých výměnících, pak bych přesně řekl" - ale vidím, že už není co řešit. Věřím, že si vezmou poučení i ostatní zde, protože jsem uvedl v tomto vlákně několik zásadních obecných věcí, které by měly být dodrženy, a že nebudou zdejší karavanisté svým chladicím mašinkám, ať už jsou to jakékoliv, i chladničky v karavanu, tak naschvál ztěžovat jejich život, myslím tím jejich funkci.
M
MichalČlen
Přidáno před 9 let
Tak srdečné dík profesionálovi.... Jednoduchý princíp a ten sa musi dodržať... ešte to poridne vyčistím a musí to s tým správnym chladením toho srážníka fachat... iba teraz zohnať ten ventilátor, aby mal tú silu ako má mať... lebo ten bol asi zdrojom problému, nakolko bez vrtuliek nemohol chladiť... Uvidím, čo to urobí po zakrytovaní...
Ešte raz dík Doskočilovi....
MC Louis Tandy 673
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Michal, Doskocil

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,025,562 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.22423 sekund | Průměrně za: 0.22423 (0) sekund | Dotazy: 71 | Použitá paměť: 1.78MB/4MB