Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Truma Combi 4 - problém: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Truma Combi 4 - problém

Poslední aktualizace před 7 let
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Zdravím, mám problém s Trumou Combi 4.

Pred výjazdom minulý týždeň som celý deň pred domom kúril propan butanom a všetko bolo v pohode, v obytke 25 st. C. Pred odchodom som prehodil fľašu na čistý propan, počas jazdy som si nevšimol žiadny problém, lebo auto kúrilo aj od motora a hneď po príchode do Rakúska sme išli spať.
Skoro ráno sme sa zobudili na to, že je v aute 14 st. C a Truma síce išla, ale akoby ani neišla: začala kúriť na malý chod (teplý vzduch išiel, ale slabo), po asi 8 minútach v nej cvaklo, plyn zhasol a už iba 15 minút vyfukovalo, čo bolo nakúrené (posledných asi 5 minút už išiel iba studený vzduch). Takto to išlo stále dookola a nedokázalo to vykúriť na viac ako 10 st. C. Po príchode domov som kúrenie vypol, dal to do servisu kde opravujú nezávislé kúrenia, tí kúrenie zapli a ono ide úplne bez problémov, takže nevedia identifikovať závadu.
Nestretli ste sa s týmto problémom niekto?

Dík moc za rady.
Martin Trnava
R
RudyČlen
Přidáno před 9 let
Takhle na dálku lze jen spekulovat. Ale jeden tip bych měl. Truma C4/6 je velmi citlivá na přivření průduchů. Kdysi jsem ve snaze dostat teplý vzduch pouze do větve ústící pod sedačkou přivřel všechny ostatní průduchy. Truma se pak chovala zhruba jak popisuješ ty, nakonec se rozsvítilo červené světlo na panelu (mám ještě klasický s kolečkem) a signalizovala chybu přehřátí čidla. Chyby se dají vyčíst ze způsobu blikání červené LED. Převodní tabulka je v návodu.
Nakonec jsem otevřel všechny průchody, vypnul ji a zapnul a Truma zase vesele topila.
Třeba Ti to pomůže... :_
A nebo přimrzlý regulátor (pokud nemáš EisEx a láhbve máš ve venkovním kastlíku)... :x
Upravil Rudy dne 13.01.2015 16:17, před 9 let
petr a jarkapetr a jarkaČlen
Přidáno před 9 let
A byl v lahvi opravdu propan??Jestli ti to treba jen neprimrzlo...
petr + jarka + vnučka Eliška + vnouček Kryštůfek
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Áno, určite to bol čistý propan - ventil na fľaši bol originál zaplombovaný (obalený páskou z plničky)
Keby bol primrznutý regulátor by som pochopil, ale chladnička a hlavne sporák išli v pohode. Je možné, že Truma potrebuje na veľký chod (plný výkon) toľko plynu, že by to vyhodnotilo ako nedostatok plynu a akoby sa vypla? Žiadna červená kontrolka neblikala, iba zelená blikala, ako keď sa vypína, ale potom naskočila odznovu na malý výkon.
Mimochodom, fľaše sú vonku a EisEx nemám.
Martin Trnava
P
PPPmytoČlen
Přidáno před 9 let
Mi to dělalo také.Tak jsem protočil plyn přes sporák (zapalil hořáky) na chvilku a pak zapnul trumu a byl klid.
Kondenzát ve vedení.Poradil mi to technik z Trumy.
Pohoda,klídek,sluníčko......cesta kamkoliv.
ViktorViktorČlen
Přidáno před 9 let
Taky se podělím se svými zkušenostmi s Trumou C4.....trápím se s ní pořád. V počátku(cca před 4-5lety) topení zapínalo jak se mu chtělo (auto bylo kupované nové)...takto jsem se trápil cca 1 rok, pak ve Velimi zjistili, že je "kousnutej" kabel k topení od energobloku - natáhli nový a vše fungovalo cca 2-3 roky bez problémů. Poslední rok opět topení začalo stávkovat a vše vyvrcholilo na Kaunertalu, kde jsem topil 1 den a zbývající dva ani ťuk.....zajímavé bylo, že když jsem pak odjížděl tak po cca 20km opět naskočilo a fungovalo (přitom, když topení nejelo, tak otočnej regulátor normálně svítil zeleně). Auto jsem odvezl do Velimi, kde mi po týdnu sdělili, že topení jede normálně (trochu se jim jen nezdál výkon ventilátoru). Auto měli celý týden připojený na 220, tak jsem jim sdělil ať ho odpojí od 220 a druhý den topení samovolně vypnulo....technik z KOV Velim vyměnil na topení řídící jednotku, spalovací motor a celé topení vyčistil. Zaplatil jsem 12tis a uháněl přes vánoční svátky do Livigna. Topení jelo dobře, výkon se rapidně zlepšil. Tato idylka nám bohužel vydržela 2 dny a topení se opět zastavilo. Samozřejmě mám otevřeny všechny klapky, topím na čistej propan, bomby uloženy ve vytápěné garáži. Tak jsem nastartoval a 2 hodiny jezdil po Livignu jak trotl a topení naskočilo....ráno zase nefungovalo, tak jsem se rozhodl, že to zkusím opravit sám. Jen upozorňuji, že o tom jak Truma funguje nemám ani šajn, plynu se bojím a o elektrice vím jen to, že kope. Po hodině práce, kdy jsem musel vymontovat nějaké skříňky v garáži, abych se se svým 105kg vůbec k topení dostal, jsem otevřel ten vrchní kryt topení a nestačil se divit.....vyběhl na mne svazek drátů, jeden z nich s ukončením jako na internet se válel vedle, další drát s roztřepaným koncem připevněnej k nějakému konektoru a omotanej ledabyle izolačkou. Trochu jsem s tím zachrastil a topení naskočilo. Jen se nepřidal hlavní ventiláror, tak poté po chvilce zase umřelo. Tak jsem se s tím asi další hodinu babral, upravil ten roztřepanej konektor a zkoušel a zkoušel. Jen jsem nevěděl kam s tím jedním volným drátem. Nakonec jsem to zabalil a šel za rodinkou lyžovat. Odpoledne přijdeme k autu a topení topí jak ďas. Na oslavu svého úspěch jsem ztrestal flašku burbonu a chystal si velmi důraznou protestní nótu autorizovanému servisu ve Velimi za tu prasárnu co tam vyrobili a zač jsem vlastně zaplatil 12tis Kč. Další večer se topení ozvalo znova. Jako kdyby chtělo a nemohlo....vždy sepnulo, chvíli topilo a vyplo. Já otevřel další láhev burbonu, tentokráte na žal, a asi u 5 paňáku mně napadla myšlenka....nepotřebuje to topení taky nějakou elektriku? a není jí málo? Přece jen jsem tam stál už 7 den a spoléhal se na dobití baterek efoyem. Jenže Efoy už nadává tolik co dával když byl nový, k tomu spotřeba za televizi, satelit, svícení .... A v tom byl asi zakopanej pes, omezili jsme spotřebu, efoy vše dobïl a topení funguje bez problémů. Na oslavu jsem otevřel další láhev, roztrhal protestní nótu (i když si myslím, že přichycovat drát ke koncovce izolepou není přinejmenším autorizované...) a užíval si tepla.....přece jen jsme skoro 3 dny topili plyn vařičem.
Láhev jsme nechal rozpitou a těším se na další zimní výjezd (bohužel toto mé nadšení nesdílí zbytek mé rodiny.....)
Tak asi tak :)
Viktor
E
EXPEDICE APALUCHAČlen
Přidáno před 9 let
S C4 jsem se trápil také několik let od nového auta. V KOVu jsem byl každý rok minimálně jednou. Věčně bloklá elektronika a netopili jsme. Dokonce jsem si jednu elektroniku koupil za 6 tisíc a tu jsem vozil v autě. Vyvrcholilo to, že po 3,5 letech začala téct, tak jsem ji vyhodil a dal jsem C6. Ta se úplně jinak chová, lepší regulace a super výkon. Dokonce menší spotřeba plynu. Už nevím, kdo mě to říkal, ale C4 měly nějakou vadnou výrobní serii a ty zlobily.
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 9 let
S dva roky starou C4 jsem neměl prozatím problémy jen vybitá baterka mě ho dvakrát vypla a signalizace vybité baterky svítila červeně takže jsem věděl co ji chybí.Montáž přídavného naftového bifíka mám za sebou ale ani jemu se nechce topit bez štrumu.Elektrikáři mají rčeni -není rumu není štrumu.Proto ti ten burbon asi nefungoval.Skol
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Problém odstránený, ale za mastný účet alebo ako je dôležité dávať na všetko pozor a čítať návody:
Po rozobratí Trumy v servise bolo zistené, je bojler je celý nafúknutý a opiera sa o rebriny, kade je hnaný teplý vzduch, čo sa nesmie a preto sa prehrieval a nedokázal vykúriť auto. Na otázku prečo sa to stalo mi bolo povedané, že tam zamrzla voda, na čo som odpovedal, že to nie je možné, lebo ju vždy vypúšťam. Kúrenie opravili (nový bojler aj s horákom za 1.200 EUR), ja som ho vyskúšal a šlape ako hodinky. Keď som išiel vypúšťať vodu cez protimrazový ventil, zistil som, že mali v servise pravdu, lebo voda cez neho nevytiekla aj keď bol otvorený, ale až keď som ju vytlačil kompresorom - ventil bol upchatý zrejme vodným kameňom a voda zostala v bojleri.
Niekde v návode som sa dočítal, že treba sledovať koľko vody z bojleru vytečie, aby sa nestalo toto čo mne, že voda nevytečie a poškodí celé kúrenie.
Martin Trnava
Martin TT Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen Obrázek nebyl nalezen
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 9 let
Moc díky za info pro mne povel ke kontrole ventilu jen ta cena za opravu ?Není to překlep?
Jiri MajkiJiri MajkiČlen
Přidáno před 9 let
Bojler vyteče celý ale musí fungovat ventilek na přisavaní vzduch a nebo otevřít baterie aby to mělo možnost nasát vzduch.Po dobu 8 let se mi to vypouští samo.
!y !@ !r !d :z
Martin TTMartin TTČlen
Přidáno před 9 let
Cena je bohužiaľ správna :o, bolo tam treba meniť bojler, ale aj celý horák - zostala pôvodná vlastne iba elektronika, ventilátor a inak takmer nič (nová Truma stojí okolo 1900 EUR - síce už s programovateľným termostatom, ale aj tak ...).
Doteraz som to tiež tak robil, že som po návrate otvoril protimrazový ventil, aj všetky batérie som otvoril a dal ich do stredovej polohy aby tam nezostala teplá ani studená voda, ale nikdy som nekontroloval koľko vytieklo z bojlera vody (barina pod autom bola, tak som bol spokojný ako Matelko). Aj teraz niečo vytieklo, ale keď som to zachytil, zistil som, že iba 0,5 litra a až po prefúknutí vytiekol zvyšok.
Martin Trnava
zemanekpetrzemanekpetrČlen
Přidáno před 9 let
Martine za mne ještě jednou dík,né kaźdý z nás je schopen přiznat chybu a je to poučenì pro nás všechn y co děláme občas blbosti nebo nedodržujeme co máme..Jsi v poslední době druhý,prvnì byl šéfredaktor časopisu Caravans který ve svém časopise v posledním čìsle a ve svém cestopise přiznal banální chybu a to zvýšilo mé sympatie protože tak to je ,né každý je neomylný kromně některých.Ať si tam každý doplní koho chce..
Upravil zemanekpetr dne 13.02.2015 21:47, před 9 let
B
beertyguruČlen
Přidáno před 8 let
Je niekde navod ako skusit vytlacit vodu kompresorom? Vdaka.
GardaGardaČlen
Přidáno před 8 let
Je tam zavzdusnovaci ventilek. Pokud nepusti dovnitr vzduch, ta voda nevytece. Zkontroluj ho jestli ho nekdo nezaslepil.
Miloš
B
beertyguruČlen
Přidáno před 8 let

Citovat

Garda napsal:

Je tam zavzdusnovaci ventilek. Pokud nepusti dovnitr vzduch, ta voda nevytece. Zkontroluj ho jestli ho nekdo nezaslepil.

Vdaka za odpoved. Ide o takmer nove auto, ale pre istotu vsetko skontrolujem. Kde sa ten ventil nachadza? Priamo na boileri?
SnoopaciSnoopaciNováček
Přidáno před 8 let
Jak to tak pročítám, tak jsem hed šel zkontrolovat co vlastně máme my za Trumu, jestli 4nbo něo nového a tak jsem zjistil, že máme Combi (E) CP plus ready. a jestli je označení řady to písmeno v závorce tak asi 5-ku. můžete mi to někdo potvrdit nebo vyvrátit a máte někdo špatné zkušenosti?
STMaxSTMaxČlen
Přidáno před 8 let
Truma 5 neexistuje. Rada 4 neni stara. Je to rozdeleni podle vykonu. Combi 4 a Combi 6. Je to uvedene na stitku na topeni. CP plus ready znamena ze je to nejnovejsi typ
reficierreficierNováček
Přidáno před 8 let
Ďakujem za pomoc . Mám karavan dva roky , vypúšťal som vodu na zimu ... otvaral baterie aby vytiekla voda a aj tak sa mi teraz vydula nádrž na vodu v trume combi6 . Problem som mal taký že voda vrela v bojleri , kúrenie kúrilo chvílku , vyfukovalo sa , vyplo sa a po cca 15 minutach naštartovalo znova . Ked som rozobral trumu , podobny obrazok ako Martin TT . Kupovať nové diely nemá zmysel , môže sa to zopakovať . predpokladám že je to včasti aj chyba výrobcu , predsa nie je problem aby spravil konštrukciu aby sa to nestalo . Ide o to či je snaha . Ak sa mi to nepodarí opraviť , vyklepať do požadovaného tvaru je výhodnejšie kúpiť bojler a kúrenie solo .
P
PressterminalNováček
Přidáno před 7 let
Zdravím....
Řešil jsem problém s Trumou, tak to sem chci jenom napsat pro ostatní, kteří budou řešit to samé :))

1) pokud truma combi 4 topí přerušovaně = 5 min topí, pak 10-15min chladí, pak zase topí 5 min atd... nejspíše jste nechali zamrznout vodu v bojleru a ten pomačkal komoru s hořákem, která se přehřívá a po těch 5 minutách vypíná...
zkoušel jsem to rozebrat, ale narovnání té komory se těžko povede. Nový odlitek s komorou stojí cca 21000Kč + nový zásobník na vodu cca 10000Kč...

2) měl jsem ještě druhý problém - topení se po zapnutí zaplo na pár vteřin a pak se ihned vyplo... Vypadalo to že je špatný plyn, nebo ucpaný hořák nebo něco podobného.... Ale byla to jen vypadlá vnitřní trubka u komínku, ta co je schovaná v té větší černé. Tzn po zapnutí se truma zapálila, foukla spaliny do komínku, a zase je nasála nasávací hadící... zřejmě nějaké čidlo trumu okamžitě vyplo. (tahle blbost mě stála asi týden času:) Tak ten text někomu týden ušetří.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,815,855 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.27152 sekund | Průměrně za: 0.27152 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.31MB/2MB