Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Připojení na elektriku: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Připojení na elektriku

Poslední aktualizace před 2 roky
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
stojím obytkou vedle garáže domu. Mám možnost ji mít na elektrice. Nevím, jestli stálé připojení nevadí baterkám. Není lepší, aby se baterka taky trochu vybíjela ? Zatím jsem napichoval třeba den nebo dva před výjezdem. Poradíte ? Děkuji
Jirka
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
pošli fotku EBLka
S
svistČlen
Přidáno před 9 let
dovolim si pripojit se se stejnym dotazem - mam ebl 100-2, foto zde http://i.ebayimg....g/$_20.JPG

parkuju v hale, kde je celkem svetlo a neco malo asi dava i solar
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj Karle,
nevím jestli to pomůže, ale jedná se o vůz Carthago C-line. Byl jsem se podívat v garáži vozu, je tam rozvodná skříňka, ale na žádný krabičce není žádný nápis EBL. Třeba jen blbě hledám. Nevím ani co to ten EBL je.
Děkuji Jirka
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
je to přesně takovej obrázek co poslal Svist.
Kartágo mívá standartně CBE 516 čili černá krabička s tímhle nápisem. Pokud tam je, je to dvoukanál 16/2A s IUoU chakou čil auto může být připojený trvale a nabíjí obě baterky. přední 2A a zadní 16A. Manuál k tomu jsem dal sem do sekce elektro návody.
Svist - je to 18/2A čili platí totéž co jsem psal Jirkovi jen se jedná o něměckej Schaudt.
V
Vladas60Člen
Přidáno před 9 let
Ahoj Karle,
mohu se také připojit s žádostí o vyjádření ke stabilnímu připojení přes zimu? Mám EBL 200-5. Snad se obrázek podaří vložit.
Díky.
Vladas60 Připojili následující obrazek:
ebl.jpg
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
děkuji za info. Jedná se o CBE 516, takže jsem zase o něco chytřejší. Ještě jednou dík. Pod pojmem přední a zadní baterka je myšleno přední auto a zadní 2x90 Ah nástavba ?
Jirka
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
to Jirka: Ano je to přesně tak. Pokud ty paralelně spojený baterky občas rozpojíš a nabiješ je každou zvlášť - odmění se ti výrazně delší životností a kapacitou. Cca 1x za 2-4 měsíce.

to ALL: k těm fotkám - fotky musí být zmenšený na rozumnou míru např. ve funkci kreslení:
zkopírujte si obrázek pro upravení hned vedle (já si pro ně dělám složku s označením malé)
kliknete na obrázek pravým myšítkem - upravit
nahoře na liště - upravit - roztáhnout nebo zkosit - vodorovně i svisle stejně (např 50%) až je z toho obrázek požadované velikosti např 150kB pak uložit.
Obrázek přejmenujte na jednoduchý název např AB123 bez mezer a diakritiky. Pak už vložit půjde.
Většinou nejde, protože je příliš velikej nebo má nestravitelnej název (fotky z mobilu co tam cpou i datum)
Upravil Karel Prokop dne 12.01.2015 12:15, před 9 let
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj Karle,
mám tomu rozumět, že občas odpojit baterky a nabít je samostatně?
Mám 2x90 Ah GEL, takže každou třeba zvlášť nabíječkou, která umí GEL?
Děkuji Jirka

P.S Z logiky vyplývá, že pokud mám přes ten CBE připojený solár, tak se v létě dobíjí i startovačka.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
to Vladas60: EBL 200-5 je starší typ dvoukanálovýho bloku.
Startovačku nabíjí 2A a nástavbu 10A. Chaku má WoU což je předchůdce IUoU chaky.
Umí konzervovat, čili bez obav - nabíječka může být připojená trvale na baterku. Spínací hranici má 13,2-13,8V = neumí gel.

To All: jak poznám jestli blok nabíjí obě baterky?

po připojení auta na 220V - MUSÍ palubní voltmetr ukazovat vzestup napětí na obou baterkách.
Startovací (bat1) půjde výrazně pomaleji, ale po cca 10-20 minutách musí obě baterky mít víc než 13V. To je známka, že dobíjení jede korektně. Pokud bat1 nestoupá napětí, ale zůstává pod hranicí 13V po delším stání cca 0,5 dne a déle máme buď jednokanálový blok nebo nám nejede dobíjení startovačky.

Citovat

Dasa a Jirka napsal:

Ahoj Karle,
mám tomu rozumět, že občas odpojit baterky a nabít je samostatně?
Mám 2x90 Ah GEL, takže každou třeba zvlášť nabíječkou, která umí GEL?
Děkuji Jirka

P.S Z logiky vyplývá, že pokud mám přes ten CBE připojený solár, tak se v létě dobíjí i startovačka.


Stačí odpojit jednu z baterek. Druhý den druhou. Tak aby nepadla síť = vždy je zapojena aspoň jedna baterka.
Solár dobíjí zpravidla jen nástavbu, ne startovačku. Dřív to uměly régly od Mobile Technology ale to byly jen obyčejný spíňáčky. Novější régly to vesměs neumí.
CBE dobíjí pouze nástavbu zjistíš jednoduše: až bude hezky svítit slunce oměř palubním voltmetrem obě baterky. Nástavba bude mít např. 13,5V a startovačka 12,6V
Pokud chceš dobíjet i startovačku
1) cyrix nebo IVT (pozor aby se to netočilo dokola s EBL)
2) samostaný panel s réglem jen pro startovačku
3) použít ten régl od MT
ale to je třeba pečlivě prohlídnout a navolit (nesvěřuj to člověku, co o tom nic neví)

opět to ALL: ŽÁDNÁ BATERKA KTERÁ JE PŮL DNE BEZ NAPÁJENÍ (odpočatá) NEBUDE MÍT VÍC NEŽ 12,9V.
POKUD MÁ BATERKA NA SVORKÁCH VÍC NEŽ 13V JE ZJEVNÉ, ŽE DO NÍ TEČE ENERGIE ZVENČÍ (Solár, nabíječka, E-Foy, altík)
Nová baterka má NABITÁ na svorkách 12,7-12,8V starší tak 12,6-12,7V


Tož tak
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_
Upravil Karel Prokop dne 12.01.2015 12:42, před 9 let
pachtapachtaČlen
Přidáno před 9 let
Dovolím se přidat též k dotazu zdroj z 230/12V má označení SME-150-13-8ci při připojení na síť mi nástavba ukazovala 13.8V a startovačka 12.7V tak že startovačka nebyla dobíjena vyměnil jsem spínací relé ovládané D+ za cyrix nyní mám při připojení na síť na obou baterkách 13.8V. Otázka zní co jsem udělal špatně mohu mít auto připojeno trvale na síť a nezničím baterky? A ještě dodatek při napojení na síťi jsem dal mezi kabel a kontakt baterie ampérmetr na baterce bylo 13.8 a na ampérmetru s bídou 1 ampéra.Při měření měly být baterky nabité.
Hanka a Pavel
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
1) zdroj není nabíječka
2) fotka by pomohla
3) cyrix nevadí, pokud jsou baterky podobný konstrukcí a velikostí - podobnej systém používal Manfred Trautmann (Calira) ale dnes už jeho firma neexistuje a jak je na tom CaboTron (bejvalí zaměstnanci) netuším.
problém nastane když budou baterky výrazně rozdílný.
- není mi jasný, co se stane když budou dlouhodobě spojený dvě baterky s výrazně rozdílným vnitřním odporem a kapacitou. Pokud se budou dobíjet malými proudy asi O.K. ale pokud tam potečou proudy větší, tak se nevybalancujou a bude ouvej. Dost záleží na konzervaci a na citlivosti nabíječky. Trautmann to měl ošetřený.
Ten A-metr zvyšuje vnitřní odpor baterek. Jeho trvalý vřazení do obvodu bude asi částečně snižovat nabíjecí hranici. Nicméně jako momentální řešení to asi fungovat bude. Otázne je jestli ty baterky budou dobíjené dobře obě. To by se asi muselo měřit a zkoušet. Ale v zásadě to fachčit bude. Ještě bych oměřil proudy bez A-metru. 13,8V může bejt konzervace nabíječky pokud je procesorová nebo aspoň jednoduchá tyristorovka. Ale to už hodně spekuluju :)
pachtapachtaČlen
Přidáno před 9 let
Ten ampermetr tam není trvale to bylo jen pro kontrolu motorová je 94AmH a nástavba 120 AmH rozdíl 26 AmH nebude hrát nějak významnou roli jak jsem vyrozuměl tak při delším připojení na síť bych neměl baterkám nijak významně ublížit obě jsou klasika olovo.
Hanka a Pavel
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Empirické měření by mělo odpovědět.
Tohle není standartní zapojení a dlouhodobý zkušenosti z praxe nejsou.
A je to zajímavej pokus.
Baterky podobný, mělo by to chodit. Chce to vzít na zátěžák teď a třeba po 14 dnech připojení na síti.
Co to řekne.
Paralelní nabíjení baterek malým proudem neškodí. A tohle je nabíjení malým proudem, takže vybalancovat by se teoreticky měly.
pachtapachtaČlen
Přidáno před 9 let
Zkusím to a dám vědět zátěžák si můžu půjčit.
Hanka a Pavel
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Zátěžák by měl říct něco o dodaným náboji a kondici obou baterek. To bude cenná informace. Dej vědět co se podařilo naměřit.
Dasa a JirkaDasa a JirkaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
moc děkuji za vyčerpávající odpovědi. Nechám to tedy žít svým životem a nebudu se pouštět do žádných větších akcí.
Jirka
V
Vladas60Člen
Přidáno před 9 let
Díky mnohokrát za vysvětlení,
jsem opět klidnějším dlužníkem

Vlad.
malinamalinaČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj všichni, z dotazů a následných odpovědí chápu, že určité typy EBLku zvládnou trvalé připojení na 230V a nevadí to, komu ? EBLku nebo bateriím ?
Co ty baterky, je pro ně vhodnější držet je pořád na max. nabití, nebo je občas vybít a pak zase nabít a držet na maximu, ,, NEZLENIVÍ,, pokud nebudou v pracovním procesu ? Mám na mysli, že auto stojí většinu zimy a není v provozu.
Jedna bába povídala p) , že EBL si umí s baterkama pohrát ve smyslu vybití a nabití, je to pravda ??
Při dnešním zjišťování co tam vlastně mám, vidím že se někdy tavila pojistka, ale spálená není, dá se z fotky odhadnout co jistí ??
Děkuji Radek
malina Připojili následující obrazek:
p1100229.jpg p1100238.jpg p1100233.jpg Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj Radku
EBL 226b OVP je špičkovej blok pro luxusní auta, dvoustovková řada je ta nejvýkonnější.
Parametry: - při 220V nabíjí startovačku 6A a nástavbu 18A.
- písmenka OVP znamenají přepěťovou ochranu (pozor - to neznamená, že by se měla ochrana zneužívat a krmit palubní síť stavební centrálou)
chaku to má IUoU čili dnes už klasika (řídí to šváb za dvacku a je v každý trochu slušný nabíječce)
- ochrana proti zkratu, přetížení a přehřátí
- má to klasickej průběh IU a čekací dobu "U" u kapaliny 4h a u gelu dokonce 16h.
Pak trvalá konzervace na 13,8V.

Závěr:
tenhle blok se o baterku postará velmi dobře, netřeba se bát. Trvale připojená baterka nezleniví, ale konzervace na 13,8V ji nutí pořád lehce pracovat - ne silně aby si nerozsypala desky, ale dost na to aby na stěnách nekrystalizoval sulfát.

To All: všichni co máte modré bloky Schaudt č 99 a vyšší, nebo černé CBE 516/510 se nemusíte bát. Jsou to bloky dvoukanálové a umí konzervaci čili trvalé zapojení na 220V přes celou zimu jim nepůsobí problém.
Ale:
Pokud by bylo baterky třeba zakonzervovat na dobu delší než 6 měsíců - je vhodné je naplno nabít, vymontovat a odnést do tepla. Tam každé 2-3 měsíce kontrolně dobít do plna.

Většina z lidí co přes zimu nejezdí: baterky lze vyndat a dát plně nabité do tepla.
Kdo nemůže, nechá baterky v autě a klidně je může nechat připojené na 220V trvale.
Kdo nemá možnost nechat auto trvale na 220V připojí ho jednou za měsíc na 220V aby zajistil plné dobití OBOU baterek.

Pozor!!! Startovačka má větší samovybíjení než trakce.
Takže -
startovací baterce věnujeme stejnou péči jako nástavbové

Jednoduché informační měření palubním voltmetrem jsem už popsal výše.

ještě jeden TIP: pokud jakákoli baterka v konzervaci má méně než 12V ihned dobít !!! (klidně externí nabíječkou). Velmi často se stává (hlavně u startovaček) že ten slabý 2A kanál nestíhá dobít startovací baterku, protože ve Stand-By režimu z toho užírá kamera, navigace, rádio, imobilizér, palubní hodiny a další "darmožrouti". Startovací 80Ah baterka sama na svoji konzervaci směle "sežere" 1A trvale, ani se nazapotí. A to se ještě nezačala pořádně dobíjet.
Pokud si darmožrouti vezmou 1-1,5A (běžně) už je baterka v deficitu. Dbejte aby vše bylo důsledně vypnuté, u rádií sundávejte panel. Rádia žerou i když nesvítí, bacha na to. Nejhorší je couvací kamera. Palubní hodiny a imobík nevypnete, to je nutný zlo.

Tohle je vhodný dělat pokaždý, když auto stojí dýl než cca čtrnáct dní a není na 220V síti.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,635,140 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.18657 sekund | Průměrně za: 0.18657 (0) sekund | Dotazy: 130 | Použitá paměť: 2.2MB/4MB