to Vladas60: EBL 200-5 je starší typ dvoukanálovýho bloku.
Startovačku nabíjí 2A a nástavbu 10A. Chaku má WoU což je předchůdce IUoU chaky.
Umí konzervovat, čili bez obav - nabíječka může být připojená trvale na baterku. Spínací hranici má 13,2-13,8V = neumí gel.
To All:
jak poznám jestli blok nabíjí obě baterky?
po připojení auta na 220V - MUSÍ palubní voltmetr ukazovat vzestup napětí na obou baterkách.
Startovací (bat1) půjde výrazně pomaleji, ale po cca 10-20 minutách musí obě baterky mít víc než 13V. To je známka, že dobíjení jede korektně. Pokud bat1 nestoupá napětí, ale zůstává pod hranicí 13V po delším stání cca 0,5 dne a déle máme buď jednokanálový blok nebo nám nejede dobíjení startovačky.
Citovat
Dasa a Jirka napsal:
Ahoj Karle,
mám tomu rozumět, že občas odpojit baterky a nabít je samostatně?
Mám 2x90 Ah GEL, takže každou třeba zvlášť nabíječkou, která umí GEL?
Děkuji Jirka
P.S Z logiky vyplývá, že pokud mám přes ten CBE připojený solár, tak se v létě dobíjí i startovačka.
Stačí odpojit jednu z baterek. Druhý den druhou. Tak aby nepadla síť = vždy je zapojena aspoň jedna baterka.
Solár dobíjí zpravidla jen nástavbu, ne startovačku. Dřív to uměly régly od Mobile Technology ale to byly jen obyčejný spíňáčky. Novější régly to vesměs neumí.
CBE dobíjí pouze nástavbu zjistíš jednoduše: až bude hezky svítit slunce oměř palubním voltmetrem obě baterky. Nástavba bude mít např. 13,5V a startovačka 12,6V
Pokud chceš dobíjet i startovačku
1) cyrix nebo IVT (pozor aby se to netočilo dokola s EBL)
2) samostaný panel s réglem jen pro startovačku
3) použít ten régl od MT
ale to je třeba pečlivě prohlídnout a navolit (nesvěřuj to člověku, co o tom nic neví)
opět to ALL:
ŽÁDNÁ BATERKA KTERÁ JE PŮL DNE BEZ NAPÁJENÍ (odpočatá) NEBUDE MÍT VÍC NEŽ 12,9V.
POKUD MÁ BATERKA NA SVORKÁCH VÍC NEŽ 13V JE ZJEVNÉ, ŽE DO NÍ TEČE ENERGIE ZVENČÍ (Solár, nabíječka, E-Foy, altík)
Nová baterka má NABITÁ na svorkách 12,7-12,8V starší tak 12,6-12,7V
Tož tak
Karel, Váš servisák v aktivní službě :_