autoservisČlen Přidáno
před 9 letDobrý den, prosím o radu, zkušenosti. Všiml jsem si ,že přestavbáři a jiní používají klasické LPG nádrže pro pohon aut, jako nádrže pro vaření a ohřev v obytných vozech. Chtěl bych si to také udělat, mám však strach, neboť z klasické nádrže LPG se přeci čerpá "tekutá fáze" a pro spotřebiče je potřeba "plynná fáze".
Používáte to někdo a jakou máte zkušenost???
Děkuji Honza
VasuČlen Přidáno
před 9 letPoužívá se klasická LPG nádrž s tím, že výpustná trubička vevnitř není na dně, jak v autě na LPG, ale nahoře, pod stropem. Tím vychází z LPG nádrže jen plynná frakce. Předělání se prování ohnutím vnitřní výpustné trubice. Jednoduchá a nenáročná operace.
autoservisČlen Přidáno
před 9 letAha, díky za info. Takže jdu do toho. Sice mě ještě děsí spotřeba elektroventilu, ale snad to baterie ty dva, tři dny skousne.
Děkuji Honza
VasuČlen Přidáno
před 9 letTen elektroventil tě vycucá, bere cca 1 A, tj. za den 24 Ah, dávají tam permanentní magnet ! Já jsem to zaslepil a používám jen ventil mechanický.
autoservisČlen Přidáno
před 9 letNo to je mi jasný. Budu to muset vymyslet nějak jinak, protože nádrž chci mít v každém případě pod autem.
autoservisČlen Přidáno
před 9 letJo to vypadá dobře, asi ho použiju (nějakým způsobem) ,protože vidím, že to bude chtít mnoho úprav a vychytávek.
Díky za info. H.
PetrKČlen Přidáno
před 9 leta pokud uvazujes nadrz pod auto, budes tankovat v zime pouze propan? kde?
Jarek DominikaČlen Přidáno
před 9 letAhoj, loni před zimou jsem si nechal zabudovat pod karavan toroidní nádrž 48L LPG. Vleze se do ní bezpečně pro zplynování cca 36-38L plynu(cca 2 láhve plynu 10kg). Po dohodě s firmou která mi toto zabudovala a která vše konzultovala s Trumou bylo umístěno před regulátor Duocontrol CS filtr truma pro zachycení případných nečistot a sraženého oleje ,který se může vyskytnout.
V zimně i při -20 nic nezamrzá a vyčerpám plyn úplně (možná zůstane tak cca 10%) a vozím sebou v autě pro jistotu 1 láhev propanu. ataky kdyby jsme se někde neplánovaně zdrželi tak ať mám zásobu nebo možnost vyměnit.
Spíš mne potrápila situace kdy jsem naplnil nádrž a topil jsem za jízdy tak mi uteklo trochu kapalné fáze do systému a dělalo to paseku. Proto mi tam zabudovali originální elektro stop ventil který zapínám až na místě. Je to dobré jej mít i proto, že pokud potřebuješ vyčistit filtr nebo cokoliv udělat na vysokotlaké části máš možnost to zavřít. Bere cca 0,3-0,6A. Můžu během víkendu to změřit přesně. Pokud chci jet se zapnutým topením musím mít láhev poloprázdnou a doplnit ji až před cílem cesty, nebo jet na láhev propanu.
Dále je v hodné do velkých mrazů mít elektrické vyhřívání na regulátor, už se mi stalo že při velkém odběru a teplotě okolo -20 zamrzl a dělal paseku(jenže já mám karavan a nevyhřívanou schránku). Pro Duocontrol to může být smrtelné. Vyhřívání do něj odebírá cca 0,2A. Vyhřívání na trubku už o něco více.
Jinka si plnění nemůžu vynachválit. Zatím jsem jen spokojen a neměnil bych. Mám prázdnou schránku pro výbavu (lyže a podobně) a karavan vyvážený a má lepší jízdní vlastnosti neboť nádrž mám těsně za nápravou a karavan má tímto nižší těžiště.
autoservisČlen Přidáno
před 9 letTaké děkuji za inspiraci. Mám opravdu o čem přemýšlet.
Díky Honza
Jarek DominikaČlen Přidáno
před 9 letJen malý postřeh, mám i na jednom autě nádrž oválnou a s tou se mi nikdy nestalo, aby mi za jízdy unikla kapalná fáze do systému a ten regulátor je přímo na té lahvi. Topení se tam používá cca min 7měsíců v roce.
Tak pokud to půjde možná bych volil oválnou nádrž.
autoservisČlen Přidáno
před 9 letTo jsem chtěl původně, bohužel jsem nenašel dodavatele který by měl oválnou(válcovou) "externí" nádrž.
RobertČlen Přidáno
před 9 letRobert a Hanka, Fokus + karavan Home-Car
autoservisČlen Přidáno
před 9 letNo nevyberu, protože to jsou všechno vnitřní. Venkovní (externí) je dělaná jinak, barva, provedení a hlavně krytí multiventilu. Našel jsem jen externí Toroidní. Ale je to celkem jedno, protože úpravy i multiventilu budou rozsáhlé, takže ještě uvidím z čeho to seskládám. Teď řeším přídavnou nádrž na naftu, takže až ji dodělám, pustím se do LPG.
V každém případě děkuji za info a cenné rady.
Honza