Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Webasto - zapojenie: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Webasto - zapojenie

Poslední aktualizace před 9 let
LerryLerryČlen
Přidáno před 9 let
Dobrý deň páni autoelektrikári, resp. majitelia sprinterov. Mám Mercedes Sprinter 208 cdi r.v. 2000 a namontované Webasto vodník. Funguje OK ale nemám zapojené káble z webasta na ventilátor motorčeka kúrenia na aute. Nerád by som niečo odpísal alebo ráno bežal k autu s hasičákom a infarktom.
Ďakujem za radu. Už sa neviem dočkať kedy si sadnem ráno do teplého bydlíka !)
Káble: Hnedý a červený (samostatne vľavo) kostra a stály prúd.
Prvá rada: Žltočierny, žltý, bieločierny.
Druhá rada: Biely, červenomodrý. Červenomodrý, červený.
Lerry Připojili následující obrazek:
webas.jpg weba.jpg web.jpg Obrázek nebyl nalezen
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
vitej na foru.

Sice nepises co mas presne za typ, ale predpokladam Thermo Top starsiho data.

Zkus odkazy nize, melo by to byt podobne.
http://www.kublbe...%20EVO.PDF
http://www.techwe...907512.pdf

Schemata zapojeni jsou v EN nebo DE ....

Hodne stesti pri hrani si s topenim !)
4.114683,118.628756
G
gutČlen
Přidáno před 9 let
To co jsi nafotil je odpor kterým se regulují otáčky motorku ventilátoru.Je to taky jeden z dílú co se kazí pokud nejdou všechny otáčky.K ventilátoru se dostaneš po oddělání té celé izolace zespodu.Drží ho tři šrouby na křižák je tam konektor jde ztuha vydělat je utěsněný gumou někdy je tam i takový plast co ho přidržuje chycený šroubem.
LerryLerryČlen
Přidáno před 9 let
Tak dík za odpoveďe áááále nerieši to môj problém. Ja mám origo schému zapojenia, kde sa píše, že dva konkrétne káble (viem ktoré) sa zapoja na ventilátor auta. Ja neviem kam ich mám zapojiť !!! To je písané, že podľa typu auta -nič viac.
To: gut Načo by som dával dole ventilátor? Ku káblom sa dostanem odsunutím molitanovej izolácie !!
Keby som to zapojil priamo na ventilátor, tak beží na najväčšie otáčky (a to nechcem - je to zbytočné a hlučné)

Automatické sloučení 03.11.2014 14:54:
...už je to udeláno, už je to hotovo!
Je to veľmi jednoduché - v podstate sú dve možnosti.
1, plus kábel z webasta (určený na ventilátor) zapojíš pred prepínač rýchlosti otáčok ventilátora a nastavíš si požadovaný stupeň rýchlosti. Keď sa ráno zohreje webasto tak Ti vykúri interiér. Nevýhoda: keď zabudneš večer nastaviť prepínač rýchlosti ventilátora, ráno máš síce teplý motor ale okná a interiér sú zmrznuté !d :v
2, plus kábel z webasta zapojíš za prepínač rýchlostí otáčok ventilátora na požadovanú vetvu (mercedes sprinter to má prvú rýchlosť žltý kábel v strede v prvom rade -viď prvé foto) Výhoda je, že nič nenastavuješ (okrem času spustenia webasta) a webasto si vždy samé spustí aj ventilátor kúrenia :g

P.S. som členom od roku 2011. Pravidelne som navštevoval - a aj navštevujem tieto stránky, ale väčšinou som nepovažoval za korektné sa vyjadrovať. Asi preto ma admin "zrušil" a tak som opäť čerstvo prihlásený.
Upravil Lerry dne 03.11.2014 15:54, před 9 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Tak vyreseno, super ...

Mas v aute radiatory ? Ohrivas Thermo Topem boijler - resp. vodu ? Nebo pouze foukas pres puvodni vzduchove rozfuky do interieru ?

"Vodnici" jsou pro jiste zamery velice uzitecni a ja rozhodne do dalsiho auta planuji klasicke radiatory, takze mam zajem o zkusenosti pokud jsou :)....
4.114683,118.628756
LerryLerryČlen
Přidáno před 9 let
To: sipadan
Tak som trochu zaskočený - počul som už o radiatoroch v aute ale neviem vlastne o čo ide. Ja mám klasiku truma na plyn a paráda. Je to tiché a nepotrebuje elektr. Webasto mám prakticky len na zimu, keď je z auta !sn a tak fúkam ako normálne za jazdy - avšak aj za jazdy by bola vzadu zima - tak som natiahol hadice pod zadnú sedačku a tam je radiator z ventilátorom z Mercedesa 310D (to mi zostalo z môjho najlepšieho auta aké som kedy mal) a tak fúkam aj vzadu. Ale -je tu ale! na to aby si takto kúril potrebuješ kopec energie. Webasto + čerpadlo + ventilátor vpredu + ventilátor vzadu. Možno sa mýlim - neviem aké sú tie radiatory ani aký je princíp kúrenia čo si spomínal - takže možno (asi určite) ani neviem o čom hovorím !)
...skoro som zabudol. Napíš mi prosím ako môžem webastom zohriať vodu? Myslím vodu na sprchu. To by sa mi móóóóc páčilo. V zime chodíme len ráno z domu a večer "alou domú" V lete sa sprchujeme tak, že niekedy až vyráža dych (ak je voda studená).
Upravil Lerry dne 04.11.2014 08:36, před 9 let
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Lerry, obavam se, ze pokud ohrivas vodu Trumou, tak jiz tento zpusob vytapeni a ohrevu neni smysluplny - resp. financne efektivni .... muselo by se to cele prekopat, coz je samozrejme nesmysl ....

Nicmene se jedna o zcela nejprirozenejsi zpusob vytapeni podobny tomu, ktery mame doma - v domech, velice casto vyuzivany v lodich, luxusnich a expedicnich vozech.
Me se libi jednak pro nezavislost na plynu (da se dnes sice bravurne tez obejit Trumou "D"), ale predevsim prirozenym salavym teplem vychazejicim z radiatoru misto z tepelnych rour hnanych vetraky, dale pak moznost vsazeni tepelnych vymeniku ruznych vykonu a tim padem ovlivneni tepelnych moznosti v ruznych castech vozu.

Reseni je to znacne "primitivni", pro predstavu zapomen momentalne na pripojeni motoru a puvodnich rozfuku vozidla - pro zjednoduseni - nikoliv z duvodu ze to nejde a predstav si nasledujici:

1. Vodnika umistis kam chces, dale z vodnika vytvoris normalni teplovodni obvod - jedna roura tepla voda z vodnika ven, druha roura zpetna (studena) do vodnika
2. Do obvodu vsadis radiatory - v podstate jedno jake, ale delaji se i specialni zmensene pro lode a obytna auta
3. Do obvodu vsadis bojler, ktery je naplnen uzitkovou vodou z vodniho zasobniku vozidla a do nej privedes obbod z vodnika - uvnitr je spirala, v ni proudi tepla voda z vodnika a bojler vodu tak ohriva az na 85 C. Voda je pak normalne distribuovana odbernou soustavou k pouziti
3. Krasne udelas podlahove topeni pod celym autem pouze rozvedenim medenych rour tam kam si prejes atd ... da se proste vse jako doma a to me imponuje

Takze asi tak, predstava a plan je jasny, ale samozrejme prakticke zkusenosti nekoho, kdo to takto u nas (resp. zde na foru) ma bych uvital - to se vzdy hodi ..... znam to puze ze zahranici a z lodi ....
4.114683,118.628756
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 9 let
No já mám v autě taky teplovodního bufíka právě na ohřev jednak motoru za zimních podmínek a jednak na ohřev vody v boileru. Je to udělané tak, že jsou vyvedeny do auta k boileru trubky z malého okruhu chlazení (před termostatem) a v něm je výměník (stočená měděná trubka) a pokud auto jede tak se ohřívá od motoru a pokud bych někde stál, tak si to ohřeju jen bufíkem. Myšlenku jsem na to měl už dávno a že to i funguje mi potvrdil Radek Sladký, tuším, že to má také tak.
Jen vyvedení na ventilátor mám na extra vypínač, abych mohl regulovat pokud i topím do auta nebo jen ohřívám vodu.
LerryLerryČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

vlk-cz napsal:

No já mám v autě taky teplovodního bufíka právě na ohřev jednak motoru za zimních podmínek a jednak na ohřev vody v boileru. Je to udělané tak, že jsou vyvedeny do auta k boileru trubky z malého okruhu chlazení (před termostatem) a v něm je výměník (stočená měděná trubka) a pokud auto jede tak se ohřívá od motoru a pokud bych někde stál, tak si to ohřeju jen bufíkem. Myšlenku jsem na to měl už dávno a že to i funguje mi potvrdil Radek Sladký, tuším, že to má také tak.
Jen vyvedení na ventilátor mám na extra vypínač, abych mohl regulovat pokud i topím do auta nebo jen ohřívám vodu.

Tak toto je super - až som na seba naštvaný, že mi to samému nenapadlo :@
Teda mám otázky: prosím môžeš mi poslať foto aké trubky si použil? A potom ten boiler a medená stočená trubka, dá sa to kúpiť alebo si si to vyrobil? A já blbec sa čvachtám v studenej vode :v
Prosí keď budeš mať chvílu času pošli mi čo najviac podrobností - hlavne foto.
Už tretí rok som doslova "nadržaný" na vestavbový slet, teším sa až skoro týždeň pred konaním, skoro nespím a vždy sa mi to dajako na poslednú chvílu pose... A teraz som tiež naštvaný, pretože som to mohol všetko vidieť.
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 9 let
Trubky jsem použil své profesí vlastní - hydraulické, rozměr 20x1,5mm. Dá se koupit zcela běžně u kohokoliv, kdo dělá s hydraulikou, mám ji běžně na dílně. Cena cca 200/m, potřeboval jsem ji 3 m. Na ohýbačce jsem si je naohýbal podle potřeby a spojoval je jen krátkou hadicí cca 10 cm. Tažené to mám kolem motoru pod autem do sedačky spolujezdce. Tam je mám nerezový boiler cca 15 l, vyrobený na míru, smaloval jsem si to, nechal vypálit nerez a vrazil šikovnému svářeči ať to neteče. Izolace z každé strany cca 3 cm. V něm mám měděnou trubku 18 mm, nákup u topenářů, cca 1,5m, cenu už nevím, kterou jsem si vyžíhal a kolem flašky s napěněnou PEPSI 1,5l jsem si ji stočil. Taky tam mám přípravu pro 100w 12V elektrickou spirálu, když by v létě bylo proudu nadbytek a chtěl jsem si jen přihřát vodu.
Fotek moc nemám, ale zkusím ji ještě lehnout pod auto a dofotit.
vlk-cz Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen img_20141027_100214.jpg
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj Vlku,

myslel jsem si, ze se ozves :):):).
Dobra prace.

Mas plyn, nebo jen "vodnikujes" ?
4.114683,118.628756
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 9 let
Mimo vodníka i naftovýho vzduchovýho bufíka. Plyn jen 2kg flašku na gril a lehké vaření (špagety a tak). Zatím stojím, teď zrovna zvedáme střechu - pěkná drbačka :)
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Take reseni - a dobre .... nemel jsi v planu to rozvest ve vodnikovi cele ?

Ja zacinam pocitat jak vychazi vykonove a spotrebove ruzne vodnikovi moznosti, ale jsem ted zaseknuty u "fan matrix" .... musim si to nechat rozlezet v hlave - tech moznosti je tak moc, az to neni hezky :):):)
4.114683,118.628756
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 9 let
Voda je super, ale pro moje potřeby asi vhodná není. Proti vzduchovému rozvodu trvá dlouho, než se nahřeje a začne působit. Na noc v zimě by to asi bylo ideál, ale když sečtu pro a proti, ten vzduch mi vychází jednodušší. Celkově lehčí, nižší spotřeba na baterce. A navíc je na "vodu" potřeba více místa, což bohužel už nemám.
LerryLerryČlen
Přidáno před 9 let
To: Vlk
Vypadá to super, len by to chcelo vidieť "rukami - omacat" ako taliani. Máš na tých koncoch niečo takéto? - viď foto. Neviem ako sa to nazýva - pobehal som rôzne dielne, kto by mi to spravil, ale márne. Na prídavnom kúrení má spoj medenú trubku a prepúšťa, pravidelne to daťahujem :v
Tie fotky zospodu asi až na jar, leto - ja sa Ti pripomeniem. Keby si sa náhodou motal okolo bojlera, tak ho vyfoť. Ten ma zaujíma - ako si vyriešil vstup a výstup "hada" utesnenie.
A ešte vodu z bojlera miešaš so studenou? To máš asi tlakový systém? Ja to mám sparťansky - jednoduché - teče jaká je :D
Lerry Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen trubk.jpg
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

vlk-cz napsal:

Voda je super, ale pro moje potřeby asi vhodná není. Proti vzduchovému rozvodu trvá dlouho, než se nahřeje a začne působit. Na noc v zimě by to asi bylo ideál, ale když sečtu pro a proti, ten vzduch mi vychází jednodušší. Celkově lehčí, nižší spotřeba na baterce. A navíc je na "vodu" potřeba více místa, což bohužel už nemám.


Voda je super, stejne tak jako vzduch - vyhody a nevyhody jsou jasne, z meho pohledu je hlavni, ze to neni plyn.
Jelikoz vzduchem ale neohreju vodu, budu testovat pouze vodnika - i kdyz za poslednich spoustu let jsem byl se vzduchem maximalne spokojeny.

Motor vynecham, jeho predehrev neni mym zajmem a malicko tim zkratim okruh a zvysim efektivitu ohrevu.

Sice jsem puvodne nechtel vubec "virit" vzduch vetraky, ale jelikoz se mi ty fenove matrixy silene libi, tak hned co nejblize k vodnikovi zrejme jeden matrix umistim - jeste pred bojler, jelikoz topeni ma samozrejme prednost. Ale jak jsem psal vyse, jeste uvazuji a pocitam.

At se strecha dari - to bude dilo :)
4.114683,118.628756
LerryLerryČlen
Přidáno před 9 let
To: sipadan.
Môžeš sem prosím hodiť foto alebo odkaz na ten radiator matrix ? Je to zaujímavé. Dík
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Lerry napsal:

To: sipadan.
Môžeš sem prosím hodiť foto alebo odkaz na ten radiator matrix ? Je to zaujímavé. Dík


Jasne Lerry,

treba zde, ale to jsem to vzal hopem .... to vyrabi pomerne dost firem, nevzal jsem cenove efektivni zrovna, ale byl po ruce ...

http://www.automo...ter-matrix
4.114683,118.628756
T
tom74Člen
Přidáno před 9 let

Citovat

Lerry napsal:

To: sipadan.
Môžeš sem prosím hodiť foto alebo odkaz na ten radiator matrix ? Je to zaujímavé. Dík


zkus na google/obrázky, tam to najdeš - heslo "radiator matrix"

ale nenašel jsem prodejce u nás, nevíte někdo ?
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

tom74 napsal:

Citovat

Lerry napsal:

To: sipadan.
Môžeš sem prosím hodiť foto alebo odkaz na ten radiator matrix ? Je to zaujímavé. Dík


zkus na google/obrázky, tam to najdeš - heslo "radiator matrix"

ale nenašel jsem prodejce u nás, nevíte někdo ?


Italska firma Kalori.it je dela tez a tato firma je u nas pomerne znama.

Napr. Dalix http://www.dalix....kalori.php je ma v nabidce ...

Vyrobcu a typu je opravdu cela rada.
4.114683,118.628756
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: Lerry, sipadan, gut, vlk-cz, tom74, Pastviny, ilem

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
44,439,194 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.23999 sekund | Průměrně za: 0.23999 (0) sekund | Dotazy: 141 | Použitá paměť: 2.28MB/4MB