LerryČlen Přidáno
před 9 letDobrý deň páni autoelektrikári, resp. majitelia sprinterov. Mám Mercedes Sprinter 208 cdi r.v. 2000 a namontované Webasto vodník. Funguje OK ale nemám zapojené káble z webasta na ventilátor motorčeka kúrenia na aute. Nerád by som niečo odpísal alebo ráno bežal k autu s hasičákom a infarktom.
Ďakujem za radu. Už sa neviem dočkať kedy si sadnem ráno do teplého bydlíka !)
Káble: Hnedý a červený (samostatne vľavo) kostra a stály prúd.
Prvá rada: Žltočierny, žltý, bieločierny.
Druhá rada: Biely, červenomodrý. Červenomodrý, červený.
Lerry Připojili následující obrazek:
To co jsi nafotil je odpor kterým se regulují otáčky motorku ventilátoru.Je to taky jeden z dílú co se kazí pokud nejdou všechny otáčky.K ventilátoru se dostaneš po oddělání té celé izolace zespodu.Drží ho tři šrouby na křižák je tam konektor jde ztuha vydělat je utěsněný gumou někdy je tam i takový plast co ho přidržuje chycený šroubem.
LerryČlen Přidáno
před 9 letTak dík za odpoveďe áááále nerieši to môj problém. Ja mám origo schému zapojenia, kde sa píše, že dva konkrétne káble (viem ktoré) sa zapoja na ventilátor auta. Ja neviem kam ich mám zapojiť !!! To je písané, že podľa typu auta -nič viac.
To: gut Načo by som dával dole ventilátor? Ku káblom sa dostanem odsunutím molitanovej izolácie !!
Keby som to zapojil priamo na ventilátor, tak beží na najväčšie otáčky (a to nechcem - je to zbytočné a hlučné)
Automatické sloučení 03.11.2014 14:54:
...už je to udeláno, už je to hotovo!
Je to veľmi jednoduché - v podstate sú dve možnosti.
1, plus kábel z webasta (určený na ventilátor) zapojíš pred prepínač rýchlosti otáčok ventilátora a nastavíš si požadovaný stupeň rýchlosti. Keď sa ráno zohreje webasto tak Ti vykúri interiér. Nevýhoda: keď zabudneš večer nastaviť prepínač rýchlosti ventilátora, ráno máš síce teplý motor ale okná a interiér sú zmrznuté !d :v
2, plus kábel z webasta zapojíš za prepínač rýchlostí otáčok ventilátora na požadovanú vetvu (mercedes sprinter to má prvú rýchlosť žltý kábel v strede v prvom rade -viď prvé foto) Výhoda je, že nič nenastavuješ (okrem času spustenia webasta) a webasto si vždy samé spustí aj ventilátor kúrenia :g
P.S. som členom od roku 2011. Pravidelne som navštevoval - a aj navštevujem tieto stránky, ale väčšinou som nepovažoval za korektné sa vyjadrovať. Asi preto ma admin "zrušil" a tak som opäť čerstvo prihlásený.
Upravil Lerry dne 03.11.2014 15:54,
před 9 letsipadanČlen Přidáno
před 9 letTak vyreseno, super ...
Mas v aute radiatory ? Ohrivas Thermo Topem boijler - resp. vodu ? Nebo pouze foukas pres puvodni vzduchove rozfuky do interieru ?
"Vodnici" jsou pro jiste zamery velice uzitecni a ja rozhodne do dalsiho auta planuji klasicke radiatory, takze mam zajem o zkusenosti pokud jsou :)....
LerryČlen Přidáno
před 9 letTo: sipadan
Tak som trochu zaskočený - počul som už o radiatoroch v aute ale neviem vlastne o čo ide. Ja mám klasiku truma na plyn a paráda. Je to tiché a nepotrebuje elektr. Webasto mám prakticky len na zimu, keď je z auta !sn a tak fúkam ako normálne za jazdy - avšak aj za jazdy by bola vzadu zima - tak som natiahol hadice pod zadnú sedačku a tam je radiator z ventilátorom z Mercedesa 310D (to mi zostalo z môjho najlepšieho auta aké som kedy mal) a tak fúkam aj vzadu. Ale -je tu ale! na to aby si takto kúril potrebuješ kopec energie. Webasto + čerpadlo + ventilátor vpredu + ventilátor vzadu. Možno sa mýlim - neviem aké sú tie radiatory ani aký je princíp kúrenia čo si spomínal - takže možno (asi určite) ani neviem o čom hovorím !)
...skoro som zabudol. Napíš mi prosím ako môžem webastom zohriať vodu? Myslím vodu na sprchu. To by sa mi móóóóc páčilo. V zime chodíme len ráno z domu a večer "alou domú" V lete sa sprchujeme tak, že niekedy až vyráža dych (ak je voda studená).
Upravil Lerry dne 04.11.2014 08:36,
před 9 letsipadanČlen Přidáno
před 9 letLerry, obavam se, ze pokud ohrivas vodu Trumou, tak jiz tento zpusob vytapeni a ohrevu neni smysluplny - resp. financne efektivni .... muselo by se to cele prekopat, coz je samozrejme nesmysl ....
Nicmene se jedna o zcela nejprirozenejsi zpusob vytapeni podobny tomu, ktery mame doma - v domech, velice casto vyuzivany v lodich, luxusnich a expedicnich vozech.
Me se libi jednak pro nezavislost na plynu (da se dnes sice bravurne tez obejit Trumou "D"), ale predevsim prirozenym salavym teplem vychazejicim z radiatoru misto z tepelnych rour hnanych vetraky, dale pak moznost vsazeni tepelnych vymeniku ruznych vykonu a tim padem ovlivneni tepelnych moznosti v ruznych castech vozu.
Reseni je to znacne "primitivni", pro predstavu zapomen momentalne na pripojeni motoru a puvodnich rozfuku vozidla - pro zjednoduseni - nikoliv z duvodu ze to nejde a predstav si nasledujici:
1. Vodnika umistis kam chces, dale z vodnika vytvoris normalni teplovodni obvod - jedna roura tepla voda z vodnika ven, druha roura zpetna (studena) do vodnika
2. Do obvodu vsadis radiatory - v podstate jedno jake, ale delaji se i specialni zmensene pro lode a obytna auta
3. Do obvodu vsadis bojler, ktery je naplnen uzitkovou vodou z vodniho zasobniku vozidla a do nej privedes obbod z vodnika - uvnitr je spirala, v ni proudi tepla voda z vodnika a bojler vodu tak ohriva az na 85 C. Voda je pak normalne distribuovana odbernou soustavou k pouziti
3. Krasne udelas podlahove topeni pod celym autem pouze rozvedenim medenych rour tam kam si prejes atd ... da se proste vse jako doma a to me imponuje
Takze asi tak, predstava a plan je jasny, ale samozrejme prakticke zkusenosti nekoho, kdo to takto u nas (resp. zde na foru) ma bych uvital - to se vzdy hodi ..... znam to puze ze zahranici a z lodi ....
vlk-czČlen Přidáno
před 9 letNo já mám v autě taky teplovodního bufíka právě na ohřev jednak motoru za zimních podmínek a jednak na ohřev vody v boileru. Je to udělané tak, že jsou vyvedeny do auta k boileru trubky z malého okruhu chlazení (před termostatem) a v něm je výměník (stočená měděná trubka) a pokud auto jede tak se ohřívá od motoru a pokud bych někde stál, tak si to ohřeju jen bufíkem. Myšlenku jsem na to měl už dávno a že to i funguje mi potvrdil Radek Sladký, tuším, že to má také tak.
Jen vyvedení na ventilátor mám na extra vypínač, abych mohl regulovat pokud i topím do auta nebo jen ohřívám vodu.
vlk-czČlen Přidáno
před 9 letTrubky jsem použil své profesí vlastní - hydraulické, rozměr 20x1,5mm. Dá se koupit zcela běžně u kohokoliv, kdo dělá s hydraulikou, mám ji běžně na dílně. Cena cca 200/m, potřeboval jsem ji 3 m. Na ohýbačce jsem si je naohýbal podle potřeby a spojoval je jen krátkou hadicí cca 10 cm. Tažené to mám kolem motoru pod autem do sedačky spolujezdce. Tam je mám nerezový boiler cca 15 l, vyrobený na míru, smaloval jsem si to, nechal vypálit nerez a vrazil šikovnému svářeči ať to neteče. Izolace z každé strany cca 3 cm. V něm mám měděnou trubku 18 mm, nákup u topenářů, cca 1,5m, cenu už nevím, kterou jsem si vyžíhal a kolem flašky s napěněnou PEPSI 1,5l jsem si ji stočil. Taky tam mám přípravu pro 100w 12V elektrickou spirálu, když by v létě bylo proudu nadbytek a chtěl jsem si jen přihřát vodu.
Fotek moc nemám, ale zkusím ji ještě lehnout pod auto a dofotit.
vlk-cz Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
sipadanČlen Přidáno
před 9 letAhoj Vlku,
myslel jsem si, ze se ozves :):):).
Dobra prace.
Mas plyn, nebo jen "vodnikujes" ?
vlk-czČlen Přidáno
před 9 letMimo vodníka i naftovýho vzduchovýho bufíka. Plyn jen 2kg flašku na gril a lehké vaření (špagety a tak). Zatím stojím, teď zrovna zvedáme střechu - pěkná drbačka :)
sipadanČlen Přidáno
před 9 letTake reseni - a dobre .... nemel jsi v planu to rozvest ve vodnikovi cele ?
Ja zacinam pocitat jak vychazi vykonove a spotrebove ruzne vodnikovi moznosti, ale jsem ted zaseknuty u "fan matrix" .... musim si to nechat rozlezet v hlave - tech moznosti je tak moc, az to neni hezky :):):)
vlk-czČlen Přidáno
před 9 letVoda je super, ale pro moje potřeby asi vhodná není. Proti vzduchovému rozvodu trvá dlouho, než se nahřeje a začne působit. Na noc v zimě by to asi bylo ideál, ale když sečtu pro a proti, ten vzduch mi vychází jednodušší. Celkově lehčí, nižší spotřeba na baterce. A navíc je na "vodu" potřeba více místa, což bohužel už nemám.
LerryČlen Přidáno
před 9 letTo: Vlk
Vypadá to super, len by to chcelo vidieť "rukami - omacat" ako taliani. Máš na tých koncoch niečo takéto? - viď foto. Neviem ako sa to nazýva - pobehal som rôzne dielne, kto by mi to spravil, ale márne. Na prídavnom kúrení má spoj medenú trubku a prepúšťa, pravidelne to daťahujem :v
Tie fotky zospodu asi až na jar, leto - ja sa Ti pripomeniem. Keby si sa náhodou motal okolo bojlera, tak ho vyfoť. Ten ma zaujíma - ako si vyriešil vstup a výstup "hada" utesnenie.
A ešte vodu z bojlera miešaš so studenou? To máš asi tlakový systém? Ja to mám sparťansky - jednoduché - teče jaká je :D
Lerry Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
LerryČlen Přidáno
před 9 letTo: sipadan.
Môžeš sem prosím hodiť foto alebo odkaz na ten radiator matrix ? Je to zaujímavé. Dík