Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 zrušeni ebl: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

zrušeni ebl

Poslední aktualizace před 6 let
gluteusgluteusČlen
Přidáno před 9 let
ahoj kluci, mam jako laik ořišek

mam v dukatu evs 15/12 a dnes sem ho kuchl a uz ho vracet nebudu a pošlu ho po 25 letech služby na zaslouženy odpočinek.
uvnitř je to děs běs.

Prosim o radu:

Když ho vyhodim ven, resp. vykucham a použiju pouze konektory. Mám solár s Tracerem. Ten použiju jako odpojovač.
Absorbci připojim přes rele na motorovku. Ale trápí mě teorie co se stane, když jsem instaloval Cyrix.
Přece když použiju vícekrokovou nabíječku a naflákám nastálo připojenou aku do plna a cyrix mi přepne na druhou baterku
nebude s toho nabiječka poněkud zmatená?? Není lepší v tomto případě pořídit prachobyčejnou nabíječku s odpovídajícíma
ampérama? V tomto bodě uvažuju motor aku je 95Ah a bord aku je 230Ah tedy nabijet 20A...?

A ješte z jedne veci jsem jelen. Nevi tu někdo, zda Calira EVS15/12 při podpeti odpojuje nastavbovou aku?
Dnes jsem komplet prošel obvody a vypadaji origo. Kladny pol z aku nastavby jde do EVS na tišťak, z něj rovnou do palubni
desky bord control 805, zde rozdvojeni na 2x pojistka 10A, zpet do EVS ale rovnou na vystupni konektor do rozvodu nastavby.
Pokud se to nerozpoji v tom bc 805, nebo na kostře, tak to prostě odpojovat neumi...? to je pro mě překvapení ...

Děkuji za případný čas a info ... Honza
hasichasicČlen
Přidáno před 9 let
Tohle všechno je tak na Karla Prokopa...
Ducato Knaus C510 2,8 idTd Michal 46, Péťa 46
gluteusgluteusČlen
Přidáno před 9 let
No to je pravda, ale já myslim, že Karel mi nemá chuť moc pomáhat, protože když mi pomoc nabídl minule, tak
jsem dal přednost konkurenci. Nicméně jsem vygůglil prima schema, které koresponduje s mým plánem a je tam
i Cyrix. Jen Chladnicka je tam na bord aku a ne na motorovku a udelam drobne zmeny. Okruhy auta už sem prolezl
a je to celkem jednoduchy. Skoušim přiložit, kdyby mel nekdo taky chut vyhodit evs.
No já se v tom rád šťourám a uspokojuje mě úspěch, což je asi normalni vlastnost kutila.
A jestli to jednou zhoří, tak aspoň bude důvod pořídit něco novějšího :D
gluteus Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
píše Gluteus:
Karel mi nemá chuť moc pomáhat

Toto vůbec není míněno proti Gluteusovi (nic proti němu nemám) jen to pověsím na jeho vlákno:

Ono je to takto:
Karel nemá problém poradit, ALE:
1) nikoho by nenapadlo volat do servisu (např. mercedesu): jak si mám opravit auto - pošlete mi schéma, poraďte jak na to, a ještě mi po telefonu povedete ruce a to nejlíp o víkendu protože přes tejden jsem v práci
2) když někomu radím - stojej mi ruce a to za pěkně děkuju :o
3) poradenskejch telefonátů mám za den několik (v sezóně i desítky) denně a celej den mám telefon na uchu = neudělám nic - ostatní jsou šťastní, že mají vyřešenej problém a já chcípám hlady
4) pokud někomu radím tak primárně hot-line držím pro moje klienty kteří mě živí
5) pokud mi volá např. nešťastný Gluteus (to prosím neber osobně, je to jen příklad) že je z Olomouce a že je to k nám daleko,
tak za
a) jezdí k nám lidi nejen z Olomouce ale i ze Slovenska a to nejednou protože mají problém a my ho vyřešíme
b ) ujet ročně mnoho tisíc km obytkou problém není ale ujet 50km na servis je pro někoho neuvěřitelnej problém (nevěřili byste co ti lidi na mě zkouší)
c) jestli mám auto a mám s ním problém tak automaticky jedu na servis, proč tomu tak není u karavanů. Na západ od nás jo.

Takže shrnu to:

Karel nemá problém:
KDYKOLI PORADIT SVÝM KLIENTŮM
(na to mám Hot-line) a všichni !!! to mohou potvrdit
Poradím komukoli - pokud to není spekulant nebo neporaditelná věc (typicky Gluteus - opět - neber to osobně) nebudu po telefonu někoho učit jak si má předrátovat celý auto.
TO TEDY FAKT NE !!!!
ad a) je to moje Know-how (a každýho servisu na civilizovaným světě)
ad b ) i když mu to řeknu - zapojí něco blbě a je na mě že jsem mu to blbě poradil (a ruku na srdce - o sobě bezpečně neřekne, že to zapojil blbě i když to ví)
ad c) jak mám učit po telefonu elektriku člověka, kterýho jsem v životě neviděl ? A za děkuju?
NE !!! TO NENÍ ZA DĚKUJU, PROTOŽE MINIMÁLNĚ ČAS CO HO TO UČÍM MĚ STOJÍ PENÍZE.
ad d) nemám problém ho odkázat k bližšímu servisu: typicky Pavel Pek - Blansko, KaravanyPro - Přerov, Prontofiat - Frýdek.
ad f) pokud mu to neřeknu já, začne tahat rozumy z konkurence (marně, pochopitelně.) Navíc si to řekneme mezi sebou, protože se skoro všichni známe. A spolupracujeme.

No nic.
Gluteus je jen jeden z mnoha manuálně i elektricky bezpochyby velmi zručných mechaniků ale:
je třeba si říct - že každá práce má svou hodnotu, všichni s tím chceme vyjebat, aby to stálo co nejmíň ale někdy prostě se skřípotem zubů jedeme do servisu a zaplatíme. Mě nevyjímaje.

@ Gluteus: sorry jen jsem to na tebe pověsil.
Fakt na tebe nejsem naštvanej.
Je mi to v podstatě jedno - práce máme dost a emoce do byznysu tahat nemůžu, na to je moc drahý špás.
Ale někdy prostě někomu musím (byť z principu nerad) říct ne. bez ohledu na to jestli je to kamarád, dobrý známý nebo úplně cizí člověk.
P.S. pokud přeci jen přijedeš k nám na servis - samozřejmě ti to rádi uděláme :)
Tomas BrabecTomas BrabecČlen
Přidáno před 9 let
@ Karel: naprostá shoda ve všech bodech :^
gluteusgluteusČlen
Přidáno před 9 let
No Karle mohu-li tykat, jelkož jsme se spolu půllitru na dno ještě nepodívali a těžko říct, zda bude příležitost.
Jen jsem si rýpnul a čekal jsem reakci, ale je fakt, že si mě dal pěkně za uši i přes to, že tím nemíříš na mě.
Všichni víme, že tím míříš do mě. Rýpnout si a neznat se s tebou je minimálně risk a víceméně vždy sebevražda.
Vše, co tu píšeš je rovno podstatě mého souvětí, ze kterého si část již citoval.
Trochu mě mrzí, že si to pověsil sem, protože se mě to netýká, ale asi jsem zasloužil a celkem to za ně vyžral.
Taky mě trochu mrzí, že jsi mi neodpověděl místo toho monologu, který tě stál v prostoji práce nemalý peníz
na dva moje dotazy, což by obnášelo asi pět slov.
Rád bych objasnil svoji pozici. Jsem také OSVČ a vše, co jsi tu popsal absolutně chápu a akceptuji to. Nejsem držgrešle
a v žádném případě s nikým nevyjebávám. V mém byznysu se mi celkem daří a mohu si z fleku a keš dovolit nový vůz.
Uznávám. Zní to ve stínu našeho zažitého posttotalitního hamižného standartu neuvěřitelně. Možná je čas lidi dělit.

Toho pradědečka jsem pořídil s vědomím, že do servisu jezdit nebudu, jelikož ke koupi jsem měl důvody:
a) jako celoživotní čundrák absolutně neznalý karavaningu vyskoušet na ojetině, zda to mě,mou ženu a mé
potomky 5 a 2r. vůbec naplní a budou o to stát, aniž by mě stvalo, že jsem stratil na autě.
b) od 14 let se rejpu v motorkách a autech a autokaravan byla pro mě velká výzva. Nevěděl jsem o tom vůbec nic.

Vlastně jen díky tomuto foru a pár lidem z něj včetně tebe o tom našem voze vím řekněme 80% informací.
Pokud bych neměl znalosti a především touhu se v tom rejpat je dost možné, že bych měl dnes auto nové, nebo lehce jeté a
už bychom se znali osobně ze servisu. Jsem trošku jiný, než ostatní děcka. Sice jezdím v Discovery 3, ale skládám si např. Š1203 na vererána. Prostě mě to baví a uspokojuje mě úspěch když to vyjde. Klasické chlapské superego :)
Prostě mám rád starý auta.

Na tohle forum chodím čerpat po vzoru ostatních for v síti informace. Pokud má někdo kvalitní informace v rámci absence mé hlavičky v jejich účetním systému zpoplatněné, pak je rád a s pokorou koupím. Já nejsem na tomto foru abych ušetřil.
Nemám to do ČL km 50, ale 300 a věřte, že jet s tou popelnicí pouze na servis je jen myšlenkou utrpení. Máme to zatím kolem komína, na ryby, max. někde na týden dál po ČR.

Co se týče prezentace informací zde na vebu, pak je jistě všem jasné, že ventilovat informace o vlastním Know - how na
nová auta je pochopitelně nesmysl.
Ale informace o zařízení, které již snad používám jen já a navíc pouze drobnost, ani ne část tvého Know - how ..... :D

No ale poučil sem se. Musím se naučit rozdělovat toto forum na uživatelské a komerční. Tím myslím, že sem asi nebudu
dávat své postřehy, nápady, plánky a rady, jelikož bych tím mohl ohrozit nečí byznys a doufám, že neprodáváš nic, co jsi
pochytil zde na foru a přidal k dobru svého Know-how, protože jsem si všiml, že sem lidi píšou věci aniž by si hlídali práva ....
Ale Karle jak říkám. Plně akceptuju, že je to tvůj chleba. Ani jsem se tě neptal. Hasič mi naběhl, tak sem si rejpnul.
Věř mi ale, že existují lidé, kteří si na tom voze makají samy i z jiného důvodu, než ušetřit lowe.
Pokud by jste mi auto jednorázove za čtvrt koule zrenovovali myslím, že by mě to netěšilo.
Dělám si maximum na všech autech. Je to moje jediné hobby.


Budu už chytřejší a doufám, že tohle nedorozumění mi jednou dovolíš spláchnout s tebou třeba mou letošní trnkovou čtyřiašedesátkou.

Honza
vlk-czvlk-czČlen
Přidáno před 9 let
Zdravím, teď asi udělám něco, co se nedělá a zaplevelím vlákno. Asi půl hodiny sedím, něco dodělávám a přemýšlím nad tím, co tady Karel napsal. V podstatě zcela rozumím, chápu a navíc i souhlasím s tím, co napsal. Na druhou stranu rozumím i Gluteusovi a ačkoliv ho osobně neznám a to i přes to, že sdílíme spolu místo trvalého pobytu, s ním mám lecos společného.
Předem a to zdůrazňuji, není to na NIKOHO namířené. Naopak jsem rád za každou "věcnou" odpověď na položenou otázku.


Citovat

Karel Prokop napsal:

Ono je to takto:
Karel nemá problém poradit, ALE:
1) nikoho by nenapadlo volat do servisu (např. mercedesu): jak si mám opravit auto - pošlete mi schéma, poraďte jak na to, a ještě mi po telefonu povedete ruce a to nejlíp o víkendu protože přes tejden jsem v práci

toto se děje stále a pořád i v mojí branži, a nejvíc mne dokáže nadzdvihnout, když dotyčnému sdělím, že mu prostě výrobní výkres nepošlu, tak mi ještě začne nadávat do telefonu do zlodějů a kdoví čeho.

Citovat

3) poradenskejch telefonátů mám za den několik (v sezóně i desítky) denně a celej den mám telefon na uchu = neudělám nic - ostatní jsou šťastní, že mají vyřešenej problém a já chcípám hlady

znám, není nad to nechat na sebe napsat technickou podporu a na konci měsíce koukat do prázdné pokladničky


Citovat

b ) ujet ročně mnoho tisíc km obytkou problém není ale ujet 50km na servis je pro někoho neuvěřitelnej problém (nevěřili byste co ti lidi na mě zkouší)

V tomto mám stejnej problém. Nepatřím mezi ty štastné, kteří si můžou vzít dovolené kolik potřebují. Jsem rád, když si v sezonu urvu poctivé 2 týdny a někam vyjedu. Takže výlet do ČL, ačkoliv bych tam rád zajel, je pro mě na celý den a ten fakt nemám. A nutit někoho, aby mi to opravoval v sobotu nechci, protože sám chci mít víkendy sobecky volné pro sebe a rodinu. A toto respektuji i u druhých.

Citovat

c) jestli mám auto a mám s ním problém tak automaticky jedu na servis, proč tomu tak není u karavanů. Na západ od nás jo.

Za sebe - možná na západ v servisech pracují lidé, kteří tu práci odvádějí kvalitně. U nás bohužel ne. Nevím jak kdo má zkušenost, ale já jsem v tomto směru profesně postižen, a pokud mne již přejímací technik do očí kecá bludy, tak prostě v daný servis nemám důvěru, obzvláště když se potom podívám na výplody jejich práce. Žijeme v době, kdy servisáci v autoservisech (teď to nevztahujte na sebe) umí jen to, co se píše v servisní příručce. Nedej bože, aby problém byl trochu jiný, tak jsou v konci a začnou měnit součástky jak na běžícím páse až se jednou trefí a ono to začne fungovat - to v lepším případě.
A znovu bohužel jsme u toho, že jsou dobré servisy, ale ty jsou daleko a já nemám ten volný den si tam zajet a tak si to raději o víkendu spáchám sám. A právě proto jsem VELICE RÁD za Karla a jemu podobné zde na fóru, protože poradí nebo jen nasměrují na správnou cestu.

Nicméně pro jistotu ještě jednou:
NENÍ TO PROTI NIKOMU
Mám jen podobný přístup jako gluteus. Také nechci z nikoho tahat rozumy. Prostě když nevím zeptám se, když někdo poradí jsem rád, když ne, chápu. A také nemám problém s tím, že za služby se platí. Každý musí být z něčeho živ.

Ale teď dám svou hlavu na špalek sám a znovu se vrátím k původnímu tématu a tomu, co zajímá i mne:

Citovat

Když ho vyhodim ven, resp. vykucham a použiju pouze konektory. Mám solár s Tracerem. Ten použiju jako odpojovač.
Absorbci připojim přes rele na motorovku. Ale trápí mě teorie co se stane, když jsem instaloval Cyrix.
Přece když použiju vícekrokovou nabíječku a naflákám nastálo připojenou aku do plna a cyrix mi přepne na druhou baterku
nebude s toho nabiječka poněkud zmatená?? Není lepší v tomto případě pořídit prachobyčejnou nabíječku s odpovídajícíma
ampérama? V tomto bodě uvažuju motor aku je 95Ah a bord aku je 230Ah tedy nabijet 20A...?

Jak se na to bude třeba tvářit CTEK 25?
Díky
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

gluteus napsal:
doufám, že tohle nedorozumění mi jednou dovolíš spláchnout s tebou třeba mou letošní trnkovou čtyřiašedesátkou.
Honza

Ahoj Honzo
Bude mi potěšením !!! !j!j!j Ale shoří mi huba !!! Naředíme to na 50%. Letos jsem nakládal svoje první švestky, tak huvidíme.
To je myslím vcelku jasná odpověď.

Co se naší diskuze týče, nechtěl jsem se tě dotknout, pověsil jsem to na tebe ale:
- jak můžu vědět, že nejsi vychcanej špekulant jakejch mi volá pořád hodně ? Ubezpečuju tě, že i přijeli - že chtějí školení co a jak - že si otevřou živnost !!! A byli to lidi zblízka i zdálky.
- jak mám řešit takovýhle věci když to echt nejde? (jasně, poradna dobrý - ale dobrý info už ti dneska nikdo nedá, je taková doba). A to si myslím, že patřím mezi lidi kteří programově školí - pravda, zdaleka nejvíc vlastní klientelu. To je moje přidaná hodnota. Charitu dělat nemůžu, to je asi jasný. A to že někde řeknu 90% neznamená že jsem povinen říct i těch zbylejch 10%. Ale spousta lidí si to myslí.
Zavolej mi a proberem to :_.

Automatické sloučení 04.11.2014 15:27:

Citovat

vlk-cz napsal:
co zajímá i mne:

Citovat

Když ho vyhodim ven, resp. vykucham a použiju pouze konektory. Mám solár s Tracerem. Ten použiju jako odpojovač.
Absorbci připojim přes rele na motorovku. Ale trápí mě teorie co se stane, když jsem instaloval Cyrix.
Přece když použiju vícekrokovou nabíječku a naflákám nastálo připojenou aku do plna a cyrix mi přepne na druhou baterku
nebude s toho nabiječka poněkud zmatená?? Není lepší v tomto případě pořídit prachobyčejnou nabíječku s odpovídajícíma
ampérama? V tomto bodě uvažuju motor aku je 95Ah a bord aku je 230Ah tedy nabijet 20A...?

Jak se na to bude třeba tvářit CTEK 25?

Takže:
- použít Tracer jako odpojovač spotřeby jde, ale bacha; je na 30A a altík do hladový baterky běžně posílá zkraje i 50A.
- lednici přes relé ano, ale s blokací vypnutí motoru nebo poklesu napětí
- nabíječka zmatená nebude, může nabíjet více baterek najednou.

Cyrix a výkonná nabíječka na 220V (například postaru CTEK M300, nově MXS 25 je 25A):
V podstatě bude nabíjet obě baterky najednou pořád - protože nabíječka první baterce zvedne napětí velice rychle (v řádu max. desítek sekund) probudí Cyrixe, ten to propojí a pak už bude držet napětí obou baterek nahoře.
Problém je že z dlouhodobýho hlediska je to špatně: baterka s menším vnitřním odporem může být nabíjena rychleji a silněji než je zdrávo. Proto v dvoukanálovým EBL jsou VŽDY dvě nabíječky (např. 15A a 2A).
Závěr: Z dlouhodobýho hlediska to dobře není.

Cyrix a solár:
platí totéž co shora - jen s tím rozdílem že ze soláru jdou relativně malé proudy cca 4-10A.
S tím už se baterky vypořádají a podělí se a celkem je vše O.K. Každá z nich je schopna "protopit" 0,5 až 1,5A (podle velikosti) v jalových ztrátách, aniž by se nějak přebíjela. To například Tracer celkem v pohodě umí a vyhodnotí.
Ovšem tím máme vyřešen problém dobíjení přední baterky, který jsme tu už před delší dobou řešili, dořešili a fachčí to.
Toto je typická informace kterou na fórum dávat nechci. Ale už jste mě donutili psát, !o tak ji sem dám. Práce máme dost. Nebojím se, že bych chcípnul hlady.

Cyrix a Alternátor:
platí opět výše uvedené a: altik po roztočení velmi rychle sníží nabíjecí proudy (díky vzestupu napětí) na z počátečních 50A do cca 3-10A provozních. S tím se opět baterky v pohodě vyrovnají. Navíc toto nabíjení není trvalé a není od něj vyžadována konzervace.

shrnu to:
provoz Cyrixe na altík - je zcela standartní zapojení který má každej EBL
provoz Cyrixe na solár - funguje, ale musí to mít kvalitní regulátor, kterej umí konzervaci (aby tam nerval trvale 14,5V)
provoz Cyrixe na 220V nabíječku - funguje, ale jen v omezený době, jako trvalý zapojení doporučit nelze - ideální varianta je vypínat Cyrixe při zapojení na 220V (relátko s rozpínacími kontakty) a mít dvě nabíječky: na startovačku CTEK MXS 5 a na nástavbu např MXS 10, M 200 nebo MXS 25

Tak jste ze mě vyrazili pár perel hoši :x.
Slavobránu neočekávám.
Bastlete s rozmyslem.
A jestli ne, rádi to po Vás zase dáme dohromady !M
To je totiž naše práce.

Všem hezkej den

Karel, Váš servisák v aktivní službě
Upravil Karel Prokop dne 04.11.2014 16:27, před 9 let
gluteusgluteusČlen
Přidáno před 9 let
No .... tak to jsi mě Karle opět převezl.
To bych nečekal. Mimochodem k svátku hlavně basu zdraví ....
Díky za info. Tohle už je sice větší část
know-how, ale jsem přesvětčený,že to na
zisk může mít minimální vliv.
Lidi jako ja do servisu nepojedou ať to
zveřejníš,nebo ne. Každopádně v mých očích rosteš na prestiži, což se ti může
spíše hodit.
Lidi co tomu nerozumí to sice přečtou,ale
stejně přijedou na montáž.
Pak jsou lidi co tomu rozumí, ale nemaj čas, náladu, vybavení,nebo zájem se válet víkend pod autem na úkor rodiny a jiných zájmů.
Pak jsou zloději, kteří to prodají, ale tolik konkurence na tvé úrovni kolem sebe v tomhle odvětví nemáš a protože jsi vrchol
téhle úrovně nemůžou tě citelně poškodit.

Možná pár zoufalců co koupí vůz o dvacet
klacků dráž, než byl jejich rozpočet protože si neumí říct ... kurva chlape tohle si dovolit nemůžeš ... mají radost s toho pocitu jak s tim zas vydrbali, ale těm to přejme.
Takove filuty stejně v dílně vidět nechceš.
To je nemoc a nemocnemu se má pomoci.
Stejně ho to těšit nebude.Odrbe i materiál.


Jsi-li chytrý, odhodlaný a zapálený dříč s poctivýma zručnýma rukama a neokrádáš-li lidi, pak se musíš ze zakázek podělat i když sem vystavíš komplet veškeré interní bohatství.

ať se daří

Honza
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Honzo, dmu se pýchou !!! :)
nejsme mistři světa (taky ledacos posereme), ale hezky se to poslouchá (čte).
Aspoň víme že naše snaha není marná.
Práce máme naštěstí dost (ťuk, ťuk na dřevo) za těch 24 roků co to dělám se mi ještě nestalo, že bychom neměli práci.
TomycarTomycarČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Karel Prokop napsal:

Honzo, dmu se pýchou !!! :)
nejsme mistři světa (taky ledacos posereme), ale hezky se to poslouchá (čte).
Aspoň víme že naše snaha není marná.
Práce máme naštěstí dost (ťuk, ťuk na dřevo) za těch 24 roků co to dělám se mi ještě nestalo, že bychom neměli práci.

Dobrý den pane Prokop. Jsem tu nový a o svátcích jsem koupil obytňák. Mohu se zeptat zda je normální a proč, když dobiji baterii karavanovou do plna ukazuje kolem 13V. A jakmile připojím na proud přes redukci boční kempovou zásuvkou ozve se zavrčení a napětí při připojeném stavu sleze na 11,8V ? Díky Tomáš.

Automatické sloučení 13.01.2015 06:52:
[quote]Tomycar napsal:

[quote]Karel Prokop napsal:

Honzo, dmu se pýchou !!! :)
nejsme mistři světa (taky ledacos posereme), ale hezky se to poslouchá (čte).
Aspoň víme že naše snaha není marná.
Práce máme naštěstí dost (ťuk, ťuk na dřevo) za těch 24 roků co to dělám se mi ještě nestalo, že bychom neměli práci.

Dobrý den pane Prokop. Jsem tu nový a o svátcích jsem koupil obytňák. Mohu se zeptat zda je normální a proč, když dobiji baterii karavanovou do plna ukazuje kolem 13V. A jakmile připojím na proud přes redukci boční kempovou zásuvkou ozve se zavrčení a napětí při připojeném stavu sleze na 11,8V ? Díky Tomáš.

Jo ještě je to rok 97 Eura mobil na Ducatu.
Upravil Tomycar dne 13.01.2015 07:52, před 9 let
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj Tome, není to normální = to zavrčení znamená, že je tam nějaký spotřebič nebo zátěž a napětí tý baterky razantně sundá. Toto je naprosto špatně a je třeba to léčit (tu zátěž odstranit). Baterka mám mít nabitá např 12,6V a ty si má udržet pokud tam není odběr. Nelze trvale držet baterku pod 12V.
PS nedávej "citovat" jen "odpovědět"
ahoj Karel
TomycarTomycarČlen
Přidáno před 9 let
Karle díky za odpověď. Hned, jak se dostanu k karavanu znovu vše přeměřím a napíši hodnoty.
Fiat Ducato 2,8tdi alkovna a 2 dospělí + 2 děti
mob. 777331116
H
hasomNováček
Přidáno před 6 let
Chlapi, trochu oživím toto vlákno,
mám podobný problém, autokoaravan bez EBL. Nie však svojou vinou, ale svojou blbosťou. Auto som zveril do rúk "odborníkovi", ktorý namiesto zoptimalizovania predrôtovaného EBL všetky drôty odcvakal a pokúšal sa to pospájať podobne ako v rozvádzači na 220V. Ostali mi len oči pre plač. Samozrejme vrátil auto v horšom stave ako prevzal s tým, že ho dokončí keď sa mu trochu uvoľní čas. Výsledok? Už som ho nikdy nevidel....
Som trochu zručný kutil, podarilo sa mi zohnať schému EBL (celkom jednoduché zapojenie), a pokúšam sa to uviesť do provozuschopného stavu, ale už bez EBL.
Mám na streche 160W solar, reg.Victron Blue Solar MPPT 75/15 bez spojenia s motorovým akumulátorom. Hodlám zakúpiť Victron nabíjačku pre udržiavanie bateriek v nabitom stave v zime.

A tu je moja otázka:
Môžete mi poradiť, príp. vysvetliť prečo je pri každom relátku na cievku zapojená dióda? Dá sa to zpojiť aj bez diódy? Ak nie, akú hodnotu by maila mať?

Schéma orig. EBL CBE mod. C862/A812-4P, aj môj náčrt zapojenia v prílohe. Je to zapojenie podľa vás OK?

Srdečná vďaka za odpoveď.
hasom

PS alebo to aj tak skončí v České Lípě?
hasom Připojili následující soubor:
schema_bez_ebl.pdf [Nejsou k dispozici žádné informace / 109 stažení]
hasom Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
J
Jaro53Člen
Přidáno před 6 let
Ahoj,
odpoviem ti na tvoju otázku ohľadom diód pri relátkach / všeobecne indukčnej záťaži/. Diódy hrajú ochrannú funkciu, pri vypnutí prúdu v cievke je tam naakumulovaná energia ktorá sa znaží pôsobiť proti zmene, ktorá bola vykonaná / to vypnutie/ je tam indukovaná energia, ktorá, ak by nebola zvedená cez diody by ohrozila ostatnú elektroniku. Takže ich funkcia je veľmi dôležitá. Polarita je tak, že ak máš na cievke v stave zopnutia plus na tento pól dáš katódu diody / býva oznašená pásikom/ na druhý pól cievky dáš anódu. Stačí bežná usmerňuvacia dioda pre prúd 1-2 A / pokiaľ je napájacie napätie 12 V tak záverné napätie diódy cez 60 V postačuje.
H
hasomNováček
Přidáno před 6 let
Ahoj Jaro 53
vďaka za rýchlu odpoveď. Diódy určite pridám. A netreba tam pridať aj kondenzátor? A čo hovoríš na návrh zapojenia nádstavby bez EBL?
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
hasom: žádnej kond !! ta dioda je tam na zhášení napěťovejch špiček.

nejsou mi úplně jasný ty relátka, ale můžeš na dobíjení za jízdy např. použít D+ detektor a relé - aby proud ze startovačky tekl jen jednosměrně.
Já na to mám vyvinutej vlastní obvod, kterej osazujeme do vestaveb (místo EBL).
To znamená - spínací obvod pro dobíjení za jízdy, nabíječka na 220V a případně solár.
Pokud vím - že tam solár NIKDY nebude, osazuju Cyrix + nabíječka.

OMG, další perla (zvíci melounu) je ze mě venku,....
vestavbáři jásejte a tři dny se radujte,.... už víte jak s tím !M vyjebat,....
samozřejmě že ten obvod na dobíjení za jízdy posílám i jako stavebnici,....

práce máme na tři mjesíce dopředu, tak fakt nemám strach, že bych neměl práci a za 27 let podnikání jsem v životě neměl den bez práce (ťuk, ťuk na dřevo,....)
bleriot11bleriot11Člen
Přidáno před 6 let
Karle,chápu dobře že máš vyvinutou věc,kterou napojím mezi zásuvku auta a baterku v karavanu a bude mi to dobíjet?Nemám ELB ,pouze solár,kterej baterku akorát tak postraší.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 6 let
Kamile !c
chápeš to naprosto přesně.
Jasněže !) mám.
Standartně to dávám do vestaveb- ale pokud si posílíš instalaci v autě, lze to taky.
Variantně lze osadit malej 8A booster.
Propojení MPX konektorama (červený 50A) nebo XT 60 (60A).
Já to fyzicky do karavanů (přívěsů) nemontuju, páč to žádá zásah do tažnýho auta a tomu se vyhýbám (a rádoby znalí kutilové to pokaždý zmrdali - outlocitní prominou, ale jinak to označit nelze), ale do vestaveb to osazujeme celkem často.

To sou právě ty vjecy, co nikdo neřeší cíleně - např. na vestavbáře.
Stojí to v základu 2700,- Kč a je to krabička s relátkem a elektronikou.
Relé tam osazujeme na přání; od 30 do 200A. 100-200A např. pro používání výkonnýho měniče pro pečení za jízdy (remoska).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Lechce rozpitvám pro ostatní ne-elektrikáře (vestavbáře):
Výkonnej vodběr (600 a více W) v běžným EBL to propojovací relé celkem spolehlivě voddělá. Nebo mu ty kontakty vyoxiduje do polovodivosti (nežertuju) a nešťastnej majitel skončí; hádejte kde?
I když si běžně erudovanej elektrikář spočítá, že z toho bude tahat 50A (600W/12V=50A) tak zapomene na 10-15A lednice a 7-10A dobíjení nástavbový baterky. Zfleku je na hraničních 70A u Schaudta a Taliánovy bloky (Nordelttronica, CBE i AIRSILICII) mají standartně 50A relé. Krom toho, že hnát ty kontakty na hraničním proudu trvale - je idiocie par excelents. Jako točit motor v červeným poli otáčkoměru.
To je klasický technický myšlení - že když 12V síť posílím točícím se altíkem, tak z toho můžu beztrestně tahat prasečí proudy.
Oužasný.
Ale řetěz je tak pevnej, jako jeho nejslabší článek.
Stejně tak je kontraproduktivní užití "zázračnýho" Cyrixu v kombinaci se solárem.
Vo krmení klimošky za jízdy (byť spínaný 200A UGBT tranzistorama) ani nemluvě

Když už jsem se rozhod´ pustit něco ze svý kuchyně,....

Ještě pro všeobecné obveselení:
Samozřejmě primární příčina problému je vždycky stejná: pocit, že fyzikální zákony lze při dostatečné dávce sebedůvěry a vlastní drzosti beztrestně obejít,....
Upravil Karel Prokop dne 23.01.2018 21:34, před 6 let
H
hasomNováček
Přidáno před 6 let
Karle, vďaka že nelievaš rozumy ne-elektrikárom medzi ktorých sa s pokorou hlásim. A to za vatikánsku menu.
Pokúsil som sa podľa Tvojich pripomienok poupraviť môj návrh,ale už vidím, že tam dám aj Tvoju krabičku. Za tie prachy mi to stojí a budem mať pokoj. Myslíš že by to mohlo byť takto zapojené?
hasom Připojili následující obrazek:
Obrázek nebyl nalezen
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.
Uživatelé, kteří se účastnili diskuse: gluteus, hasic, Karel Prokop, Tomas Brabec, vlk-cz, Tomycar, bleriot11, hasom, Jaro53

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,711,278 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.25780 sekund | Průměrně za: 0.2578 (0) sekund | Dotazy: 149 | Použitá paměť: 2.43MB/4MB