Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 vytapění boxu na PB lahve: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

vytapění boxu na PB lahve

Poslední aktualizace před 9 let
petrolejkapetrolejkaNováček
Přidáno před 9 let
Prosím, kdo poradí? Chci posílat teplý vzduch z teplých rour od vodního topení Alde, které vedou poblíž boxu na lahve ventilátorem z PC na 12V. Jak daleko ventiláto by měl být, aby byla eliminována možnost jiskření, nevím jak to bezpečně vyřešit. Diky Pedro LMC Liberty 6500
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
já bych tam místo toho oužasnýho ventilátoru dal úplně obyčejnej kus měděný trubky. Natvrdo do okruhu. Ztráta minimální, vyzářený teplo zcela dostačující. Objem vyzářenýho tepla lze celkem snadno uregulovat (sundavacím/zastamdacím) kusem izolantu na tý trubce :)
Typicky pod -10°C holá celá, do -10°C zakrytá půlka trubky, nad 0°C zakrytá CU trubka celá. Mirelonový pouzdro (trubka) u těch lahví ležet klidně může....
Pokud by trubka nestíhala, stačí tam osadit místo ní vlnovec (větší vyzařovací plocha). Nutno odzkoušet, nebo nechat někomu spočítat ztráty.
petrolejkapetrolejkaNováček
Přidáno před 9 let
Díky, je to lepší, než zase odebírání proudu. Jen zakreju dno boxu, jsou tam jen 3 tyče. Petr
Vlada JanaVlada JanaČlen
Přidáno před 9 let
já to vidím nejjednodušší na zimu koupit lahev s jen butanem. už se to tu řešilo Vlada
ScooterMartyScooterMartyČlen
Přidáno před 9 let
Myslel jsi jen s propanem viď... :r
Martin (1971) a Lucie (1974) a vždycky nějaký ten pes..., 608 463 502, Abbey GTS 517 a Ford Galaxy II 1.9 TDi 96kw. Dříve Renault Master Pössl.

Demokracie je, když dva vlci a jedno jehně hlasují, co bude k večeři. Svoboda je, když dobře ozbrojené jehně odmítá hlasovat.
Benjamin Franklin
Vlada JanaVlada JanaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Vlada Jana napsal:

já to vidím nejjednodušší na zimu koupit lahev jen s butanem. už se to tu řešilo Vlada


připojuji tabulku, byly tu lepší, zajímá tě bod varu, a myslel jsem koupit jen propan


Propan-butan, vlastnosti jednotky propan butan
Chemický vzorec - C3H8 C4H10
Molekulová hmotnost - 44,094 58,12
Kapalný stav
Hustota při 200C Kg/m3 502 579
Bod tání při tlaku 101,08 kPa oC -189 -135
Bod varu při tlaku 101,08 kPa oC -42,6 -0,6
Kritická teplota oC 95,6 153
Kritický tlak Mpa 4,45 3,721
Spalné teplo KJ/kg 50,3 49,56
Plynný stav
Hustota při 101,08 kPa Kg/m3 2,019 2,703
Hutnota 1 1,562 2,091
Výparné teplo při bodu varu a tlaku 101,08 kPa KJ/kg 444,057 387,79
Spalné teplo při 00C, 101,08 kPa MJ/kg 100,986 133,97
Výhřevnost při 00C, 101,08 kPa MJ/m3 92,989 123,76
Dolní mez výbušnosti se vzduchem % 2,1 1,5
Horní mez výbušnosti se vzduchem % 10,1 8,4
Bod zápalnosti oC 510 490
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Zdravim jelikoz jeste kempuju u vody a na dnesek byla v noci uz 0 st.tak taky nastava ten problem ze se plyn spatne odparuje a topeni topi min.musel jsem pridat na vykonu.lahve byly ojinene a odparuje se propan a butan zustava.tak resim taky vyhrivani kastliku s lahvema.ja to chci udelat tak ze jak mam rozfukove trubky po celem pivesu,mam Swift Corniche 15/2 a klasika lahve v boxu pred oji,ale ne v solo budce,je to soucasti karavanu.ze chci jednu tu papirovohlinikovou trubku preriznout,vsadit do ni T kus a provrtat stenu z vnitrku karavanu do toho boxu s lahvema.samozrejme ze ten T kus bych chtel s uzaviratelnou klapkou a nebo vystup do boxu uzaviratelny.aby bylo vsechno tesny a bezpecny.stejne ted v tech chladnech mam rozfuk i v noci pustenej,sice na nejmensi otacky,tak by to vyhrivalo i ten box na lahve.jeste zvazuji prumer trubky kterou bych hnal vzduch z to T kusu.zda se mi ze prumer te rozfukove trubky je zbytecne veliky.a zalezi jaky sezenu T kus.nebo bych prutok vzduchu do kastliku reguloval tou klapkou aby neslo vsechno k lahvim a do karavanu minimum.co si o tom myslite kolegove karavanisti,jaky na to mate nazor.nebo uz to nekdo z vas resil a uz to tak ma?rozfuk na minimum skoro nic nezere a jak vime tak u stropu je teplicko a u zeme je chladno.diky za reakce na muj nechci rict napad,ale prispevek.Roman Pardubice.

Automatické sloučení 28.10.2014 20:05:
Jeste jsem zapomel dodat ze mam anglicke 6Kg lahve a nechavam si je plnit na LPG stanici.maji jiny ventil a ja mam udelanou specialni redulci.zavit na ventilu je vnitrni a dosedaci plocha je kuzelova.kdo ma anglicaka tak to zna. a asi plneni nekde cistym propanem je pro me problem.a nase 10Kg lahve se mi tam nevejdou.proto resim variantu vyhrivani boxu s lahvemi.
Upravil coroner dne 28.10.2014 21:05, před 9 let
Vlada JanaVlada JanaČlen
Přidáno před 9 let
ahoj všem, jen poznámka, až pojedeš v zimě na hory zastavíš venku cca minus 15C. čím ohřeješ lahve když za jízdy nesmíš topit ?? Propan ti hořet bude. Vlada
P
Pegaso 2010Člen
Přidáno před 9 let
ALDEM za jízdy topit může!! ALDE má výměník tepla od motoru chytráku.
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Asi to bylo spatne pochopeno,ale ja to nikde netaham,na hory nejezdim protoze nelyzuju.stoji mi to na jednom miste,jako by na divoko.neni tam elektrina.tak ze zakaz topeni za jizdy odpada.ale myslim ze se tady za urcitych podminek za jizdy muze topit.mozna se mylim.a probiralo se to tady nekdy.kempuju dokud to jde,rekneme do prvniho snehu a pak to odtahuju a zazimovavam.a na dalsi sezonu opet zpatky.ale ted pri tech nocnich teplotach je to spatny s tim odparovanim PB.proto chci uskutecnit to vytapeni boxu na lahve,aby uz me to nezaskocilo a uprosted noci treba zhaslo topeni diky malemu odparovani plynu diky nizke teplote.
Karel ProkopKarel ProkopČlen
Přidáno před 9 let
@coroner: ideální řešení je samozřejmě plnit čistý propan který má bod varu -40°C a je po problému.
Nicméně - spoustě lidí tam PB zbyde po letní sezóně a co teď?
Tak že rozfuk se doplní o klapku (ručně zevnitř bowdenem ovládanou) a je to dílem vyřešené.
Problém stejně nastane, když je karavan vymrzlý a v lahvi jen butan.
Typický problém majitelů nádrží - má 3/4 nádrže debilního butanu (propan odpařil) a venku mrzne. Blbý zjištění. Palivoměr ukazuje radostně 3/4 nádrže a v autě zima jak v ruským filmu :o.
Vypálit ho za mrazíků je docela mrzutost (viď Davide? :) = Topkaravany.cz).

Plošná rada: na zimu všichni tankujte Propan.
Rozfuk je dílčí řešení, zamrzlý auto stejně neroztopíte bez vnějšího tepelnýho zdroje.

Tož tak, Karel :_ Váš servisák v aktivní službě.
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Karle diky za tvuj nazor.cekal jsem ze budes reagovat,v coz jsem doufal.ja jsem 15 let montoval profesionalne LPG,mel jsem firmu v Pardubicich.uz jsem toho nechal,uz neni takovy boom jako za ery karburatoru a Felicii.tak ze vim co PB umi a jak se chova.rad bych cerpal cisty propan ale jak jsem psal,mam Anglicky flasky plus regulator k nim a nase 10Kg tam nedostanu.a nech flasku venku,jsme prece v Cechach,to by tam dlouho nevydrzela.tak chci volit ten muj napad.kdyby bylo nejhur,tak na vetsi procento butanu za predpokladu ze jeste nejaky propan ve flasce zustal,tak nastartovat topeni,pustit tam trosku tepla aby se odparoval i butan a je vyhrano.ja tam jezdim pres den,to je jeste jakz takz teplo a tak by to melo chytit a na noc uz tam pujde teply vzduch z te hadice.o tom T kusu na bowden vim ze existuje.akorat si nejsem jisty prumerem te kolme trubky.ale ten je asi stejny jako ty ostatni vid?musim mrknout kde to sezenu nebo jestli mi nekdo napise odkaz ze uz to nekdy resil a vi kam na to.zatim ahoj a dik.
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 9 let
Pánové, musím se zúčastnit debaty. Vytápění prostoru pro láhve jsem provedl tak, že jsem použil odbočku 65/35. Funguje ke spokojenosti, vytopím celou láhev. Před odjezdem připojím třetí lávev,kterou temperuji. Zajímá mě: jesli je to takto podle předpisů. Zda je nutné použít klapku? Klapku na průměr 35mm, nikde jsem ji nezahlédnul.
Děkuji.
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Taky jsem koukal po odbockach a nemely klapky.jeste to budu pokouset dal.ten T kus s bowdenem jsem zatim nenasel.ale vim ze existuje,mel jsem ho ve starym Hymeru.jedine to zkusit zakoncit tema koncovkama co koukaj v karavanu z trubky v nabytku a maji v sobe uzaviratekny kridelka.neco podobnyho jako u starsich aut u pruduchu topeni na palubni desce.jako to mel Polski Fiat.to jsem v nabidce nasel.ruzne prumery a barvy.akorat ze to asi nebude uplne super tesnit jako ta klapka co zminuje Karel.a hlavne se da ovladat bowdenem ze vnitr karavanu,abys nemusel furt lezt do boxu s lahvema a regulovat prutok vzduchu.uvidime,budu hledat dal a neco vymyslim.stejne to asi budu delat az na dalsi sezonu na jare,az se otepli.pomerim to,poschanim a pak se do toho dam.uz jsem koukal kudy by to slo,tak zbyva preriznout trubku rozfuku,napasovat mezikus a hlavne vykrouzit spravne diru a cele to spasovat a utesnit aby se netopilo panu bohu do oken.
MikesMikesČlen
Přidáno před 9 let
Mikeš
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Diky Mikesi za pomoc.to je presne to co jsem mel na mysli a Karel Prokop taky.akorat ze me se to nepodarilo najit.jsem jen obycejny uzivatel pocitace a holt nemam takove zkusenosti s hledanim.ted jeste zbyva k tomu dokoupit tu koncovku co byva ve vnitrku v nabytku,aby to melo nejakou stabni kulturu.objednat a hura s montazi.treba tento napad oslovi i dalsi kolegy a vyresi tim castecne horsimu odparovani butanu z lahvi a nebude jim to dochazet v pulce flasky.oc me prave jse v techto uz nizkych nocnich teplotach.jeste by me zajimako jaky maji standardni prumer ty papirove trubky,ale to nikde myslim nepisou.nezbyva nez ti zmerit posuvkou.hodnej kluk ,moc mi to pomohlo.
L
LipicaniČlen
Přidáno před 9 let
Trochu odbočím :) Vím, že všichni máte pravdu, že butan se pod 4 st. celsia neodpařuje a že se vypaří jen propan a butan zůstane... I pro mě je toto téměř zákon, kterým se vždy řídím!
Řešil jsem toto nedávno se známým, který má dělaný přívěs, kde kupuje jen PB láhve, o čistém propanu ani nevěděl. Říkal mi, že loni ho na výjezdu přepadl v horách -12 st mráz, voda mu zamrzla, ale topení topilo a bomba se vyprázdnila celá... Já jsem mu tvrdil, že to není možné a na to mi ukázal jak má doma uskladněné PB láhve na vaření-venku v plechové krabici, bez izolace. K tomu mi ještě dodal, že již několik let váží prázdné láhve, zda odpovídají údajům na nich vyraženým... Pak jsem si vzpomněl, že takto se u rodinných domů pb láhve běžně skladují... Jak je tedy možné, že v zimě v domech plyn z pb láhví normálně funguje???
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

Lipicani napsal:

Trochu odbočím :) Vím, že všichni máte pravdu, že butan se pod 4 st. celsia neodpařuje a že se vypaří jen propan a butan zůstane... I pro mě je toto téměř zákon, kterým se vždy řídím!
Řešil jsem toto nedávno se známým, který má dělaný přívěs, kde kupuje jen PB láhve, o čistém propanu ani nevěděl. Říkal mi, že loni ho na výjezdu přepadl v horách -12 st mráz, voda mu zamrzla, ale topení topilo a bomba se vyprázdnila celá... Já jsem mu tvrdil, že to není možné a na to mi ukázal jak má doma uskladněné PB láhve na vaření-venku v plechové krabici, bez izolace. K tomu mi ještě dodal, že již několik let váží prázdné láhve, zda odpovídají údajům na nich vyraženým... Pak jsem si vzpomněl, že takto se u rodinných domů pb láhve běžně skladují... Jak je tedy možné, že v zimě v domech plyn z pb láhví normálně funguje???


ROZDÍL MEZI PROPANEM A PROPAN BUTANEM

Rozdíl mezi propanem a propan-butanem je zejména v tom, že propan se vypařuje při teplotách až do -45°C, butan při teplotách nad -0,5°C (což vylučuje jeho použití v chladném prostředí) a propan-butan v průměru jen do -13°C (závisí na poměru propanu a butanu).

Proto je propan používán zejména v chladných zimních měsících venku; pro použití v létě je vhodnější propan-butan.

V České republice se v případě použití propan-butanu používají tzv. zimní a letní směs, kde je podíl propanu a butanu obsažen následovně:

TYP PB SMĚSI PODÍL PROPANU PODÍL BUTANU
zimní směs 60 % 40 %
letní směs 40 % 60 %

zdroj: http://www.primag...nosti-lpg/
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
Upravil Zdenek a Alena dne 29.10.2014 22:19, před 9 let
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Odpoved pro Upotreblence.PB nebo LPG je dobry sluha ale taky zly pan.za moji eru plynareni me nic nevyvedl.je potreba k tomu ale mit respekt.na zapaleni staci studena jiskra.viz kaminek cigaretovyho zapalovace.muj nazor je ten ze my vhanime sice vzduch k lahvim ale z velke vzdalenosti a za predpokladu ze je vse tesne a nic neunika,tak neni treba se vylozene obavat ze by to melo neco udelat.nesmi samozrejme odejit motor rozfuku s tim ze by jiskril nebo zahorel a jiskry a plameny by se dostaly do boxu s lahvemi.ale jak rikam,pokud je vsude ve spojich tesnost,tak nema co bouchnout.to spis shori karavani diky tomu motoru.a pak nasledne mohou explodovat lahve vlivem pozaru a celeho karavanu.ale ty jsi se ptal na klapku.ja ji tam chci davat proto,aby mi neslo zbytecne moc tepleho vzduchu k lahvim nez je potreba na odparovani PB a spis aby to vytapelo karavan od podlahy a na WC a sprchu.proste zabit nekolik much jednou ranou.mit moznost cisteho propanu tak to taky neresim.ja jezdim plnit ty moje 6Kg flasky cca kazde tri dny,protoze pouzivam plyn.bojler,gril co je vestaveny v troube a topim.akorat ze jeste neprodavaji zimni smes LPG,tak je podil Butanu vetsi nez Propanu.pak to zas bude o trosku lepsi s tim odparovanim.to by jste vsichni cumeli co je u vody na Melicich za exoty co tam chytaj ryby.oni zkousej tenost napojeni lahvi sirkama nebo zapalovacema.tak ja v tu chvili utikam a leham si na zem.ale zati jim to vychazi.pritom maj skoro vsichni 3promile zbytkoveho alkoholu.ale to nic t uz jsem mimo tema.ja tam klapku nebo skrceni dam,nebo slabsi hadici aby tam toho neslo zbytecne moc.

Automatické sloučení 29.10.2014 21:42:
Pro Lipicany.to je docela zajimavy poznatek,kdyz ta plechova budka neni nijak izolovana a vyprazdni lahev v zime az do mrte za predpokladu za pouzivaji PB.jestli treba nestaci to trosku salave teplo od zdi baraku.tezko rict.chtelo by to asi zmerit schvalne teplotu v tom budniku co maji lahve.jako dlouholety plynar pres auta je to pro me taky zahada.ja vim ze to neni zrovna fer jednani ale tan butan co mi zbyde v lahvi,coz je cca 3dcl,tak lahev zanesu aby to nesmrdelo a vypustim ji a pak mam jistotu ze zas natankuju plnou bud zimni nebo ted jeste letni smesi.delam to pouze jednou do roka.a kdo ma svoji lahev a nechava si ji taky plnit tak to dela zrcite taky a s tim vyleje i bordel a rez z lahve.i kdyz ventil ma trubicku,tak ne vsechen.to by se musel demontovat.
Upravil coroner dne 29.10.2014 22:42, před 9 let
D
DoldyČlen
Přidáno před 9 let
Jezdím už asi 15 let bydlíkem (za tu dobu jsem vystřídal 3 auta a jeden karavan) od podzimu lyžovat na ledovec. Vždy beru kasický PB a topil do prázdné lahve i říjnu v -20. Nikdy mi lahev nezamrzla. V zimě nebyl problém i kolem -30.
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,643,029 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.29847 sekund | Průměrně za: 0.29847 (0) sekund | Dotazy: 135 | Použitá paměť: 2.26MB/4MB