Warning: str_repeat(): Second argument has to be greater than or equal to 0 in /srv/www/caravan24.cz/www/maincore.php on line 169 Spotřeba paliva: TECHNIKA - Caravan24.cz
Výkup karavanu! Vykoupíme Váš obytný vůz, nebo karavan za hotové,volejte 606118358 www.vykupkaravanu.cz
Partneři webu:
hykro.cz odak.cz
https://www.cwn.cz/
Prohledávání webu:

Spotřeba paliva

Poslední aktualizace před 9 let
korec80korec80Člen
Přidáno před 9 let
Dobrý den,

rád bych požádal o rady, tipy, nápady či návody jak získat kontrolu nad spotřebou paliva v autě. Vím, že pro spoustu lidí tento údaj není důležitý, ale já jsem člověk co má rád věci pod kontrolou a tak mě zajímá "kolik mě to žere" když jedu 120km/h a nebo 70km/h. Mám auto z roku 2003, s palubním počítačem, který mě bohužel údaj o spotřebě neudává. A tak jsem nucen, tohoto mého požadavku dosáhnout jiným co nejekonomičtějším způsobem.

Po dlouhém rozhodování jsem se rozhodl k navigování na cestách používat tablet a ne klasickou navigaci. Jelikož jsem v minulosti měl v hustěji osídlených oblastech s vysokými budovami a také v hornatých oblastech problémy se ztrátou signálu,(navíc mám alkovnu) rozhodl jsem se k tabletu bezdrátově připojit přes BT externí GPS modul. Dále jsem měl v plánu zakoupit takzvané Wifi OBD , pomocí něhož by se mi údaje o spotřebě zobrazovaly na tabletu či mobilu. Vlastně já tu věcičku koupil:

http://www.dx.com...ELQ5vmsXHU

http://translate....6bih%3D965

A pak stáhl aplikaci, která by měla zobrazovat různé hodnoty, ale hlavně spotřebu jak aktuální tak průměrnou.

https://play.goog...torquefree

Zařízení jsem spároval, OBD+tablet dokonce i OBD+telefon , ale komunikace a vyhodnocování jednotlivých hodnot se nezobrazuje a nebo švindluje, testoval jsem to na dvouch autech. Fiat ducato 2003 a taky Ford mondeo 2007 se stejným výsledkem.

Netrvám na tom,aby se mi spotřeba ukazovala pomocí tohoto OBD(ikdyž by to bylo fajn, když jsem si ji kvuly tomu koupil:) ), uvítám opravdu jakýkoliv funkční nápad, který nebude moc finančně náročný. Existuji i jiné možnosti o kterých vím, třeba :

http://www.hobbyd...tac-4-in-1

ale nemám zkušenosti a navíc nestojím o to, aby moje palubní deska byla samej vehement a škatulka. Mám rád vše pěkně zamaskované, bez kabelů pokud je to možný. Doufám, že jsem dostatečně popsal o co mi jde(buď vyřešit problém se zakoupenou WIFI OBD a nebo něco jiného, hlavně funkčního) a že se najde někdo kdo mi v tomto poradí.

Všem předem děkuji

Lukáš
soukarsoukarČlen
Přidáno před 9 let
www.caravan24.cz/images/smiley/hobby232.gif
Jako bývalý řidič z povolání Ti mohu dát jednu radu a to mít "lehkou nohu",zkus jet bosý a uvidíš jaký budeš mít cit v noze,jezdit "brzda plyn"jsem zažil u kolegů a tak byli na dílně s brzdami a samozřejmě tvrdili,že auto moc "žere".Dej si do auta sto hlídacích diagnostik ale musíš mít k autu a motoru cit,slyšet ho jak si spokojeně brouká a bude tě poslouchat a bude "papat" tolik kolik mu dovolíš,toť vše !
www.caravan24.cz/images/smiley/smile007.gif
viera a vladoviera a vladoČlen
Přidáno před 9 let

Citovat

korec80 napsal:

Dobrý den,

rád bych požádal o rady, tipy, nápady či návody jak získat kontrolu nad spotřebou paliva v autě. Vím, že pro spoustu lidí tento údaj není důležitý, ale já jsem člověk co má rád věci pod kontrolou a tak mě zajímá "kolik mě to žere" když jedu 120km/h a nebo 70km/h. Mám auto z roku 2003, s palubním počítačem, který mě bohužel údaj o spotřebě neudává. A tak jsem nucen, tohoto mého požadavku dosáhnout jiným co nejekonomičtějším způsobem.

Po dlouhém rozhodování jsem se rozhodl k navigování na cestách používat tablet a ne klasickou navigaci. Jelikož jsem v minulosti měl v hustěji osídlených oblastech s vysokými budovami a také v hornatých oblastech problémy se ztrátou signálu,(navíc mám alkovnu) rozhodl jsem se k tabletu bezdrátově připojit přes BT externí GPS modul. Dále jsem měl v plánu zakoupit takzvané Wifi OBD , pomocí něhož by se mi údaje o spotřebě zobrazovaly na tabletu či mobilu. Vlastně já tu věcičku koupil:

http://www.dx.com...ELQ5vmsXHU

http://translate....6bih%3D965

A pak stáhl aplikaci, která by měla zobrazovat různé hodnoty, ale hlavně spotřebu jak aktuální tak průměrnou.

https://play.goog...torquefree

Zařízení jsem spároval, OBD+tablet dokonce i OBD+telefon , ale komunikace a vyhodnocování jednotlivých hodnot se nezobrazuje a nebo švindluje, testoval jsem to na dvouch autech. Fiat ducato 2003 a taky Ford mondeo 2007 se stejným výsledkem.

Netrvám na tom,aby se mi spotřeba ukazovala pomocí tohoto OBD(ikdyž by to bylo fajn, když jsem si ji kvuly tomu koupil:) ), uvítám opravdu jakýkoliv funkční nápad, který nebude moc finančně náročný. Existuji i jiné možnosti o kterých vím, třeba :

http://www.hobbyd...tac-4-in-1

ale nemám zkušenosti a navíc nestojím o to, aby moje palubní deska byla samej vehement a škatulka. Mám rád vše pěkně zamaskované, bez kabelů pokud je to možný. Doufám, že jsem dostatečně popsal o co mi jde(buď vyřešit problém se zakoupenou WIFI OBD a nebo něco jiného, hlavně funkčního) a že se najde někdo kdo mi v tomto poradí.

Všem předem děkuji

Lukáš


Nerieš spotrebu rieš čo vidíš a užiješ - inak sa nepohneš z domu. Moja skúsenosť s alkovňou teraz cez 4000km okolo 12,5 l pri rychlosti cca 90 km /h. Cena za palivo Košice - Puerta Romero - 700 E. V pohode,alebo sedím doma a počítam čo som ušetril....
viera!l a vlado!y
koľko vzletov toľko pristátí!
Zdenek a AlenaZdenek a AlenaČlen
Přidáno před 9 let
Na osob. autě máme dost dobrý "komputer" ukazuje okamžitou i průměrnou spotřebu mužů říct, že jsem to sledoval ze začátku a nyní na to ani nepřepínám :)
Doporučuji změřit spotřebu tankováním plné nádrže a po ujetí nějakých cca 100 km znova plnou spočítat - a jeto. :)

Ten digitální komputer v autě nám ukazuje +- stále stejnou spotřebu a jestli je to jednou 6,7 a jednou 6,9 to neřeším.


:_
Zdeněk 69 Alena 61, vnuk Péťa 19 občas i Matěj 12
R
rexiČlen
Přidáno před 9 let
Obytky mají velký odpor vzduchu takže nejúspornější jízda je plynula do 90 potom dost roste. Pri těch 90 jezdím za cca 9, kdyz to honim 140 tak cca 14 (což je zhruba litr na každých 10km)
multasekmultasekČlen
Přidáno před 9 let
Já polointegrál, dálnice tempomat 110km - 12.5 ale třeba okresky , vyřazovačka i za 11 a má vliv i náklad, plná rodina do Chorvat a pak jen ve dvou a rozdíl litr! Q7+karavan, dálnice 105km tempomat a 12 pi čipnutí a zvýšení kroutáku. Ono fakt každej km v rychlosti nad 80-90km pak žere, ale to by tě předjíždeli i kamčáky :-)
korec80korec80Člen
Přidáno před 9 let
Ahojda

děkuji všem za reakce, vím, že jízda v takovémto autě a ještě k tomu s alkovnou se značně projeví na spotřebě a taky to, že děsně moc záleží na stylu jízdy. Ale to je prostě logické. Já mám nové auto, nebo spíš nově staré auto a ještě ho pořádně neznám, mám za sebou první dovolenou 4500 km a dva prodloužený víkendy. Člověk si všímá tísíce jiných důležitějších věcí jen né spotřeby, ale mě tohle prostě zajímá. Nejde mi až zase tak o peníze(vlastně taky trochu jo) :), ale vážně o ten přehled.

Dobrý nápad je natlačit nádrž do plna ujet těch 100 kiláků, nějakým stylem jízdy a doplnit. No a pak dokola, dokola, dokola... Zdlouhavé, ale funkční... Díky

Vy zkušenější co máte najezděných tisíce kilometrů a znáte svá auta dokonale tohle už neřešíte, což je logické..

Raďte prosím dál, třeba se najde někdo, kdo bude vědět .

Lukáš
U
upotreblenciČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,
je to jenom o lehké noze, Ducáto dodávka - dálnice 110-120 jinak kochačka. Kolem 8 litrů,hrůza když přijdou kopce natož pak hory. Cvičně dělám kontrolu po 100km. Problém protivítr a to nemluvím o rozdílech v naftě. V kombinaci to jednou vylezlo i na 12! A couračka po vysočině, také hrůza. Obyčejně odjíždím s plnou, různě dotankovávám a až zase dotankuji plnou, pak teprve jsem schopen říct, kolik si to tety opravdu vzalo. Trochu váhu má výpočet min po 1000km, na těch 100km je jen velice orientační.
Mnoho štastných kilometrů.
sipadansipadanČlen
Přidáno před 9 let
Ahoj,

ucetne se odjakziva urcuje spotreba jak napsal Zdenek a Alena (resp. se bere stale plna a nasledne se podeli pocet litru poctem ujetych km a vynasobi se to 100).
To je odpradavna zcela osvedceny a nejpresnejsi postup jak se dobrat vysledku.

Predpokladam, ze aktualni spotreba je mimo zajem, ze jde jen o prumernou na 100 km, u obytky rekneme na 1 000 km.

Zpet ale k technickemu reseni ....
OBD ani OBD II nepouzivam, ale selsky rozum mi rika, ze by nebylo spatne nechat auto "napichnout" cvicne v servisu na diagnostiku na rekneme 10 minut a posleze porovnat vystupy s BT OBD za stejne situace.
Pokud se vysledky budou vyznamne rozchazet, zacal bych resit teprve proc tomu tak je ... bud bych zkusil jiny OBD, nebo si hral s jiz zminovanymi koeficienty.

Jde ciste ale jen o uvahu, software k OBD jsem v ruce nemel, ani HW, takze neznam moznosti ruznych "doladovani" pokud vubec existuji ...
4.114683,118.628756
Upravil sipadan dne 22.10.2014 10:14, před 9 let
CibiCibiČlen
Přidáno před 9 let
Jak už napsali kolegové, orientačně si to počítám, dotankuji do plné a vydělím počtem km (pro hnidopichy krát sto).

Na našem autě jsem vypozoroval, že je celkem jedno, jak jedu, žere to skoro pořád stejně - 10,5 litru v průměru na nádrž ať jedu po dálnici 80 nebo 100, prostě se pod deset nedostanu. Většinou víc teda jak 105-110 nejedu.

Vyleze to akorát, když jedu na tempomat (prostě to musí nakrmit, aby to uvezlo do kopce).

I mě překvapilo, že úplně našláplé auto - 6 lidí, asi 150l vody, prostě nacpaná garáž, 4 kola na nosiči, po Sardinii, kde jsme jezdili přes kopce a pětku ani za den nedali, pořád 10,5 l.
VW LT 35 maxi
PeropPeropČlen
Přidáno před 9 let
Ono je to všechno relevantní a nikdy správné. Dříve jsem vždy také sledoval jen dotankováním PHM. Ale i nyní při delších jízdách si to zapisuji. Ale v jednom autě mám též komputer s ukazováním okamžité a průměrné spotřeby,ale stejně to moc není úplné. Je zjímavé,že při rychlosti např. 60 km a v tahu to ukazuje i 20 l. a např. Při rychlosti 120 k. a po rovině to udává spotřebu cca 4 l. Takže nejvíce záleží jak je motor vytížen. Je pravda,když jedu z kopce se zařazeným rychl. to ukazuje 0 l. a ri jízdě na volnoběh to udává spotřebu 1 l. Takže nejdůležitější je pak průměrná spotřeba. U mne je to cca 9 l. Ale při přejezdu horských sedel v Alpách je to min. 12 l. Ale je to zajímavá hračka a koho to baví tak tak je to dobré a zajímavé. Nejlépe je si hlídat otáčkoměr a snažit se nepřekročit dle aut cca 2,5 t. otáček. Toť má dlouholetá zkušenost. Ale opravdu doporučuji si s tím měřákem spotřeby zajezdit a dá to určité návody na jízdu, Per. !)

Automatické sloučení 22.10.2014 14:21:
Ono je to všechno relevantní a nikdy správné. Dříve jsem vždy také sledoval jen dotankováním PHM. Ale i nyní při delších jízdách si to zapisuji. Ale v jednom autě mám též komputer s ukazováním okamžité a průměrné spotřeby,ale stejně to moc není úplné. Je zjímavé,že při rychlosti např. 60 km a v tahu to ukazuje i 20 l. a např. Při rychlosti 120 k. a po rovině to udává spotřebu cca 4 l. Takže nejvíce záleží jak je motor vytížen. Je pravda,když jedu z kopce se zařazeným rychl. to ukazuje 0 l. a ri jízdě na volnoběh to udává spotřebu 1 l. Takže nejdůležitější je pak průměrná spotřeba. U mne je to cca 9 l. Ale při přejezdu horských sedel v Alpách je to min. 12 l. Ale je to zajímavá hračka a koho to baví tak tak je to dobré a zajímavé. Nejlépe je si hlídat otáčkoměr a snažit se nepřekročit dle aut cca 2,5 t. otáček. Toť má dlouholetá zkušenost. Ale opravdu doporučuji si s tím měřákem spotřeby zajezdit a dá to určité návody na jízdu, Per. !)

Automatické sloučení 22.10.2014 14:21:
Ono je to všechno relevantní a nikdy správné. Dříve jsem vždy také sledoval jen dotankováním PHM. Ale i nyní při delších jízdách si to zapisuji. Ale v jednom autě mám též komputer s ukazováním okamžité a průměrné spotřeby,ale stejně to moc není úplné. Je zjímavé,že při rychlosti např. 60 km a v tahu to ukazuje i 20 l. a např. Při rychlosti 120 k. a po rovině to udává spotřebu cca 4 l. Takže nejvíce záleží jak je motor vytížen. Je pravda,když jedu z kopce se zařazeným rychl. to ukazuje 0 l. a ri jízdě na volnoběh to udává spotřebu 1 l. Takže nejdůležitější je pak průměrná spotřeba. U mne je to cca 9 l. Ale při přejezdu horských sedel v Alpách je to min. 12 l. Ale je to zajímavá hračka a koho to baví tak tak je to dobré a zajímavé. Nejlépe je si hlídat otáčkoměr a snažit se nepřekročit dle aut cca 2,5 t. otáček. Toť má dlouholetá zkušenost. Ale opravdu doporučuji si s tím měřákem spotřeby zajezdit a dá to určité návody na jízdu, Per. !)

Automatické sloučení 22.10.2014 14:26:
Omlouvá me ,že je to vícekrát,nějak mi to blbne a neumím to smazat.
cestovatel ze Šumavy;y
Upravil Perop dne 22.10.2014 14:26, před 9 let
korec80korec80Člen
Přidáno před 9 let
Safra...

Tak to se tedy přiznám, že jste mě překvapili... :) Všichni používáte tenhle prehistorický osvětčený způsob a nikdo zkušenosti z jakoukoliv modernější technikou...wauuu...
No ale co,však kvůli tomu jsem to psal, abych se dozvěděl jak to řešíte Vy. Nechat auto "napíchnout" jak píše Sipadan mě taky napadlo, jen si nejsem jistý jestli na té diagnostice jsou schopni zjistit i tu spotřebu, ale to se stačí přeptat.
Všem Vám prozatím moc děkuji, klidně pište dál, budu jen rád.

Hezký večer

Lukáš
JardaklidekJardaklidekČlen
Přidáno před 9 let
Kontroluji to pouze orientačně dle palubního počítače a ten tvrdí že průměrná spotřeba je 9,5-10 litrů. Jezdím s lehkou nohou, dojíždím a proto velmi málo brzdím. Jakmile někam spěchám ( což je málokdy) Vyšplhá to rázem na minimálně 12-13 litrů. Jedu-li lehkou nohou mohu se obvykle spolehnout na palubním počítačem uváděnou spotřebu, která vcelku pak odpovídá tomu co musím dotankovat.
Martin75Martin75Člen
Přidáno před 9 let
Hyper super computery nepoužívám. Při tankování resetuju "denní" počítadlo kilometrů, u pumpy při dotankovávání hned zjistím spotřebu. U té metody "Ujedu 100 km, doleju a spočítám" bych se bál nepřesností. Jednak po 100 km by bylo třeba hned zastavit a z nějakého odměrného válce dolévat palivo, navíc u tak malého vzorku by to mohlo být ovlivněno i třeba tím, že auto nestojí přesně rovně. Dotankování po 500-600 km u pumpy (na rovině) mi přijde přesnější.

Výsledky? Mám auto s alkovnou a pohybuji se mezi 9 l/100 km (Skandinávie, kde na severu nejsou města, ale ani dálnice) po nějakých 14 l/100 km (115 nonstop po dálnici). Takový běžný normální provoz kombinované spotřeby je - jak tu píšou kolegové - okolo 10.5 litrů (+/- 0,5 l).

Víc nad tím asi nemá cenu bádat.
PeropPeropČlen
Přidáno před 9 let
Nad ničím se bádat nemusí. Ale kolega Korec80 se ptal na možnost sledování spotřeby při provozu. Ale na to nikdo nereagoval. Tady asi najde o celkovou spotřebu ale o možnost určité kontroly. Doma si člověk také sleduje spotřebu na elekroměru a vodoměru aby byl v obraze a nemusel se bát doplatku. Takové návody o lehké noze jsou spíše z dob minulých. ale určitě je nutné jet úsporně. Ale pokud se rozjíždím a nebo musím přejet kopec,tak musím přidat plyn. Zjistil jsem,že pomalá jízda není úspornější ale spíše naopak. Ovšem rychlost pře 100 km je určitě větší spotřeba ale má zase větší setrvačnost. Je skutečnost,že dnešní auta mají rychlost okolo 90 km. v otáčkách kolem 2000 ot. a to není plný výkon. 5ekl bych ,že nejúspornější jízda odpovídající je kolem 2500 ot. A to je někdy problém dodržet a zbytečně se musí do kopce řadit aby se dodržel výkon. Ale sám poradit jaké zařízení pro dodatečné měření neumím. Takové to měření na stolici není adekvátní k provozu a je vždy vyšší. Per.
cestovatel ze Šumavy;y
korec80korec80Člen
Přidáno před 9 let

Citovat

Martin75 napsal:

Hyper super computery nepoužívám. Při tankování resetuju "denní" počítadlo kilometrů, u pumpy při dotankovávání hned zjistím spotřebu. U té metody "Ujedu 100 km, doleju a spočítám" bych se bál nepřesností. Jednak po 100 km by bylo třeba hned zastavit a z nějakého odměrného válce dolévat palivo, navíc u tak malého vzorku by to mohlo být ovlivněno i třeba tím, že auto nestojí přesně rovně. Dotankování po 500-600 km u pumpy (na rovině) mi přijde přesnější.

Výsledky? Mám auto s alkovnou a pohybuji se mezi 9 l/100 km (Skandinávie, kde na severu nejsou města, ale ani dálnice) po nějakých 14 l/100 km (115 nonstop po dálnici). Takový běžný normální provoz kombinované spotřeby je - jak tu píšou kolegové - okolo 10.5 litrů (+/- 0,5 l).

Víc nad tím asi nemá cenu bádat.


Ahoj Marťas

na té dovče co jsem byl v létě s rodinou jsem si samozřejmě tankovaní zapisoval, schovával lístky a po příjezdu domů vše sečetl a dostal výsledek. Za 4500km průměrná spotřeba 10,5l/100km. Já jsem na tohle pečlivka, ale jsem prostě úchylnej na čísla a taky mám rád vše pod kontrolou. Proto bych rád viděl nějakej ukazatel spotřeby. Protože jsem začátečník, pořádně nevím jak to chodí. Myslel jsem, že každý z Vás něco podobného po čem pasu já máte, ale jak je vidět tak ne :) . Počítáte to prostě klasicky, máte "lehkou nohu" a svoje auto znáte rozhodně dýl jak já to mé, proto víte co si můžete dovolit.

Prvopočátek toho všeho, proč bych ten ukazatel chtěl je asi tady :
Když jsem se v létě vydal na svoji první dovolenou(německo, francie, itaálie, rakousko) po prvních 50 km v novém autě jsem v Hradci Kralové najel na dálnici a pálil směr Frankfurt . Za 660km jsem dvakrát tankoval poprvé ještě u nás(v domění, že u nás bude nafta levnější) u německých hranic do plna a pak těsně před Frankfurtem. Vím že auto jede až 135km/hod. A já po té dálnici jel konstantně tak 110. Já jsem si normálně myslel ,že mě žere snad 20l!!!! Po zbytek dovolené jsem pak nejel víc jak 90km/hod. Do toho Frankfurtu jsem spotřebě nevěnoval ŽÁDNOU pozornost věnoval se plně řízení zžíval se s novým autem a užíval si ten báječný pocit volnosti. Ale spotřeba a všemožné výpočty mě pak vrtali hlavou po zbytek cesty.

Proto bych rád nějaké info, abych se zbavil toho stresu že nevím za kolik jedu.
Takže asi tak :)

Zdravím tě Lukáš

Automatické sloučení 23.10.2014 19:28:

Citovat

Perop napsal:

Nad ničím se bádat nemusí. Ale kolega Korec80 se ptal na možnost sledování spotřeby při provozu. Ale na to nikdo nereagoval. Tady asi najde o celkovou spotřebu ale o možnost určité kontroly. Doma si člověk také sleduje spotřebu na elekroměru a vodoměru aby byl v obraze a nemusel se bát doplatku. Takové návody o lehké noze jsou spíše z dob minulých. ale určitě je nutné jet úsporně. Ale pokud se rozjíždím a nebo musím přejet kopec,tak musím přidat plyn. Zjistil jsem,že pomalá jízda není úspornější ale spíše naopak. Ovšem rychlost pře 100 km je určitě větší spotřeba ale má zase větší setrvačnost. Je skutečnost,že dnešní auta mají rychlost okolo 90 km. v otáčkách kolem 2000 ot. a to není plný výkon. 5ekl bych ,že nejúspornější jízda odpovídající je kolem 2500 ot. A to je někdy problém dodržet a zbytečně se musí do kopce řadit aby se dodržel výkon. Ale sám poradit jaké zařízení pro dodatečné měření neumím. Takové to měření na stolici není adekvátní k provozu a je vždy vyšší. Per.


přesně tak to bylo myšleno díky
Upravil korec80 dne 23.10.2014 19:28, před 9 let
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Zdravim vas kolegove.rad bych prispel do debaty.vy se sice bavite o spotrebe obytnych aut,coz ja uz ted nemam.kdysi jsem mel Alkovnu Ducato 1,9D s nastavbou Hymer rv.93.ale ted taham karavan anglicaka 1300Kg za autem.taky me sere ze to chlasta jak dopravni letadlo.mam V6 3.0L 24V Cosworth automat a ten sam o sobe zere i kdyz jedu klidna noha.ale co chci rict.na spotrebu ma vliv mnoho faktoru.aspon co jsem vypozoroval.a to nechci nijak chytracit.urcite mi date za pravdu.jde o clenitost silnice, Rychlost jizdy,vliv pocasi,myslim protivitr,vlhkost vzduchu,kdyz se jede v pytli za nejakym autem ktere rozrazi vzduch a neni takovy odpor toho vzduchu,samozrejme taky noha sofera.a co mi docela spori palivo je tempomat.a hodne dulezitea je kvalita paliva.at je to nafta,LPG nebo benzin.urcite mate spousty z vas zkusenosti ze na palivo koupene na zapad od nas je kvalitnejsi,tudis pak to ma i vliv na spotrebu.to mam vyzkousene z vlastni praxe.s naftou nekamaradim,ne ze bych ji odsuzoval ale nikdy se mi nevyplatila,pac jezdim kratke trasy,a jak rika klasik nafta patri do traktoru.omlouvam se zastancum dieselu.tak jsem mel vdycky benziny a nebo plynaky.ale ted toho Forda nemam na LPG a na E85 to nejede.stalo se mi kdysi,cca pred 6lety ze jsem v HR natankoval LPG a jeste ze bylo 35 st.teplo jinak to nejelo.a na to same mnozstvi plynu tankovaneho v NL to jelo jako z praku a tudis vetsi dojezd na nadrz a tim padem mensi spotreba.taky mam palubni pocitac ktery sleduju bedlive a snazim se jet co nejusporneji,kdo by nechtel,vzdyt to jsou nase vydelany prachy.a za usetreny si udelame na miste urceni nejakou radost ze si neco koupime.tak ze takhle muj nazor o spotrebe na nasich vyletech.zdravi vas Roman Pardubice alias coroner.
PeropPeropČlen
Přidáno před 9 let
Přesně tak ,plně chápu tvé důvody. Já jsem asi taky takový úchyla na různé přístroje. A musím přiznat i když již jezdím se vším možným včetně nákladu ,autobusu atd. že po možnosti mít takový komp,tak jsem musel některé návyky přehodnotit. Takovéto různé přístroje které pomohou člověku v orientaci jsem nejvíce pochopil na motorové lodi,kde musí mít člověk vše pod kontrolou a musí se na ně spolehnout,jiná možnost není. Většinou u každého motoru je nejdůležitější tah a né nejvyšší výkon. p.
cestovatel ze Šumavy;y
C
coronerČlen
Přidáno před 9 let
Tak to s tebou plne souhlasim,protoze jsem potapec a taky jezdim s lodema na mori,kdyz se jedem nekam potapet i dal od pobrezi.ale to je je jina kapitola o ktere vime nejen mi dva ale i lidi co se plavi.to neni vubes zadna sranda kdyz ti neco zahapruje cca 20Km od pevniny a co ted.to neni jako na silnici ze si treba poradis nebo nekoho stopnes aby ti pomohl.jsi odkazan sam na sebe nebo na partaka z posadky lode.padla nebo vesla tak to je na dlouho,pokud je mas a jdou pouzit nebo mit aspon zalozni motorek.ale fakt to je pak prekerka kdyz se do nejake dostanes z jakeho koliv duvodu.a znas zakon schvalnosti.kdyz se to sere tak vsechno a na jednu hromadu.
mtruellemtruelleČlen
Přidáno před 9 let
Že styl jízdy ovlivňuje spotřebu jsem si v praxi vyzkoušel letos při návratu z Italie. Jeli jsme dvěma obytkama s kamarády. U mého Ducata 2,3, r. 2012 - vestavby mám palubním počítači ukazatel dojezdu, který se počítá z předchozí spotřeby. Při odjezdu jsme natankovali do plné - ukazatel dojezdu 720 km. Asi po 100 km se kamarádovi auto rozbilo - bílý kouř z výfuku a ztráta výkonu,,, zkrátka po dálnici valil max 50-60 km. Když jsme sjeli na B20, tak některé kpečky jel na jedna.... Tak jsem jel za ním abych ho nemusel hlídat v zrcátkách, plazili jsme se asi tak dvě hodiny... a ejhle - na počítadle najednou dojez 850 km :-). Cesta 740 km nám trvala od půl dvanácte dopoledne do čtvrt na tři ráno druhého dne - a na počítadle jsem měl dojez ještě 350 km :-) ... opakovat bych to nechtěl.....
Vy můžete zobrazit všechny příspěvky v tomto fóru.
Vy nemůžete začít nový diskusní příspěvek v tomto fóru.
Vy nemůžete odpovědět v této diskusi.
Vy nemůžete začít v anketu v tomto fóru.
Vy nemůžete na tomto fóru nahrát přílohy.
Vy můžete stáhnout přílohy v tomto fóru.

Copyright © 2023

Powered by PHPFusion. Copyright © 2024 PHP Fusion Inc.
Released as free software without warranties under GNU Affero GPL v3.

Theme by PHP Fusion Inc
43,641,921 unikátních návštěv | Vygenerované za: 0.20123 sekund | Průměrně za: 0.20123 (0) sekund | Dotazy: 138 | Použitá paměť: 2.35MB/4MB